Tefal GC 702D - Reviews

Regelbare thermostaat
Uitneembare grillplaten
Kleuren
rvs, zwart

Beoordeling op basis van 94 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Bartek 29-04-2016

This grill is awesome !!!!

This grill meets 100% of my expectations. Without any problems grilling meat literally everything. It heats up while grilling takes literally a few minutes (even with very thick meat) and washing it literally wiping with a sponge and water. I use it at least 2 times a day does not make me problems. This is really a product worth the money. And more importantly, I do not use even a gram of fat.
The ideal product for someone who wants to eat healthy. Thanks to him I started to eat fish several times a week. Enjoy your meal and I highly recommend !!!!

274au 29-04-2016 Product half jaar in bezit

Tefal OptiGrill

In de zoektocht naar een goede contact grill uiteindelijk gekozen voor deze OptiGrill van Tefal vanwege de ingebouwde kooksensor die automatisch de temperatuur en bereidingstijd bepaalt. Dat klonk ideaal!
In de praktijk:
- De gril heeft een normaal formaat is voldoende groot om voor 2 personen een avondmaal op te bereiden. Voor meer personen zal je echter snel ruimte tekort komen.
- Het is dan ook jammer dat het niet mogelijk is de grill volledig open te klappen (180 graden) om zo het grilloppervlak te verdubbelen. Deze GC 702D opent slecht 90 graden.
- De lichtjes en pieptonen geeft duidelijk weer wat het apparaat aan het doen is en hoe ver de bereiding van je maaltijd gevorderd is.
- De platen zijn eenvoudig te verwijderen en schoon te maken. (Deze mogen ook in de vaatwasser.)
- De kooksensor werkt bij de meeste programma's (het programma voor steak en hamburgers bijvoorbeeld) erg goed en nauwkeurig, met perfecte resultaten. De programma's voor varkensvlees (het worst-icoontje) en kip hanteert echter veel te lange bereidingstijden waardoor je - als je blind op het apparaat afgaat - met uitgedroogd vlees eindigt. Een kipfiletje wil ie bijvoorbeeld zonder problemen 20 minuten grillen voordat aangegeven wordt dat deze helemaal gaar is. Op ongeveer de helft van die tijd zou hij al kunnen (en dus eigenlijk moeten) stoppen.
- De bovenste grillplaat is vrij zwaar, waardoor vlees aardig platgedrukt kan worden (zeker wanneer het zo'n 10 minuten of langer aan bereidingstijd nodig heeft). Dit draagt er ook aan toe bij dat je stukje vlees (kipfilet bijvoorbeeld) wat droger wordt dan gewenst doordat het vocht eruit geperst wordt.

Al met al een prettig apparaat dat je veelal behoed van te lang of te kort gebakken vlees. Een paar verbeterpunten zijn er echter wel voor de volgende generatie:
- Het kip- en varkensvleesprogramma hanteert te ruime bereidingstijden
- Vlees wordt soms te veel platgedrukt door de relatief zware bovenste grillplaat, wat een droger stukje vlees tot gevolg heeft. De mogelijkheid om de plaat vast te zetten in een positie (op een hoogte) zou uitkomst bieden.
- De grill 180 graden kunnen openen en zo een dubbel zo groot grilloppervlak creëren zou een welkome toevoeging zijn.

marmon 25-06-2016 Product half jaar in bezit

Tot voor kort geweldig apparaat

7,3
Duur, maar door de vele mogelijkheden geen spijt van aankoop. Tot voor enkele maanden geleden. Wat ik nu ook voor programma instel, na instellen springt indicator op M, en is hier niet van af te brengen. Vanmorgen contact gezocht met tefal. Als hij het doet, een fantastisch apparaat, werd dagelijks gebruikt. Hoop dat het snel verholpen is

Yolande 25-06-2016

De mijne heeft hetzelfde probleem en is pas 2 weken oud.
Ik ga hem terugbrengen naar krefel.

RVR 26-06-2016

Helaas ookdeze ervaring gehad. 2 keer achter elkaar het apparaat op moeten sturen. Kreeg na de errste jeer de opnerking dat het een gebruikersfout was. 2e keer dat alles wel in orde zou zijn. Misterieus genoeg funktioneerde het apparaat weer wel 'na niet gerepareerd te zijn'. Was wel een reset uitgevoerd

Nienke 27-06-2016

Deze ervaring hebben wij ook! Nog geen contact opgenomen met Tefal omdat als je hem uitzet en daarna weer aan, hij het weer doet. Maar inderdaad ga ik vanmiddag contact opnemen met Tefal!

Yolande 21-07-2016

Heb nieuwe gekregen, tot hiertoe werkt hij perfect. hopelijk blijft het zo!

RVR 22-07-2016

Goh klinkt ook mij bekend in de oren. Twee keer te horen gekregen dat het een gebruikersfout was. Wel een reset uitgevoerd. Met deze berichten ga ik toch met Tefal contact opnemen apparaat fantastisch. Doet het nu prima. Maar gebruikersfout.... Dacht toch van niet. Ik hoop dat ie het blijft doen, maar als het weer de M midus wil ik ook een nieuwe

Robbie 22-03-2017

Sorry verkeerde link,, dit is de goede!!

marmon 13-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Geweldig apparaat

Ik heb al eerder een beoordeling ingestuurd over dit apparaat. Als hij werkt is het een geweldig apparaat. Maar, na enkele maanden gebruiken deed hij iets meer. Heb hem terug gestuurd. Zoals de meesten (wat ik lees) zou dat een gebruikers fout zijn, en is het apparaat gereset. Hij doet het weer, dus dat is goed, en ik ben er blij mee. Maar, als het bij iedereen een gebruikers fout is, klopt er dus blijkbaar iets niet in de gebruikers beschrijving. Maar, als hij het doet een geweldig apparaat, waar je veel mee kan. Kleur indicator niet geheel te vertrouwen. (is vaak al doorbakken als apparaat aangeeft medium)

Pluspunten

• voor vele doeleinden te gebruiken
  • makkelijk in gebruik, mager koken

Minpunten

• blijkbaar erg storings gevoelig

Robbie 22-03-2017

Dit is de oplossing in deze video Marmon, gelukkig erg simpel en zelf uit te voeren.

Gr. Robbie.

Marjan71 29-04-2016 Product paar dagen in bezit

Een top apparaat

Een zeer gebruiksvriendelijk apparaat. Heerlijk voor vlees en vis. De kleur geeft aan hoe gaar het eten is. Kan niet mis met deze grill.

Siouxsie 25-06-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat

We hebben deze grill nu een aantal weken in ons bezit en het is een geweldig apparaat. Heel eenvoudige bediening. Snelle opwarmtijd. Zelfs biefstukjes met verschillende gaarheid tegelijkertijd bereid en perfect. Tosti's zijn heerlijk. Kortom wij zijn echt helemaal tevreden. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent.

Rossana De Francisci 03-05-2016

Molto buoni

È molto versatile ed utile. Ho cucinato molti piatti con ottimi risultati. La funzione manuale è preferibile in molti casi ma anche quelle automatiche non sono male. Unica pecca il consumo elettrico.

Reijnen 01-05-2016 Product kwartaal in bezit

Tefal GC702D

Erg veelzijdig apparaat. Grill werkt perfect en de grillplaten zijn makkelijk schoon te krijgen in de vaatwasser. Om tosti's te maken kun je het beste de manuele instelling gebruiken anders duurt het erg lang voor de platen weer warm zijn voor de volgende tosti.

Roger 30-04-2016 Product kwartaal in bezit

Goede contactgril voor alledaags gebruik

Heb deze contactgril nu een aantal maanden. Erg tevreden mee. Gebruik hem meerdere malen per week. Grilplaten zijn afneembaar wat een grote pluspunt is. En ook het vetafdruiprekje is afneembaar en ontzettend handig. Dus het apparaat is makkelijk in onderhoud.

Apparaat maakt goede toasties, alleen door het gewicht van apparaat worden sneetjes brood een beetje plat. Verder goed alternatief voor snel vlees garen. Andere medium hebben toch mijn voorkeur.

BertvandeBult 29-04-2016 Product kwartaal in bezit

Had ik eerder moeten aanschaffen!!!!

Wat een geweldig apparaat. Makkelijk in gebruik, goed schoon te maken en wat het allerbelangrijkste is, is het grilresultaaat. Eigenlijk een beetje verslaafd geraakt aan grillen. Wordt meerdere malen per week gebruikt. Onmisbaar geworden in onze keuken.

PeetersC 29-04-2016 Product maand in bezit

Prachtige stevige grill

Goedkoop is duurkoop, dus een bekend merk gezocht en zijn we uitgekomen bij Tefal.Toch nog verder gekeken op het www en via (buitenlandse) filmpjes op You Tube de beslissing genomen en de grill gekocht.Minpuntje was dat er een minimale gebruiksaanwijzing bij zat.Dankzij filmpjes en uitproberen, zijn we super tevreden met deze grill.Het is niet zomaar even grillen, je moet erbij blijven vanwege het zachte piepje.Maar grillen duurt niet lang en zonder vet.Conclusie: het is een goede grill en we hebben geen spijt van deze aankoop.

serge 29-04-2016 Product paar dagen in bezit

Gc702D régal grill panini

Ben heel tevreden van het produkt want het is gemakkelijk voor gebruik en onderhoud ik raad het produkt aan

Joop 29-04-2016 Product kwartaal in bezit

Eindelijk malse kipfilet en biefstuk.

Al verschillende apparaten gehad,nooit eens goed gebakken vlees hieruit. Of te droog, of niet bruin.
Met dit apparaat, na er aan gewend te zijn, altijd goed.
Geweldig!

Ruud 12-04-2016 Product kwartaal in bezit

Veelzijdig en vooral Lekker!

De Optigrill is een degelijk apparaat, met erg handige accesoires (losse bakplaten en lekbak). Er fijn is dat het sap van het vlees zo in de lekbak loopt en dat alle losse onderdelen in de vaatwasser kunnen.Hij is ook verder erg makkelijk schoon te houden.
Het is een beetje studeren om door te krijgen hoe het apparaat werkt, maar het bijgaande boekje heeft een goede instructie. Leuk is ook het bijgaande kookboek met goede ideeën, ook om te vertalen naar eigen voorkeuren.
De enige tip die ik iedereen wel wil geven (maar misschien is dat een kwestie van smaak), probeer de bereidingstijd iets korter te houden, bij groen is het meestal volop gaar, naar mijn smaak soms net te droog. Positief is wel dat het ook dan lékker is.En je kunt het altijd weer even terugleggen op het rooster.
Tof apparaat voor lekker eten van alle soorten vlees en groenten, en mijn zoon is ook een fervente tostibakker op het apparaat.

Anoniem 11-04-2016 Product kwartaal in bezit

Eindelijk een intelligente gril die met je meedenkt !

Nee, het is niet de goedkoopste, maar: Ja, dan heb je ook wat !!! Naar mijn idee is dit de eerste grill met ingebouwde intelligentie die je helpt prachtige resultaten te behalen voor wat betreft grillen. Of het nu biefstuk, kip, bacon, hamburgers of vis is, alles ziet er mooi uit en wat nog belangrijker is de gegrilde producten blijven zonder uit te drogen mooi sappig. Ook maak ik er prima geroosterd brood en/of perfecte tosties mee. Aanwinst in onze keuken.

Simon 28-10-2015 Product paar dagen in bezit

4,3
Mogelijkheden en gebruiksgemak niet kunnen beoordelen. Apparaat was defect bij levering, omruilen maar (zucht).

dm7 10-08-2015 Product paar dagen in bezit

3,3
Ik wilde eerst een professionele gril kopen maar omdat iedereen hier zo lovend was heb ik deze gekocht. Maar nu heb ik SPIJT!

Het was ook te mooi om waar te zijn! Ik heb hem nu 3 dagen, en paninis? prima.. worst? prima.. maar biefstuk precies goed gebakken zoals JIJ het wilt? Mooie verkoper truck maar het werkt dus NIET.

Vandaag lekker biefstukje gekocht en verheugde me op het feit dat de grill er precies voor zou kunnen zorgen om mijn vlees medium rare te maken. Maar helaas is niets minder waar! Medium rare? Dacht het niet.. Mijn biefstukken waren VER doorbakken en taai! Ik kon wel janken! Wat een zonde van de biefstukken. En wat een duur apparaat vond ik het ineens! Als jullie leuke gimmick niet werkt, wat heb ik er dan aan? Jammer Tefal.. Heel erg jammer! En ik voel me eigenlijk ook gewoon genaaid!

Jeffrey 26-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Over smaak valt niet te twister

Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens, maar als je net als ik een echte vlees eter bent dan is dit echt een perfecte aankoop. Je biefstuk is echt veel beter van smaak als je hem op de grill legt ipv op in de pan. hij is makkelijk in gebruik en nog makkelijker schoon te maken. Het mooiste is nog dat je gewoon zelf kan bepalen hoe rood of zwart je je vlees wilt hebben. en niet alleen vlees kan er op maar je kan er ook heerlijke tosti's mee maken. ik zeg het is de beste aankoop voor het hele gezin.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • alles kan je er mee grillen

Minpunten

• duurt even voor die warm is

Char 24-01-2017 Product paar dagen in bezit

Weggooi apparaat

Hebben hem zegge en schrijven 5 keer gebruikt. 1e keer ging goed Daarna huilen met de lamp voorover. Slaat spontaan uit. Biefstuk helemaal gaar. Kookindicator deugt voor geen meter.
Is niet te gebruiken. Naar reparatie geweest "Geen afwijkingen"
Waardeloos apparaat. Hebben ook een Tefal koffiezetapparaat gekochtTefal CM392811 ook zo'n onkel.. Voor mij nooit meer Tefal ik ben er helemaal klaar mee

Pluspunten

• Lampje brandt

Minpunten

• Doet niks rijp voor het stort
  • Schijnbaar niet te repareren na 5 keer gebruik

Zina 02-05-2016 Product kwartaal in bezit

Top multi grill tefal

Heel handige apparat , kan voor tosten , grillen , opwarmen enz ... Ingezet worden . Top apparaat dus. Heeft bij grillen van vlees een gaarheid sensor .