Godox Godox Virso S M2 Draadloos microfoonsysteem (Sony versie) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Godox Godox Virso S M2 Draadloos microfoonsysteem (Sony versie) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Godox Godox Virso S M2 Draadloos microfoonset 12-02-2024

Godox Godox Virso S M2 Draadloos

Deze set Godox Virso TX bestaat uit 2 draadloze microfoons (zenders) en 1 ontvanger in 1 pakket, allemaal met een eigen ingebouwde accu om ze tot een 15 uur lang aan één stuk te kunnen gebruiken.

Zodra je ze aanzet zoeken ze verbinding met elkaar clip je de microfoon vast en je bent klaar om te gaan uitzenden, podcasts/vlogs maken, interviews afnemen, wat u ook maar wilt gaan doen om het vast te leggen.

De kwaliteit van de opnames zijn prima, geen professionele studio microfoon maar zeker geen slecht geluid. Voor de meeste hobby-matig gebruik werkt het uitstekend. Mede dankzij de uitgebreide accessoires zoals wind-beschermer en alle kabels (3.5mm TRS en USB-C port) die nodig zijn om gelijk aan de slag te gaan. Je hoeft geen zorgen te maken over het pairen dat gaat automatisch en gemakkelijk razend vlug.

Onzettend handig is de opnamefunctie te bruiken zonder de ontvanger, namelijk door zelf een SD-kaart erin te steken is het mogelijk de ontvangers apart te gebruiken, waarmee je stemmen apart kunt opnemen en bewerken. De opnames zijn in 16bit stereo geluid en met volume die van microfoons afzonderlijk van elkaar regelbaar zijn.
Wat voor het bewerken achteraf zeer tijdsbesparend is en op het scherm duidelijk te zien om de stemmen op elkaar af te stemmen.

Je hebt een pauze/mute knop die op de zender op een dusdanige handige plek zit als je die functie regelmatig gebruikt, maar anders kan je er makkelijk perongeluk op drukken (een rood lampje die dan gaat branden, je krijgt verder geen waarschuwing te horen).

De draadloze microfoon kan zowel met een kabel verbonden worden aan de zender, ook kan je direct met de compacte zender aan de slag door em aan je kleding te hangen.

Door het bereik van de microfoon zelf werkt deze binnen beter dan buiten, tenzij je helemaal geen omgevingsgeluiden buiten hebt. Het bereik ontvangst van de zender met de ontvanger is in de open ruimte 60 tot wel 80 meter geen enkel probleem, wat best wel is voor de meeste situaties.

Op de schermpjes is duidelijk te zien of de batterij vol is en hoeveel capaciteit (600mAh totaal) er nog in zit. Er is geen stand-by functie die automatisch de zenders uitschakelt wanneer de ontvanger batterij leeg is of uit is. De batterij is snel opgeladen in 3 uurtjes.

Het is belangrijk dat de juiste kleur aansluitingen correct wordt op het juiste apparaat aangesloten. Met de rode en zwarte kleuren maken het simpel en duidelijk net zo goed als op je moderne Sony fotocamera aangesloten (Sony Multi Interface en compatibel).

Let op dat de eerste keer gelijk de juiste taal wordt ingesteld, anders krijg je alles standaard in het Chinees. Eenmaal goed ingesteld en de menu's doorlopen is het direct klaar voor gebruik.

En mocht het nodig zijn zit er ook een handige reset knop om alles naar fabrieksinstellingen terug te krijgen. Er zit geen case standaard erbij, maar door deze apart te kopen maakt het wel veel gemakkelijker opladen en bewaren. Ook prima in de kou te gebruiken !

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Batterij
  • Gevoelige microfoons
  • Groot bereik

Minpunten

• Geen automatische stand-by
  • Aansluiting kleur bij kleur

Jan123 06-02-2024

Goede kwaliteit en simpel in gebruik

Sinds kort gebruik ik de Godox Virso S M2 en ik ben er erg tevreden mee. De audiokwaliteit is een wereld van verschil met de ingebouwde microfoon van mijn camera. De krakerige audio is verleden tijd en mijn stem klinkt nu helder en duidelijk.

De installatie was super simpel. De microfoon koppelt automatisch met de ontvanger en ik kon hem zonder problemen bevestigen op mijn camera. De lavaliermicrofoon is perfect voor interviews en vlogs. De windschermen zorgen voor optimale audio, zelfs in winderige omstandigheden.

Ik vind de Virso S M2 gebruiksvriendelijk. De knoppen zijn duidelijk en het menu is eenvoudig te navigeren. De batterijduur is lang, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat de microfoon halverwege de dag leeg raakt.

Kortom, ik ben erg blij met de Godox Virso S M2. Het is een perfecte oplossing voor iedereen die de audiokwaliteit van zijn video's wil verbeteren. De microfoon is gebruiksvriendelijk, biedt topkwaliteit en heeft handige accessoires.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Simpel

Tim Hackmann 05-02-2024

Ik heb dit product mogen testen voor review.nl. Ik hou ervan om video's te maken en daarbij is geluid erg belangrijk! Dit apparaat is supergemakkelijk in gebruik en het connecten met elkaar gaat super makkelijk. Het display geeft aan of de apparaten verbonden zijn en of gemute wat erg handig is terwijl je aan het filmen bent. Ook de geluidskwaliteit is goed! Deze kunnen op 2 manieren gebruikt worden. Het zwarte boxje op je shirt vast binden of een klein microfoontje gebruiken. In de wind is het ook erg goed, maar de noice canceling functie zou nog wat beter kunnen, omdat het geluid dan erg mat klinkt! Al met al een zeer goed apparaat, maar wel erg prijzig.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Aan de dure kant
  • Door het plastic voelt het een beetje goedkoop

m************@g******** 03-02-2024

Helaas niet wat ik hoopte

Ik was graag verliefd geworden op deze set want ze heeft vele voordelen. Ze is klein, licht en je krijgt maar liefst niet één maar twee microfoons bij deze set. Handig als je twee personen interviewt. Ook kan deze kleine krachtpatser intern opslaan (met eigen geheugenkaartje) en heeft het zowel inplugbare lavalier microfoontjes als interne microfoons. Je schuift de receiver zo in je hotshoe van je Sony camera. Geen kabels nodig. Waarom dan toch niet verliefd? Je moet eerst uitvogelen hoe je het menu van Chinees naar Engels overzet. Irritant maar zeker geen deal breaker want eenmalig. Maar dan? De geluidskwaliteit is niet wat ik ervan gehoopt had. En de mute knop op de microfoontjes kun je gemakkelijk per ongeluk indrukken. Dit maakt de set voor mij onbetrouwbaar, want wat als je spreker per ongeluk deze knop indrukt op een event en jij staat op afstand te filmen en kan de spreker niet onderbreken... Dit risico wil ik bij een filmopdracht niet lopen.

Pluspunten

• klein
  • licht
  • twee bijgeleverde cavaliers
  • interne microfoons
  • lange batterijduur

Minpunten

• menu in eerste instantie in het Chinees
  • ruis
  • mute knop per ongeluk intrekbaar

Sanne 03-02-2024

eenvoudig te gebruiken

De Microphone bleek uiterst gebruiksvriendelijk en simpel te installeren op mijn camera. Dit heeft mijn werk aanzienlijk vergemakkelijkt, vooral bij het opnemen van video's voor social media. Het gemak van het systeem kwam goed van pas tijdens mijn opnamesessies, waardoor ik me kon concentreren op het creëren van content zonder gedoe met ingewikkelde installatieprocessen. Kortom, de soepele werking en eenvoudige installatie maakten deze microfoon een waardevolle toevoeging aan mijn uitrusting voor het produceren van content voor sociale platforms.

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Makkelijk te installeren
  • Prima geluid

Minpunten

• Vrij duur

Patrick 02-02-2024

betrouwbaar draadloos microfoonsysteem

Ik mocht voor een korte duur de Godox Virso S M2 Wireless Microphone System uittesten, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de prestaties ervan.
Het instellen van het systeem kostte wel wat tijd en vereiste het raadplegen van de handleiding, maar eenmaal geconfigureerd was het gebruiksgemak redelijk goed en spreekt het wel voor zich.

Het bevestigen van de microfoon op mijn Sony Alpha A7 IV verliep soepel, en met enkele eenvoudige instellingen was ik snel operationeel.

Wat betreft geluidskwaliteit voldeed de Virso S M2 aan mijn verwachtingen, met helder en acceptabel geluid.
Vergeleken met de concurrentie kan deze er goed mee door, maar soms vindt ik de hoge tonen iets te aanwezig, maar tijdens het editten was dit vrij simpel te verhelpen.

De extra meegeleverde accessoires, zoals de kleine microfoons, voegden extra waarde toe aan het systeem en maakten het nog veelzijdiger voor bijvoorbeeld interviews.

Over het algemeen ben ik tevreden met de prestaties en de functionaliteit van dit draadloze microfoonsysteem.
En voor deze prijs zeker.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Accessoires

Minpunten

• Gebruikersgemak in het begin

Stacey 30-01-2024

Perfect

Heel fijn microfoonsysteem. De microfoons hebben een anti-vibratie ontwerp en ruisonderdrukking, waardoor je helder en duidelijk geluid hoort. Het heeft ook een lange batterij duur. Duidelijke handleiding, waardoor je het snel kunt gebruiken en weet hoe het werkt. Heel fijn om filmpjes mee te maken, en je hebt een perfect geluid!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed geluid

Gabriël 27-01-2024

Godox: het microfoon systeem voor interview en Podcasts

In mei heb ik met mijn amateur toneelvereniging een voorstelling op een buitenlocatie. Ik neem een van de voorstellingen graag op op video maar geluid is dan wel een dingetje. Blij werd ik van het aanbod van Review om het Godox Virso S M2 microfoon systeem te mogen testen. Helemaal mooi omdat dit microfoon systeem ontworpen voor gebruik op Sony camera’s. Die heb ik!

Toen kreeg ik hem in huis.

Wat bleek, de hotshoe van de ontvanger past niet op mijn Sony camera: de voet bleek te breed. Mogelijk omdat mijn camera een al wat ouder exemplaar is. Gelukkig had ik een adapter liggen (cold shoe). Aansluiten via het meegeleverde rode audio-kabeltje bleek niet te werken. Het andere meegeleverde, zwarte kabeltje werkte wel. Kabelbreuk?? Dan de montage op een cold shoe. De ontvanger viel simpelweg uit de cold shoe, maar met plakband kreeg ik hem goed genoeg bevestigd.

Vervolgens verschillende testopstellingen gemaakt. Buiten, in slechte omstandigheden, dat moet gezegd: wind (kracht 3 à 4), verkeer op de achtergrond, en sneeuw op het pad waarover ik liep. In een eerste blancotest testte ik de kwaliteit van opnames via de microfoon van mijn camera en mijn camera uitgerust met richtmicrofoon. Gauw klaar mee: op 10 meter afstand was ik met geen van beide opstellingen te verstaan.

Omdat we een stuk gaan spelen met 10 spelers en het system slechts met twee zenders (zo te zien geen uitbreidingsmogelijkheden) uitgerust is, heb ik in volgende testopstellingen de ontvangers zo’n 4 mtr uit elkaar op statieven geplaatst en daar ben ik tussen op en neer gaan lopen. De camera legde mijn bewegingen prima vast, maar hetgeen ik zei was niet te verstaan. Te veel omgevingsgeluiden, te veel ruis. Met of zonder ruisonderdrukking, geen significant verschil.

Daarna heb ik opnames gemaakt met de meegeleverde lavaliers. Dat werkt prima, ik ben in de opnames goed te verstaan. Zelfs als ik om een hoek van mijn huis sta en de camera niet meer kan zien. Ruis vind ik nog wel een dingetje, maar als gezegd, de omstandigheden zijn wel extreem te noemen. Op een latere datum met beduidend minder wind (kracht 1 à 2) was de verstaanbaarheid prima en met ruisonderdrukking zelfs fractioneel beter dan zonder.

Om het bereik van het systeem te testen, heb ik mijn camera voor het huis gezet en ben de straat uit gelopen. Dan kan ik zo’n 150 mtr lopen en nog steeds is de verstaanbaarheid in de opnames prima. Tot slot nog een oneigenlijke test gedaan door de ontvanger te koppelen aan een geluidbox met AUX ingang. Ook dat gaat prima.

Conclusie: ik vind de Godox behoorlijk aan de prijs voor hetgeen je er voor krijgt. Het systeem werkt prima door gebruik te maken van de lavalier; ruisonderdrukking had beter gekund. Met het bereik is niets mis mee, al is het de vraag of je inderdaad opnames wilt maken van een interview dat 150 mtr verderop wordt gegeven.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • klein, met afgerond hoeken
  • enorm bereik
  • veel accessoires

Minpunten

• ruisonderdrukking matig tot slecht
  • veel geld voor wat je krijgt
  • niet geschikt voor alle Sony camera's

Rickert1993 27-01-2024

Ontzettend goed geluid

ik heb dit product mogen testen en ben eigenlijk positief verrast.
Het uiterlijk geeft een beetje goedkoop gevoel wat mij wat bedenkingen gaf over het product, maar wanneer ik het eindresultaat hoorde was ik ongelofelijk verbaasd.

Hij wordt met ongeveer -30 dB opgenomen, wat er automatisch voor zorgt dat je nooit zal clippen, wanneer je het volume ophoog zet, heb je zelfs in een ruimte met harde muziek, een uitstekende verstaanbaarheid, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Batterijverbruik is heel acceptabel, in een uurtje zijn de 2 zenders en de ontvangers tegelijk opgeladen met de meegeleverde kabel, welke alle 3 tegelijk kan oplaten.

Je kan het "kastje" zelf gebruiken als "snelle mic" maar je kan ook de bijgeleverde das microfoon gebruiken zodat het er net wat netter uitziet.

Pluspunten

• ongekend goed geluid
  • lange accuduur

Minpunten

• geen interne opslag voor opname