Thule Euroway G2 921

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thule Euroway G2 921 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Jack 26-06-2023

niet geschikt voor racefiets

Geschreven voor: Thule Euroway G2 921

De drager ziet er mooi en degelijk uit maar voor het plaatsen van een racefiets met aeroframe niet geschikt. De fiets staat ten eerste niet recht op de drager en de wielgoten zijn te breed voor de smalle velgen, wat met name voor het voorwiel tijdens het rijden niet wenselijk is. Die gaat dan zwabberen.
Had de drager via MP gekocht maar gaat helaas snel weer in de verkoop.

Pluspunten

• degelijk

Minpunten

• door brede wielgoot ongeschikt voor racefiets
  • fiets staat door lengte van arm niet recht

Anoniem 27-07-2012
Geschreven voor: Thule Euroway G2 921

Enkele maanden geleden aangeschaft bij Halfords: actie inlevering oude fietsdrager;zodoende goede koop. Ik onderschrijf de meningen van de anderen en benadruk het nadeel van het feit dat het fietsbandje " niet meeschuift". Dit is een probleem bij een grote fiets. Had beter moeten zijn qua ontwerp. Bovendien had de "opzetbeugel" van boven breder mogen zijn; daardoor meer mogelijkheden om fietsen goed vast te zetten.
Ik heb de drager gebruikt tijdens mijn vakantie en ben erg tevreden! Degelijkheid heb ik een 7 gegeven, echter dat moet natuurlijk nog blijken.
Ik heb een Hyundai Tucson en het is geweldig dat de drager naar beneden kan worden geklapt waardoor de 5e deur open kan. Ook past de drager precies in de kofferbak!

Wapperom 02-06-2012
Geschreven voor: Thule Euroway G2 921

Ik heb deze fietsdrager van Thule gloednieuw net in huis en heb het in elkaar gezet en gemonteerd op de trekker, uiteraard de werking van de 7 polige stekker gechecked. Wat blijkt? De achteruitrij lampen doen het niet. De achteruitrijlampen van de auto doen het wel gewoon. Dat vind ik van een nieuw Thule product wel heel teleurstellend. Ik hoop dat dit snel verholpen is.

hoebahop 10-01-2013

Staat ook bij de specificaties vermeld: verlichting bestaat uit achterlicht, knipperlichten en remlicht. Dus geen achteruitrijverlichting.

Anoniem 27-07-2012

Beste Wapperom,bij mij ook niet. Maar ik heb dit nagevraagd aan deskundige collega's van mij en die geven aan dat dit niet hoeft i.c. niet verplicht is.

Boudewijn1982 02-06-2012

Als u een 7 polige stekker heeft, dan zit er geen achteruitrijlicht op, die zit alleen op de 13 polige stekker. Als het goed is, heeft de fietsendrager ook geen achteruitrijlicht erop zitten.

Fietser4 03-08-2011
Geschreven voor: Thule Euroway G2 921

Hierbij enkele aandachtspunten voor de EuroWay G2 921.
1. het plaatsen van twee fietsen vraagt wel de nodige aandacht. Als de trappers niet in de "juiste"stand staan kunnen er beschadigingen optreden (Bij onze vorige fietsendrager werden de trappers vast gezet in een stand dat de fietsen elkaar niet konden raken)
2.verder heeft deze drager breede wielgoten. Voor een normale fiets met smalle (gewone) banden zijn de goten iets te breed waardoor de voorwielen tijdens het vervoer kunnen wiebelen (beschadigingen). Er zouden eigelijk exta onderdelen (bijv. inzet gootjes die smaller zijn)moeten zijn om die ruimte tussen de banden en de wielgoten op te vullen.
3.de bevestigingsbandjes zitten op het frame vast en schuiven niet mee als de wielgoten uit geschroven moeten worden. De afstand t.o.v. de band en de bevestigingsbandjes wordt dan groot en zitten schuin i.pv. onderaan het wiel.
Buiten deze aandachtspunten is het een fijne degelijke en gemakkelijk monteerbare fietsendrager.

JanvdS 22-08-2010
Geschreven voor: Thule Euroway G2 921

Dit is mijn eerste fietsdrager die ik gekocht heb. Na oriëntatie op internet en een bezoek aan een winkel heeft de verkoper mij overtuigd dat deze drager een erg gemakkelijke drager is.
Na het openmaken van de doos eerst de handleiding goed lezen, dan snap je hoe de nummerplaat bevestigd moet worden en hoe de fietsframehouder er aan geschroefd moet worden.
Het op de trekhaak plaatsen is supereenvoudig! Het neerdrukken van de klembeugel moet met een zekere kracht gebeuren (in de handleiding staat 40 kg) om goed te klemmen op de kogel van de trekhaak. Er zit een instelschroef onder de klembeugel om dat in te stellen.
Vervolgens de zwaarste fiets als eerste plaatsen, de wielgootjes instellen op de juiste breedte van de fiets en de riempjes over de velgen vastmaken. Die riempjes werken fenomenaal! Een soort aantrek-kliksluiting zoals ook wel op skischoenen zit. Prima vast te maken en met één druk op de sluiting weer los. Ze kunnen niet losraken en daardoor verloren gaan.
De twee meegeleverde stangen en klemmen vind ik het ei van Columbus. Die zijn zo doordacht ontworpen en hebben daardoor zoveel mogelijkheden, dat er altijd wel een plek op het frame te vinden is om de fiets vast te zetten. Ikzelf heb een extra grote herenfiets omdat ik 200 cm lang ben, maar ook deze fiets is vast te zetten.
De tweede en lichtste fiets gaat als laatste erop. Ook hier weer gootjes op maat instellen en dan met de langere stang de fiets vastzetten. Deze langere stang is afsluitbaar en dat is genoeg. De achterste fiets krijgt een onverlaat er dan niet achter vandaan. Ook de klembeugel is met hetzelfde sleuteltje op slot te doen. De lichtbalk is eenvoudig in- en uit te schuiven.
Ik ben onder de indruk van het ontwerp en de instelmogelijkheden van deze fietsendrager, die daardoor zeer eenvoudig op en van de trekhaak gaat en nog voor menig plezierig fietsdagje zal zorgen.

Paul1505 15-07-2010
Geschreven voor: Thule Euroway G2 921

Paar weken terug gekocht. Een geweldige fietsendrager. Montage op trekhaak binnen 10 seconden, en de fiets zelf staat er ook ruim binnen de minuut goed en stevig op. Wat wel erg handig is bij dit model is dat de lichtbalk breder kan worden gemaakt en dat de fietsgoten ook verder uit elkaar kunnen worden geschoven, dus voor een fiets met een maat van 59cc is dit model zelfs ideaal. Een aanrader voor wie een degelijke makkelijk te hanteren fietsdrager zoekt.

dirkgerardus 10-05-2010

Heerlijke fietsendrager.
Afgehaald bij Service on top, in Waddinxveen. Prima geholpen, daar kun je alle merken uitgestald zien staan, wij wilden namelijk precies kunnen zien wat we kopen. Hoe diep zijn de gootjes, gaat de bevestiging makkelijk enz.
Het is werkelijk een makkelijke en lichte (12,3 kg) fietsendrager. Je moet wel even doorhebben, dat hij iets achterover gekanteld op de trekhaak moet.