Solis 978.78

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis 978.78 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Ingrid 22-06-2017

onderdeel van de solis contact grill

Geschreven voor: Solis 978.78

Hallo Ik heb sinds een paar maanden de Solis Grill in gebruik en ben er erg tevreden over,Helaas is bij mij het steuntje afgebroken om de hoogte in te stellen ,in de winkel waar ik hem gekocht heb kunnen ze mij niet helpen,wie weet waar ik dit onderdeel kan bestellen !!!!!

Pieter 14-01-2017

Niet duurzaam

Geschreven voor: Solis 978.78

Prachtig apparaat om te zien, heerlijke tosties binnen een paar minuten. Wel treurig dat hij het begaf na 2 jaar terwijl je niet wekelijks een tosti maakt!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Maakt heerlijke tosties

Minpunten

• Niet duurzaam

Cipolini 11-11-2015
Geschreven voor: Solis 978.78

Werkt perfect. door temperatuur instelling en hoogte instelling kan je er alles op grillen. Als je na het grillen direct schoonmaakt blijft deze er ook mooi uitzien.
Na 3 jaar liet hier en daar de anti aanbaklaag los. En hebben van Solis een nieuwe gekregen. Werkelijk top service. En aanbevelingen om geen gemarineerd os bewerkt vlees meer in de gril te doen. Mogelijk is dat de boosdoener geweest. Met scherpe gereedschappen en schurende schoonmaak middelen zijn we er niet aan geweest.

Bobblebeheader 11-07-2014
Geschreven voor: Solis 978.78

De Solis Smart Grill Pro 823 wordt door mij als kok professioneel gebruikt in een kleine noodkeuken, en ik ben er qua prestaties en gebruiksgemak uitermate tevreden over!

De temperatuur van de grill is erg hoog, waardoor met name vlees erg goed te bereiden is. Zelfs een biefstuk schroeit GOED dicht, iets waar veel contactgrillen toch wat moeite mee hebben. Hij is handig in gebruik, en oogt ook nog eens erg mooi.

Echter, de hoge prijs vind ik niet gerechtvaardigd, zeker niet omdat in de "Krasvaste Quantanium anti-aanbaklaag" toch echt wel snel krassen komen, en het bijgeleverde krabbertje simpelweg niet goed aansluit op de diepste punten van de groeven, waardoor schoonmaken lastiger wordt.

Voor thuis gebruik geef ik toch de voorkeur voor een goedkopere grill met afneembare platen, wat deze grill niet heeft. Dat is een design keuze die ik snap (geeft een hogere temperatuur), maar niet waardeer. Ergens heb ik ook het idee dat je vooral voor het merkje betaald, zoals bijvoorbeeld bij Apple producten. Een beetje jammer, en als nuchtere Nederlander kijk je dan toch verder.

Voordelen:
- Erg makkelijk in gebruik.
- Temperatuur is hoog, grillen gaat uitstekend.
- Mooi en functioneel design.

Nadelen:
- Te duur.
- Soms lastig schoon te maken door slechte krabber en niet afneembare grillplaten.

MathijsRNL 16-05-2013
Geschreven voor: Solis 978.78

Ruimschoots de beste grill die ik in mijn bezit heb gehad. Hiervoor een Tefal gehad, maar die kwam absoluut niet in de buurt van de grill kwaliteiten van deze Solis. Ik kan me ook absoluut niet vinden in het schoonmaak probleem van de anderen, misschien omdat hij van mij ook niet heel erg schoon hoeft. Wat ik doe na het gebruik:

1. Terwijl hij nog warm is, met de krabber de grote stukken (voor zover die erop zitten) eraf halen. Hij bakt bij mij sowieso weinig aan als ik het vlees met een klein beetje olie in smeer en er minimaal 3 minuten ook niet aan zit. Dan bakt er vanzelf een korstje op het vlees waardoor hij ook niet meer plakt.

2. Pak een afwasborst met zachte haren (ik heb die van de Ikea met een zuignap) en maak hem alleen nat, dus ZONDER afwasmiddel. Veeg rustig alles eraf, dit gaat mits je het vlees goed gegrild hebt prima eraf.

3. Veeg met een bijna droge (en schone) microvezel doek even tussen de naden het vocht en eventuele olie/vet resten weg.

4. Klaar. Geen sop?! Nee geen sop, is alleen maar nadelig voor anti-aanbak lagen en sowieso.. Het is een grill die meer dan 250 graden wordt, dus die bacteriën worden er echt wel gedood voor je het vlees erop legt. Zolang er maar geen grote stukken op blijven die verkolen. Potentieel schadelijk voor je gezondheid, maar dan hebben we het wel over een kleinere kans dan dat je salmonella infectie van een plofkip krijgt.

Behandel trouwens je pannen ook op deze manier en die zullen ook wat langer mee gaan. Het hoeft allemaal niet zo extreem schoon, is het vlees wat in de supermarkt ligt ook niet...

Terugkomend op de grill. Hij krijgt een 8 voor degelijkheid want hij piept wat bij de scharnieren en het hoogte verstelknopje voelt wat gammel aan.

Dat hoogte verstellen is ook gelijk erg belangrijk voor het grillen: NIET de bovenplaat op het vlees laten rusten, want je perst al het sap uit het vlees ermee uit wat ten koste gaan van de smaak, maar ook meer zooi geeft om op te ruimen.

D. Rinckes 30-07-2013

Hallo Matthijs,

Ook ik heb deze grill, en ben er erg blij mee.
Vraag me 1 ding af, altijd als de grill op temperatuur is,
en ik hem open, rookt het eerst behoorlijk, terwijl ik hem altijd erg goed schoonmaak. Mijn vraag is, is dat normaal, gebeurt dat bij uw grill ook?
Dank voor de moeite!

D. Rinckes

rimaba48 19-04-2013
Geschreven voor: Solis 978.78

Apparaat net buiten de garantieperiode defect.
Een grilplaat was stuk.Was niet meer te repareren.
Werd mij een korting van 35% aangeboden.
Raar dat een apparaat van twee jaar oud niet meer
te repareren is. De winkel cook & co verschuilt zich achter de leverancier ondanks de wettelijke verplichting na de garantieperiode te zorgen voor een passende oplossing afhankelijk van de verwachte levensduur van het apparaat.
Solis zelf vindt dat na twee jaar zoiets kan gebeuren.
35% korting is natuurlijk erg weinig verdienen ze nog een keer aan mij.

moparj 01-12-2012
Geschreven voor: Solis 978.78

niet top, slecht schoon te maken en vallen onderdelen af. Zou apparaat niet nogmaals kopen. Voor tostis prima, voor vlees omslachtig, word wel goed heet

moparj 01-12-2012

Minastus 27-04-2012
Geschreven voor: Solis 978.78

Wordt lekker snel warm en bakt goed... maar het schoonmaken is een crime. Na iedere keer dat je hem gebruikt hebt is hij moeilijker schoon te krijgen. En zo vaak hebben we hem niet gebuikt. De anti-aanbak platen kun je niet verwijderen. Je kan ze dus niet een tijdje onder water zetten. Zelfs een natte doek tussen de grilplaten werkt niet omdat de groeven van de grill diep zijn. Bij de grill komt een plastic schrapertje maar die heeft een andere maat dan de groeven van de grill. Ik gebruik de grill nog zelden en pak gewoon een pan.

klarissa 05-02-2014

Dan heb ik zelf nog een vraag want heb van de week deze grill ontvangen maar er zit geen schrapertje bij!

Waar zou die moeten zitten in de doos of bij de grill?

Officiele reactie van Solis 02-05-2012

Beste Minastus,

Wil graag vanuit SOLIS een reactie geven en kijken of we het minpunt van de machine beter kunnen toelichten om zo meer plezier van de machine te hebben.

1. Het niet kunnen verwijderen van de grill platen:
Dit is omdat de verwarmingselementen in de platen zit. En is daarom de enige Grill voor consument gebruik die boven 250 graden kan worden (tussen 285 en 300 graden) en daarom geschikt om vlees zoals biefstuk goed te bereiden.

2. schoonmaken van de grill. Dit lijkt lastig maar toch is er een handigheidje voor. Veeg met de bijgeleverde spatel het grove vuil weg en maak dan een doekje helemaal nat (niet uitknijpen bij het nat maken), knijp deze dan uit bovenaan de grill als deze nog goed heet is. Je zult dan zien dat het vuil eraf loopt. Je kan dan met het doekje nog een de plaat een keer afvegen. Als je dit direct doet na gebruik is hij makkelijk schoon te maken. Als je wacht is het lastig. Dit geldt ook voor andere grills.

paul aarts 11-02-2012
Geschreven voor: Solis 978.78

Hoe lang heb ik deze grill in mijn keuken staan? Een paar jaar inmiddels denk ik. Grillen doet ie als de beste, maar wat is het een ***apparaat om schoon te maken. Echt vreselijk. Zodoende grill ik er amper nog vlees mee, maar alleen broodjes.
Sinds kort staat in een keukenkast en haal ik 'm steeds te voorschijn als ik 'm nodig heb. Moet kunnen, toch? Blijkbaar is deze grill daar niet tegen bestand, er zijn al een paar onderdelen van af gevallen.
Ik irriteer me aan dit apparaat en zou het liefste een andere kopen. Één met op z'n minst afneembare platen.

lena123 14-06-2012

Het apparaat kan je irriteren, maar je kunt je niet aan het apparaat irriteren. Dan heet het ergeren.

Fienette 19-02-2012

Schoonmaak tip: als je de grill hebt gebruikt en nog warm is dan leg je er keukenrolpapier (2 of 3 dubbel) in natgemaakt. Grill dicht doen en dan gaat hij beter schoon... succes ermee!