Gaggia Brera volautomatische espressomachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Brera volautomatische espressomachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Simone 23-03-2021

heerlijke koffie (10 jaar in bezit)

Het grootste voordeel van de machine is dat hij heerlijke koffie zet. Ik zet bijna alleen maar koffie en zelden of nooit espresso. De koffiemolen is instelbaar voor fijnere of grovere maling, maar eenmaal daarin je keuze gemaakt, hoef je daar niet meer naar om te kijken. Een enkele keer zet ik voorgemalen decafe voor mijn ouders als ze er zijn. Die mogelijkheid is fijn. Ik heb er ruim 10 jaar mee gedaan. Vandaag heeft hij het opgegeven. Ik kan hem niet meer aanzetten, maar ik heb geen idee waarom niet. 10 jaar is niet te lang en niet te kort. Daarom een 8.
Er zijn een paar minpuntjes, die niet opwegen tegen de goede koffiesmaak: er wordt veel koffie gemorst rond de zetgroep, waardoor het daar een rommeltje is. Elke week moet het hele apparaat schoongemaakt worden. Af en toe maalt de molen teveel koffie, zonder dat je daar invloed op uit kunt oefenen. Wanneer het niet de espressohouder past, wordt alle koffiepoeder in het afvalbakje gegooid, met alle rondstrooisel van de losse koffie tot gevolg en het verlies van onze lekkere koffie. Er wordt dan nieuwe koffie gemalen in de (hopelijk) juiste hoeveelheid.
Nog een nadeel is dat je geen melding krijgt als er weinig water in het reservoir zit. Hij zet dan koffie met het water dat er dan nog in zit. Als dat 50 ml is, dan heb je gewoon een erg klein kopje koffie. Dus voor aanzetten even kijken hoeveel water in het reservoir zit.
Ik vind het lastig om goed schuim te maken met het schuimpijpje en het laagje chroom is van de vaste buis af gekomen na anderhalf jaar na gebruik, maar dat maakt het niet minder bruikbaar.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • extra invoer voorgemalen koffie
  • maling is verstelbaar in fijnheid
  • goed hete koffie
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• veel losse koffie in het apparaat.
  • slijtage stoompijpje
  • geen indicator waterreservoir

bimones 13-04-2021

Ik heb toch maar weer een nieuwe Gaggia Brera gekocht, vanwege de eigenschappen: goed hete koffie, keramische maalschijven, de heerlijke koffie en de goede kwaliteit/prijs verhouding. Via Amazon kon ik het apparaat zelfs iets goedkoper krijgen dan in de meeste winkels.
Ik heb trouwens in mijn vorige en ook in dit nieuwe apparaat nooit een Bryta filter gebruikt, maar er schijnt in Amersfoort minder kalk in het kraanwater te zitten dan veel andere plaatsen.
Er zijn een aantal zaken ten goede veranderd in deze nieuwe machine. Ik wil ze na 3 weken gebruik graag nog even noemen:

Geen losse koffie meer in het apparaat! Het apparaat blijft schoon van binnen, op een paar losse korreltjes na. Het is een enorme verbetering.
Ook is het stoompijpje niet langer verchroomd, maar van rvs. Ik verwacht nu geen loslatend chroomlaagje op het stoompijpje.
Hij heeft nog niet 1 keer koffie gemalen en dit vervolgens weer weggegooid, dus blijkbaar is de maling ook beter afgesteld.
Dit apparaat is daardoor nog makkelijker in onderhoud. Alle voordelen die ik eerder heb genoemd staan nog steeds.

AC 28-08-2016

Veel storingen

Na ongeveer 1 jaar begonnen de storingen. Apparaat gooit gemalen bonen direct weg in reservoir en geeft melding dat de bonen op zijn.
Verschillende dingen geprobeerd. Vaker invetten van scharnierdelen, andere bonen, andere maalgraad. Schoonmaakprogramma, ontkalken. Niets helpt. Gemiddeld gooit hij 1 op de 4 porties gemalen bonen weg.
Apparaat is ook nagekeken maar er werd niks gevonden.
Helaas geen garantie meer.
Nu dus op zoek naar iets beters.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Veel storingen

ton trines 08-10-2015

apperaat twee en een half jaar in gebruik is een keer onder garantie naar fabriek geweest en gemaakt en nu weer kapot en het repareren kost nu bijna de helft van aankoopbedrag en daarbij kregen wij als antwoord van de verkoper dat het
apperaat maar 36 maanden mee gaat

logtens 24-05-2013

Zolang als ik het apparaat bezit heb ik alleen maar ellende meegemaakt. De ene fout melding over de andere. Mijn advies : nooit kopen. Ben ik blij dat ik nog mijn koffiezetapparaat nog heb. Dit is echt italiaans braswerk. Of komt dit uit China???

Mr1470 23-02-2013

Heerlijke koffie uit deze Gaggia. De Brera overtreft de Titanium Plus ruimschoots en deze machine presteert al behoorlijk. Goede koffie met een mooie schuimlaag en boordevol aroma's. Qua instellingen is deze machine niet erg uitgebreid, maar dat heeft hij ook niet nodig. Zo kun je niet de doorstroomsnelheid regelen of de hoeveelheid bonen in grammen. De sterkte is regelbaar in 3 standen en de hoeveelheid water is programmeerbaar. Kortom een eenvoudig te bedienen machine die een super prestatie levert door heerlijke koffie en espresso te zetten.

Willem Zet 11-08-2012

Ik heb het apparaat ruim 1 jaar. Het chroom bij de bocht van het stoompijpje heeft losgelaten en is vervangen. Het stoompijpje zelf (dikke gedeelte) is van zeer slechte kwaliteit wat het het chroom betreft. Ik denk slechts 1 laagje chroom, want het slijt erzo af en dus zie je ontsierende koper er door heen. Dat ligt niet aan mijn apparaat want ik zag bij de reparateur diverse machines staan met hetzelfde euvel. Wat ik verder slecht vind is dat de machine ermee ophoudt ver voordat het waterreservoir helemaal leeg is. Als de machine eenmaal aan het malen was, dan verspil je die koffie, want de cyclus wordt dan afgebroken wegens te weinig water, alhoewel er best nog een flinke laag aanwezig is. Verder laat het stopsysteem van de watertank regelmatig los bij het uitnemen van de tank. En wat ook heel slecht is aan de machine is dat er steeds gemalen koffie wordt gemorst. De koffie komt deels naast de uitneembare unit terecht. Zie bij vragen en antwoorden. Kortom: Voor de prijs is de kwaliteit veel te slecht. Koffie smaakt goed, maar dat is ook het enige positieve wat ik kan bedenken. Want ook de ontkalkingsprocedure vind ik erg omslachtig.

sanneHeijden 19-01-2012

Sinds enkele maanden de Gaggia Brera in bezit, prima apparaat! Heerlijke verse koffie op ieder moment van de dag. Mooie compacte machine die erg mooi staat op je aanrecht. Na enig uitvogelen weet je precies hoe het apparaat werkt en kun je genieten van heerlijke koffie, espresso of cappuccino. Gekocht via Cafe Vianella in Nootdorp, zeker aan te raden.

RM Tennekes 03-05-2012

Hallo Sanne,

heb jij met jouw Brera ook waar ik last van heb? Zie mijn geplaatste vraag bij 'vragen/antwoorden'. Alvast dank!

stef22 07-10-2011

Voor onverbeterlijke koffieleuten de juiste keuze. Fraai uitgevoerde machine, zeer degelijk. De koffie is goed heet en bovendien zeer smakelijk. Overzichtelijke display. Eenmaal de gebruiksaanwijzing in het hoofd zet je spelenderwijs een of twee koperen lekkere koffie van een kwaliteit waarbij de horeca zou verbleken! Eentje was nog beter qua design en dat was de machine van Boretti die buiten de prijzen is gevallen wegens te duur voor ons. Wat de duurzaamheid betreft heb ik eigenlijk een voorbarig oordeel. Toch bestaan er machines van het merk Gaggia die al 20 jaar zeer intensief koffie maken met een minimum aan onderhoud van de machine. Zeer tevreden!

smelva 30-08-2011

Vandaag opgehaald in Eindhoven.
Schitterend apparaat, mooie uitstraling.
Ik moet nog wel de juiste instelling zoeken.
Maar dat gaat zeker lukken, het eerste bakje was wat slapjes, vervolgens de maling anders ingesteld en ja hoor een lekker bakje. In de verpakking ontbrak een waterfilter, ik heb de levransier op de hoogte gebracht. Verder zeer tevreden.
mvg Fred

laptopleon 20-02-2012

Heb je dat waterfilter nog gehad?

PauldeV 12-01-2011

Het apparaat is mooi en werkt erg gemakkelijk de de koffie smaakt bijzonder goed met een mooie crema. Het verschil tussen meerdere types bonen is duidelijk te proeven. Het melk opschuimen gaat ook goed. Als ik kritiek moet geven dan zou ik de temperatuur zeggen; de koffie is heet, maar niet gloeiend heet.