Philips Avance Collection HD9643

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HD9643 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

G van de Ven 06-07-2017

Top apparaat

Heb deze airfryer een paar weken in bezit, helemaal gelukkig mee.
Heb al heel veel uitgeprobeerd en alles was heerlijk. Als je het rooster erbij besteld past er heel veel in. Alle baktijden kloppen precies (airfryer baktijden app is heel handig)
Tip; nacho's uit de airfryer, heerlijk. En de drumsticks!
Echt super apparaat, heel snel en krokant.

Pluspunten

• Compact en toch groot
  • Snel
  • Krokant

shirley 10-06-2017

Makkelijk te gebruiken

Totaal boven mijn verwachting! Snel klaar, super lekker, de kleur en vorm is zi mooi dat ik hem oo het aanrecht heb staan en ook nog makkelijk schoon te maken!

Pluspunten

• Makkelijk schoon maken
  • Snel klaar
  • Heel krokant

Liek22 09-06-2017

Veelzijdigheid

Wat een uitkomst!
Drie weken hebben we de Airfryer in gebruik, en hij wordt toch zeker 5x in de week gebruikt.
Heerlijke friet en snacks komen eruit. Lekker knapperig en uiteraard niet vet.
Maar ook kunnen er ontzettend veel andere gerechten in gemaakt worden. Tot nu toe gebruikt voor o.a. gebakken aardappeltjes, biefstuk, kippenpootjes (aanrader!!), afbakbroodjes, cakejes, en ga zo maar door.
Ook een enorm voordeel is het dat het apparaat niet of nauwelijks voorverwarmd hoeft te worden.
Kortom, wij zijn heel tevreden met het apparaat!

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Voorverwarmen niet nodig
  • Makkelijk

Minpunten

• Duur

Yvette 08-06-2017

Fijn apparaat

Wat een fijn apparaat! Ik maak er alles mee klaar. Niet alleen aardappels, maar ook vlees, vis en groente. Ik ben bewust bezig met mijn eten en dan is vetvrij eten klaar maken wel erg fijn. Hij is makkelijk in gebruik en fijn schoon te maken.
De gebruiksaanwijzing mag wel wat duidelijker wat betreft gebruik van het apparaat en hoe je basis dingen moet klaar maken. De recepten die er bij zitten zijn er leuk om een keer te maken, maar vaak begin je toch met de basisdingen zoals gebakken aardappels en een stukje vlees. De informatie hierover heb ik via een airfryer bak app gevonden die gemaakt is door mensen die zelf een airfryer hebben en via een groep op facebook.
Daarnaast vind ik het lastig om het mandje te verwisselen voor de grillplaat. Je moet een rood hendeltje indrukken, maar ook dat wordt erg heet in de airfryer. En wachten om het af te laten koelen is niet altijd even handig.
Soms gaat de bak niet open omdat het mandje klem is komen te zitten. Na veel op zijn kop houden en schudden lukt het uiteindelijk toch, maar is nu al een aantal keer gebeurd. Lijkt wel of het net iets te krap is.
Ondanks dat is het gewoon een prachtig apparaat, die ik elke dag gebruik ene zelfs mee neem naar de camping! Ik heb er geen spijt van!

Pluspunten

• Weinig herrie
  • goede prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• summiere gebruiksaanwijzing

jolanda2526 08-06-2017

Super apparaat

Geweldig apparaat.
Heerlijke knapperige frietjes, schijfjes, krieltjes.
Appeltaart was ook lekker.
Maar zal hem voornamelijk voor de patat gaan gebruiken.
Lekker zonder vet maar dan toch knapperig

Pluspunten

• gezonder
  • gebruiksvriendelijk
  • makkelijk schoon te maken
  • knapperig

Minpunten

• duurt lander dan een friteuse

Laujoy2 08-06-2017

Top product

Geweldig apparaat. Gebruiksvriendelijk, eenvoudig in gebruik, snel klaar, niet meer weg te denken uit mijn keuken

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snel
  • Gezonder

Minpunten

• Prijs

Pookni 07-06-2017

Top product

Ik gebruik de airfryer nu zo'n 3 weken en moet zeggen het is mijn favoriete keuken apparaat. Ik gebruik hem gemiddeld 4 x per week en dan hoofdzakelijk voor het vlees. Het vlees blijft veel sappiger en malser en smaakt daardoor beter. Heb er ook al patat in gemaakt en zelfs deze is lekkerder dan uit de frituur.
Het apparaat is makkelijk te gebruiken en heeft een mooi design.

• Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Moet er nog wel het een en ander bij kopen

Jetskie 06-06-2017

Snel Makkelijk en Handig

Ik ben zeer tevreden met deze airfryer. Hij is super snel op temperatuur en de bereidingstijd is veel korter in vergelijk met een gewone hete lucht oven.
De snacks komen er knapperig uit, zonder de bekende frituurlucht die je bij een frituurpan hebt. Ik heb speciale airfryer snacks geprobeerd en gewone snacks en beide waren erg goed te bereiden id airfryer.
Heel handig voor de snelle snack maar ook geschikt voor het bakken van cake of om bijv. snel (mini)pizza's of röstirondjes op tafel te zetten. Ook handig om mee te nemen op vakantie.

Pluspunten

• snel
  • geen frituurlucht
  • bakt knapperig
  • handig in gebruik

Barbara1980 03-06-2017

Een must have voor iedere keuken!

Sinds enige tijd heb ik de airfryer in gebruik. Wat fijn om dit naast de traditionele kookmiddelen te gebruiken. Het apparaat is snel warm en de warmte gaat mooi geleidelijk door het product heen. Hierdoor verbrand het niet snel en zijn de producten goed door en door warm. Dit is bij andere merken vaak niet het geval. Diverse gerechten waaronder patatjes, zalm, broodjes worden lekkerder in de airfryer dan in de traditionele apparaten/pannen.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken wat het intensieve gebruik stimuleert. Al met al is de airfryer een absolute must have voor iedere keuken!

Pluspunten

• Goede warmteregulering
  • Goed schoon te maken
  • Snel warm
  • Producten worden heerlijk
  • Mooie vormgeving

Petra15 02-06-2017

Snel, slank en lekker

Ik heb hem nu een paar weken en wat een fantantastisch apparaat! Hij is snel en je kan er heel veel mee. Niet omscheppen of omdraaien patatjes zijn zo klaar. Stukje vis erin heerlijk! Alleen met iets te vet vlees gaat hij wel behoorlijk roken. Het grote voordeel van deze is geen opwarmtijd nodig en als je klaar bent kan de bak zo in de vaatwasser en daar hou ik van! Er zijn voldoende accessoires los bij te kopen, zodat je er nog meer mee kan.
Ook handig voor op de camping/vakantie. Je bakt broodjes een heerlijke cake, patatje met een snack, grill een burger of lekkeren gemarineerde stukjes kip voor bij de borrel.
Aanrader mensen!

Pluspunten

• Snel
  • Bak en mand in de vaatwasser
  • Design niet zo kolossaal
  • Meteen beginnen niet opwarmen
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Rookt bij te vet produkt

Iloontje0908 01-06-2017

Handig

De AF nu een paar weken in huis. Grappig handig ding om mee aan de slag te gaan. Favoriete eten van de kinderen hierin... tosti 😂 we gaan er zeker wel veel.plezier van hebben

jacqueline 30-05-2017

Top airfryer

Wat een top product , Echt heerlijke frietjes!
Ook verse aardappeltjes erin werkt prima zelfs man en kinderen vinden het zalig en die zijn best kieskeurig.
Ook kipfilet erin lekker mals .
Er past ook best veel in , Gewoon makkelijk je hebt je handen vrij en veel gezonder. De beste investering in de keuken .

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • er past genoeg in
  • friet bruint en is lekker knapperig

vfarber 29-05-2017

Airfryer! Echt een aanwinst

We zijn er erg blij mee. Ik snap eigenlijk niet waarom ik zo getwijfeld heb mbt aanschaf ervan. Even snel een snack maken is zo gedaan. Geen oven die je moet voorverwarmen, frituurpan die aangezet moet worden ... Nu zet je de airfryer aan, niets voorverwarmen geen nare geurtjes. Alles komt er lekker krokant en goed warm uit. Echt een aanwinst!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geen nare geurtjes
  • Snel op temperatuur
  • Snacks/ patat zijn heerlijk krokant
  • Schoonmaken is zo gedaan

Minpunten

• De bak schuift makkelijk eruit

Anne 85 29-05-2017

Top apparaat

Mooi design en perfect voor o.a. patat en snackies. Heb hem inmiddels 3 weken in huis en hij bevalt ons super. Krokante goudgele patat en de snacks zijn ook goed. en dat zonder olie en nare geurtjes. Voor verwarmen is niet nodig dus ook nog eens snelle bereiding. Ook al geprobeerd om een cake te bakken en die is super gelukt !!

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in schoonmaak
  • geen olie
  • voorverwarmen niet nodig

Minpunten

• prijzig
  • accessoires prijzig en apart bij te kopen

Shoompie 27-05-2017

top produkt

Wat een toevoeging voor in de keuken. Kan niet meer zonder. Even snel een kipfiletje klaar maken op de grillplaat, of een kippenpootje er in doen en komen er mals/krokant uit. Patat/snacks zijn heerlijk en kwa smaak niet te onderscheiden van de frituurpan. Geen frituurlucht in je huis en hij is makkelijk schoon te maken. Broodbakken gaat ook perfect.

Pluspunten

• Geen frituurlucht
  • Vetvrij

Minpunten

• Snoer mag iets langer.

lindsay172 23-05-2017

geweldig

Ik heb er vandaag voor het eerst mee gewerkt aardappelbolletjes. Ze waren lekker krokant en goed bruin. Smaakte ook echt goed. Je proeft wel dat er geen vet in zit maar het is zeker veel gezonder dus de moeite waard. De friet is echt heel lekker ik merk geen verschil met fituurfriet heerlijk knapperig en goudbruin. Frikandellen gaan ook heel goed wel wat bleek maar voor de rest een goede smaak Ook geen nare geur van de frietpan en dat vervelende schoonmaken. Dit kan gewoon na afloop de vaatwasser in heel makkelijk. tot nu toe een zeer grootte aanrader

Pluspunten

• makkelijk schoon maken
  • geen frituurlucht

Minpunten

• niet voor groot gezin of feest

Isabel1979 22-05-2017

Fantastisch apparaaat

Wow! Helemaal verliefd op dit zwarte "monster". Ik had niet gedacht dat de airfryer zo gemakkelijk zou zijn. Heel erg makkelijk om in te stellen en heel gebruiksvriendelijk. Ik ben begonnen om kroketten er in te bakken. Ik heb wel de speciale oven-kroketten genomen van een bekend merk. Een kwartiertje in de airfryer en dan op een broodje.
Wat mij meteen opviel: absoluut geen nare frituurgeur in huis! Je ruikt gewoon niets, en dat alleen al vind ik de aanschaf waard!

De kroketten zijn heerlijk, krokant en vetvrij. De smaak is perfect en ik merk geen verschil qua smaak van de vette versie.
Dan het schoonmaken van de airfryer is helemaal fantastisch. De buitenbak haal je er gemakkelijk uit en daar liggen alleen wat korrels in van de kroketten, dus die heb ik even in warm water omgespoeld. De binnenbak even met heet water omgespoeld en zacht gewreven met een afwasborstel. Alles laten drogen en zo kan alles het keukenkastje weer in.
Ik wist niet dat dit zwarte apparaat zoveel voordelen had ten opzichte van een frituurpan. Dus mocht deze de geest geven, ik zal meteen om een nieuwe gaan!

Pluspunten

• Vetvrij bakken
  • Snel klaar
  • Makkelijk in het gebruik

Minpunten

• Prijs

adrie 16-05-2017

Gezond genieten

na lang getwijfeld te hebben een Aifryer aan te schaffen heb ik dit weekend uiteindelijk de stap genomen. En wat doe je dan? Natuurlijk eerst frietjes maken! Heb een zak diepvriesfriet gekocht geschikt voor Airfryer en de proef op de som genomen. Frietjes in het bakje, voorgeprogrameerd programma voor diepvriesfriet ingeschakeld en 18 min later mooi goudbruine frietjes klaar en proeven maar! Friet is goedwarm en knapperig en is iets droger dan friet van de snackbar. De smaak komt een beetje overeen met gebakken aardappels, maar ligt misschien ook aan type diepvriesfriet wat je gebruikt. Kids zijn er in ieder geval dol op. Machine ziet er strak uit en is makkelijk in de bediening. Voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kleine kids is de hoeveelheid friet voldoende. Kan nog niets melden over de andere mogelijkheden die de Airfryer biedt, want nog geen tijd gehad dit te testen. Heb je oudere kinderen of meer dan 2 volwassenen dan wellicht een groter model Airfryer overwegen met meer inhoud.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Geurloos
  • Knapperige frietjes

Minpunten

• geen

ErSt 04-11-2016

Compact en snel

Ik heb met veel plezier jarenlang zijn voorganger de HD9220 gebruikt. Deze was echter zo groot dat ik na een verhuizing besloot dat ik deze opvolger zou kopen, die compacter zou zijn.

En inderdaad, deze HD9643 is een stuk compacter, ook lichter. Door zijn geringere hoogte (28,5 cm) past deze wel in mijn keukenkastje!
Ik heb speciaal voor deze digitale versie gekozen, en die werkt bij het instellen op klassieke Philipswijze volkomen intuïtief. Het is o.a. ook heel eenvoudig om met een druk op de knop het 'airfryen' te pauzeren om het mandje even om te schudden of er iets bij te doen. Na terugschuiven van de mand gaat na een tweede druk op de knop het verhitten en de teller weer door.
Na afloop schrik je niet zoals bij zijn voorganger van een harde bel, maar geeft deze Airfryer een kort en discreet eindsignaal, heel plezierig.
Vergeleken met het oudere model gaat het verhitten veel sneller, bijv. diepvries ovenfriet bakken kost mij zeker 4 minuten minder tijd! Misschien door het verbeterde bodemprofiel? Ik denk dat Philips zijn baktijdtabellen zal moeten aanpassen...
Minpuntje vind ik de scherpe randjes van de pan, omdat ik met de hand afwas moet ik voorzichtig zijn me er niet aan te bezeren. Met een vaatwasser zul je dit probleem echter nauwelijks hebben.
Kortom een flinke verbetering van de Airfryer, en zeker voor mij de plezierigste heteluchtfriteuse tot nu toe. Hij is gelukkig zijn toch wel hoge prijs helemaal waard.

Pluspunten

• Compacter dan voorganger
  • Sneller dan de concurrentie
  • Zeer intuïtieve bediening
  • Mooie en degelijke uitstraling

Minpunten

• Uitkijken bij handafwas
  • Snoer maar 80 cm lang