Philips Avance Collection HD9643 - Reviews

Best Reviewed juni 2017
Regelbare thermostaat
Kleuren
zilver, zwart

Beoordeling op basis van 54 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ErSt 04-11-2016 Product paar weken in bezit

Compact en snel

Ik heb met veel plezier jarenlang zijn voorganger de HD9220 gebruikt. Deze was echter zo groot dat ik na een verhuizing besloot dat ik deze opvolger zou kopen, die compacter zou zijn.

En inderdaad, deze HD9643 is een stuk compacter, ook lichter. Door zijn geringere hoogte (28,5 cm) past deze wel in mijn keukenkastje!
Ik heb speciaal voor deze digitale versie gekozen, en die werkt bij het instellen op klassieke Philipswijze volkomen intuïtief. Het is o.a. ook heel eenvoudig om met een druk op de knop het 'airfryen' te pauzeren om het mandje even om te schudden of er iets bij te doen. Na terugschuiven van de mand gaat na een tweede druk op de knop het verhitten en de teller weer door.
Na afloop schrik je niet zoals bij zijn voorganger van een harde bel, maar geeft deze Airfryer een kort en discreet eindsignaal, heel plezierig.
Vergeleken met het oudere model gaat het verhitten veel sneller, bijv. diepvries ovenfriet bakken kost mij zeker 4 minuten minder tijd! Misschien door het verbeterde bodemprofiel? Ik denk dat Philips zijn baktijdtabellen zal moeten aanpassen...
Minpuntje vind ik de scherpe randjes van de pan, omdat ik met de hand afwas moet ik voorzichtig zijn me er niet aan te bezeren. Met een vaatwasser zul je dit probleem echter nauwelijks hebben.
Kortom een flinke verbetering van de Airfryer, en zeker voor mij de plezierigste heteluchtfriteuse tot nu toe. Hij is gelukkig zijn toch wel hoge prijs helemaal waard.

Pluspunten

• Compacter dan voorganger
  • Sneller dan de concurrentie
  • Zeer intuïtieve bediening
  • Mooie en degelijke uitstraling

Minpunten

• Uitkijken bij handafwas
  • Snoer maar 80 cm lang

Steffi-roelants 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch

Ik mag het product nu sinds enkele weken uitproberen, heb er al aardig wat in gemaakt van frietjes tot brood en cakes tot zelfs vlees.
Alles wat erin gaat komt er overheerlijk uit, geen last meer van vieze geuren in men keuken, en het is achteraf heel makkelijk om af te wassen. Zou hem niet meer kunnen missen

Pluspunten

• Handig
  • Geurloos
  • Snel

Karin60 17-07-2017

Fijne airfryer, makkelijk in gebruik met prima resultaten.

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik met prima resultaten. Zeer makkelijk schoon te maken. Echt een aanrader.

G van de Ven 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Top apparaat

Heb deze airfryer een paar weken in bezit, helemaal gelukkig mee.
Heb al heel veel uitgeprobeerd en alles was heerlijk. Als je het rooster erbij besteld past er heel veel in. Alle baktijden kloppen precies (airfryer baktijden app is heel handig)
Tip; nacho's uit de airfryer, heerlijk. En de drumsticks!
Echt super apparaat, heel snel en krokant.

Pluspunten

• Compact en toch groot
  • Snel
  • Krokant

Sandra903 29-06-2017

Geweldig apparaat

Vandaag gekocht en voor het eerst gebruikt en daar kan ik niet anders dan enthousiast over zijn. Verse friet was perfect gebakken, zag er prachtig goudbruin uit en smaakte zeer goed. Recept kippenvleugels uit het boekje van Philips geprobeerd, was heerlijk. Het is een compact en stijlvol apparaat om te zien en de bediening is uiterst eenvoudig.

Mamamia 11-06-2017 Product paar weken in bezit

Krachtige keukenhulp!

Ik heb de Airfryer HD9643/10 TurboStar sinds een paar weken in gebruik en hij bevalt veel meer dan verwacht!

Initieel wou ik deze gebruiken voor het geurloos en vetloos bakken van frietjes en snacks - wat hij zeer zeker doet!! (tot 800 gr frietjes)

Dit is meer dat een friteuse zonder vet!
Je kan er meerdere gerechten in klaarmaken:
* vlees bakken en braden met speciaal ontworpen
grillpan
* stoofpotjes
* cakes en desserts

Hij is zeer handig in gebruik dankzij de digitale functie, tijd en temperatuur instellen en wachten tot het biepsignaal - hij stopt met bakken maar houdt tot 30 minuten warm wat heel handig is, geen aangebrand voedsel dus.

Dankzij de app voor de Philips Airfryer krijg je toegang tot een zeer uitgebreide collectie recepten die heel duidelijk zijn.

Heel makkelijk in onderhoud eveneens.

Dit toestel is echt een aanrader - zou hem niet meer kunnen missen!!

Pluspunten

• geurloos en vetloos frituren
  • onmiddellijk op temperatuur
  • veelzijdig

Minpunten

• snoer aan de korte kant

shirley 10-06-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk te gebruiken

Totaal boven mijn verwachting! Snel klaar, super lekker, de kleur en vorm is zi mooi dat ik hem oo het aanrecht heb staan en ook nog makkelijk schoon te maken!

Pluspunten

• Makkelijk schoon maken
  • Snel klaar
  • Heel krokant

Anoniem 10-06-2017

Super ding!

Ik ben zeer tevreden hier over! Het eten is snel klaar, makkelijk schoon te maken en het eten is super lekker

Nicole 10-06-2017 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat

Heerlijk apparaat om mee te werken. Simpel snel en gezond.
Weinig geurtjes in huis en super makkelijk schoon te maken. Inmiddels al 3 vrienden overtuigd er ook 1 te kopen. Ik zou niet meer zonder wille

Liek22 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Veelzijdigheid

Wat een uitkomst!
Drie weken hebben we de Airfryer in gebruik, en hij wordt toch zeker 5x in de week gebruikt.
Heerlijke friet en snacks komen eruit. Lekker knapperig en uiteraard niet vet.
Maar ook kunnen er ontzettend veel andere gerechten in gemaakt worden. Tot nu toe gebruikt voor o.a. gebakken aardappeltjes, biefstuk, kippenpootjes (aanrader!!), afbakbroodjes, cakejes, en ga zo maar door.
Ook een enorm voordeel is het dat het apparaat niet of nauwelijks voorverwarmd hoeft te worden.
Kortom, wij zijn heel tevreden met het apparaat!

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Voorverwarmen niet nodig
  • Makkelijk

Minpunten

• Duur

Liek22 09-06-2017

Veelzijdigheid

Wat een uitkomst!
Heerlijke friet en snacks komen eruit. Lekker knapperig en uiteraard niet vet.
Kortom, wij zijn heel tevreden met het apparaat!

Eve1984 08-06-2017

Fijn apparaat

Wat een fijn apparaat! Ik maak er alles mee klaar. Niet alleen aardappels, maar ook vlees, vis en groente. Ik ben bewust bezig met mijn eten en dan is vetvrij eten klaar maken wel erg fijn. Hij is makkelijk in gebruik en fijn schoon te maken.
De gebruiksaanwijzing mag wel wat duidelijker wat betreft gebruik van het apparaat en hoe je basis dingen moet klaar maken. De recepten die er bij zitten zijn er leuk om een keer te maken, maar vaak begin je toch met de basisdingen zoals gebakken aardappels en een stukje vlees. De informatie hierover heb ik via een airfryer bak app gevonden die gemaakt is door mensen die zelf een airfryer hebben en via een groep op facebook.
Daarnaast vind ik het lastig om het mandje te verwisselen voor de grillplaat. Je moet een rood hendeltje indrukken, maar ook dat wordt erg heet in de airfryer. En wachten om het af te laten koelen is niet altijd even handig.
Soms gaat de bak niet open omdat het mandje klem is komen te zitten. Na veel op zijn kop houden en schudden lukt het uiteindelijk toch, maar is nu al een aantal keer gebeurd. Lijkt wel of het net iets te krap is.
Ondanks dat is het gewoon een prachtig apparaat, die ik elke dag gebruik ene zelfs mee neem naar de camping! Ik heb er geen spijt van!

Yvette 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat

Pluspunten

• Weinig herrie
  • goede prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• summiere gebruiksaanwijzing

Mieke 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere smaak

Lekkere gezonde smaak en handig in gebruik. Jammer dat hij vrij klein is voor 4 personen. Ik zou de grotere versie aanbevelen.

Pluspunten

• Lekker
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Klein

jolanda2526 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Super apparaat

Geweldig apparaat.
Heerlijke knapperige frietjes, schijfjes, krieltjes.
Appeltaart was ook lekker.
Maar zal hem voornamelijk voor de patat gaan gebruiken.
Lekker zonder vet maar dan toch knapperig

Pluspunten

• gezonder
  • gebruiksvriendelijk
  • makkelijk schoon te maken
  • knapperig

Minpunten

• duurt lander dan een friteuse

Laujoy2 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Top product

Geweldig apparaat. Gebruiksvriendelijk, eenvoudig in gebruik, snel klaar, niet meer weg te denken uit mijn keuken

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snel
  • Gezonder

Jetsk 08-06-2017

Snel Makkelijk en Handig

Ik ben zeer tevreden met deze airfryer. Hij is super snel op temperatuur en de bereidingstijd is veel korter in vergelijk met een gewone hete lucht oven.
De snacks komen er knapperig uit, zonder de bekende frituurlucht die je bij een frituurpan hebt. Ik heb speciale airfryer snacks geprobeerd en gewone snacks en beide waren erg goed te bereiden id airfryer.
Heel handig voor de snelle snack maar ook geschikt voor het bakken van cake of om bijv. snel (mini)pizza's of röstirondjes op tafel te zetten.

Laujoy2 08-06-2017

Geweldig apparaat. Niet meer weg te denken uit de keuken.

Ik ben erg blij met dit apparaat. Doet wat het beloofd. Producten zijn snel klaar, smaakvol. Gebruiksvriendelijk. Product is niet meer weg te denken uit mijn keuken.

Pookni 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Top product

Ik gebruik de airfryer nu zo'n 3 weken en moet zeggen het is mijn favoriete keuken apparaat. Ik gebruik hem gemiddeld 4 x per week en dan hoofdzakelijk voor het vlees. Het vlees blijft veel sappiger en malser en smaakt daardoor beter. Heb er ook al patat in gemaakt en zelfs deze is lekkerder dan uit de frituur.
Het apparaat is makkelijk te gebruiken en heeft een mooi design.

• Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Moet er nog wel het een en ander bij kopen

wendy487 07-06-2017 Product paar weken in bezit

aangenaam verrast

Zalige machine, wordt onmiddellijk warm, is stil, lekker eten komt eruit, makkelijk te reinigen in de vaatwasser. Makkelijk in onderhoud en zeer zuinig. Mooi design en kleur het wart

Pluspunten

• stil
  • onmiddelijk warm

Minpunten

• uithaalbak minder handig
  • uithaalbak toch wat klein