Tefal Heteluchtfriteuse Delight Initial FX1050 - Reviews

2000 watt
Regelbare thermostaat
Kleuren
wit, zwart

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

SonjaG 02-10-2017

groot en goede kwaliteit eindproduct

Nu een paar weken in gebruik. Wij vonden het resultaat met gewone kroketten, patat en frikadellen minder maar met ovenproducten gat deze hetelucht friteuse wel een goed eindresultaat, je bent dan wel iets duurder uit maar geen vet meer. Hij is makkelijk in te stellen. wij zijn erg tevreden. Uiteraard kunnen wij niets zeggen over de degelijkheid op termijn maar het is op het eerste gezicht een degelijk apparaat.

Pluspunten

• groot genoeg voor 4 personen
  • goed eindresultaat
  • mooi apparaat om te zien

Minpunten

• beetje groot om op te bergen
  • alleen ovenproducten geven goed resultaat

Mira J. 07-10-2017 Product paar weken in bezit

De vervanger van de friteuse!

Na zelf een tijdje geen friteuse meer in bezit te hebben vanwege de geur is deze Airfryer de ultieme oplossing. Je bent af van de sterke frituurlucht, natuurlijk komt er nog wel geur vanaf maar deze is zeer minimaal, ideaal dus!

Een klein nadeel is het instellen van de tijdsduur, dit vind ik zelf nog zeer lastig aangezien de aangegeven tijden in het boekje niet bij alle producten in mijn geval juist waren. Ook is het bereiden van producten met een paneerlaag niet mogelijk.

Buiten dit ben ik zeer tevreden over deze Airfryer. Hij heeft een grote capaciteit en zeer veel verschillende mogelijkheden en standen.

De schoonmaak is ook een pluspunt, het is een kwestie van een doekje er door en sommige onderdelen in afwasmachine en klaar!

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Veel mogelijkheden en standen
  • Weinig overlast geur

Minpunten

• Bereiding producten paneerlaag
  • Aangegeven tijdsaanduiding

ikkusters 03-10-2017 Product paar weken in bezit

Gezonder snacken, minder vet in je maaltijd!

Natuurlijk: Mijn keuken (inclusief ikzelf) stinkt niet een uur in de wind naar frituurlucht én "frituren" met hete lucht is natuurlijk een stuk gezonder dan in olie maar of ik er nou echt blij van word?
Het is een beetje puzzelen met de hoeveelheid patat én de bereidingstijd maar als je dat uiteindelijk hebt uitgedokterd heb je inderdaad een bordje knapperige patat. Zelf mis ik toch echt een beetje de frituursmaak (maar dat is nog op te lossen door een klein lepeltje olie aan de patat toe te voegen voordat deze in de Airfryer gaat)
Helaas kunnen er géén gepaneerde producten in zoals bijv. kroketten of bitterballen. Deze blijven door de paneerlaag wit. Dus ons "avondje patatjes" is voor ons niet echt compleet. Frikandellen lukken gelukkig wel goed en smaken zoals vanouds.
Ook de aardappelreepjes met tijm en rozemarijn waren echt heerlijk.
Er valt nog veel te ontdekken met de Airfryer, dat is één ding wat zeker is maar om mijn frituurpan de deur uit te doen? Dat zie ik nog niet gebeuren!

Pluspunten

• Gezonder "snacken"
  • Makkelijk schoon te houden
  • Mooi, stevig apparaat

Minpunten

• Ik mis de specifieke bak/frituursmaak
  • Gebruiksaanwijzing is niet heel erg duidelijk
  • Bereidingswijze duurt langer dan je gewend bent
  • Er kan niet zoveel in als bij een frituurpan

Alex 02-10-2017 Product paar weken in bezit

Geen frituurpan maar oven

Ik vind het meer een oven dan een frituurpan.
Dat kan ik t makkelijkst uitleggen nav zelf frites maken. Die zelfgemaakte frites kreeg ik niet zoals ze horen te smaken. Ze werden niet bruin en de binnenkant smaakte niet zoals frites hoorde te smaken.
De frites uit de winkel die ervoor bestemd is, smaakte wel als heerlijke frites, dus t kan wel.

De hete luchtverwarming werkte wel super bij het maken van kippepootjes. Heerlijk zonder vet, maar wel lekker krokant en zacht van binnen.
Maar die bereiding is niet vele beter dan in mijn oven.

Het apparaat is snel op temperatuur en het is makkelijk schoon te maken, doordat het mandje eruit gehaald kan worden.

Een taart bakken in ditzelfde mandje lijkt me niet echt handig, daar moeten ze nog iets extra's op gaan vinden.
Maw ik vind het niet de langverwachte vervanger van de frituurpan. Eerder een handige oven met voorkeuzes....

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Handig schoon te maken
  • Handige voorkeuze menu's
  • Simpele werkwijze

Minpunten

• Mis een extra onderdeel om taart te bakken
  • Geen aan/uit knop

MwHelmus 30-09-2017 Product paar weken in bezit

Zoveelste apparaat in de keuken?

Ik vroeg me af of de airfryer dan het zoveelste apparaat in de keuken zou zijn. Ja, dat is ‘ie. Maar er gaat er ook eentje uit: de frituurpan.

Nu zijn wij niet enorme frituur-liefhebbers en daarom is het heel fijn dat de airfryer meer mogelijkheden heeft dan alleen friet of snacks. Je kunt er dus ook brood of cake of koekjes in bakken of een kippetje in braden. Dat heb ik nog niet geprobeerd maar het staat wel op mijn lijstje.
Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar zelf gesneden frietjes gemaakt. We aten erg lekkere krokante frietjes. Wel heb ik wat moeten varieren in de instellingen. De voorgeprogrammeerde-friet-stand bleek niet heel geschikt voor de aardappel die ik gebruikte. Uiteindelijk bleek iets langer bakken op een lagere temperatuur te zorgen voor het perfecte frietje. Tussendoor even checken dus!

Het formaat van het apparaat is fijn, een groot mandje waardoor er veel in kan of je het goed kunt verdelen. Het design is ook mooi, strak en eenvoudig. De airfryer maakt een blazend geluid, maar dit is niet echt hinderlijk. Daarnaast had ik geen last van geurtjes in de keuken. (Wel ‘stonk’ hij wat bij de eerste keer gebruik, maar dat vond ik eigenlijk niet meer dan normaal.)

Het is geen goedkoop apparaat, maar het draagt bij aan gezonder eten. En lekkerder eten. Dus wij hebben het er wel voor over!

Pluspunten

• Geen geurtjes
  • Veelzijdigheid