Nivona CafeRomatica 759 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 759 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niels 26-09-2019

Hoge kwaliteit, makkelijke bediening, heerlijke koffie

Omdat mijn oude koffiemachine het had begeven ging ik op zoek naar een nieuwe volautomaat koffiemachine. In eerste instantie wilde ik voor een Jura gaan, maar na goed advies uiteindelijk voor de iets voordeligere Nivona gekozen.

De machine voelt minstens zo hoogwaardig aan en zet heerlijke koffievariaties met een druk op de knop. Desondanks kun je veel handmatig instellen naar je eigen smaak en wensen.
De kwaliteit van het melkschuim is goed (voor een volautomaat) en de machine is relatief stil.

Het is alleen jammer dat de zwarte 759 wat simpeler is dan de duurdere 789 uitvoering in antraciet uit dezelfde serie. Zo ontbreekt de kopjesverlichting, is de koffiesterkte in 3 stappen in plaats van 5 stappen in te stellen en kun je maar 1 "mijn koffie"-recept instellen in plaats van 5. Het is jammer dat Nivona dergelijke zaken aan een kleurkeuze koppelt.

Pluspunten

• Hoogwaardige kwaliteitsbeleving
  • Goed melkschuim
  • Relatief stil

Minpunten

• Kleurkeuze bepaalt uitrustingsniveau
  • Geen melkbeker meegeleverd