Boretti VFP-104 IX G roestvrijstaal - Reviews

gas/elektrisch
Aantal kookzones
Soort oven
elektrisch

Beoordeling op basis van 1 review

5,2

• Slecht
  • Slecht

Hansje Aelvoet 12-07-2007 Product jaar of meer in bezit

5,2
Een prachtig fornuis om te zien. Meer ook niet.Van begin af aan functioneerde hij niet. Pitten gingen pas na heel veel pogingen aan ( heel lang indrukken en dan nog niet) maar gingen ook weer op de meest onverwachte momenten uit ( waardoor gerechten mislukten).Sudderen kan trouwens helemaal niet. Vijf keer kwam er een monteur langs.Hun verklaring: het had allemaal te maken met de thermokoppel. De adviezen waren wonderlijk: tegen het fornuis aanleunen met vol gewicht, knop een minuut lang indrukken en ( bij het gasfornuis) deurtje 3 minuten open houden. De frytop ( 9 kilo) optillen of eronder blazen. De thermokoppel werd iedere keer een beetje biigesteld. Bij het 5e bezoek van een monteur viel er niks meer bij te stellen. Ik werd voor de keuze gesteld: of me aanpassen aan het fornuis of het fornuis moest zich aanpassen aan mij. Ik koos voor het laatste. Pitten gingen opeens zo maar aan en bleven aan. Totdat ik de gasoven checkte of hij het nog wel deed. Niet dus. Ik stak hem weer aan en werd vergast op een geweldige ontploffing. Toen was ik het zat.
Boretti was wel bereid het fornuis retour te nemen voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Nu heb ik een Smeg met thermokoppel die het gewoon in drie tellen doet en blijft branden.