Garmin Edge 500 Bundle

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge 500 Bundle op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

mgi2 24-05-2012
Geschreven voor: Garmin Edge 500 Bundle

sinds enkele dagen in het bezit van deze garmin edge500 met de GSC10 en hartslagband. ik was al bekend met de forerunner 405 dus de overstap naar garmin was logisch. nu het de edge500:

plus:
1) eenvoudig in gebruik
2)eenvoudige montage van de sensor, alhowel de sesnor arm de GSC10 is wat erg lang (groot)
3)ontzettend fijn het aantal vrij (tot max 8) in te stellen gegevens velden in drie te switchen hoofd schermen
4) goed af te lezen scherm
5) snelle gps fix (was ook al bij de forerunner405)
6) snelle activatie/herkenning van de hartslagband (uit ervaring een zeer stabiele verbinding)
7) toetsen reageren prettig
8) lengte breedte maat is niet al te groot
9) lange batterij duur
10) de GSC10 is voor zowel de cadans als de snelheids sensor
11) garmin connect online service is overzichtelijk en gebruikers vriendelijk

min:
1) is wat erg dik
2) bij bediening toetsen (zijdelings) heeft het apparaat de neiging om iets te kantelen naar een zijde, praktischer was om de hoofd functie knop boven of onder te plaatsen
3) niet te verwisselen batterij/accu van de garmin, dit beperkt de levensduur van het apparaat
4) bij overzetten gegevens naar de pc wordt gelijk het apparaat opgeladen
5) geen ANT+ gegevens overdracht naar de pc, alleen via de usb kabel
6) de pc versie het training programma (nagenoeg gelijk aan garmin connect) is minder praktisch dan de online versie garmin connect.

om koersen te volgen heb ik nog niet gebruikt, ga ik wel nog doen. maar kan hierover geen oordeel geven

kort gezegd is het een leuke veelzijdige fietscomputer met veel informatie tijdens het fietsen, maar zeker daarna via garmin connect om al je gegevens te analyseren, fiets historie blijft behouden.

zal er veel plezier aan beleven!