Canon Speedlite 270EX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Speedlite 270EX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Stitch123 22-12-2011
Geschreven voor: Canon Speedlite 270EX

Super compacte en daardoor makkelijk mee te nemen flitser met een prima kwaliteit. Zeer tevreden hiermee als hobbyfotograaf. Heel goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Bovendien besteld bij Digital Warehouse,binnen één werkdag in huis én maar liefst 25% korting t.o.v. de Media Markt (Heerlen). De goede,snelle, makkelijke en goedkope manier van bestellen hebben mij doen besluiten om zulke spullen voortaan allemaal via internet aan te schaffen en niet meer in een (zoals nu blijkt) veel duurdere filiaalverkoop.

Joop120 24-06-2010
Geschreven voor: Canon Speedlite 270EX

Mooie flitser en werkt perfect. Buiten en binnen, mooie foto's.
Compact en makkelijk mee te nemen.
Canon Powershot.

Donald123 12-01-2010
Geschreven voor: Canon Speedlite 270EX

Ten eerste wou ik bedanken aan Frans2001, DeKrul en RobSchouten,.
Na hun advies heb ik besloten om de Canon flits Speedlite EX270 en de Omni-Bounce kapje te kopen.
Afgelopen zaterdag 9 jan. 2010 heb ik het gekocht.
Wat een geweldige aanschaf! Na een paar foto’s gemaakt heb ik een testje gemaakt met en zonder Omni-Bouncekapje.

Mijn conclusie is:
- Bij afstand van ± 1 meter is het beste op stand 90 graden (met en zonder kapje) met tijden
1/60; 1/125 (Tv/ Auto) en 1/250 (Tv/Auto) .
- Bij een afstand van ± 3 meter met kapje is 90 graden (1/60; 1/125 (Tv/Auto) en 1/250
(Tv/ Auto) zonder is 75 en 90 graden het beste met tijden van 1/60.
Bij 1/125 (Tv/ Auto) en 1/250 (Tv/ Auto) is het beste stand 60 en 75 graden zonder kapje.

Een nadeel van deze speedlite EX270 is dat de kop niet vertikaal kan draaien bij het maken van een staande foto, verder ben ik erg tevreden. Wat betreft gebruik van batterijen …..bij deze test heb ik al 6 batterijen in gebruikt…..misschien is oplaadbatterijen (1,2 v 2700 mAh uitkomst (????)

CanonRobert 26-09-2009

Canon Speedlite 270 Ex Flitser begin deze maand gekocht
en al redelijk wat foto's met deze flitser geschoten, mooie kleine flitser met goede eigenschappen, in tele stand bereik tot 27 meter, dit voor gebruik met SX20 IS een hele verbetering t.o.v. de standaard flitser (uiteraard).
Erg zuinig met de batterijen
tot nu toe.(meting van de batterijen op capaciteit voldoet nog steeds).

pinilsfarina 18-09-2009
Geschreven voor: Canon Speedlite 270EX

Wat een geweldige aanschaf! Dat ik hier over heb moeten nadenken voor een bedrag van 130 euro...Lang getwijfeld over een 430, maar ik zie geen rechtvaardiging voor de meerprijs en toegevoegde waarde voor uitsluitend gebruik binnenskamers. Buiten, op grotere afstand zal de 430 zijn waarde meer gaan bewijzen.

Dit is weliswaar geen flitser voor professioneel gebruik (bijv. te licht, geen vertical kanteling), maar wat een value for money! Op de camera plaatsen (EOS450) en klaar. Een zeer groot verschil met de standaard flitser en zeer geschikt voor binnengebruik. Meestal maak ik alleen foto's van mensen in huis en dat doet de flitser heel goed. Belooft niets, maar geeft des te meer. Verbluffende resultaten! En zeer, zeer snel! De flitser voelt niet superrobuust aan, maar heeft al aardig wat klappen overleefd, inclusief de beet van een grote hond, die dacht dat het een speeltje was. Flitser weer snel uitgetest en geen krimp gegeven! Klasse!

Franka Kuipers 07-09-2009
Geschreven voor: Canon Speedlite 270EX

Een flitser die in combinatie met mijn EOS 450 prima foto's maakt. Ik heb hem altijd in de automatisch stand staan, je kunt hem ook softwarematig instellen maar ik heb de handleiding er nog niet bijgepakt.
Flitser reageert snel: gaat na korte tijd in de stand-by stand, maar is onmiddellijk klaar voor de foto. Ook na een foto snel klaar voor het volgende plaatje. Ook kan hij in contineu een aantal maal achter elkaar flitsen.
Batterijverbruik is redelijk zuinig.
Voor een huis tuin en keuken gebruiker wat ik ben. Ben ik meer dan dat ik dik tevreden ben met deze flitser. Leuke aanschaf voor een leuke prijs.