Tefal GC 702D

• Test panel 8,6 okt 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 104 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC 702D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Simon 08-11-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Na een defect apparaat het nieuwe apparaat nu met verschillende vleessoorten gebruikt en het werkt prima. Het vlees is precies goed zoals de verschillende kleuren aangeven. Wel in de buurt blijven want het apparaat is bij niet al te dik vlees razendsnel. De degelijkheid blijft na de eerste negatieve ervaring de vraag.

Simon 28-10-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Mogelijkheden en gebruiksgemak niet kunnen beoordelen. Apparaat was defect bij levering, omruilen maar (zucht).

dm7 10-08-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ik wilde eerst een professionele gril kopen maar omdat iedereen hier zo lovend was heb ik deze gekocht. Maar nu heb ik SPIJT!

Het was ook te mooi om waar te zijn! Ik heb hem nu 3 dagen, en paninis? prima.. worst? prima.. maar biefstuk precies goed gebakken zoals JIJ het wilt? Mooie verkoper truck maar het werkt dus NIET.

Vandaag lekker biefstukje gekocht en verheugde me op het feit dat de grill er precies voor zou kunnen zorgen om mijn vlees medium rare te maken. Maar helaas is niets minder waar! Medium rare? Dacht het niet.. Mijn biefstukken waren VER doorbakken en taai! Ik kon wel janken! Wat een zonde van de biefstukken. En wat een duur apparaat vond ik het ineens! Als jullie leuke gimmick niet werkt, wat heb ik er dan aan? Jammer Tefal.. Heel erg jammer! En ik voel me eigenlijk ook gewoon genaaid!

knov 03-06-2015

mogelijkheden: ruime keuze.
gebruiksvriendelijkheid: het was meteen duidelijk hoe we het apparaat moesten gebruiken, een klein nadeel is dat je bij meerdere gerechten (ook van de zelfde vleessoort)het apparaat de procedure weer opnieuw moet doorlopen. Dat is elke keer wachten.
Degelijkheid: De ondersteun waar de lekbak in schuift lijkt kwetsbaar.

devisserman 02-06-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

prima apparaat doet precies wat het belooft, het is wel even
wennen met de kleur van gaarheid op apparaat met de werkelijke
gaarheid van het product wat je wilt grillen.
maar je hebt vlug de slag te pakken en het vlees en vis komt
heerlijk gegrild van de platen perfect

nepper 29-05-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Het vlees wordt niet heet, schroeit niet dicht maar gaart alleen en blijft bleek. Weer teruggestuurd.

toos70 29-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

ik ben tevreden over de optiegrill, de mogelijkheden zijn goed , het bakproces is uitstekend. Je kunt er je fantasie op loslaten en bij een lekkere zomeravond op het balkon gebruiken en genieten met je familieleden.

andre II 28-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Wij zijn ontzettend tevreden over deze grill. Hij volkdoet geheel aan onze verwachtingen, mede vanwege de vele mogelijkheden. De instelllingen die de grill biedt, zijn prima, waardoor het vlees enza de garing heeft die je hebt ingesteld.

Eliza2011 15-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ik vind de Tefal Optigrill een geweldig apparaat. Ook al ben je geen keukenprinses met dit apparaat kan iedereen koken, zelfs mijn kleindochter van 7 weet precies hoe hij werkt. Je zoekt het betreffende programma bij het product wat je erop wil leggen, bijvoorbeeld een paninies, drukt eerst op de aan knop dan het symbool van de paninies en dan op ok, dan wachten tot de eerste geluidjes en de paninies kunnen op de grill. Deksel naar beneden en wachten op de piepjes/zoemer, kijken of je hem donker genoeg vindt ja dan ben je klaar vind je van niet deksel weer naar beneden en wachten op de volgende piepjes/zoemer. Je kunt ook op de kleur letten want bij ieder geluid verandert het lichtje van kleur. Op deze manier kun je ook heel makkelijk biefstuk en hamburgers bereiden. Bij mij thuis vinden ze de hamburgers van de grill lekkerder dan wanneer ik ze in de koekenpan bak. Het enige, kleine, nadeel is dat het een groot apparaat is maar voor de rest ben ik super tevreden en zou het zeker aanraden

FredJM 08-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Een super handig apparaat met vele mogelijkheden.
Handig in gebruik. Diverse gerechten mee bereid.
Smaakvol, snel klaar en lekker.
De functies passen zich goed aan het te bereiden gerecht aan waardoor het smaakvol is.
En je hebt er weinig tot geen omkijken naar.

Eliza2011 07-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

De Tefal Optigrill is een perfect apparaat voor allerlei gerechten. Ik heb er verschillende paninies op gemaakt en heerlijke hamburgers. De opmerking die ik kreeg over de hamburgers is dat ze lekkerder waren dan gebakken in de koekenpan. Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zelfs als je geen keukenprinses bent kun je makkelijk met dit apparaat overweg. De verschillende knoppen om vlees of broodjes, worstjes of wat dan ook te bereiden wordt duidelijk aangegeven, zodra het apparaat is voorverwarmt geeft het een signaal, het te gebruiken vlees of iets anders onder de grill leggen en afhankelijk van de gaarheid die je wil hebben gaat er een signaal en een kleur licht branden. Ideaal. Ik vind het ook makkelijk schoon te maken, de platen kunnen eraf en zo kun je ze makkelijk even schoonmaken. Een aanwinst in mijn keuken.

Erikopkies 04-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Vind de optigrill een handig apparaat en bakt overwegend goed.
Aan de hand van geluidssignalen weet je wanneer het apparaat gereed is voor gebruik.
Tevens zie je aan de hand van een indicator hoe ver je bent met bakken.
Een nadeel is toch wel het formaat. Niet zozeer de grill zelf,
echter het totale apparaat wordt een stuk groter door de poten en het handvat van het bovendeel.

mmhihi 01-04-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

heerlijk apparaat...aan te raden..heel makkelijk...heerlijk koken..vis..vlees..alles...degelijk en handig schoon te maken

Jenta 21-03-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Grill heeft een prettige afmeting. Is gemakkelijk te reinigen en zeer gebruiks vriendelijk.
De bij geleverde gebruiksaanwijzig is zeer duidelijk.

leonyy 18-03-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Super apparaat! In het begin even wennen hoe het apparaat in zijn werk gaat maar eenmaal gewend, maken we er echt alles mee. Van kip,biefstuk en varkenshaasjes tot tosti`s en andere broodmaaltijden! wij willen niet meer zonder.

Maureen0107 17-02-2015

Supergrill!
Ideaal om een biefstukje perfect medium rare te kunnen bereiden en binnen enkele minuten klaar.
Kipfilet wordt wat droog, maar wellicht dit gewoon eerder van de grill afhalen :-)
Grill is ook makkelijk schoon te maken door de platen en het lekbakje te verwijderen. Alles kan in de vaatwasser.
Ben er blij mee!

Elke1985 14-02-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en levert producten van restaurantkwaliteit.
Het apparaat geeft zowel optische als geluidssignalen tijdens het bakproces waardoor je nooit te lang of te kort bakt. Het apparaat past de baktijd ook nog automatisch aan aan de dikte van het product wat je bereidt.
Schoonmaken na gebruik is ook erg makkelijk nadat deze afgekoeld is.
De platen kunnen gewoon in de vaatwasser maar dit is niet noodzakelijk, met wat afwasmiddel en een doekje wordt deze ook heel snel schoon.

Er zit ook nog een handig opvangbakje bij het apparaat (het opvangbakje kan niet in de vaatwasser) wat eventueel bakvet opvangt. Olie is in principe niet nodig want de platen hebben een antiaanbaklaag.

Je hoeft door dit apparaat niet meer naar een restaurant voor de perfecte biefstuk..

Harrie das 05-02-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Inmiddels een paar weken in bezit en alle mogelijkheden uitgebreid getest. Het resultaat is over de gehele linie super. Vooral het grillen van rood vlees is, door de keuzemogelijkheden van rare tot well done, een succes.
Over het uiterlijk kun je van mening verschillen, voor mij straalt het apparaat degelijkheid en professionaliteit uit.
Maak er inmiddels bijna dagelijks gebruik van, al is het maar voor een heerlijke tosti voor de lunch.
Ik gebruik sinds jaren al een Actifry en in combinatie met de Optiegrill heb je niet veel meer nodig. En nog eens gezond ook!
Kortom, wederom een een prima product van Tefal.

Happymama123 30-01-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Dit is echt een super toestel!
Wij gebruiken het dagelijks, voor het hele gezin, en iedereen is heel enthousiast.
Een super slim toestel die de perfecte gaartijd weet.

Mijn beste aankoop ooit!

andre II 28-01-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Geweldig product. Gaart het vlees geweldig en snel op de door jouw gekozen instelling. Per direct het product er af halen, anders gaart het product ongewenst verder, hetgeen niet de bedoeling was bij het instellen. Wij zijn er zeer tevreden over. Een topproduct van Tefal. Enige nadeel wanneer je dat als nadeel wilt zien, is de afmeting.

harsmit 28-01-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

de mogelijkheden van deze grill van deze zijn top.
deze grill is echt prima de luxe.
bakken en grillen is werkelijk perfect

wealer 23-01-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Nadat je de juiste grillwijze hebt ingevoerd hoef je alleen te wachten tot het signaal van je keuze klinkt en klaar is je vlees. We hebben het geprobeerd met biefstuk, braadworst, hamburgers en broodje hawaii. Allemaal perfect gelukt.

Jeanine33 22-01-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ik vind maar één ding jammer aan de Optigrill...dat we hem niet eerder hadden. Fantastisch apparaat. Zelfgemaakte hamburgers, een zalmmoot grillen, tosties, braadworsten...Je kunt hem voor van alles gebruiken. Je krijgt ook een leuk receptenboek erbij. Wij zijn erg blij met het apparaat.

Corrie overdijk 21-01-2015
Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ik ben zeer tevreden het is een super apparaat in het gebruik en om schoon te maken,
Hier heb ik zeker geen spijt vab

AnnaJ 16-01-2015

Geweldig apparaat!
Eigenlijk zocht ik een wat groter tosti-apparaat omdat het me ergerde dat je de randjes van de boterhammen er altijd zo in moet duwen (proppen). Doordat dit apparaat geen 'beperkende' randen heeft, is het inderdaad fantastisch voor tosti's.
Maar ik ben zo verrast dat het apparaat zo zelfdenkend is dat ie echt alle soorten eten op exact de juiste gaarheid brengt. Makkelijk omdat mijn man graag bijna rauwe hamburgers eet en ik graag geheel doorbakken. Maar ook vis moeiteloos gegaard.
Lekbakje ook goed werkend: het vet drupt aan de voorzijde uit de grill in het bakje. Fijn idee dat je je eten zo mager kunt klaarmaken!
Makkelijk in gebruik (de boven- en onderplaat klik je écht makkelijk eruit en ze worden zonder extra borstelen helemaal schoon in de vaatwasser).
Wel duur apparaat natuurlijk - hopen dat ie het lang blijft doen...