Philips Series 5500 EP5541/50 Volautomatisch espressoapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 5500 EP5541/50 Volautomatisch espressoapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Klant uit Arnhem 31-05-2024

Fijne apparaat

Ik drink graag koffie met melk. Voor ik deze apparaat heb mogen testen genruikte ik een espressomachine.
De keuze aan koffiesoorten van Philips is dan enrom. Het handige is latte go, alhoewel is de melk niet heet vind ik de structuur prettig zacht. De temperatuur van de melk verlaagd dus de warmte van de koffie.
Handig vind ik ook dat je je favoriete smaken op kunt slaan in de profielen wat op de display in 4 kleuren te vinden zijn. Een kind kan de was doen. De installatie van de machine verliep soepel en snel, gewoon de stappen volgen op het display en doen wat ie zegt.
Het malen van de koffie maakt wel wat geluid maar persoonlijk stoor ik mij daar niet aan, het kan vele malen erger.
Na 5 weken testen ben ik tevreden met deze apparaat. Het is gebruiksvriendelijk en maakt lekkere bakkie in alle smaken en maten. Je kunt namelijk zelf instellen welke hoeveelheden koffie en melk je wilt, als ook de sterkte van de koffie. Zelfs een ijskoffie is als optie.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Vele opties

Jemiej 27-05-2024

Goed apparaat voor mensen die houden van Late's

Wij hebben dit apparaat mogen testen
Wij hebben gekozen voor dit apparaat wegens het Late Go gedeelte.

Wij vonden dat het apparaat erg duidelijk wat tijdens het installeren, Er zat een eenvoudige handleiding bij en het apparaat loost je hier ook nog eens doorheen, Ook zit er een soort kalkfilter bij het apparaat wat erg fijn is omdat in het zuiden van het land nogal veel kalk in het water aanwezig is.

Zoals hierboven aangegeven hebben wij vooral het apparaat gekozen voor de melk opschuimer. Vaak zit er een soort stokje bij die de melk opwarmt, Dit is niet altijd even makkelijk met het bepalen van de hoeveelheid. Bij dit apparaat zit een makkelijk bakje waar je precies genoeg in kan zetten voor het maken van een laté.

Het onderhouden van het apparaat is tot nu toe ook erg eenvoudig gebleken.

Als we dan ook een nadeel moeten aangeven is dit vooral het geluid wat het apparaat produceert tijdens het zetten. Dit is niet zo erg dat je het storend vind, Dit had wel iets zachter mogen zijn.

Pluspunten

• erg goede melkschuimer
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Vrij groot

e**********@h********** 26-05-2024
Ik heb deze volautomatische espressomachine met 20 koffievariaties mogen testen.

Ik heb het gebruik erg prettig mogen ervaren en ik geniet nog steeds volop van de verschillende gemaakte koffies met deze automaat. Het apparaat heeft verschillende opties en variaties en kan gebruiksprofielen onthouden (verschillende kleuren)

Qua gebruiksgemak is het apparaat erg duidelijk en simpel. Bij het installeren voor het eerste gebruik geeft hij zelf aan wat je moet doen. (Ik miste wel een instructieboekje, ookal gaf de automaat alles stap voor stap aan). Eenmaal geïnstalleerd is het gebruiksgemak erg aanwezig, je geeft aan welke koffie je wenst en het apparaat doet zijn werk.
Ook schoonmaken is zo gepiept met de afneembare delen. Daarnaast heeft deze machine een aquafilter, erg makelijk in gebruik brengt wel extra kosten met zich mee. De aquafilter dien je om de zoveel tijd te vervangen. Dat geeft het apparaat ook aan.

Daarnaast kun je met deze machine ook koude koffies maken wat een enorm pluspunt is. Zoals een heerlijke ijskoffie.

Kortom ik raad dit apparaat aan omdat het veel opties heeft en gemakkelijk in gebruik is. Echter vind ik het wel een nadeel dat het apparaat veel lawaai maakt. Het zou minder herrie moeten maken vanwege de silence brew. Maar dat is dus niet zo. Het latte go systeem is soms even onhandig met het plaatsen en verwijderen. Voor het gebruiksgemak is het zo weer handiger. Binnen een handomdraai heb je hem schoon! Letterlijk 3 onderdelen die je zo onder de kraan schoon spoelt. Het deksel van de koffiebonen reservoir vind ik ook onhandig.

Yvettevdg 24-05-2024

vele variaties verse koffie

Ik heb de Philips EP5541/50 een paar weken mogen testen en ben daar heel blij mee want wat is dit een fijn koffieapparaat.
Het apparaat heeft vele in te stellen profielen zodat je snel je eigen voorkeur kan aanklikken.
De schuim komt mooi uit een handig klein reservoir wat makkelijk ook in de koelkast past. Vele variaties aan koffie zijn er mogelijk, de ijskoffie is fantastisch en ook makkelijk naar smaak in te stellen.
tot nu toe nog geen minpunten aan dit apparaat gevonden.
Het design is slank en past mooi in elke keuken. Wat ook heel handig is de mogelijkheid om een decafeïne koffie te maken door dit in een speciaal klepje te doen.
Al met al voor iedereen genoeg keuze om zijn favoriete koffie te maken!
Een echte aanrader met veel mogelijkheden die ik niet allemaal nog heb kunnen testen.

Pluspunten

• snel warm
  • mooi design
  • veel koffievariaties mogelijk

Minpunten

• vrij prijzig

wilfried-3 24-05-2024

Bij deze machine is alles volledig naar wens aan te passen

Ik heb deze machine getest voor Review.nl. Als trouwe filterkoffie drinker was het even wennen, maar je raakt er snel aan verslaafd.

Bij deze espressomachine kan je alle 20 verschillende drankjes (warm en koud) volledig op je eigen smaak aanpassen: de sterkte van de koffie, de hoeveelheid koffie, of je een enkele of een dubbele wilt en de hoeveelheid melk. De machine onthoudt alle standen voor 4 verschillende personen (profielen), zodat je na het instellen met één druk op de knop steeds je favoriete samenstelling krijgt welke drank je ook kiest. Voor gasten is er een speciaal gastenprofiel.

Uiteraard kies je zelf welke bonen je erin doet. De maalgraad is in 12 standen instelbaar, maar de standaard stand voldeed prima. Verstellen moet wel in stappen en volgens een bepaalde procedure, dus als je leest dat mensen het stroef vinden gaan dan komt dat waarschijnlijk omdat ze niet goed de procedure volgen. Ook de koffietemperatuur is op drie niveaus instelbaar. Dat komt van pas als je veel melk gebruikt want dan wordt je drankje inderdaad minder warm.

Het LatteGo systeem is echt heel prettig in het gebruik. Je plaatst en verwijdert het heel gemakkelijk, waardoor je het gemakkelijk in de koelkast kan bewaren. Geen gedoe met slangetje, want in de ingenieuze houder zorgt een klein kanaaltje tussen de beker en de houder voor het omhoog brengen van de melk. Het espressoapparaat kan de LatteGo voor je reinigen, waarbij zelfs het kleine kanaaltje wordt meegenomen. Chapeau voor wie dit bedacht heeft.

Schoonmaken is simpel. De lekbak leeg gooien en uitspoelen. Ook de LatteGo laat zich gemakkelijk schoonmaken. Sommige delen kunnen zelfs in de vaatwasser. Schoonmaken van de zetgroep heb ik nog niet hoeven doen, maar ook dat lijkt alleen maar uitspoelen.

Qua geluid valt de machine mee. Mijns inziens normaal voor een apparaat dat zelf maalt en pneumatische onderdelen heeft. Ook het opstomen van de melk kan niet zonder enig geluid. Het geluid is aanwezig, maar absoluut niet hinderlijk.

Laat de machine dan niets te wensen over? Toch wel, maar niet onoverkomelijk.

Het plaatsen van het rooster op de lekbak is mijns inziens te kritisch. Het past precies, maar als je niet goed oplet kan je het rooster ook net iets anders neerleggen zodat de beveiliging tegen overstroming van de lekbak klem zit en dus niet goed werkt. En de opening voor het gebruik van gemalen koffie werkt echt niet prettig. Het is vrijwel onmogelijk om niet te knoeien en schoonmaken is vervolgens niet gemakkelijk. Als je gemalen koffie wilt gebruiken is dit erg irritant. Maar waarom zou je dat ook willen?

Alles bij elkaar is dit een heel prettig apparaat om mee te werken. Het LatteGo systeem maakt het helemaal af.

Pluspunten

• Veel verschillende dranken, warm en koud
  • Alle dranken te personaliseren
  • LatteGo systeem heel fijn in het gebruik
  • Gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• Plaatsing rooster op de lekbak moet te precies
  • Opening voor gemalen koffie werkt niet fijn

g**************@z******** 23-05-2024

mijn eigen prive Barista

Deze machine maakt 20 lekkere koffie varianten in een handomdraai...
Ik heb deze machine mogen testen en dit is mij zeer goed bevallen, Waarom?
de machine kan 20 koffie variaties maken warm, met melkschuim of koude ice koffie, allemaal gebrouwen uit bonen die de machine zelf maalt door een van de 12 maalinstellingen met keramische maal schijven...
Tevens kan je voor gemalen koffie koffie gebruiken, hier zit een maatschepje voor bij gesloten...
Gebruik je de machine met bonen is het wel een nadeel dat het bonen reservoir vast zit, dus even legen en andere bonenvariant gebruiken is niet echt makkelijk, daar zou de fabrikant nog even over na kunnen denken!!

De machine is stil bij het zetten van de koffie, echter het malen en opschuimen hoor je duidelijk.
De machine ziet er proffesioneel uit en is een mooi formaat dat weinig stoom af geeft bij bereiding, dus gewoon onder een keukenkastje geplaatst kan worden zonder het fineer er af te stomen...

Het duidelijke display geeft 7 varianten direct aan en met de knop more drinks zijn er nog 23 variante waaronder heet water en ice koffie te vinden... ik mis wel de directe heet water knop die op modellen van Philips met minder varianten wel direct te gebruiken is, bij mijn machine moet ik even doorklikken in het menu...
Dit menu spreekt voor zich en heeft heel veel standen om de machine persoonlijk in te stellen, water temperaratuur, stand bye tijd verlichting enz. enz.

De koffie varianten kunnen met 3 knoppen helemaal naar wens ingesteld worden, sterkte van de koffie, de grote van het kopje mok of glas en de hoeveelheid melk schuim..
Ook kunnen deze instellingen onder een eigen profiel ingesteld worden zodat bij herhaalde zelfde keuzen snel een kop beschikbaar is...

het afneembare melkschuim apparaat is zeer handig en vernuftig ontwikkeld, het melk product (gewone melk of speciaal melkschuim product) wordt buiten de machine door stoom pijp opgeschuimd en er komt niets in de machine, daarnaast even onder de kraan reinigen en klaar, ook tussen koffie ronden kan je de melkopschuimer er makkelijk afflikken en even in de koelkast zetten, dit houdt de kwaliteit hoog...

De uitstroom opening zou iets meer geknikt uitgevoerd mogen worden om het beter bij de koffie uitloop te krijgen, dit is makkelijker bij kleine of smalle kopjes...
Deze machine is makkelijk schoon te maken, het display geeft dit op tijd aan, de lekbak trek je naar voren en kun je makkelijk leeggooien en schoon spoelen, in deze bak zit een losse bak voor de gebruikte geperste koffie residu die makkelijk te legen is...

Ook het zet gedeelte is makkelijk te verwijderen en schoon te spoelen en heeft een lange interval tijd, tevens zit er een tubbetje waterbestendig smeer middel bij om de bewegende delen in te smeren voor gebruik, echt handig.

Mijn ervaring met deze machine is zeer positief, het is even spelen met de juiste bonen, de goede afstelling en inhoud van de mokken, en je heb een heel lekkere kop koffie of latte...

het aanzicht is proffesioneel, het display met snel toetsen is duidelijk en de machine is niet belachelijk groot, dus goed te plaatsen in de keuken...

Het waterreservoir met verwisselbaar waterfilter is ruim en je kan er verschillende koffie producten mee zetten, zonder hem steeds bij te vullen, even naar voren trekken, vullen en terug duwen...

Als het water reservoir weg getrokken is klik je de zet groep er makkelijk uit om te reinigen, af te spoelen onder de kraan, dit om de 5000 kopjes...

Dus zoek je een uitgebreide koffie machine met veel warme en koude dranken, dan is deze machine aan te bevelen , de prijs is stevig echter voor wat je krijgt is hij goed, en hij is momenteel ook al wat aan het zakken, het is het nieuwste model met veel slimme technieken, maar het belangrijkste , dit in tegenstelling met mijn ervaring met ander machines, hij is makkelijk en snel te onderhouden en schoon te maken, de machine geeft dit zelf aan, ook als er een lekbak og koffie residu bak vol is en stopt dan met zetten totdat het verholpen is, zo blijft de machine heel erg schoon en voorkomt in mijn optiek storingen...

De melk opschuim techniek is super, makkelijk en goed schoon te houden, ik beveel hem dan ook aan...

Pluspunten

• 20 koffie varianten warm,
  • melkschuimsysteem
  • display met 7 voorkeuze toetsen
  • zeer makkelijk schoon te maken
  • water filter

Minpunten

• geen directe heet waterknop
  • bonen reservoir zit vast,
  • melkschuim uitloop
  • mist goede gebruiksaanwijzing

Bodo 23-05-2024

Tevreden over de espressomachine

Ik heb deze machine een aantal weken mogen testen.

Deze periode heb ik als zeer positief ervaren, je kunt zoveel verschillende koffievariaties maken, de mogelijkheden zijn eindeloos!

In gebruik is deze machine erg duidelijk, je volgt gewoon de instructies op het scherm. Wat ik een mooi pluspunt vind is het lampje wat aangaat tijdens het bereiden van de koffie, dat geeft het echt een luxeuitstraling en gevoel.

Daarnaast heb ik je ook verschillende gebruikersprofielen wat zorgt voor veel gebruiksgemak, hier slaat het systeem alle persoonlijke instellingen op zoals, koffie sterkte, hoeveelheid water en hoeveelheid melk (bij een melkproduct). Apparaat is verder echt heel goed schoon te maken en het mag in de vaatwasser.

Wat ik een nadeel vind is de hoge prijs in aanschaf, al is het zeker de moeite waard! En als laatste puntje het LatteGo systeem kan soms wat nadruppelen. Daarnaast is de uitgifte van de warme welk hoog waarbij je dus goed moet opletten of je kopje er goed onderstaat.

Ik raad het product zeker aan, Ohja, Philips heeft ook gezorgd voor heerlijke koffierecepten in hun app.

• Makkelijk schoon te maken
  • Aqua filter

Minpunten

• Maakt veel geluid bij het maken van de bonen
  • Hoge aanschafprijs

DaveyV91 22-05-2024

Philips LatteGo 5500 is een aanrader!

Een geweldig apparaat. Deze Philips LatteGo 5500 zet lekkere koffie, wat uiteraard het belangrijkste is. Er zitten ontzettend veel mogelijkheden op het apparaat, waardoor je veel kan variëren. Dit kan zowel met de koffiespecialiteiten als met de sterkte en bereiding van je favoriete koffierecept. De Philips LatteGo 5500 is daarnaast makkelijk schoon te maken en te onderhouden. Het apparaat geeft precies aan wanneer je deze moet schoonmaken en de onderdelen zijn makkelijk van het apparaat af te halen. Fluitje van een cent. Ik zet met veel plezier iedere dag een paar bakken koffie en voor mijn vriendin is het apparaat ontzettend belangrijk voor de dagelijkse porties cappuccino’s. We zijn er beide heel erg tevreden over. Ja, het is even een investering, maar je krijgt er ontzettend veel mogelijkheden voor terug en hebt iedere dag lekkere koffie!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Gebruiksvriendelijk apparaat

Linda12399 22-05-2024

Absoluut een aanrader!

We waren al een tijdje aan het kijken voor een nieuw espressoapparaat, toen we in de gelegenheid werden gesteld om deze te testen. Een goede keuze! Het apparaat is niet goedkoop, maar het geld zeker waard. De vele mogelijkheden (keuze in koffievarianten), het gebruiksgemak en het design waren voor ons doorslaggevend om voor dit apparaat te kiezen en we zijn absoluut niet teleurgesteld. De beloofde geluidsreductie (40% minder) wordt inderdaad waargemaakt en daar zijn we erg blij mee.
Het LatteGo systeem werkt perfect en produceert een heerlijke schuimlaag. Het systeem is heel praktisch en makkelijk schoon te houden.
De koffiedikbak is praktisch qua afmetingen, daarmee makkelijk uit te nemen en te legen.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat het apparaat lekkere koffie zet en dat doet het! Wat voor ons ideaal is, is dat we de koffievarianten zelf aan kunnen passen. Sterk, minder sterk, meer/minder koffie, meer/minder melk, zodat iedereen z’n koffie naar eigen smaak kan instellen. En door gebruik te maken van de profielen, hoef je dat ook maar een keer te doen.
Als de temperatuur van de melk ingesteld had kunnen worden, hadden we een 10 gegeven. Nu is het een dikke 9. Een aanrader!

Pluspunten

• LatteGo systeem
  • Aantal koffievarianten
  • Mogelijkheden om te personaliseren
  • Gebruiksgemak en display

Minpunten

• Temperatuur van de melk niet instelbaar

marco4mail 19-05-2024

Zeer gebruiksvriendelijke volautomaat met volop koffie keuze

Het eenvoudig koffie zetten klopt hier zeker. Ik mocht dit apparaat een aantal weken testen en dit is zeker niet tegen gevallen.

Ik vind hem nog best compact in vergelijking met mijn cup automaat. Het is een mooie machine om te zien. Gebruikersgemak is heel eenvoudig. Ook met de app die je kunt downloaden is een aparte gebruiksaanwijziging niet meer nodig. Daar krijg je met foto's en video's ook hele fijne uitleg.

Het is eigenlijk een kwestie van bonen erin, waterbak vullen (waar ook een filter voor wordt bijgeleverd), eventueel melk vullen en het display is heel makkelijk met kiezen of je sterk, meer/minder koffie wenst en of je 1 of 2 kopjes tegelijk wilt zetten. De koffie is echt lekker en beter dan de cupjes die ik gewend was. Ik heb wel goede bonen gekocht en daar niet direct op bezuinigd. Je kunt ook via een apart klepje bovenop gemalen bonen gebruiken. Dat lukt ook prima voor bijvoorbeeld decaf koffie.

Een cappuccino of latte macchiato is ook heel makkelijk gezet met het LatteGo systeem. Philips liegt hier niet en het is super eenvoudig en snel schoon te maken wat ik zeker een dik pluspunt vind. De opvangbak voor het water met daarin een aparte bak voor de koffie drap is ook al makkelijk te reinigen. Voor de zetgroep staat er een duidelijke instructie in de app hoe je die moet reinigen wat ook niet al te lastig lijkt.

Ik heb niet alle 20 koffies getest, maar zeker meer dan 10 verschillende. IJskoffies zijn ook erg lekker en via de 'More coffee' knop kom je bij de extra keuzes voor warme en koude dranken. Na 1 of 2 koffies zetten weet je snel hoe je eerst de sterkte aanpast, dan de hoeveelheid koffie en de hoeveelheid melk. Het apparaat heeft ook 4 verschillende profielen met verschillende kleuren en nog 1 gast profiel. In de gekleurde profielen kun je je favoriete koffie in opslaan. Je kunt er zelfs ook heet water voor thee mee zetten als je de LatteGo cup eraf haalt.

Samengevat ben ik meer dan tevreden over deze volautomaat. Volop keuze qua koffie varianten. Het eenvoudige gebruikersgemak en eenvoudige onderhoud. Ik kan weinig minpunten vinden buiten de prijs. Maar geloof zeker als je een echte koffieliefhebber bent dit het wel waard is.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Heel veel verschillende koffie keuzes
  • Onderhoudsvriendelijk
  • App met duidelijke instructies en tips

Minpunten

• hoge prijs
  • geen hartje in je cappuccino 🙈

a*********@g******** 17-05-2024
Ik heb deze Phillips 5500 EP5541 een paar weken mogen testen.
Ik heb er diverse verschijnselen koffie varianten mee gezet en dat allemaal met een druk op de knop. Je kan een profiel aanmaken op het apparaat en je eigen voorkeuren qua sterkte en hoeveelheid melk aangeven. Daarna is het alleen nog maar een druk op de knop om een lekker cappuccino of latte bv te maken.
Je kan er wel 20 verschillende koffie varianten mee maken. Ben zeer positief. De koffiemachine is mooi om te zien en doet wat het beloofd.

KiemD 17-05-2024

Een goede keuze!

Wij hebben dit artikel mogen testen via Review.nl. We zijn al langer op zoek naar een volautomatische koffiemachine, maar wisten niet goed welke aan te schaffen. Wij zijn zeer tevreden met het apparaat. De koffie is goed op smaak, maar houdt er rekening mee dat de eerste bakjes koffie slap zijn. Wij dachten dat we iets niet goed deden, dus het is goed om dit in je achterhoofd te houden. We vinden het ideaal dat je het melkreservoir makkelijk kan loskoppelen, om vervolgens in de koelkast te bewaren. Wel merken we dat de melkspecialiteiten een beetje aan de lauw kant zijn, maar dit is voor ons geen ramp. De lekbak is makkelijk te verwijderen en te legen en ook het waterreservoir is makkelijk bij te vullen en is naar onze mening groot genoeg. Het apparaat geeft wel al ruim op tijd aan dat er water bijgevuld moet worden, ook al lijkt het alsof er nog wel 1 of 2 koppen mee gezet kunnen worden. Het instellen van de maalgraad vinden wij wat stroef via de draaiknop en het uiteinde van het melkreservoir wil nog wel wat nadruppelen. Het apparaat ziet er strak uit en de bouwkwaliteit is prima. Wij zouden deze machine zeker aan raden en zijn zeer blij dat we deze hebben mogen testen.

Pluspunten

• Goede smaak
  • Mooi apparaat
  • Wordt snel warm

Minpunten

• Draaiknop maalgraad stroef
  • Melkspecialiteiten aan de lauwe kant
  • Deksel bonenreservoir zit los

Vera 17-05-2024

Heerlijke koffie met goede schuimlaag!

Ik heb dit product een paar weken mogen testen en ben erg enthousiast!
Wat een heerlijke koffie soorten kun je maken en wat is het een snel en zuinig apparaat.
Op het apparaat kun je 4 gebruikersprofielen aanmaken zodat je allemaal je koffie krijgt zoals je hem het liefst drinkt, ook is er een extra gastprofiel voor visite, erg handig.
De keuze is reuze, van espresso, cappuccino, americana tot latte macchiato en verschillende ice varianten, maar ook heet water is zo gepakt voor een lekker kopje thee of warme chocolade melk. Alles is apart in te stellen van hoeveelheid, hoeveelheid melk tot sterkte in smaak.
De melk opschuimen is fantastisch, je vult het kannetje met melk naar keuze (maakt niet uit welke soort melk) en deze creëert een heerlijke schuimlaag. Na gebruik kun je het buisje van de melkschuimer laten reinigen door het apparaat en kan het kannetje zo de koelkast in, super handig!
De waterbak, koffie opvangbak, melkkan en deksel kunnen in de vaatwasser al is het een kleine moeite om deze even snel met de hand schoon te maken.
Het malen van de koffie gebeurd inderdaad erg zacht (silent brew), maar de rest van het apparaat maakt toch aardig wat lawaai tijdens het bereiden, vooral tijdens het melkopschuimen.
Het grootste nadeel vond ik dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit, alleen een quickstart. De rest moet je allemaal vinden in de app en daarin staat alles apart, maar wel heel duidelijk aangegeven incl. filmpjes.

Pluspunten

• veel koffie soorten
  • melkschuimer is geweldig
  • aanpasbare sterkte en hoeveelheid
  • reiniging is makkelijk en snel
  • snelheid van het apparaat is top

Minpunten

• maakt veel geluid
  • gebruiksaanwijzing alleen via de app of apparaat