ProUser Diamant SG3 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ProUser Diamant SG3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ericeric45 11-06-2014
Geschreven voor: ProUser Diamant SG3

Sinds een paar weken deze fietsendrager in bezit. Om te beginnen het is een loeizwaar ding maar ook een heel stevige fietsendrager. Als je een fietsendrager wil die geschikt is voor elektrische fietsen ontkom je natuurlijk niet aan een zwaardere fietsendrager. Als je de fietsendrager op de trekhaak zet moet je even wat manoeuvreren om hem er op te krijgen maar daarna druk je hem in een keer met de hendel muurvast op de trekhaak. Ik hen er eens flink aan lopen trekken om te zien of hij zijwaarts wil bewegen maar hij zat goed vast, ook met rijden zie hem hem niet zijwaarts bewegen.
In het begin moet je even de bevestigingsstangen in de juiste stand krijgen om deze goed aan het frame van je fiets te kunnen bevestigen en de wielhouders goed plaatsen, daarna is het erop en vastzetten van een fiets een fluitje van een cent. De plastic klemmen om de fiets vast te zetten hebben aan de binnenkant een soort rubberachtig laagje waarschijnlijk om schade aan de fiets te voorkomen. Als ik een volgende keer mijn mountainbike meeneem zet ik er voor de zekerheid toch wat buisisolatie materiaal op mijn frame om zeker te weten dat mijn fiets niet beschadigt. Aan de gewone fietsen zie ik trouwens niets van krassen of dien aard na gebruik. Om de 3e fiets te bevestigen zit er een lossen houder bij die je tussen de 2e en 3e fiets bevestigd.
Een groot voordeel is dat de fietsendrager afsluitbaar is op de de trekhaak maar ook alle fietsstangen dat afzonderlijk zijn. Hij is verder opvouwbaar tot een groot rechthoekig pakket en dat is heel wat handiger met opbergen dan onze ouwe twinnyload. De bijgeleverde zak bevat geen handvat maar als je de ritssluiting een stukje openlaat kun je hem aan het handvat van de drager goed vastpakken.
Ook achter op de auto is de fietsendrager vrij rustig, ik moest wel een stuk rustiger over drempels, bij de eerste had ik de onderkant al te pakken. Het ding steekt toch wat verder uit.
De gebruiksaanwijzingen zijn niet zo heel helder, die bestaan uit vooral niet al te duidelijke tekeningen zonder enige uitleg behalve wat waarschuwingen. Dat is echt wel een verbeterpunt.
Al met al ben ik echter heel tevreden over de drager tot nu toe en verwacht er jaren plezier van te hebben.

rienvl 12-02-2023

Thule Carbon Frame Protector 984 ter bescherming. Het kost een paar cent, maar wel mooi en effectief.

ericeric45 17-08-2014

betreffende fietsendrager nu een half jaar in bezit en inmiddels is het eerste losse riempje kapot getrokken. Verder zeer tevreden.