Tefal Heteluchtfriteuse Delight Initial FX1050

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Heteluchtfriteuse Delight Initial FX1050 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Richard 20-04-2019

Zeer fijne airfryer!

Deze airfryer had ik gekocht nadat eentje die ik ooit gekregen had kapot was gegaan.
Een airfryer is gewoon handig iets en je hebt geen rotzooi van vet filteren en schoonmaken als je zin hebt in een broodje kroket.

De reden dat ik deze gekocht had was omdat het een XL model is.
De meeste airfryers zijn te klein om een normale portie friet goed gaar te krijgen.

Na enkele malen gebruikt te hebben was ik POSITIEF verrast!
kroketjes, bamischijven, worstenbroodjes afbakbroodjes het komt er rondom bruin en krokant uit.
Friet, aardappel stukjes en aardappel kroketten wel een keer halverwege schudden voor een lekker portie gebakken aardappelproduct.
De constructie en geleiding van de binnenpan heb ik nog niet bij een andere airfryer gezien.
In eerste instantie had ik er mijn bedenkingen bij maar het heeft echt een meerwaarde voor gebruiksgemak.

Omdat het model een digitaal bedieningspaneel heeft is het wel in het begin even wennen en experimenteren.
De tijden in de standaard programma's zijn eigenlijk te lang en dan verbranden de producten.
Als je eenmaal in de gaten hebt wat de beste bak tijden zijn is handmatig aanpassen van de tijd eenvoudig te doen.
Helaas kun je de standaard programma's niet aanpassen.

Een nadeel kan zijn dat de aardlekschakelaar of groepzekering doorslaat als de airfryer (2000 watt) in de zelfde groep zit als een werkende wasmachine/droger/koffiezet apparaat
een groep is namelijk 3000-3200 watt max afgezekerd.

Een ander "nadeel" is het gaas van de binnenpan.
Het gaas zorgt van de ene kant voor fijne bereiding van de producten maar van de andere kant blijven restanten van bijvoorbeeld een kroketje net zo lastig te verwijderen als bij een mandje van een oliehoudende friteuse.

Samengevat een goede hetelucht friteuse die snel fijn gebakken producten bereid.

Pluspunten

• vierkant dus plaatsbesparend
  • Algehele constructie
  • Bakresultaat

Minpunten

• Hoog wattage
  • tip toets bediening is wennen
  • programma's zijn niet aan te passen

Melissa-houben 30-12-2017

Veelzijdige mogelijkheden

Al veel gehoord over airfryers, maar altijd getwijfeld of het wel écht een meerwaarde in de keuken zou zijn. Ik ben positief verrast op meerdere vlakken: opwarmtijd, bereidingstijd, capaciteit, resultaat en gebruiksgemak bij het reinigen. Met ons gezin van 5 personen bereiden we grotere hoeveelheden eten dan een gemiddeld gezin, maar ook voor ons voldoende capaciteit! Wel zo handig als we samen frites eten bijvoorbeeld, dan kunnen we gelijktijdig aan tafel.

Pluspunten

• reinigingsgemak
  • grote capaciteit (inhoud)
  • korte opwarmtijd
  • korte bereidingstijd

Minpunten

• kwetsbaar uiterlijk door hoogglans omhuizing

Sacha72 29-12-2017

Een aanwinst in de keuken

We hebben de Fry Delight XL nu een paar weken in huis en XL is tie!!
XL als in er kan veel in maar ook als in Jeetje wat een enorm ding!!
Het apparaat is makkelijk in bediening, de bijgeleverde (sumiere) beschrijving is duidelijk genoeg om aan de slag te gaan. Het snoertje is wat aan de korte kant, dus even goed checken waar je m plaatst! De opwarmtijd is snel, binnen 2.5 minuut klaar voor gebruik!
Frietjes (ook verse, met toevoeging van een lepel olijfolie) komen er knapperig uit, halverwege even omschudden zodat alle frietjes aan alle kanten krokant worden. En ze smaken heerlijk!
Ook de snacks die we geprobeerd hebben gingen prima. We hebben de speciale airfryer/oven snacks geprobeerd maar ook de gewone frituur snacks. Beide gingen prima, let wel goed op tijd en temperatuur! Te lang of te heet zorgt voor gescheurde of wat drogere snacks!
We gebruiken dit apparaat gewoon in de keuken, op een glazen plaat op het fornuis onder de afzuigkap. Vooral als je al voorgefrituurd materiaal gebruikt is dat wel handig want je ruikt wat je bereidt!
En als je dan klaar bent met het bereiden van je eten dan gaan het mandje en de bak gewoon in de vaatwasser of je wast het even snel met een sopje met de hand af!
Wij zijn om!

Pluspunten

• makkelijk in bediening
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot Volume
  • relatief korte opwarm tijd
  • Gezonder dan frituren in vet

Minpunten

• kort snoertje
  • receptenboekje moet je downloaden
  • groot als in "sta-in-de-weg"

erwiki 28-12-2017

Lekkere producten

De frydelight nu een maand in gebruik en zeer tevreden. Snacks en friet heel goed te bereiden en krokant zonder olie of vet ook de niet-oven producten. Kip blijft sappig en toch krokant. Apparaat warmt zeer snel op, sneller dan onze hetelucht oven dus pakken we sneller de Tefal. Nadeel is wel dat het apparaat van buiten behoorlijk heet wordt, maar al met al zeer tevreden over de Frydelight.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Weinig tot geen vet nodig
  • Heerlijke krokante producten

Minpunten

• Buitenkant behoorlijk heet
  • Vrij groot apparaat

Anfo1968 26-12-2017

Veelzijdig

Prijs kwaliteit vind ik in goede balans. Het is een heel handig en veelzijdig apparaat voor frituren (zonder olie), opwarmen, afbakken, bakken, grillen, is voor vele producten te bereiden zoals patat, broodjes, snacks, vlees, vis en zelfs groente. Zelfs een cake bakken daar heeft deze veelzijdige alleskunner geen moeite mee. Echt een aanwinst en uitbreiding aan je keuken apparaten

Pluspunten

• Snel
  • Programmeerbaar
  • Veelzijdig in gebruik

Minpunten

• Kort snoer
  • Apparaat wordt warm

Michel 23-12-2017

Verantwoord snacken, en nog lekker ook!

Ik heb deze airfryer nu een poosje in gebruik en er verschillende gerechten in bereid. Het opwarmen gaat supersnel en de bereiding is super easy! Heerlijke snacks en frites maar dat is niet alles! Zelfs (bepaalde) groenten kan je er mee bereiden! Heerlijke ballen gehakt, schnitzels en slavinken. Ik was wat sceptisch maar ik ben helemaal om, wat een mooie aanwinst voor de keuken!

Pluspunten

• Snelle opwarm en bereidingstijd.
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Kort snoer

jaantje72 22-12-2017

Geen vieze luchtjes meer!

De verwachtingen waren hoog want wij gebruiken nog steeds een ouderwetse vieze, vette frituurpan met echt frituurvet. Ik kan zeggen nu dat deze de deur uit gaat!! De Fry Delight XL is echt een uitkomst. Patat, snacks het maakt hem allemaal niet uit, alles maakt hij met veel geduld en zonder vieze luchtjes. Bij sommige snacks zoals mini loempia's kan hij wel eens gaan walmen en dat is een minpuntje. Staat er op de verpakking ook geschikt voor airfryers, maar toch kan het apparaat het dan op de een of andere manier niet aan en of dat dan aan het apparaat of aan de snack ligt dat laat ik even in het midden. Kortom wij zijn heel blij met de Fry Delight! Wij zetten 'm op het gasfornuis zodat hij onder de afzuigkap staat en bij niet in gebruikname staat hij op het aanrecht, want het is een best groot apparaat, hou daar wel rekening mee! Je bent in elk geval je nare bakluchtjes kwijt, je hoeft ook niet meer dat vieze vet overal af te schobben, want hij gaat zo de vaatwasser in en je gebruikt geen vet, dus alles blijft redelijk schoon.

Pluspunten

• geen vieze luchtjes meer
  • alles zo in de vaatwasser

Minpunten

• soms walmen

Heidy1973 22-12-2017

De frituurpan kan de deur uit!!!

Ik had de airfryer al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, maar was nog te veel gehecht aan de vette snack uit de frituurpan. Nu ik hem dan ook met korting mocht testen was ik meteen om. En wat een succes.

Vorige week gebakken aardappeltjes met gegrilde kip en sla. Heerlijk! Lekker krokant korstje om de kip. Om je vingers bij op te eten. En niet de vette frituurlucht in huis wat willen we nog meer.

Ook hebben we er al stokbrood en afbakbroodjes in afgebakken. In de tijd dat de grote oven is voorverwarmd hebben we nu al heerlijke warme broodjes.

Op internet heb ik verschillende recepten gevonden dus voorlopig zijn wij nog niet klaar met onze airfryer.

Ook het schoonmaken gaat erg makkelijk. Of in de afwasmachine of even met n sopje.
Mijn man vindt het een groot voordeel dat we niet elke maand nieuw frituurvet hoeven te kopen. Zo zou je de hoge aanschafprijs terug moeten verdienen.

Zijn er dan nog minpunten te bedenken? Misschien het zoemende geluid, of de waarschuwingspiepjes of het tussentijds omschudden.... maar of dat nou echt een minpunt te noemen is, dat weet ik niet.

Wat ons betreft een echte aanrader!!!

Pluspunten

• Minder vet
  • Snel klaar

Minpunten

• Prijs

Wh76 21-12-2017

Nog niet overtuigd

Ik ben nu een paar weken aan het testen, maar nog niet overtuigd. Het snoer is erg kort en de bak waarin het mandje zit is erg fragiel. Ik vrees dat dit onderdeel geen lange levensduur heeft. Handleiding echt onder de maat, omdat dit alleen een kort overzicht met tekeningen bevat, die niet helemaal duidelijk zijn. Voor een volledige beschrijving wordt naar de website verwezen. Verder de producten. Frikandellen gaan redelijk. Ik lees dat ze knapperig worden, maar dat heb ik niet voor elkaar gekregen ondanks verschillende pogingen en verschillende baktijden. Of ze zijn nog zacht of ze knappen open (stand 2). Bamihapjes drogen uit, wat ook geld voor de kroketten. Voorgebakken overfrietjes gaan wel goed. Met de automatische instelling worden deze prima goudgeel en knapperig. De geurtjes die het product afgeven vallen me tegen. De geur is wel minder sterk dan bij frietvet. Wel fijn dat hij zo snel opwarmd.

Pluspunten

• Snelle opwarming
  • Lekker frietjes

Minpunten

• kort snoer
  • fragiel mandje
  • krokantheid valt tegen

Erik1962 20-12-2017

Serieus alternatief voor de frituurpan

Wij zijn om, na de Tefal Delight een poosje gebruikt te hebben.

De positieve punten:
- Apparaat is snel klaar voor gebruik
- Heel weinig "nare geurtjes"
- Friet en snacks zijn eigenlijk lekkerder dan uit de friteuse
- Gewone frikandellen zijn prima te gebruiken, zijn van start tot finish in 8 minuten klaar!

De negatieve punten:
- Speciale Air Fryer snacks zijn eigenlijk best duur

JeroenvE 19-12-2017

Geweldig apparaat!

Ideaal. Eerst gebruikt als frituur, maar kwam er al snel achter dat er veel meer mogelijk is met de actifry! Nu bakken we broodjes en koken er ook eieren mee. De mogelijkheden zijn oneindig.

Pluspunten

• Vervangt vele apparaten

Mv6 18-12-2017

Tevreden , fijn ding , niet voor groot gezin

Heerlijk eten maar de hoeveelheden zijn klein en het duurt erg lang
Mijn kinderen een snack geven en dan 20 minuten op hun friet laten wachten om daarna weer 15 minuten op een andere snack te wachten is geen fijne optie
Verder zijn de kipnuggets heerlijk de friet prima maar de kroketten niet zo lekker als normaal
Hij ruikt wel minder als een normale frituur

Pluspunten

• Ruikt niet te erg
  • Gezonder

Minpunten

• Alleen geschikt voor kleine hoeveelheden
  • Duurt erg lang

VK 18-12-2017

Geen passende accessoires beschikbaar!

Op zich prima om patat of ovenkroketten enz. in te bakken, alleen zijn er geen accessoires verkrijgbaar, zodat grillen en bakken niet mogelijk is. Medewerker van Tefal kon nog niet vertellen of/wanneer de accessoires beschikbaar komen, dus vooralsnog een hele, hele, dure friteuse.
Bizar dat Tefal het allemaal zo mooi en compkeet voorspiegelt, terwijl ze zo verschrikkelijk in gebreke blijven. Tefal suggereert zowel op de doos als in het online receptenboek dat men met de fry delight XL 1050 ook kan bakken en grillen, maar niets is minder waar.

Minpunten

• Geen accessoires verkrijgbaar
  • Incompleet

Aukje 18-12-2017

Super frietjes

De Airfryer kan gewoon op het aanrecht geplaatst worden tijdens gebruik, eventueel onder de afzuigkap plaatsen om luchtjes weg te nemen. De frietjes en aardappeltjes worden heerlijk krokant en blijven zacht van binnen. Wij zijn zeer tevreden over dit apparaat en raden het zeker aan.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Duidelijke instructie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Vrij groot apparaat

Haribari 17-12-2017

Ziet er mooi uit

Het apparaat ziet er mooi gestroomlijnd uit. Het snoer is iets te kort. Je kunt er snel iets lekkers mee klaarmaken zoals: afbakbroodjes, appeltaartjes, snacks, patat, aardappels in de schil en gehaktballen. De manier waarop de binnenmand aan de buitenmand zit kan degelijker. Het schoonmaken gaat ook snel, beide mandjes kunnen in de afwasmachine. Je hoeft niet beslist producten voor de airfryer te kopen, andere producten lukken vaak ook prima en smaken wel zo lekker.

Pluspunten

• Producten zijn snel klaar
  • Geen frituurvet nodig

Minpunten

• Degelijkheid mandjes

Anoniem 17-12-2017

mijn review

Ik heb deze Tefal nu 3 weken in mijn bezit. Ik bereik er niet echt andere resultaten mee dan mijn heteluchtoven. Desondanks komen producten als vers vlees en groenten er heerlijk uit. Het apparaat is niet geheel geurloos. Het apparaat is zeer eenvoudig in bediening. Onder bereiding van producten -langer dan 10 minuten- beslaan mijn keukenramen. Het apparaat geeft enorm veel warmte af.

Pluspunten

• volume
  • bediening
  • uiterlijk
  • schoonmaken

Minpunten

• geur
  • hitte afstraling

Lodiwen 16-12-2017

We zijn er nog niet uit..

23 november 2017. Vandaag hebben we de airfryer binnen gekregen. In de doos het apparaat en een quickstart menu naast garantiebepalingen. Geen handleiding of receptenboekje. Nieuwsgierig duiken we de vriezer in waar nog wat patat ligt. Voorverwarmen gaat snel. Het bakken duurt ongeveer 25 minuten. De frietjes zijn iets te lang gebakken maar hebben we een mooi kleurtje gekregen. Aansluitend een stukje gemarineerd varkensvlees op 180 graden. Dat komt er goed gebakken en smakelijk uit. Het scherm laat of de geprogrammeerde tijd zien of de temperatuur. Als je de la opendoet om te kijken hoe het met de inhoud staat stopt de fryer. Die moet je handmatig weer starten als je de la dicht doet. Het schoonmaken van de opvangbak gaat gemakkelijk. Deze is immers voorzien van een antiaanbaklaag. Het mandje heeft wat meer bewerking nodig. Even weken in warm water voordat de aanbaksels loslaten. We ontdekken wel dat het bakken onder de afzuigkap moet gebeuren. Vanochtend was de patat nog goed te ruiken in de kamer. De eerste indruk valt niet tegen, al is het jammer dat je internet op moet om recepten en een bediening te vinden. 4-12 Inmiddels meerdere zaken klaar gemaakt. Verse friet van aardappelen. Daarbij valt op dat ze niet gelijkmatig bruinen. Bitterballen die geschikt zijn voor de fryer gaat redelijk goed, hoewel er één bij zat die nog een koude plek had aan de binnenkant terwijl de rest bloedheet was. Wij vinden het jammer dat het proces niet door gaat als je de la weer dicht doet. De buurvrouw heeft een fryer van een andere fabrikant uit Eindhoven die we ook geprobeerd hebben. Doet het beter met de versie friet... We proberen nog even verder. Aanbevelen is dus nog niet van harte.
Laatste ervaringen: gemarineerd vlees wordt goed en makkelijk gebakken. Verse Friet in kleine porties regelmatig van kleur, in grotere porties is het midden wit. De voorgeprogrammeerde keuzes hebben niet de mogelijkheid om de hoeveelheid in te stellen. Daardoor is het een gok of het product klaar is volgens de tijd van het programma.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • goed schoon te maken
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• patat en aardappelen niet egaal gelijk gebakken
  • programma's houden geen rekening met gewicht

kaj1234 16-12-2017

eenvoudig snel lekker

Deze heteluchtfriteuse is wat ons betreft zeker een aanrader! De frietjes waren heerlijk knapperig en gaar van binnen. Snacks zoals frikandel,kaassoufle en kipnuggets zijn net zo lekker als uit de frituur,ze ogen alleen minder lekker door de kleur. Bamischijf,nasihap,kroket en bitterballen zijn wat ons betreft geen aanrader. Die smaken uit de frituur echt veel lekkerder! Overige gerechten zoals kippenpoten,vissticks en een zalmmoot komen er heerlijk uit. Echt een aanrader De airfryer is zeer snel op temperatuur,geen last van vet en het schoonmaken stelt werkelijk niets voor. Qua luchtjes een stuk minder dan de friteuse maar je ruikt hem wel.

Pluspunten:

- Grote capaciteit 1,2 liter is voor ons gezin van 5 prima.
- Veel optie: frituren, grillen, bakken en braden.
- Zeer eenvoudig in gebruik
- Zeer snel op temperatuur.
- Zeer makkelijk schoon te maken: -

Minpunten:
- Zeer kort snoer.
- Het mandje eruit halen moet je voorzichtig doen anders raak je de plastic randen.
- Ontbreken van een uitgebreide handleiding
- Het ontbreken van een receptenboekje.

Het apparaat heeft overwegend voordelen. Ik raad het apparaat zeker aan.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • snel op temperatuur
  • eenvoudig schoon te maken
  • minimale frituurlucht
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• zeer kort snoer
  • sumiere handleiding
  • geen recpetenboekje

Wendy Roggeveen 15-12-2017

Super snel en makkelijk

Ik mocht dit apparaat testen. Zelf wilde ik al een air fryer dus deze test kwam als geroepen. Na een aantal negatieve verhalen uit mijn omgeving was ik toch wel erg benieuwd. Dus na uitpakken meteen aan de slag gegaan. We zijn makkelijk begonnen met patat en snacks. Ik had oma's friet van aviko. Het viel me op dat deze zeer snel klaar waren. Binnen 10 minuten met 1 x schudden op de helft van de tijd. De frieten waren heerlijk bruin en knapperig. Daarna de snacks gebakken. Dit waren wel de oven varianten en dan de frikandellen en kaassoufles. Deze waren met ongeveer 6 minuten klaar. En ook deze waren zeer lekker. Ook ideaal is dat er best veel in kan. Ongeveer 1 kilo friet per keer. Het apparaat is ook zeer snel op temperatuur. Ik heb nog niet verder geëxperimenteerd met bijvoorbeeld gebak of vlees. Dat gaan we zeker nog doen. Er zit een zeer summiere omschrijving bij maar op internet zijn genoeg recepten te vinden

Pluspunten

• Zeer snel warm
  • Grote draadmand
  • Digitale display
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kort snoer
  • Geen receptenboekje bijgevoegd

BGS1967 15-12-2017

Snel en makkelijk bakken (en braden)

Ik heb nu twee weken de Tefal Fry Delight XL in huis en deze meermalen getest. Om te beginnen de positieve punten: - de AirFryer is snel op temperatuur; - de producten die ik getest heb (snacks - aardappeltjes - gehaktballen - groente) zijn snel en goed warm. - de producten worden echt met veel minder vet warm en zijn ook minder vet als ze klaar zijn - het mandje en de binnenpan zijn redelijk makkelijk schoon te maken. De negatieve punten: - ik had niet verwacht dat de airfryer zoveel 'luchtjes' ` zou produceren. Je moet hem echt onder de afzuigkap zetten en dat gaat vaak niet samen als je ook nog op gas andere producten warm maakt / kookt; - de binnenbak is ruim (ook een voordeel) maar past daardoor amper in de vaatwasser; - ondanks diverse malen bij Tefal vragen om het toegezegde kookboekje heb ik die (ook digitaal) nog steeds niet ontvangen. Al met al ben ik tevreden over de Airfryer en zal hem de komende week verder gaan testen

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Makkelijk schoon te maken
  • Grote bak / braadruimte (mandje)

Minpunten

• kort aansluitsnoer
  • ruime bak is erg groot voor de vaatwasser

Jantje21 15-12-2017

Goede kwaliteit, veelzijdig, handig in gebruik!

Als je op een verantwoorde manier wilt genieten van een groot aantal gerechten/snacks, dan is deze heteluchtfriteuse zeker een aanrader! Wij (gezin van 5) zijn er erg tevreden over. We zijn op onze wekelijkse frietdag begonnen met testen. De frietjes waren heerlijk knapperig en zacht/gaar van binnen. Het smaakt wel wat anders dan wat we gewend zijn, maar zeker niet minder. De snacks vond ik toch minder geslaagd, daar wint de klassieke frituurpan het. De overige gerechten die we klaargemaakt hebben waren allemaal geslaagd: gehaktballen, kippenpoten, zalm, quiche, pasteitjes, vissticks, poffertjes, broodjes (afbakken en roosteren), aardappelschijfjes, cake, taartjes en cupcakes. Echt top! De mogelijkheden zijn dus talrijk, het is eigenlijk een compacte heteluchtoven en verantwoorde frituurpan inéén. Deze airfryer is echter binnen enkele minuten voorverwarmd en de problemen met vet zijn verleden tijd. Geen vieze lucht, spetters of gedoe met schoonmaken.

Pluspunten:
- Mooi, modern design. Staat prima op het aanrecht.
- Grote capaciteit, ons gezin van 5 heeft hier voldoende aan.
- Veelzijdig: maar liefst 7 standen (frituren, grillen, braden en bakken mogelijk).
- Handig in gebruik, het apparaat wijst zich vanzelf.
- Hij is snel op temperatuur.
- Gemakkelijk schoon te maken: geen vette pan, losse onderdelen zijn vaatwasser bestendig. - Goede kwaliteit: eten is lekker knapperig van buiten, maar zacht en gaar van binnen.
- Minder last van vieze luchtjes, vetspetters, maag/darmproblemen.

Minpunten:
- Hij is vrij lawaaiig, maar ik stoor me hier niet aan.
- Je moet oppassen met het mandje eruit halen, de plastic randen zijn smeltgevoelig.
- Instellen van de tijdsduur is even oefenen. De standen zijn niet helemaal kloppend, ik stel hem vaak manueel in.
- Ontbreken duidelijke/toereikende handleiding en receptenboekje. Als je meer wilt dan friet en snacks, dan moet je zelf op zoek gaan naar recepten met standen en tijden.
- Snoer is vrij kort.

De voordelen wegen wat mij betreft veel zwaarder dan de minpunten. Als je gezonder wilt eten en/of een hekel hebt aan een vetlucht en spetters, dan kan ik dit apparaat zeker aanraden. Veel mogelijkheden, goede kwaliteit, handig in gebruik en eenvoudig schoon te maken. Ik ben tevreden!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Handig in gebruik
  • Veelzijdig (bakken, grillen, frituren etc.)
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Geen vieze luchtjes

Minpunten

• Het is even oefenen en spelen met de instellingen
  • Snoer is vrij kort
  • Klein beetje lawaaiig

Antine v. 14-12-2017

Top apparaat!

Daar was hij dan eindelijk, we konden maar amper wachten! Die avond meteen (oven)bitterballen en kipnuggets bereid voor bij de tv. Heerlijk knapperig!
De eerste keer wel even de afzuigkap goed aan, want er komt dan nog zo'n lekkere fabriekswalm af.

De dag erna maar meteen de 'frituurproef' gedaan. Wat zitten klooien met de tijd, want de frieten zagen nog wel erg bleek na programma 1. Dus wat langer gebakken en toen waren ze heerlijk.
Ook de kipcorns waren superknapperig, jammie!

Inmiddels al de nodige dingen erin gestopt; afbakbroodjes, wafels van de Ikea, boterhammen om te roosteren, etc.
Alles komt er even knapperig uit en ook nog eens supersnel!
Ik word er helemaal happy van.

Van de week ga ik telefonisch het bakblik bestellen, zodat we dat in plaats van het mandje kunnen gebruiken. Dan wil ik er lasagne in gaan bereiden, ik ben benieuwd!

De gebruiksaanwijzing van het apparaat vind ik overigens erg minimaal, er staan wat tekeningetjes en je moet zelf verder maar uitzoeken wat elk (koksmuts)programma inhoudt. Jammer, daar hadden ze best wat meer woorden voor mogen gebruiken.
Ook is het lastig om accessoires ervoor te vinden, ik ben er uiteindelijk via de facebookpagina van Tefal achter gekomen waar ik het bakblik kan bestellen. En dat dat dan telefonisch moet vind ik behoorlijk ouderwets.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Gezondere maaltijd

Minpunten

• Kort snoer

Mirjam 14-12-2017

Mooi apparaat

Op zich een fijn apparaat. Frietjes komen er knapperig uit. Kroketten bleven bleek. Ik mis een receptenboekje. Snoer is erg kort. Wordt erg warm aan de buitenkant

Pluspunten

• Bakken zonder vet

Minpunten

• Wordt aan de buitenkant erg warm
  • Kort snoertje

LBH 14-12-2017

Fijne, grote Airfryer

Al heel lang twijfel of wij een Airfryer aan wilde schaffen. Ooit frietjes geproefd op een demo, maar die waren beslist niet wat het moest zijn. Ook een groot nadeel vond ik, weer een apparaat erbij in huis, waar laat ik het... De Tefal Fry Delight XL is een geweldig apparaat, wij hebben er al een aantal maaltijden plezier van. Inmiddels snacks en frietjes gemaakt, top! Ook een kip cordunbleu en een cake waren een regelrechte hit. De Tefal Fry Delight XL is in no time warm, in verhouding met mijn hetelucht oven. Nadelen zijn er ook; opwarmen zonder mandje gaat niet, omdat de lade dan niet makkelijk te openen is. Het mandje verwijderen gaat ook niet echt ideaal omdat je moet uitkijken voor het plastic van de lade. Ook het snoer van het apparaat vind ik erg kort. Ik wilde Tefal Fry Delight graag onder mijn afzuigkap zetten om zo geen nare luchtjes in huis te hebben (ook getest zonder afzuigkap maar dat ruik je), en het snoer haalt het stopcontact niet, terwijl dat niet ver van de kookplaat zit. Ook vind ik de kruimels (van bijvoorbeeld bitterballen) hinderlijk die uit het apparaat waaien. Kortom; Ideaal, makkelijk en groot maar ook wel een paar kleine minpuntjes. Wij testen deze week nog even door.

Angelique v. 13-12-2017

gezonder eten met de airfryer

Ik heb de airfryer nu een paar weken en voor verschillende dingen gebruikt. Friet en snacks zijn gemakkelijk te bereiden en komen er goed knapperig uit, maar mij ging het meer om mijn eten op een gezondere manier te bereiden en omdat er geen uitgebreide gebruiksaanwijzing voor deze airfryer bij zit, is het vooral veel zelf uit proberen tot je de juiste temperaturen en baktijden ervaart. Het snoer is veel te kort en omdat hij nogal groot is kon ik hem niet overal neerzetten waar ik wel een stopcontact heb. De grootte heb je natuurlijk wel nodig als je een kilo patat wil bakken, of kippendrumsticks er in wil bereiden, maar hij neemt natuurlijk nogal wat ruimte in beslag, ook in je (keuken)kastje. Ik heb er heerlijke tosti's in gemaakt, cupcakes, ragoutbakjes, afbakbroodjes gevuld met ragout, kip, aardappels (erg droog), oliebollen (lekker) en ben positief over de smaak en knapperigheid. Hij is snel op temperatuur t.o.v. de oven, maar in een oven kan je natuurlijk veel meer tegelijkertijd klaar maken. Hij heeft zeker pluspunten, maar ik weet niet of het de oven kan vervangen. Het is natuurlijk een behoorlijke prijs, en dan heb je er niet eens een bakblik of een rekje bij, die moeten apart aangeschaft worden. Ik test nog even vrolijk verder en moet nog eens goed de plus - en minpunten tegen elkaar afwegen.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • gemakkelijk in gebruik
  • gezonder eten

Minpunten

• geen kijkvenster
  • te kort snoer
  • minime gebruiksaanwijzing