Hapro Strada 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hapro Strada 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Cookie65 04-07-2011
Geschreven voor: Hapro Strada 2

Na jaren een Twinny Load was het best even wennen. Intussen blijkt de Strada 2 erg makkelijk in het gebruik, mits je oplet en geen verkeerd knopje induwt, zoals Atje schrijft. De bevestiging van de fiets is goed en als die eenmaal is ingesteld, gaat het plaatsen van de fietsen snel.
De drager is vrij stabiel, wiebelt niet meer dat de Twinny Load deed (ook op trekhaak). De beugel moet wel regelmatig weer vast aangedraaid worden.
Voor mij een aanrader, ook door het weinige gewicht ervan en het makkelijk kunnen opbergen.

RVWIJK 27-08-2010
Geschreven voor: Hapro Strada 2

Een aantal maanden heb ik deze fietsdrager gekocht. Koop criteria waren: Licht in gewicht, uitbreidbaar naar 3e fiets, compact, makkelijk te bevestigen, frame bevestiging en naar voren te klappen om klep open te doen.

De Hapro voldoet op papier aan alle eisen hierboven. Hij is niet de lichtste drager maar de lichtste hebben geen mogelijkheid tot uitbreiding naar 3 fiets. Het zelfde geldt voor compactheid (er zijn betere dan de Hapro, maar geen mogelijkheid tot uitbreiding).

Bevestiging op trekhaak:
Het vereist even wat handigheid om hem erop te zetten maar dit gaat daarna zeer makkelijk. Met wat kracht een paar keer de hendel laten klikken en hij zit vast.

Compactheid:
De opstaande beugel kan worden ingeklapt zodat een redelijk compact geheel wordt verkregen.

Uitbreidbaarheid:
Er moeten 2 extra beugels worden gemonteerd op het basisframe om de 3e drager te monteren. Dit is een solide systeem.
De 3e drager moet met een inbus sleutel worden bevestigd wat ik jammer vind omdat voor de rest van het systeem geen gereedschap nodig is (snelle bevestiging). Ik wil niet altijd met een 3e drager rijden en moet dus nu een drager monteren met inbussleutel. Had wellicht handiger gekund.
De 3e drager staat erg dicht tegen de 2e drager aan. Het plaatsen van een 3e fiets wordt daardoor wel een beetje puzzelen met trappers e.d. Een kleine kinderfiets wordt al gauw een stukje naar achteren gedrukt omdat de frame klem te lang is voor zo'n kleine fiets. Op zich blijft het geheel wel stevig staan.

Frame bevestiging:
Dit gaat met beugels waarin een ratelsysteem zit. Ook hier is het even een trucje om de klemband UIT de beugel te krijgen. Erin is niet echt een probleem. Klem bevestiging is ok.
Wat erg slecht is zijn de slotjes waarmee je de beugel evt. op slot kan doen. Dit is echt bagger kwaliteit. De slotjes draaien soms niet en ze floepen er soms uit. Hier moeten ze echt wat beters voor verzinnen.
Een ander punt van zorg is de kwaliteit van de klemband beugel. Hier zitten 'ribbels' op om het ratelsysteem te laten werken. Deze ribbels slijten nogal...ben benieuwd hoelang ze meegaan.

Ruimte maken voor achterklep:
Middels een ingenieus mechaniek kan je het geheel (inc. fiets) naar voren klappen om je auto achterklep open te doen. Werkt goed.

Tijdens het rijden:
Met 2 fietsen achterop rijd het goed. Je ziet nog steeds de fietsen wel iets bewegen maar de boel zit goed. Een 3e fiets toevoegen (kinderfiets in mijn geval) doet de boel al meer bewegen en kijk je toch wat vaker in je achteruitkijk spiegel. Tot nu toe verder geen problemen gehad.

Overall:
Een goed 2-fietsen systeem. Toevoegen van een 3e fiets is echt 2+1 en niet 3.
De slotjes in de beugels zijn gewoon slecht. En de kwaliteit van de klemband + ratelsysteem moet nog blijken.
Gezien de prijs van deze drager had ik net wat meer verwacht in kwalitatief opzicht.

atje 21-01-2009
Geschreven voor: Hapro Strada 2

Robuust in uitvoering en ziet er goed uit.
De vastzet contructutie is in de praktijk waardeloos in uitvoering. Ingewikkeld om te bedienen. Gaat geheid een keer stuk.
Fietbevestigings-grepen zijn ook erg grof en funktioneren evenals de drager alleen met gebruik van ingebouwd slot. Als je het sleuteltje niet bij je hebt kan je de drager ook niet gebruiken.......

Theo van Laarhoven 19-11-2008
Geschreven voor: Hapro Strada 2

De Hapro Strada 2 is een product , wat elke voorgaande overtreft.Nog nooit een product gezien wat zo mooi van vormgeving is en zo efficient. Een juweel om achter op de auto te hebben.
Een aanrader voor iedereen die iets meer wil besteden .

Bikefreak 21-10-2008
Geschreven voor: Hapro Strada 2

Dit is echt een super fietsendrager. Hij ziet er niet alleen fantastisch uit, het bevestigingssysteem is echt ongekend handig. Ik had eerst een Thule maar dit is echt 10 keer beter. Ook het kantel/schuif systeem is uniek, Enkele maanden in bezit en nu al heel veel plezier van gehad!