Tefal Heteluchtfriteuse Delight Initial FX1050 - Reviews

2000 watt
Regelbare thermostaat
Kleuren
wit, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

Mpieneman 05-12-2017

Mooie airfryer die goed bij de keuken past

Vol verwachting klopte mijn hart. Ik mocht de Tefal Airfryer uittesten. We waren al op zoek naar een airfryer en deze test kwam als geroepen. Zijn met zn 5en in huis en had altijd het idee, wat kan mijn oven niet wat de airfryer wel zou kunnen. als je alleen of met zn 2en bent zou ik de airfryer snappen, maar met zn 5en... is de inhoud dan voldoende? Mooi om dat eens uit te testen.. Geregeld eten we aardappelballetjes uit de oven duurde 20 min. nu in de airfryer 12 min ( inhoud zak 1 kg!) en dan komen ze er prima krokant en goed doorbakken uit. snacks gaat ook geweldig goed. Vlees uit de airfryer gaat ook goed, maar pas op voor het brandalarm! De 1e keer rundervinken gebakken...15 min... na 6 min kwam er een walm uit het apparaat. Hele kamer stond onder de rook! incl het brandalarm dat afging ( hebben we die ook weer eens getest:) Vlees komt er overiges wel lekker uit, maar was hier wel van geschrokken. Tip: als je vlees bakt met 'vette' ingrediënten, bak dit buiten of in de schuur... Tot nu toe bevalt de airfryer wel, vooral deze XL variant... met inhoud van 1200 gram! Op internet zijn genoeg sites te vinden met baktijden en ideeën wat je met de airfryer kan doen. een aanrader!

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Lekker knapperig

Minpunten

• Kan bij vette producten flink roken!

supertestster 10-12-2017

Mooie Tefal Fry Delight XL

Een mooi apparaat van Tefal, zwart/wit met de juiste uitstraling. Wel wat groot en log maar als je er plaats voor hebt, is het een heel handig keukenattribuut. Het is verstandig om vòòr aanschaf van het apparaat je keukenkastje even op te meten, of deze daar in past. Of je moet er een ander plekje voor reserveren. Het is prettig dat je bij deze airfryer de temperatuur in kan stellen. Zodat je er veel verschillende dingen in kan bereiden. Broodjes bakken, friet, frikandellen, snacks, banketstaaf opwarmen, het is voor deze airfryer geen probleem. Als ik twijfel over de temperatuur instelling, begin ik met een wat lagere temperatuur en dan merk ik al snel of dat juist is of dat het apparaat wat hoger ingesteld mag worden. De timer is ook erg handig. Zo kun je de tijd niet vergeten. Je kunt de airfryer beschouwen als een compact oventje, die eigenlijk direct op de juiste temperatuur is zodat voorverwarmen tot het verleden behoort. Daardoor verbruik je ook nog eens minder energie. Ook heel positief is dat je veel minder vet verbruikt dan voorheen met de frituurpan. En last but not least is het schoonmaakwerk dat de vaatwasser nu allemaal voor je doet. Geen plakkerige frituurpan meer die je met grote moeite schoon moest maken.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • bakken zonder olie
  • temperatuur instelling mogelijk

Manja N. 05-12-2017

Aangenaam verrast!

De 1ste keer de Air Fryer gebruikt voor kippenpoten. Met 4 stuks in het mandje op 180graden op stand 3, zijn ze perfect gaar na 20 minuten. Knapperig van buiten en zacht en sappig van binnen. Niet vet en nagenoeg geen luchtjes in huis. Dit geldt ook voor friet. Door de grote mand, maak je met gemak voor 5 personen patat (waarvan 3 hongerige pubers). Op de helft van de tijd een keertje schudden en je hebt mooie knapperige bruine frietjes. Ook frikandellen gaan prima. Voor zowel de friet als de frikandellen heb ik de normale variant gekocht en de programma’s van Tefal aangehouden. Voor de kroketten heb ik wel de oven huismerk variant gebruikt. Eerder in reviews gelezen dat dat beter resultaat gaf. Ik kan niet anders zeggen... Voor dit resultaat gaat de frituurpan zeker de deur uit! Qua gebruik is het af en toe even zoeken. De gebruiksaanwijzing is summier, waardoor het even puzzelen is. En het snoer is wel aan de korte kant. Het geluid van het apparaat is aanwezig, maar zeker niet harder dan mijn afzuigkap en de oven. Dit is voor mij dus ook geen probleem of belemmering om het apparaat links te laten liggen. Verder makkelijk schoon te maken, snel met de hand en daardoor ruimte over in de vaatwasser. Kookboek zou een toevoeging zijn, echter zijn er genoeg recepten online te vinden. Eind conclusie: Zeker aan te raden!!

Pluspunten

• Gezond
  • Bijna geen geurtjes
  • Digitale display
  • Super snel op temperatuur

Minpunten

• Kort snoer

Joyce 05-12-2017

zeer snel en functioneel

Deze airfryer XL is een echte aanwinst in mijn keuken! Hij is zeer functioneel en snel in bereiding. Om er het meest gebruik van te maken moet je 'm eigenlijk ergens binnen handbereik kunnen laten staan!
Ik heb de airfryer gebruikt voor het bakken van bijvoorbeeld een hele braadworst (in de gewone pan een ietwat onhandige, spetterklus), het bakken van gemarineerde zalm, bakken van röstirondjes en bakken van voorgekookte gekruide aardappelpartjes. Het was allemaal binnen 10 minuten klaar. knapperig , mooi gebakken van buiten en heet en smeuïg van binnen. overtollig vet druppelt in de bak onder het mandje en is na gebruik met heet water zo weer schoon. Je kan alles ook eventueel in de vaatwasser doen. Ook het opwarmen van afbakbroodjes, saucijzen- en worstenbroodje was binnen 4 minuten gedaan. Lekker bruin van buiten en heet van binnen.
Het enige jammere is dat er geen receptenboekje en uitgebreide beschrijving van de programma's bij zit. Dit kan wel op internet opgezocht worden. Persoonlijk vind ik een boekje dan net wat handiger.
Je kunt ook airfryer kookboeken kopen maar op internet zijn veel sites te vinden waar ook genoeg recepten en algemene baktijden vermeld staan.

Als je twijfelt over de aanschaf kan ik deze airfryer zeker aanraden!

Pluspunten

• snel en makkelijk in gebruik
  • er kunnen zeer veel producten mee bereid worden
  • makkelijk in schoonmaak

Minpunten

• geen uitgebreide beschrijving van de programma's
  • kort verlengsnoer

SonjaG 02-10-2017

groot en goede kwaliteit eindproduct

Nu een paar weken in gebruik. Wij vonden het resultaat met gewone kroketten, patat en frikadellen minder maar met ovenproducten gat deze hetelucht friteuse wel een goed eindresultaat, je bent dan wel iets duurder uit maar geen vet meer. Hij is makkelijk in te stellen. wij zijn erg tevreden. Uiteraard kunnen wij niets zeggen over de degelijkheid op termijn maar het is op het eerste gezicht een degelijk apparaat.

Pluspunten

• groot genoeg voor 4 personen
  • goed eindresultaat
  • mooi apparaat om te zien

Minpunten

• beetje groot om op te bergen
  • alleen ovenproducten geven goed resultaat

Melissa-houben 30-12-2017

Veelzijdige mogelijkheden

Al veel gehoord over airfryers, maar altijd getwijfeld of het wel écht een meerwaarde in de keuken zou zijn. Ik ben positief verrast op meerdere vlakken: opwarmtijd, bereidingstijd, capaciteit, resultaat en gebruiksgemak bij het reinigen. Met ons gezin van 5 personen bereiden we grotere hoeveelheden eten dan een gemiddeld gezin, maar ook voor ons voldoende capaciteit! Wel zo handig als we samen frites eten bijvoorbeeld, dan kunnen we gelijktijdig aan tafel.

Pluspunten

• reinigingsgemak
  • grote capaciteit (inhoud)
  • korte opwarmtijd
  • korte bereidingstijd

Minpunten

• kwetsbaar uiterlijk door hoogglans omhuizing

Sacha72 29-12-2017

Een aanwinst in de keuken

We hebben de Fry Delight XL nu een paar weken in huis en XL is tie!!
XL als in er kan veel in maar ook als in Jeetje wat een enorm ding!!
Het apparaat is makkelijk in bediening, de bijgeleverde (sumiere) beschrijving is duidelijk genoeg om aan de slag te gaan. Het snoertje is wat aan de korte kant, dus even goed checken waar je m plaatst! De opwarmtijd is snel, binnen 2.5 minuut klaar voor gebruik!
Frietjes (ook verse, met toevoeging van een lepel olijfolie) komen er knapperig uit, halverwege even omschudden zodat alle frietjes aan alle kanten krokant worden. En ze smaken heerlijk!
Ook de snacks die we geprobeerd hebben gingen prima. We hebben de speciale airfryer/oven snacks geprobeerd maar ook de gewone frituur snacks. Beide gingen prima, let wel goed op tijd en temperatuur! Te lang of te heet zorgt voor gescheurde of wat drogere snacks!
We gebruiken dit apparaat gewoon in de keuken, op een glazen plaat op het fornuis onder de afzuigkap. Vooral als je al voorgefrituurd materiaal gebruikt is dat wel handig want je ruikt wat je bereidt!
En als je dan klaar bent met het bereiden van je eten dan gaan het mandje en de bak gewoon in de vaatwasser of je wast het even snel met een sopje met de hand af!
Wij zijn om!

Pluspunten

• makkelijk in bediening
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot Volume
  • relatief korte opwarm tijd
  • Gezonder dan frituren in vet

Minpunten

• kort snoertje
  • receptenboekje moet je downloaden
  • groot als in "sta-in-de-weg"

erwiki 28-12-2017

Lekkere producten

De frydelight nu een maand in gebruik en zeer tevreden. Snacks en friet heel goed te bereiden en krokant zonder olie of vet ook de niet-oven producten. Kip blijft sappig en toch krokant. Apparaat warmt zeer snel op, sneller dan onze hetelucht oven dus pakken we sneller de Tefal. Nadeel is wel dat het apparaat van buiten behoorlijk heet wordt, maar al met al zeer tevreden over de Frydelight.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Weinig tot geen vet nodig
  • Heerlijke krokante producten

Minpunten

• Buitenkant behoorlijk heet
  • Vrij groot apparaat

Anfo1968 26-12-2017

Veelzijdig

Prijs kwaliteit vind ik in goede balans. Het is een heel handig en veelzijdig apparaat voor frituren (zonder olie), opwarmen, afbakken, bakken, grillen, is voor vele producten te bereiden zoals patat, broodjes, snacks, vlees, vis en zelfs groente. Zelfs een cake bakken daar heeft deze veelzijdige alleskunner geen moeite mee. Echt een aanwinst en uitbreiding aan je keuken apparaten

Pluspunten

• Snel
  • Programmeerbaar
  • Veelzijdig in gebruik

Minpunten

• Kort snoer
  • Apparaat wordt warm

Michel 23-12-2017

Verantwoord snacken, en nog lekker ook!

Ik heb deze airfryer nu een poosje in gebruik en er verschillende gerechten in bereid. Het opwarmen gaat supersnel en de bereiding is super easy! Heerlijke snacks en frites maar dat is niet alles! Zelfs (bepaalde) groenten kan je er mee bereiden! Heerlijke ballen gehakt, schnitzels en slavinken. Ik was wat sceptisch maar ik ben helemaal om, wat een mooie aanwinst voor de keuken!

Pluspunten

• Snelle opwarm en bereidingstijd.
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Kort snoer

jaantje72 22-12-2017

Geen vieze luchtjes meer!

De verwachtingen waren hoog want wij gebruiken nog steeds een ouderwetse vieze, vette frituurpan met echt frituurvet. Ik kan zeggen nu dat deze de deur uit gaat!! De Fry Delight XL is echt een uitkomst. Patat, snacks het maakt hem allemaal niet uit, alles maakt hij met veel geduld en zonder vieze luchtjes. Bij sommige snacks zoals mini loempia's kan hij wel eens gaan walmen en dat is een minpuntje. Staat er op de verpakking ook geschikt voor airfryers, maar toch kan het apparaat het dan op de een of andere manier niet aan en of dat dan aan het apparaat of aan de snack ligt dat laat ik even in het midden. Kortom wij zijn heel blij met de Fry Delight! Wij zetten 'm op het gasfornuis zodat hij onder de afzuigkap staat en bij niet in gebruikname staat hij op het aanrecht, want het is een best groot apparaat, hou daar wel rekening mee! Je bent in elk geval je nare bakluchtjes kwijt, je hoeft ook niet meer dat vieze vet overal af te schobben, want hij gaat zo de vaatwasser in en je gebruikt geen vet, dus alles blijft redelijk schoon.

Pluspunten

• geen vieze luchtjes meer
  • alles zo in de vaatwasser

Minpunten

• soms walmen

Heidy1973 22-12-2017

De frituurpan kan de deur uit!!!

Ik had de airfryer al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, maar was nog te veel gehecht aan de vette snack uit de frituurpan. Nu ik hem dan ook met korting mocht testen was ik meteen om. En wat een succes.

Vorige week gebakken aardappeltjes met gegrilde kip en sla. Heerlijk! Lekker krokant korstje om de kip. Om je vingers bij op te eten. En niet de vette frituurlucht in huis wat willen we nog meer.

Ook hebben we er al stokbrood en afbakbroodjes in afgebakken. In de tijd dat de grote oven is voorverwarmd hebben we nu al heerlijke warme broodjes.

Op internet heb ik verschillende recepten gevonden dus voorlopig zijn wij nog niet klaar met onze airfryer.

Ook het schoonmaken gaat erg makkelijk. Of in de afwasmachine of even met n sopje.
Mijn man vindt het een groot voordeel dat we niet elke maand nieuw frituurvet hoeven te kopen. Zo zou je de hoge aanschafprijs terug moeten verdienen.

Zijn er dan nog minpunten te bedenken? Misschien het zoemende geluid, of de waarschuwingspiepjes of het tussentijds omschudden.... maar of dat nou echt een minpunt te noemen is, dat weet ik niet.

Wat ons betreft een echte aanrader!!!

Pluspunten

• Minder vet
  • Snel klaar

Wh76 21-12-2017

Nog niet overtuigd

Ik ben nu een paar weken aan het testen, maar nog niet overtuigd. Het snoer is erg kort en de bak waarin het mandje zit is erg fragiel. Ik vrees dat dit onderdeel geen lange levensduur heeft. Handleiding echt onder de maat, omdat dit alleen een kort overzicht met tekeningen bevat, die niet helemaal duidelijk zijn. Voor een volledige beschrijving wordt naar de website verwezen. Verder de producten. Frikandellen gaan redelijk. Ik lees dat ze knapperig worden, maar dat heb ik niet voor elkaar gekregen ondanks verschillende pogingen en verschillende baktijden. Of ze zijn nog zacht of ze knappen open (stand 2). Bamihapjes drogen uit, wat ook geld voor de kroketten. Voorgebakken overfrietjes gaan wel goed. Met de automatische instelling worden deze prima goudgeel en knapperig. De geurtjes die het product afgeven vallen me tegen. De geur is wel minder sterk dan bij frietvet. Wel fijn dat hij zo snel opwarmd.

Pluspunten

• Snelle opwarming
  • Lekker frietjes

Minpunten

• kort snoer
  • fragiel mandje
  • krokantheid valt tegen

Erik1962 20-12-2017

Serieus alternatief voor de frituurpan

Wij zijn om, na de Tefal Delight een poosje gebruikt te hebben.

De positieve punten:
- Apparaat is snel klaar voor gebruik
- Heel weinig "nare geurtjes"
- Friet en snacks zijn eigenlijk lekkerder dan uit de friteuse
- Gewone frikandellen zijn prima te gebruiken, zijn van start tot finish in 8 minuten klaar!

De negatieve punten:
- Speciale Air Fryer snacks zijn eigenlijk best duur

JeroenvE 19-12-2017

Geweldig apparaat!

Ideaal. Eerst gebruikt als frituur, maar kwam er al snel achter dat er veel meer mogelijk is met de actifry! Nu bakken we broodjes en koken er ook eieren mee. De mogelijkheden zijn oneindig.

Pluspunten

• Vervangt vele apparaten

Mv6 18-12-2017

Tevreden , fijn ding , niet voor groot gezin

Heerlijk eten maar de hoeveelheden zijn klein en het duurt erg lang
Mijn kinderen een snack geven en dan 20 minuten op hun friet laten wachten om daarna weer 15 minuten op een andere snack te wachten is geen fijne optie
Verder zijn de kipnuggets heerlijk de friet prima maar de kroketten niet zo lekker als normaal
Hij ruikt wel minder als een normale frituur

Pluspunten

• Ruikt niet te erg
  • Gezonder

Minpunten

• Alleen geschikt voor kleine hoeveelheden
  • Duurt erg lang

VK 18-12-2017

Geen passende accessoires beschikbaar!

Op zich prima om patat of ovenkroketten enz. in te bakken, alleen zijn er geen accessoires verkrijgbaar, zodat grillen en bakken niet mogelijk is. Medewerker van Tefal kon nog niet vertellen of/wanneer de accessoires beschikbaar komen, dus vooralsnog een hele, hele, dure friteuse.
Bizar dat Tefal het allemaal zo mooi en compkeet voorspiegelt, terwijl ze zo verschrikkelijk in gebreke blijven. Tefal suggereert zowel op de doos als in het online receptenboek dat men met de fry delight XL 1050 ook kan bakken en grillen, maar niets is minder waar.

Minpunten

• Geen accessoires verkrijgbaar
  • Incompleet

Aukje 18-12-2017

Super frietjes

De Airfryer kan gewoon op het aanrecht geplaatst worden tijdens gebruik, eventueel onder de afzuigkap plaatsen om luchtjes weg te nemen. De frietjes en aardappeltjes worden heerlijk krokant en blijven zacht van binnen. Wij zijn zeer tevreden over dit apparaat en raden het zeker aan.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Duidelijke instructie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Vrij groot apparaat

Haribari 17-12-2017

Ziet er mooi uit

Het apparaat ziet er mooi gestroomlijnd uit. Het snoer is iets te kort. Je kunt er snel iets lekkers mee klaarmaken zoals: afbakbroodjes, appeltaartjes, snacks, patat, aardappels in de schil en gehaktballen. De manier waarop de binnenmand aan de buitenmand zit kan degelijker. Het schoonmaken gaat ook snel, beide mandjes kunnen in de afwasmachine. Je hoeft niet beslist producten voor de airfryer te kopen, andere producten lukken vaak ook prima en smaken wel zo lekker.

Pluspunten

• Producten zijn snel klaar
  • Geen frituurvet nodig

Minpunten

• Degelijkheid mandjes

Anoniem 17-12-2017

mijn review

Ik heb deze Tefal nu 3 weken in mijn bezit. Ik bereik er niet echt andere resultaten mee dan mijn heteluchtoven. Desondanks komen producten als vers vlees en groenten er heerlijk uit. Het apparaat is niet geheel geurloos. Het apparaat is zeer eenvoudig in bediening. Onder bereiding van producten -langer dan 10 minuten- beslaan mijn keukenramen. Het apparaat geeft enorm veel warmte af.

Pluspunten

• volume
  • bediening
  • uiterlijk
  • schoonmaken

Minpunten

• geur
  • hitte afstraling