De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA S8 Dark Inox (EB) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nick 24-10-2023

Een absolute top apparat voor de koffieliefhebber

Geschreven voor: JURA S8 Dark Inox (EB)

Natuurlijk, hier is de gecorrigeerde tekst met spelling en grammatica verbeteringen:

"Ik heb dit prachtige apparaat nu een paar weken in huis, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. De koffie die uit dit apparaat komt, is echt heerlijk. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende mogelijkheden van het apparaat. Zo kan hij niet alleen koffiespecialiteiten maken zoals espresso's en lungo's, maar ook specialiteiten met melk, zoals cappuccino's en latte macchiato. Dit apparaat kan zelfs de melkschuim zoeten met koffiesiroop.

Goede koffie is natuurlijk niet alles. Een ander ding dat ik belangrijk vind, is het geluid dat het apparaat produceert; deze Jura is erg stil. Ik had hiervoor een cupskoffieapparaat, en het geluid van de Jura is daarmee vergelijkbaar. Erg stil dus!

Het design van het apparaat vind ik ook erg stijlvol. Het apparaat heeft een touchscreen, wat het een premium gevoel geeft. Het apparaat werkt verder erg intuïtief. Ik vind alleen het menu om twee koppen tegelijk te zetten op een onhandige plaats. Ook vind ik alleen de keuze voor chromen onderdelen onhandig. De onderdelen bovenop trekken erg veel vingerafdrukken aan, en de lekbak zal door gebruik sneller vies uitzien. De kleur van het apparaat is trouwens wel echt aan te raden. Ik heb hem in "dark inox," een soort mix van bruin en groen. Een erg mooie kleur.

Toch vind ik het onderhoud van dit apparaat erg meevallen. Ik weet dat veel apparaten een verwijderbare zetgroep hebben die onhandig is om schoon te maken. Deze Jura gelukkig niet. Dit apparaat doet het allemaal zelf; wanneer hij aangeeft dat je een reinigingstablet moet gebruiken, is het zo gepiept. Een kleine 25 minuten later is hij weer helemaal schoon!

Ik kan het apparaat echt aan iedereen aanbevelen die ook maar een beetje van koffie houdt. De koffie die deze Jura zet is echt top, en het is een mooie toevoeging in iedere keuken."

• Touchscreen
  • koffiekwaliteit

Minpunten

• Chromen onderdelen

w************@g******** 24-10-2023

Jura nadert perfectie met de nieuwe S8 Dark Inox (eb)

Geschreven voor: JURA S8 Dark Inox (EB)

De Jura koffiemachines stonden al heel lang op mijn verlanglijstje. Toen ik de kans kreeg om de nieuwe Jura S8 (eb) Dark Inox mocht testen was dit een droom die uitkwam.
Als grote koffie liefhebber ben ik een enorme fijnproever en altijd op zoek naar het “perfecte” kopje koffie. Na levering van de machine was het uitpakken al een feestje, de machine voelt solide aan en de ingebruikname gaat erg intuïtief. Wat opvalt zijn de klepjes van het waterreservoir en de bonen. Het klepje van het waterreservoir valt vaak al dicht voordat je het reservoir hebt geplaatst en voelt daarbij erg goedkoop aan. Een stevigere uitvoering met softclose past beter bij de hoogwaardige kwaliteit van het apparaat.
Het duidelijk touchscreen loodst je verder door alle instellingen om uiteindelijk te komen tot het eerste kopje koffie. De app is een waardevolle toevoeging waarmee je de machine koppelt met de J.O.E. app . In de app kun je eenvoudig instellingen wijzigen, je kunt ook de volgorde van je favoriete drankjes kiezen. De temperatuur van het water is ook eenvoudig aan te passen in de app. Opvallend is het ontbreken van de mogelijkheid om de voorkeuren van meerdere personen op te slaan in het voorkeursmenu.
Wat opvalt is de veelvuldigheid van het automatisch spoelen. De app geeft een functie waarmee je op afstand je kopje koffie kunt zetten echter als je je kopje laat staan op het rooster dan is je kopje al gevuld met spoelwater. Wat verder opvalt is de plaatsing van de melkschuim doseer uiteinden. Bij het spoelen valt het water veelal naast de opvangbak, ook moet je kopje niet te breed zijn om goed onder de uitloop te passen.
Verder kun je een erg goed kopje koffie bereiden met deze machine. Je hebt talloze mogelijkheden om de smaak aan te passen, bij de melkspecialiteiten kun je het melkschuim zoeten met siroop van je eigen keuze. Wat mij betreft een geweldige optie.
Ten tijden van het testen heb ik zelf de Cool control aangeschaft met rvs aansluiting, dit is echt een meerwaarde als je regelmatig koffie met melkschuim kiest. De cool control communiceert via de wifi dongle in je app samen met de machine. De machine kan ook rechtstreeks gekoppeld worden met de Cool Control waardoor meldingen op het scherm van de machine kunnen worden weergegeven.
Tijdens de bereiding van het kopje koffie valt vooral op hoe trillingsvrij de machine werkt tijdens het maken van de bonen en het onder druk bereiden van je koffie.
Ik heb de machine nu een week en heb inmiddels de bereidingsteller op 107 bereidingen staan. Ik heb vrijwel elke soort koffie getest en ingesteld naar mijn wens. Vooral het instellen van de hoeveelheden water/ melkschuim is even aftasten en soms een aantal pogingen doen om de juiste hoeveelheid/balans te bereiken. Ook tijdens dit instellen valt op hoe prettig het touchscreen werkt en duidelijk de info wordt weergegeven.
Concluderend is de Jura S8 (eb) echt een ontzettende top machine, ik geef hem in ieder geval nooit meer terug. Wel ben ik van mening dat er wat verbeterpunten zijn met voornamelijk aandacht voor materiaalgebruik, het verchroomde rooster voelt goedkoop en heeft geen waterafstotende coating, het klepje bij het waterreservoir voelt goedkoop en breekbaar, daarnaast is het erg vervelend dat het steeds dichtvalt bij terugplaatsen van het waterreservoir. Qua instellingen mis ik echt de mogelijkheid om de voorkeuren van meerdere personen op te slaan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • De allerlekkerste koffie

Minpunten

• Klepje waterreservoir voelt goedkoop
  • Geen presets op te slaan voor meerdere personen
  • Plaatsing doseerkop melkschuim tov opvangbak

m***********@g******** 23-10-2023

TEST JURA S8

Geschreven voor: JURA S8 Dark Inox (EB)

Ik heb de Jura S8 Dark Inox mogen testen en dit zijn mijn bevindingen. Ik heb gekozen voor dit apparaat omdat ik vertrouwen heb in de Zwitserse degelijkheid en nieuwsgierig was of de beloftes uitkomen.
Die beloften zijn zeker uitgekomen. De prijs is niet echt goedkoop maar vind het waard voor wat er geboden wordt. Het gebruik is makkelijk en wordt allemaal weergegeven op het touchscreen scherm.
Alles is persoonlijk naar smaak aan in te stellen en wordt dan opgeslagen.
Ieder moment van de dag een voortreffelijk geurig kopje koffie , espresso, latte cappuccino etc.
Het is een prachtig apparaat, goed te onderhouden en werkt fantastisch en is mooi van design.

Pluspunten

• Makkelijke bediening ,heel veel mogelijkheden.
  • Prachtig design , duidelijk touchscreen.

Minpunten

• Ik kan ècht geen andere minpunten vinden.

m**************@h********** 23-10-2023

Espressomachine bomvol opties

Geschreven voor: JURA S8 Dark Inox (EB)

In de afgelopen periode heb ik de Jura S8 mogen testen.

Gebruiksgemak en onderhoud
Aanvankelijk keek ik een beetje tegen het gebruik van de Jura S8 machine op omdat deze machine bomvol allerlei verschillende functies zit. Bij de machine wordt een groot instructieboekje geleverd waarin in verschillende talen wordt uitgelegd hoe het gebruik en onderhoud werkt. Dit boekje heb ik gelukkig geen enkele keer hoeven raadplegen! Dat komt doordat de machine vanaf het eerste moment dat je hem aanzet alle instructies geeft via de touchscreen. Deze instructies worden op een intuïtieve manier met animaties afgebeeld. Dit touchscreen is ook erg handig bij het algemene gebruik van de machine. Het reinigen van de melkleiding is vaak bij koffie apparaten wat ingewikkelder maar doordat het touchscreen je er stap voor stap doorheen leidt is dat erg makkelijk gemaakt.

Vormgeving
De vormgeving is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het jammer dat Jura met name alles gemaakt heeft van kunststof (vooral als je kijkt naar de prijs). Een paar roestvrijstalen onderdelen had de machine iets luxer kunnen maken. Ook met betrekking tot levensduur zal dat altijd langer mee gaan. Dan moet ik wel zeggen dat de kwaliteit van de kunststof onderdelen vrij hoog zijn. Waarschijnlijk hebben ze wel een hoogwaardige kunststof gebruikt en ik merk dat alle onderdelen goed in elkaar passen. Dus de maat toleranties van alle individuele onderdelen zijn erg hoog.

Geluid
Wanneer ik luister naar de koffiemachine dan merk ik dat er veel inwendige processen aan de gang zijn. Het malen van de bonen, het open en dicht gaan van kleppen en het op druk brengen van de espresso zijn allemaal goed te horen. Ik zou niet zeggen dat ik dit onaangenaam vindt maar als je een stille machine verwacht dan zal dat wel tegenvallen. Persoonlijk ben ik het wel gewend dat koffiemachines geluid produceren dus voor mij is het geen probleem.

Mogelijkheden
Dit is een onderdeel waarin de koffiemachine echt uitstraalt. Ik zou simpelweg niet weten wat voor koffiesoort ik niet met deze koffiemachine kan maken! Espresso, Koffie, Cappuccino, Latte, Americano, Lungo, Sweet Latte, heet water voor thee etc. Mocht je dan niet tevreden zijn met de standaard, dan kun je ook nog veel opties specificeren zoals: hoeveelheid schuim /temperatuur /sterktekoffie /met of zonder siroop /totale hoeveelheid koffie /grofheid van het malen /voorgemalen koffie en nog meer… Nog een andere functie die ik eigenlijk maar één keer heb gebruikt is het koffie zetten via een app op je telefoon. Dit vond ik zelf wel grappig dat het kon maar in de praktijk voegt het niet zo veel toe.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het apparaat. Allereerst maakt de machine lekkere koffie. Daarnaast heeft de machine zo veel opties dat elke gewenste koffiesoort mogelijk is. Het personaliseren van de koffie vind ik erg mooi uitgevoerd. Door de hoeveelheid opties die het apparaat heeft kan je altijd de juiste instelling vinden voor jouw koffie. De uitstraling van het apparaat vind ik enigszins tegenvallen. Het is een erg dure machine maar toch zijn bijna alle onderdelen gemaakt van kunststof. Dat vind ik jammer, graag had ik meer metalen onderdelen gezien. Toch, als ik naar de bouwkwaliteit kijk, denk ik wel dat deze machine makkelijk 10 jaar mee kan.

Pluspunten

• Vele soorten koffies
  • instelbaarheid
  • Touchscreen
  • Goede koffie

Minpunten

• Kunststof onderdelen
  • Prijs

Ruben S 23-10-2023

Jura S8 Dark Inox: De perfecte espressomachine voor thuis

Geschreven voor: JURA S8 Dark Inox (EB)

Ik heb de Jura S8 Dark Inox espressomachine mogen testen voor review.nl en ik ben zeer onder de indruk. Dit is een topmachine die elke koffieliefhebber zal verrassen. Het is een prachtige machine met een strak en tijdloos design. Hij is gemaakt van hoogwaardige materialen. De machine is zeer compact, waardoor hij ook in een kleine keuken past.

De Jura S8 Dark Inox is zeer gebruiksvriendelijk. Het bedieningspaneel is voorzien van een groot touchscreen, waarop je eenvoudig een keuze kunt maken uit de verschillende koffiespecialiteiten. De machine is ook voorzien van een automatische ontkalkingsfunctie, waardoor je er weinig omkijken naar hebt. De machine maakt heerlijke koffie. De espresso is rijk en vol van smaak. De melkschuim is perfect luchtig en romig. De Jura S8 is een uitstekende keuze voor iedereen die thuis heerlijke koffie wil maken. De machine is zeer gebruiksvriendelijk en maakt koffie van topkwaliteit. Ik kan deze machine dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Hoogwaardige materialen
  • Compact formaat
  • Gebruiksvriendelijk
  • Uitstekende koffiekwaliteit

Minpunten

• Prijzig