Brill RazorCut Premium 38 - Reviews

38 cm maaibreedte
Maaimethode
kooi

jel 17-07-2012

De eerste indruk van de machine is prima. Het maairesultaat ziet er ook strak uit. Altijd beter dan een cirkelmaaier.
Dit is mijn eerste machine waarbij de messen van de kooi het ondermes niet raken. Dat scheelt veel herrie en waarschijnlijk ook onderhoudskosten. Mijn oude Husq. moest elk jaar worden geslepen ( +/- 100 m2, tweemaal per week )Kosten: 25 à 30 euro. Dus in 4 jaar betaal je ongeveer de aanschafprijs aan onderhoud. De messen na gebruik schoonmaken en even een doekje met olie er langs bevordert de duurzaamheid.
Ik kende het merk Brill nog van vroeger. Stond toen al bekend als zeer degelijk. Dacht dat het merk niet meer bestond, want ik zie ze in geen enkele winkel staan. De keuze in kooimaaiers is sowieso niet zo groot: alles moet tegenwoordig elektrisch.
De duwboom schiet niet los, zoals ik in sommige beoordelingen lees. Ik heb de onderste 2 stangen iets naar buiten gebogen waardoor de duwboom strak in de machine zit.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, vandaar de 6, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Tot nu toe heel tevreden.

A3i 04-09-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Deze brill heb ik vorig jaar in april aangeschaft. Nu bijna 2 seizoenen mee gemaaid. Ik wil geen andere maaimachine meer. Het is een topper onder de Kooimaaiers. Van het losschieten van de duwboom heb ik nog geen last gehad

Anoniem 27-07-2011

Na goede reviews gelezen te hebben en vele zaken te hebben bezocht. heb ik hem via internet besteld bij Motorland in duitsland. (€113.90 incl. bezorgen) Binnen een paar dagen werd hij thuis bezorgd en kon niet wachten!
hij is makkelijk in elkaar te zetten, maaistanden duidelijk en simpel af te stellen, hij loopt soepel en het belangrijkste.. een egaal gemaaid gazon!
mijn oude Wolf brak het gras en deze snijdt. super!!

Anoniem 25-09-2013

Wie weet er meer van motorland. Ze hebben erg scherpe prijzen maar ik kan geen revieuws vinden.

Wim F. 16-06-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Net zo tevreden als de vorige schrijver; ik heb hem alleen al twee jaar.
Ik herken het probleem met het losschieten van de duwboom. Ik heb dat opgelost door om de asjes (waar de duwboom op zit) náást de duwboom een stukje koperdraad te buigen en dat als een oogje in elkaar te draaien.
Nu kan hij er niet meer afschieten.

Voor de rest inderdaad allemaal 10'en.

Peter155 12-06-2010

Nadat mijn 15 jaar oude Husqvarna Diamant al eerder een keer geslepen was, ging die toch stroken gras overslaan. En omdat ik een fan ben van een strak egaal gazon, via kieskeurig op zoek naar een nieuwe perfekte handmaaier. Na alle reviews gelezen te hebben,en bij tuinbedrijven alles gezien te hebben, bleven er voor mij alleen de Bosch en Brill maaiers over. Mede op aanraden van de reviews van Marco en Henk van de Brill premium 33, gekozen voor de Brill premium 38. Binnen 2 dagen in huis via Handig.nl voor 116,95. Wat een genot om hiermee te maaien! Ik heb even vluchtig gekeken of er niet ergens toch een motortje verstopt zit, want het ding gaat practisch vanzelf! En hoe! Bijna geluidloos en helemaal egaal strak.
Een klein minpuntje vond ik de bevestiging van de duwboom aan het chassis van de maaier. Die zit met een soort bajonetsluiting bevestigd, maar schoot onder het maaien zomaar los aan 1 kant. Ik heb dit opgelost door het einde van de stangen iets naar buiten te buigen. Nu helemaal perfect. Ook de hoogteafstelling werkt erg fijn en gemakkelijk.
Ik kan niet wachten tot ik weer kan maaien!
Een aanrader? Wat mij betreft een super-aanrader.