Philips Viva Collection HD922050 - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

Beoordeling op basis van 729 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Kees54 31-03-2017

Goed werkend apparaat met minder doordachte constructie

Het apparaat voldoet bovenmate aan de verwachting maar laat te wensen over qua uitvoering. IK haalde de mand uit de airfryer waarna de mand losliet van het handvat zonder dat ik de vergrendeling indrukte. Gevolg dat de mand op de grond viel en er hele stukken vanaf zijn gebroken. 1 dag oud en toen al brokken. Niet goed uitgewerkt of nagedacht Philips

jacobuskeer 29-03-2017

heel fijn

we zijn erg te spreken over onze aankoop. gezien onze leeftijd ben ik blij dat we geen producten eer in een vet/frietketel meer hoeven doen .het is een stuk veiliger

Marjoor 01-01-2017

Het toestel voldoet prima. De onderdelen zijn veel te duur!

Prima toestel, maar de losse onderdelen zijn erg duur.Als die met zo'n 50% zouden zakken, gaat de verkoop ervan meteen omhoog en zijn de mensen veel gemotiveerder om voor Philips te kiezen.

Nicolette 18-10-2016

Een fantastisch apparaat!

Sinds vorige week vrijdag de Airfryer in bezit! Ik heb een zwarte Viva. Eerst was ik bang dat de inhoud aan de kleine kant zou zijn voor een gezin met twee kinderen, maar gelukkig valt dat mee! We hebben we gemerkt dat het uitmaakt welke ovenfrites je gebruikt. De een komt lekkerder uit de Airfryer dan de andere en dit kan je ervaring met de Airfryer breken of maken. Wij zijn enthousiast in ieder geval! Lekkere frietjes! (En omdat je 80 procent minder vet gebruikt, kun je er extra mayonaise bij doen!) Voor snacks een bakpapiertje onder in de mand en iets langer er in, dan smaken ze prima! Het apparaat werkt super simpel en met de handige gids die er bij zit of moderner nog, de Airfryer App, kun je zo veel variëren als je wilt! Ik had geen friteuse en ik weet nu zeker dat die er ook niet komt! Eet smakelijk allemaal!

Hiska79 17-10-2016

Aanwinst voor de keuken!

Wat een fijn apparaat! Compact, niet zwaar, weinig geluid en geen (vieze) bakluchtjes.. Wij hebben de Airfryer nu een paar weken in gebruik en zijn er erg enthousiast over. Niet alleen lekkere friet en snacks zijn snel klaar en zonder vieze geurtjes, juist de andere mogelijkheden maken het voor ons een top apparaat. Bij het bakken van cake hebben we een half pak mix gebruikt en dit ging perfect. Niet lang meer wachten tot de oven voorverwarmd is, erg fijn dat dit met de Airfryer in 3 minuten al klaar is. Brood om te toasten zo in het mandje en ook in no time heerlijk krokant. Vlees bakken en braden zonder al dat onnodige vet, stuk gezonder en erg lekker mals. Maar het leukst vindt ik nog wel om lekker kleine hartige taarten en quiches te maken. Voor ons is de Airfryer inmiddels een dagelijks gebruikte uitkomst in de keuken :-) Minpunten: - kort snoer - - Mis ook een kijkvenster, sommige baksels zakken in wanneer je tussendoor de bak moet openen. Al met al zijn wij absoluut tevreden. Voor een gezin zou ik wel grotere versie aanraden. Bedankt Philips, je maakt van mijn kookstress weer kookplezier met de Airfryer erbij! :-)

MartienKitty 17-10-2016

Prima apparaat.

Graag meer voorlichting over het schoonmaken vooral van het mandje. Dit is bijna niet schoon te krijgen. Houd me aanbevolen voor advies.

Renja1 16-10-2016

Snel en makkelijk

Net uitgepakt, de airfryer viva, mooi solide apparaat. Ziet er goed uit.
Straks gaan we "echt" beginnen ;-)
We zijn erg benieuwd.

Heerlijke patatjes gegeten. Super knapperig, en zonder toegevoegd vet. Tevens geen last gehad van vieze luchtjes.
Daarna frikandellen en mexicano's in de airfryer gebakken, de baktijd staat keurig op de verpakking, nu helaas wat meer stank, maar dat maakt de smaak weer helemaal goed.

Eerste indruk: top! Hier gaan we meer meedoen.

Vanmorgen afbak pistolets gebakken, super krokant en mooi bruin, uit na 6 min. op 180 graden.

Vandaag schouderkarbonades in de airfryer gedaan, 15 min. 180 graden. Eerst lekker wat kruiden erop gestrooit, en zo in het mandje. En wat komen ze er heelijk mals en goudbruin uit! We hebben zitten smullen, nooit gedacht dat dit zou lukken.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is, dat deze airfryer voor een gezin van 4 personen toch wel wat aan de kleine kant is.

Tevens wil ik jullie wijzen op een groep op facebook " Philips Airfryer bak avonturen" super handig, ervaring van gebruikers en een hoop recepten en tips!

MdeJong78 16-10-2016

Goede ervaring met de Philips Airfryer

Sinds een aantal weken zijn wij in het bezit van de Philips Airfryer, en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Na het uitpakken hebben we hem direct in gebruik genomen om eindelijk weer eens zelf "verse" frietjes te maken. De frietjes kwamen er heerlijk knapperig uit, en het mooiste zonder die vieze frituurpanlucht. Toen maar eens gaan kijken wat er nog meer mogelijk was/is met de Airfryer. Een hard gekookt eitje, geen probleem. Cupcakes perfect. Een visje en een stukje vlees geprobeerd. Ook dit is gewoon lekker en zelfs het korstje is krokant. Ik moet zeggen dat wij tot nu toe zeer positief gestemd zijn over de Philips Airfryer.

Is het dan allemaal positief? Nee als kanttekening moet ik zeggen dat hij voor een gezin van 4 toch echt wat aan de kleine kant is. Dus als je dan voor 4 personen aan het koken bent duurt het voor het mooie net allemaal iets te lang.

claudya 16-10-2016

Handig, snel en lekker

Na 4 weken testen met de Philips Airfryer met verschillende producten als verse patat, kippenpootjes, aardappelbolletjes uit de vriezer, kroketten en appeltaart met een minimum gebruik aan olie of boter kan ik dit product zeker aanraden voor een makkelijke en gezonde levensstijl.
De Airfryer is sneller en geluidlozer dan de Tefal Actifry en neemt ook minder ruimte in beslag. De producten zijn snel klaar en met de instelbare temperatuur makkelijk te bedienen. De diverse producten worden lekker knapperig en bruin zonder vet te hoeven gebruiken en er zijn veel verschillende producten mee te bereiden voor de diversiteit. De Airfryer wordt geleverd met een handig receptenboekje.

Marie1980 15-10-2016

Makkelijk en lekker

De airfryer is bij ons een prima vervanger voor de friteuse. Mijn ervaring is dat de producten iets langer in de airfryer moeten dan op de verpakking staat om ze goed knapperig te krijgen.
De smaak van de producten was prima. De airfryer is wel wat klein voor een gezin van vier personen.
De airfryer is gemakkelijk schoon te maken in de vaatwasser.

Sannas1 15-10-2016

Enthousiast!

Ik gebruik de airfryer nu 2 weken en heb verschillende producten geprobeerd. Franse frietjes, Belgische frieten, aardappel partjes, bladerdeeg worstenbroodjes en kaasstengels.

Bij de frietjes hebben we gewone frietjes gebruikt die normaal in de frituur gaan. Verbluft waren we over de krokantheid van de frietjes! Geen olie, niets gebruikt!
Ditzelfde ook voor de aardappelpartjes, heerlijk krokant en smakelijk. Ze waren alleen nog steeds blank. Dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

Bladerdeeg hapjes met ingerold worstje en ketchup was ook een groot succes. Makkelijker en sneller dan in de oven. Wel kun je er minder tegelijk klaar maken dan in de oven.

En tja de kaastengels, ik eet ze altijd als borrelhapje in café of bij een feestje en nu gewoon thuis! Je moest wel wat olie op de stengels doen, jammer, maar dit was om de krokantheid te krijgen. Ook hiervan hebben we gesmikkeld!

Op Internet zijn veel recepten te vinden, ook zie ik veel leuke Facebook-pagina's met ideeën voor de philips airfryer!

Hij ruikt niet, makkelijk in de vaatwasser schoon te maken en is gebruiksvriendelijk.

Ik heb 1 aandachtspunt: ik vind dat hij best veel geluid maakt. Overdag met spelende kinderen niet erg, maar wanneer je een snack 's avonds tijdens filmpje wil klaarmaken toch wel storend.

Maar verder ben ik razend enthousiast! Ik ga snel verder met ontdekken....

SilviaHV 15-10-2016

bakken zonder vet

Ik gebruik sinds bijna 2 weken de Airfryer, en hij bevalt erg goed. Aan het begin gaf hij nog wel een luchtje, dat is nu meestal voorbij. Ik heb frites, vis, kip, aardappeltjes in allerlei variaties en krotetten geprobeerd, allemaal succesvol! De kip was geweldig, sappig, maar met een krokante buitenkant. En overal mooi bruin, zonder draaien. En zonder vet! Ik ga nog veel meer proberen, groenten, bakken etc en heb alle vertrouwen dat dat ook geweldig wordt. Ik vind het apparaat alleen erg groot, waar laat ik hem. En daarnaast vind ik het mandje wat klein, zeker in verhouding met het apparaat. Het bakken van een taart oid gaat helaas niet lukken.

EmmieB 13-10-2016

Makkelijk in gebruik en lekker

We gebruiken hem nu al een tijdje en zijn erg tevreden. Verse Frietjes, lekker knapperig, cupcakes snel en lekker en we proberen steeds meer uit. Het fijne is dat hij snel op temperatuur is.
Voor veelzijdig gebruik is het wel handig om de een aantal benodigdheden aan te schaffen.

l1nda 09-10-2016

Lekkere frietjes

De franse frietjes waren heerlijk!! Lekker knapperig en zonder olie gemaakt. Opwarmen van de airfryer is zo gebeurd (als je de gebruiksaanwijzing doorhebt...). Wel heb ik de baktijd langer ingesteld dan aangegeven tijd op de verpakking van de frietjes.

Er past trouwens precies een zak van 750 gram friet in.

Volgende ochtend gelukkig helemaal geen stanklucht.

Anoniem 07-10-2016

Verrassend goed!

Ik ben altijd een beetje terughoudend geweest om zelf een airfryer aan te schaffen omdat ik dacht dat deze nooit groot genoeg zou zijn voor een gezin met 6 personen. De verwachting was namelijk dat het klaarmaken van het eten veel te lang zou duren omdat je meerdere porties hebt (van friet en snacks bijvoorbeeld)

Maar het valt me 100% mee! We hebben hem nu 2 weken in huis en hij is bijna iedere dag in gebruik.

De frieten en snacks zijn erg lekker en vooral sneller dan dat ik ze in de pan klaar maak!
Ook zalm en groenten heb ik al lekker klaar gemaakt in de airfryer.

Je moet wel goed kijken dat je (mn) snacks hebt die in de oven kunnen want we hadden laatst kroketjes gedaan die niet geschikt waren en dat werd dan ook een zooi.

Voor het maken van een ovenmaaltijd is hij voor ons helaas te klein, maar daar hebben we onze gewone oven voor.

Als je een 1-persoons lasagne wilt maken is deze ook super! En dan hoef je niet de hele oven aan te zetten!

Nog een groot voordeel is dat de onderdelen die vies worden gewoon in de vaatwasser kunnen dus dat is helemaal super!

Anoniem 04-10-2016

Lekker en gezonder

Tot nu toe een goede keuze geweest, de Tefal staat nu in de kast en we bakken hier onze kippenpootjes, bamischijven en alles in! Heerlijk en makkelijk schoon te maken.

Nathalie81 26-09-2016

Super vervanger voor frituren en aanvulling oven!

Wat een heerlijke producten komen er uit de airfryer! We zijn begonnen met patat en snacks, dat ging prima en het smaakte goed! In tegenstelling tot gefrituurde patat hebben we ook geen buikpijn gehad! Verder heb ik zalm klaar gemaakt maar ook gevulde champignons en cake!

Allemaal lekker en het werkte makkelijk! Het enigste nadeel vind ik wel, het opruimen... apparaat neemt wel wat ruimte in.

Ali72 25-09-2016

Verrassend lekker

Vandaag voor het eerst frietjes gebakken, heerlijk knapperig! Ook kroketjes en kleine frikandellen gemaakt, alles was heerlijk! Op naar de volgende gerechten! Wel maakte hij veel geluid en ik heb hem ook buiten gezet ivm de lucht.

Bogaartjes 25-09-2016

Ik ben nog op ontdekkingstour

Ik weet nog niet helemaal of ik enorm enthousiast of juist sceptisch ben... ik moet erg wennen aan de herrie die het apparaat maakt en de hoeveelheid die je in het apparaat kunt plaatsen... ik weet het dus nog niet.
Gemak van bedienen is super.
uitstraling, fantastisch mooi
Gemakkelijk schoonmaken..
Ja, ik zit nog op de wipwap qua mening.

Jula 26-08-2016

must have voor iedereen

Gebruik hem sinds januari dagelijks. Voor broodjes, taart, vlees etc. En niet te vergeten we eten weer lekkere patat zonder dat het huis stinkt. Ik wil hem zelfs mee op vakantie. Heb na ruim een half jaar nog geen nadelen ontdekt. Misschien alleen de accessoires die prijzig zijn.