Boretti VPN-74 AN G/B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Boretti VPN-74 AN G/B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

joris0707 18-02-2010
Geschreven voor: Boretti VPN-74 AN G/B zwart

In het fornuis zat bij levering een mechanisch klokje dat al snel vervelende geluiden begon te maken.
In oktober 2008 heeft een Boretti technicus dat klokje vervangen door een digitaal klokje. Daarvoor hebben we ‘slechts’ 85 EUR betaald, omdat Boretti toegegeven heeft dat er met deze mechanische klokjes een gekend probleem is.

Het digitale klokje functioneert sinds enkele weken helemaal niet zoals het hoort: het valt regelmatig uit, maakt daarbij een knetterend geluid, de display slaat volledig tilt en wanneer het opnieuw in werking treedt, geeft het een geluidssignaal. Dat gebeurt op willekeurige ogenblikken, dus ook 's nachts.

Boretti houdt zich strikt aan hun garantieregels (beschouwt dit als garantie op een herstelling en geeft dus maar 6 maanden, terwijl wij vinden dat dit garantie op een nieuw onderdeel is en dus 2 jaar bedraagt). Deze 2 jaren zijn nog niet verstreken.
Een knetterend onderdeel dat vlak bij de gaspitten zit, is absoluut niet veilig te noemen. De vervanging zou ons 300 EUR kosten!

Boretti vertikt het dus om een service te verlenen die overeenstemt met de prijs van hun fornuizen. Een medewerker heeft ons beloofd een handleiding op te sturen waarin precies beschreven staat hoe een klant zelf het klokje kan afkoppelen. Kom mij dus niet vertellen dat onze klacht de eerste in haar soort is.
Een Boretti? Nooit meer!