Tefal Cake Maker Cake Factory KD801

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Cake Maker Cake Factory KD801 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Rose-Anne 23-06-2020

Een regelrechte aanrader!

Ik was wat sceptisch vooraf, zo'n klein apparaat hoe zou dat nou juist kunnen werken bij iets wat zo nauw komt als bakken.
Gelijk begonnen en meteen enthousiast, heerlijk smeuïg, goede recepten en makkelijk schoon te maken. Smelten van boter en chocolade in een handomdraai. Zonder pakken bakmix gewoon met bloem, suiker en eieren

Makkelijk in gebruik, goed schoon te maken in weinig tijd en een leuk apparaat voor op je aanrecht.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • In no time iets lekkers op tafel

Minpunten

• Wordt wat warm aan de buitenkant

Kristeldg 22-06-2020

Goed product

fijn product, verschillende standen voor verschillende soorten gebak. Zit een app bij ket recepten. Dat maakt het samen erg makkelijk om te bakken.
Cakes waren bij mij lekker en goed gaar.
De baktijd is wel gelijk aan de ovenbaktijd.

Pluspunten

• verschillende standen
  • Makkelijk in combinatie met de recepten
  • Lekker eindproduct

Minpunten

• Geen tijdswinst ten opzicht van de oven
  • apparaat is vrij duur

deepakc 17-06-2020

Tefal Cake factory maakt bakken makkelijk

Tefal Cake factory maakt bakken heel makkelijk met de verschillende modus om verschillende gerechten te bakken.
Ik ben echt onder de indruk van alle recepten die er bij zat. Ik heb meteen de Cake factory app gedownload en heb ik de chocolade lava cakes gemaakt. Het smelten van de chocolade, en het bakken van de lava cakes ging heel makkelijk vanwege de duidelijke instructies. Ik vond ook de siliconen bakvormen erg makkelijk te gebruiken en ook te wassen. Alleen de lava cakes zelf waren iets te lang gebakken waardoor ze geen lava cakes meer waren maar muffins die heel zacht en vochtig aan de binnenkant waren, dus erg lekker.
Prima apparaat voor de amateur en ook voor de ervarende bakker!!

Esther Vd M 16-06-2020

Kleine bakfabriek

Het apparaat ziet er vrolijk uit door de kleuren, is klein en best compact ivm opruimen. Het is even uitvogelen hoe het werkt maar als je hem eenmaal door hebt best handig, zeker wanneer men geen oven heeft en kleine hoeveelheden bakt.
Zelf voornamelijk voor glutenvrij gebruikt en dat ging prima. Als basis de recepten uit de bijbehorende app gebruikt en hier en daar aangepast aan glutenvrij, baktijden niet aangepast en de muffins kwamen er prima uit.

Pluspunten

• Klein
  • Handig als oven vervanger

Minpunten

• Prijzig
  • Wanneer men een oven heeft voegt het niks toe

Claire35 14-06-2020

Makkelijke oven om de heerlijkste dingen in te bakken

Ik heb het product mogen testen en ik ben enthousiast. Mijn oven is niet geschikt om echt in de bakken en dit kan ik nu wel. Het is een opvallend apparaat met de kleuren maar ik hou hier wel van.
De bijgeleverde accessoires zorgen ervoor dat je gelijk aan de gang kunt. Minpuntje is wel dat het bak opervlakte niet heel groot is.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Bijgeleverde accessoires
  • App met circa 200 recepten

Minpunten

• Onnodig als je een goede oven hebt
  • Klein bak opervlakte

Poldermeisje72 12-06-2020

Voor kinderen een leuk apparaat

We hebben dit apparaat uit mogen testen. Mijn dochter van 14 en ik zijn tot de conclusie gekomen dat het vooral leuk voor kinderen is. Als je zelf beschikt over een oven dan is dit apparaat overbodig. Maar als je die niet hebt, kan ik mij voorstellen dat het een makkelijk apparaat is om even snel wat cakejes te maken. Het voordeel is ook dat je niet hoeft voor te verwarmen. Verder is het apparaat zeer eenvoudig te bedienen en zijn er enorm veel recepten te vinden op de app die je kunt downloaden. In het bijgeleverde boekje staan er niet zoveel. Het lijkt een enorm mooi boekwerk maar het staat in zoveel verschillende talen dat er uiteindelijk maar zo weinig recepten in het Nederlands in staan. Dus wij gingen maar met de app aan de slag, helaas klopt daar niet alles op met hoeveelheden en de tijd. Dus maar weer het boekje erbij gepakt. Absoluut lekkere cakejes kunnen maken. Maar het is geen topper. Het apparaat neemt te veel ruimte in in de keuken en ziet er ook niet mooi uit. Roze is nou niet een kleur dat goed in onze keuken past. Daarom denken wij dat dit apparaat eigenlijk goed geschikt is voor kinderen.

Pluspunten

• Niet voorverwarmen
  • Makkelijk te bedienen
  • Leuk voor kinderen
  • Makkelijk schoon te maken
  • 6 cakejes tegelijk

Minpunten

• Overbodig als je over een oven beschikt
  • Geen eyecatcher, lelijk apparaat in het roze

Yesz1989 12-06-2020

Leuk voor een echte Thuis bakker!

Wat een enorm tof apparaat is de Cake Factory van Tefal. Het is een schattige mini oven met handige vooraf ingestelde programma's!
De bakvormen die erbij zitten hebben een goede anti aanbak laag waar door je snel klaar bent met schoonmaken een doekje erdoor en het is schoon!

Wel moest ik de tijd bij plussen omdat het product dan nog niet helemaal gaar was! Maar dit moet ik thuis ook met de oven!
De instelling om boter of chocolade te smelten vind ik echt heel handig, geen geklooi meer met pannetjes

Ik ben niet echt een keukenprinses maar met dit apparaat vond ik het wel erg leuk om in de keuken te staan en lag niet de hele keuken vol met rommel!

• Snel

Minpunten

• Moest tijd bij plussen

mmonique21 12-06-2020

Helaas geen wonder machine voor mij

Ik heb niet echt een bak talent dus dacht met dit apparaat maak ik een makkelijke lekkere snelle creatie. Ik vind het product een beetje tegenvallen. Ik heb alle recepten geprobeerd uit het boekje en 1 was gelukt. Vaak was het niet gaar en dan vooral het midden stuk. Ook moest ik vaak wat extra minuten erbij doen om het gaat te krijgen.
Het positieve is wel dat het makkelijk in gebruik is. Leuk kleurtje heeft en het een geluid maakt als het klaar is. De uitstraling en de compactheid is erg fijn.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruiksvriendelijk
  • Compactheid

Minpunten

• Wordt erg heet

RudyG 12-06-2020

Compacte mini oven

Het is zeker een makkelijk apparaat maar als je over een oven beschikt is het toch een overbodig product omdat deze niet meer toevoegt. Pluspunt is dat je niet hoeft voor te verwarmen Roze is geen makkelijke gangbare kleur. Het lijkt meer op een kinder cake fabriekje. Wat ik jammer vind is dat de cake factory eigenlijk alleen een kleine oven is voor gebak. Je kan er cake, muffins, etc. in bakken en chocolade smelten, maar het is geen vervanging voor de oven.
Het apparaat is zeker makkelijk schoon te maken.
En de handvaten aan de deksel zijn handig, aangezien de rest van het apparaat behoorlijk warm wordt.
Dus eigenlijk zeer geschikt voor de kleine keuken, student zonder oven of op de camping.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Overbodig als je al een oven hebt
  • Kleur (maar dat is ieder zijn smaak)

ilonafntn1998 11-06-2020

Ideaal voor de thuisbakker!

Werkt precies zoals je het verwacht! Het apparaat neemt alle zorgen weg. Je hoeft niet voor te verwarmen, en alles komt er goed uit. De koekjes niet, maar daar was ook geen programma voor en was een experimentje. Cake, bananenbrood en mueslibars komen er goed uit. Handig in formaat, en ziet er nog leuk uit. Apparaat wordt wel erg warm. Ik heb het apparaat mogen testen voor een minder bedrag, voor 160 euro zou ik het wel veel geld vinden.

Pluspunten

• formaat
  • niet voorverwarmen

Minpunten

• wordt erg heet
  • vrij aan de prijs

Elviral 10-06-2020

Grappig apparaat, voor mij persoonlijk overbodig

Design: Het apparaat ziet er vrolijk uit, er zitten fijne handgrepen aan.

Gebruik: Het apparaat is makkelijk in gebruik, je hoeft maar een paar knopjes in te drukken en het apparaat doet de rest. In het bijgeleverde boekje en de app staat duidelijk wel programma je moet gebruiken en welke tijd je moet aan houden. Mijn ervaring is echter dat je zelf nog wat minuten moet toevoegen, vooral bij cakes. Anders is je cake te pips.

App: Ik vind de app te beknopt. Er staan een hele boel recepten in de app, maar de informatie over wat je moet doen kan beter. Ik heb soms nog moeten googelen, omdat ik niet zo vaak bak.

Positief verrast: De chocolade smelt functie is erg handig en de lava muffins (muffins met zachte binnenkant) komen er erg smakelijk uit.

Tegenvaller: De gewone cakes zijn me persoonlijk te droog.

Leuk apparaat om erbij te hebben, als je genoeg ruimte hebt. Als je ruimte beperkt is, zou ik eerder voor een oven kiezen. Omdat je daar meer mee kunt dan met dit apparaat.

Pluspunten

• vrolijk design
  • makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • goede smelt functie
  • lekkere lava muffins

Minpunten

• sta in de weg
  • aangegeven tijden te kort
  • droge cakes

rilana 10-06-2020

Een, twee, drie: In een mum van tijd heerlijke cake

Wat een wonderapparaat. Ik ben er enorm blij mee.
Toen ik mijn cakefactory binnen had moest ik deze natuurlijk de gelijk uitgeproberen. Met een kant en klaar mix waar je stroopwafels door doet heb ik mijn eerste cake gebakken. Het blik goed ingevet en het standaardprogramma gebruikt. Die heb ik nog wel 10 minuten moeten verlengen om zo de cake goed gaar te krijgen. Het bakblik was snel weer schoongemaakt met een sopje. Mijn eerste indruk van het apparaat is dus Yes dit gaat mijn wonder bak apparaat worden. Nu zijn we twee weken verder en wat een mooi apparaat. Chocolade smelten geen probleem, geen aangebrande troep maar gewoon heerlijk gesmolten zodat je het kan verwerken zoals je wilt. Ik vind het nog wel steeds erg lastig om bij een kant en klaar mix de tijd goed te zetten zodat ik hem in 1x ook goed klaar heb. Maar met minuten bijstellen komt het wel goed en heb je een heerlijke cake. Een recept al uit het boekje geprobeerd, en dat klopt precies qua tijd, die was ook erg lekker. Dus ik ben erg blij dat ik dit apparaat in mijn bezit heb

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijzig

Marleen.dejong 10-06-2020

Fijn en gebruiksvriendelijke bakmachine

Wat ben ik enthousiast. Super fijne en makkelijke bakmachine. Je maakt de lekkerste cake, gebakjes etc mede door de 200 recepten die je kan downloaden via een app. Ik heb er al heel veel plezier van gehad

Pluspunten

• Leuk design
  • Gebruiksvriendelijk
  • Altijd gaar

Minpunten

• Kost wel opbergruimte

Dvh 09-06-2020

Compacte bakoven

Heel handig in de keuken voor oa het bakken van muffins, cake, taart en smelten van chocolade.
Koekjes eerst bakken dan chocolade smelten dan heb je heerlijke cjocoladekoekjes. Kant en klare recepten al voorgeprogrammeerd. En de recepten app met veel keuze. Ideaal.

Pluspunten

• Compacte
  • Voorgeprogrammeerde recepten
  • Recepten app