Solis Barista Pro - Reviews

Type
espresso machine

8,9

vuurenwe 26-02-2016 Product half jaar in bezit

Ik heb de machine nu bijna een jaar, en ben er (uiteindelijk) dik tevreden mee. Er is maar één minpunt, en dat is dat warmhoudplaatje. Dat doet het dus van geen kant. Er zit een ontwerpfout in het apparaat wat ervoor zorgt dat er ergens in het pompgedeelte een overdrukventieltje zit waar, als het apparaat al te lang aanstaat, zo veel water uitdruppelt dat a) het waterreservoir binnen de kortste keren leeg is, en b) de opvangbak navenant overloopt. Dit mede als reactie op een reactie van ene Kaatje van 24/2 daaromtrent.
Ontwerpfout dus, en het verbaasde me ook niet dat de fabrikant in een latere wijziging op de gebruiksaanwijzing aangaf dat het apparaat zichzelf sneller uitschakelt dan in de oorspronkelijke gebruiksaanwihjing was aangegeven.
Die warmhoudplaat slaat dus nergens op, en vergeet die ook maar. Die hadden ze een aparte stroomvoorziening moeten geven.
Vergeet echter niet dat het als het om de koffie gaat, het wel een gouden machine is, ik heb nog nooit zulke lekkere espresso'tjes gehad. Ik heb er vorig jaar nog ruim 700 euro voor betaald, en als hij nu voor 575 euro te koop is: gewoon kopen, en vergeet dat warmhoudplaatje. Je zet je kopjes gewoon even in een griloventje, dat is net zo makkelijk.
En voor degene (zie alle reviews) die telkens z'n machines moet laten repareren: ontkalk ze nu eens echt, ze gaan dáár dus gewoon door stuk!

Ida 07-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik word er helemaal blij van als ik ga koffie zetten. We hebben intussen verschillende smaakjes en drankjes gekocht om verschillende recepten te kunnen maken. smaak is beter als in de horeca. Ik heb ook een heerlijk recept voor ijskoffie

Recept:
1 bol slagroomijs
1 eetlepel caramel siroop voor de koffie
1kopje expresso
Slagroom
En een verkruimeld koffie leutje
Gewoon heerlijk!

maria456 07-03-2015 Product half jaar in bezit

Fantastisch apparaat! Je krijgt er heelijke espresso uit waar de horeca niet altijd aan kan tippen. Het opschuimen van melk is een fluitje van een cent. Het schuim is ook echt dik en stevig. Het apparaat ontwikkelt flinke stoom voor de opschuiming. Hierdoor heb je wel meer kans op kalkaanslag zodat je wel elke maand moet ontkalen. Dat hadden wij in het begin niet door, er bleef een klep hangen door de kalkaanslag. Het apparaat is bij de reparateur geweest en doet het nu weer uitstekend. Goede service van Solis. Als je dit espressoapparaat hebt moet je het wel leuk vinden een beetje te experimenteren met het bereiden van de espresso, je hebt niet automatisch een goede espresse.

remhei 19-10-2014 Product paar weken in bezit

Na het volgen van een Barista workshop 2 jaar terug nu eindelijk mijn Nespresso de deur uit. Handig al die smaakjes maar ik kreeg mijn heerlijke "horeca" kop koffie er niet uit.

Als je een goeie half-automaat wil kopen dan kan je aardig in de buidel tasten. diverse Italiaanse merken die je om de oren vliegen maar vaak ook met een prijs die toch buiten mijn budget lag. Toen zag ik deze half-automaat voor een E 550,-. Kijk dat is leuk om mee te beginnen en experimenteren met bonen,maalstand en hoeveelheid.

De Solis BArista Pro is een fantastisch mooi apparaat die de lekkerste koffie laat maken voor jou. Bonnen maler bovenin met een fijngraad die je even moet afstellen ieder ander merk wat je gebruikt. Het pistool werkt super en voelt degelijk aan. niet te licht!
Dan komt het aan op jou, alles goed opwarmen met heetwater/ even door laten lopen dan de juiste lekkere espresso bonen met juiste maalgraad en dan goed tampen.

Zo nu en dan gooit ie wat kokend water over de gemalen bonen.. mmm heerlijk die lucht.

Er zit geen keramische schijf in en men zegt dat je het staal gaat proeven maar voorlopig zet ik nog heerlijke espresso.

M Maas 15-03-2014 Product kwartaal in bezit

Nu een aantal maanden in bezit. Apparaat is echt een pareltje op het aanrecht; mooie materialen en fraaie uitstraling. Met wat oefening kun je echt heerlijke espresso zetten (en daar gaat het natuurlijk om).

Nadeel is dat de 'heet water' functie ontbreekt, ondanks dat dit wel bij de specificaties staat (inmiddels aangegeven bij Kieskeurig); je kan je er dus GEEN thee mee zetten.

Voor espresso op de juiste temperatuur is het verder raadzaam om je kopje even voor te verwarmen (eerst volgieten met heet water erin); het warmhoudplaatje is leuk, maar warmt je kopje niet goed genoeg op.

De bonenmaler bedien je het best door de piston handmatig tegen de achterkant gedrukt te houden tot de gewenste hoeveelheid bonen gemaald is; bij gebruik van de de automatische-1-druk-maal functie morst er namelijk nogal wat koffie aan de achterkant van de piston.

Maar verder super tevreden en erg blij met dit mooie apparaat!

vigevano1963 05-11-2013 Product half jaar in bezit

een super espressomachine!
vergt even wat oefenen, maar dan krijg je wel de lekkerste espresso en cappuccino geserveerd
je moet natuurlijk wel de goede koffiebonen gebruiken......
melk opschuimen is fluitje van een cent, je moet ook hier wel ff oefenen om de perfecte melkschuim te krijgen
boekje wat erbij zit legt alles goed en overzichtelijk uit
verbruik van stroom is gering, max. 110 watt en bij standby minder dan 1 watt (vlgs opgave Solis)
onderhoud is makkelijk, vind alleen dat de "clean-indicatie" snel aan gaat en die reinigingstabletten kosten ca. €9 per 10 stuks
grote lekbak en die heb je ook nodig omdat het apparaat automatisch water weg laat lopen als een soort reiniging c.q. overloop
design is werkelijk prachtig en dus een plaatje op je aanrecht
levensduur is nog onzeker, want we hebben 'm pas een half jaar
maar alles oogt kwalitatief goed
kan dit apparaat werkelijk iedereen aanraden, zeker als je een echte liefhebber bent van lekkere koffie!

Stef72 17-10-2013 Product half jaar in bezit

6,8
Helaas weer hetzelfde gedonder als bij mijn vorige Solis koffiemachine. Alles klopt aan deze machine behalve de betrouwbaarheid. Heb 'm nu net 7 maanden en hij moet alweer gerepareerd worden. De vorige machine van Solis heb ik in 3 jaar 6x weg moeten brengen. Door een nette regeling van Solis heb ik deze machine gekocht want de problemen zouden zijn opgelost. Niets van dit alles. Ik kijk het nog 1x aan en dan mogen ze 'm terugnemen en koop ik een ander merk.

lourense 04-01-2013 Product maand in bezit

9,4
Wij hebben de Barista Pro nu bijna 2 maanden in gebruik en zijn meer dan tevreden.
Wat een heerlijke koffie wat met gemak voor iedere smaak te zetten is. Melkopschuimer werkt fantastisch en maakt echt mooi schuim en is vervolgens erg gemakkelijk te reinigen/ bij te houden. Wij willen niets anders meer en gebruiken alleen nog dit apparaat.