Philips SafeRide SRFB80BLX1 - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips SafeRide SRFB80BLX1 op Kieskeurig.nl.

• Slecht

Tandem54 29-09-2015

Prima lamp, geeft veel licht

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

We hebben deze lamp nu een paar weken in ons bezit. Dolblij zijn we ermee. Hij geeft heel veel licht. Ook op een donker stuk kun je alles zien. Zonder meer een aanrader.

wouter123 10-12-2013

prima lamp, zeker nadat de oude koppeling gratis is toegezonden

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

het kogelgewricht heeft de neiging om los te gaan zitten waardoor de lamp bij elk hobbeltje voorover valt
1 mailtje naar philips is echter genoeg om de oude schuifkoppeling gratis toegestuurd te krijgen
daarmee is deze lamp een regelrechte aanrader

het is prachtig om met deze lamp door een donker bos of over een donker dijkje te fietsen, alles wordt zichtbaar

Lampielamp 31-10-2013

Prima lamp!!!

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

Prima lamp, de zogenaamde 3D houder is een drama maar je kunt gratis een andere houder aanvragen bij de service afdeling.

Probleem met 3D houder is dus prima opgelost door deze te vervangen voor een andere houder!

Stollie10 21-10-2013

Ik zocht een koplamp voor op de racefiets waarmee ik zelf kon zien, in plaats van alleen maar gezien worden. Op de BikeMotion beurs zag ik deze lamp en was onder de indruk van de hoeveelheid licht die deze lamp gaf.

Online besteld en een paar dagen later had ik hem binnen. Een redelijk zware aluminium behuizing, een kunststof stuurhouder, vier oplaadbare batterijen, en een USB-lader. De batterijen monteren ging makkelijk, alleen het terugplaatsen van de deksel ging wat lastig. Bij normaal gebruik zal dit waarschijnlijk de enige keer zijn dat je het deksel er af haalt.

Na 24 uur aan de lader waren de batterijen volledig opgeladen. Even testen.....wauw!! Wat een licht!! En druk je nogmaals op de knop krijg je nog meer licht!!

De stuurhouder kan simpel op het stuur gemonteerd worden. Even goed afstellen, want met zoveel licht kun je tegenliggers flink verblinden. De stuurhouder ziet er overigens anders uit dan op de afbeelding. Mijn exemplaar heeft een kogelgewricht, waarmee je de lamp eenvoudig in alle standen kunt zetten. En dat is nu juist het ernstige manco van deze lamp!!
De lamp is te zwaar voor het kogelgewricht. Hoe strak je deze ook aandraait, na een paar hobbels in de weg zakt de koplamp naar beneden. Afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek moet je hem dan ook om de paar honderd meter weer goed afstellen. Daar heb ik deze lamp niet voor gekocht.....hij gaat retour.

Jammer, want de hoeveelheid licht die hij geeft voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen, maar door de constructie van de stuurhouder is hij op de racefiets niet bruikbaar.

Voor:
- Degelijke behuizing
- Opladen via USB
- Heeeel veel licht!

Tegen:
- Lamp te zwaar voor stuurhouder
- Onbruikbaar op hobbelig wegdek.

Frederik1961 19-10-2013

Prachtig licht, matige montage, bij koud weer geen 'groot licht'

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

Een jaar lang gebruik ik de Saferide 80 op verschillende fietsen. De lichtopbrengst is prachtig, meestal is de laagste stand voldoende. Door de brede bundel kun je fietspaden zelfs in een donker bos veilig rijden.
De 'groot licht' stand is een beperkt genoegen. De aangegeven duur 'tot 2 uur' is een illusie. Mijn ervaring is dat dit sterk varieert met de buitentemperatuur. Door de aluminium behuizing koelt deze 's winters sterk af, waardoor de afgegeven spanning van de accu daalt. Daardoor schakelt de lamp al gauw over op Eco-modus. Bij temperaturen onder -5 oC werkt de felle stand maar enige minuten.

De montage is verre van optimaal. Gelukkig heb ik nog de oorspronkelijke bevestiging, zonder kogelgewricht. Het probleem is dat de bevestiging niet recht onder het 'zwaartepunt' van de lamp is geplaatst, waardoor de lamp bij trillingen 'voorover' zakt. Op mijn ligfiets wordt dit nog eens verstrekt door de lange voorbouw, waardoor het bijna onmogelijk is de lamp op één positie te fixeren.
Hoog tijd voor een verbeterde versie, bij Philips weten ze toch ook wel iets over mechanica ?

KKV81 01-10-2013

Prima lamp, slechte bevestiging

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

De nieuwe houder met kogelgewricht functioneert niet goed. De oude bevestiging is nog los verkrijgbaar, dus die kun je er bij bestellen.

Bert58 24-09-2013

Uitstekende lamp op een niet functionerende bevestigingsbeugel

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

De nieuwe bevestigingsbeugel deugt in het geheel niet. Door het gewicht van de lamp moet de bevestigings schroef zo strak worden aangedraaid dat een deel van de klem afbreekt. Ook het kogel gewricht kan niet voldoende worden vastgezet. Ik heb de oplossing zelf gemaakt door gebruik te maken van de aluminium accessoire stuurklem van BBB. Ik heb van de philipsklem eerst de kogel verwijderd. Het geribbbelde bevestigingsdeel voor de kogel heb ik grotendeels afgezaagd. Vervolgens een aluminium stripje gemaakt, 9 mm gat er ingeboord, bovenzijde iets geruimd, waardoor het onderste deel van de kogelbevesting op het schuifdeel past. Het schuifdeel met 2 componentenlijm op het aluminium stripje geplakt en dat vervolgens gemonteerd op de BBB accessoire stuurklem. Deze klem kan veel strakker worden aangedraaid dan de philips kunststof klem en het kogelgewricht heb ik niet nodig. Daarnaast is de gewichtsverdeling veel beter. Onvoorstelbaar dat philips zo'n waardeloze klem op de markt brengt en tegelijkertijd de oude 'vaste' klem uit de markt neemt. Ik zou willen weten welk onderzoek vooraf is gegaan aan de introductie van de nieuwe klem

Bert58

Marquino66 09-04-2013

Op zich uitstekende lamp. Helaas enkele praktische tekortkomingen

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

De lichtopbrengst en vorm van de lichtbundel zijn zeer goed en volgens mij ongekend voor een lamp in deze prijsklasse. Helaas voldeden de oplaadbare batterijen in mijn geval absoluut niet. Volgens de spec's zouden ze 8 uur meegaan in de City-Eco-mode, maar na 1.5 uur fietste ik al in het donker. Verder voldoet de kogelgewrichtsbevestiging niet. Ondanks erg strak met de hand aandraaien, knikt de lamp door zijn gewicht bij de eerste de beste hobbel in de weg naar beneden.

RJMPohlen 16-03-2013

Geweldige fietslamp met een zeer slechte montagebeugel

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

Ik heb nu een paar honderd kilometer van en naar mijn werk gefietst met de SafeRide 80 lamp op mijn race-hybride fiets.
De fietslamp is onverwacht groot en zwaar als je hem voor het eerst in je handen neemt. De afwerking en het design van de lamp zijn hoogwaardig. De montage op het stuur is eenvoudig.
De fietslamp geeft een geweldig heldere lichtprojectie op de weg en verlicht daarbij ook nog een groot deel van de berm.

Zo goed als de fietslamp is, zo slecht is de montagebeugel. Gemaakt van goedkoop hard kunststof, is de beugel niet in staat de fietslamp in de gewenste positie te houden. Het eerder genoemde hoge gewicht in combinatie met het bal-gewricht maakt een onstabiel geheel. De minste richel in de weg zorgt ervoor dat de fietslamp uit de gewenste stand slaat. Op stoeptegel fietspaden wordt je dus helemaal gek. Door de slechte beugel gaat de kwaliteit van de fietslamp volledig verloren en het geheel is dus eigenlijk onbruikbaar, tenzij je continu je lamp recht zet zoals ik nu dan maar doe.
Als de montagebeugel van een goede kwaliteit was zou ik de fietslamp aan iedereen aanbevelen en was het de beste combinatie verkrijgbaar op de markt.

Het zou Philips goed staan als ze voor de montagebeugel een oplossing zouden aandragen. Misschien kan het bal-gewricht vervangen worden voor een draaischijf-gewricht. Mede door de hoge aanschafprijs mag je verwachten dat het geheel van hoge kwaliteit is.

Baileys 06-03-2013

Fantastische lamp met een waardeloze bevestiging

Geschreven voor: Philips SafeRide SRFB80BLX1

De saferide 80 is een fantastische krachtige lamp. Breed licht, schijnt ver.
Alleen de houder met kogelkop is waardeloos. De lamp blijft met geen mogelijkheid op het stuur... Hij klapt continue naar voren hoe hard je de klem ook aandraait.