Krups Evidence volautomatische espressomachine - Zwart EA8938 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Evidence volautomatische espressomachine - Zwart EA8938 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Donna 29-05-2018

Ik heb dit apparaat als leek uitgekozen en dan voornamelijk om het design. Ook het gemak van het verbinden aan het internet sprak mij aan.
In beide gevallen zeker niet telleurgesteld. Ik zelf ben geen koffiedrinker maar ook voor mijzelf gebruik ik dit apparaat dagelijks, welkom opgeschuimde warme melk.
Mijn man en visite daarentegen zijn keiharde koffiedrinkers en die zijn allemaal onder de indruk van zowel de opties als prestaties. Veel keuze en zeer veel gemak. Geen handleiding nodig gehad want het display sleurt je overal in mee, ook het schoonmaken kan je volledig in handen leggen van het apparaat. Qua geluidsfrequentie van het malen zit het apparaat echt op een mooi level. Ik stoor me er totaal niet aan. Ook erg handig vind ik het kunnen verschuiven van het gebeuren waar de koffie uitkomt. Zo kun je alle hoogte bekers eronder kwijt.

• Opties

Joukereview 23-05-2018

Koffie met een grote K

Krups Evidence Connect EA8938

Als je jaren in Italië hebt gewoond, ben je kritisch op de koffie. Zeker als een Duits merk met een volautomatische espressomachine op de markt komt.
Een Duitse, degelijke uitstraling wordt gecombineerd met een zuidelijk design. De gebruiksaanwijzing is helder maar onlogisch bij de eerste installatie (de hardheid moet je invullen maar hoe je die bepaalt wordt verderop uitgelegd). Verder zijn de symbolen op het apparaat verlicht maar de omschrijving, die er boven staat, niet. En dat is heel ongemakkelijk.

Gelukkig maakt de koffie alles goed: de bonen worden pas gemalen als de koffie is gekozen, dus verser kan niet. Het eigen systeem van Krups, Quattro Force, borgt een onverwacht heerlijke koffie in veertien varianten. Groot gemak is de rode draad.

Na enkele dagen voegen wij de zgn. extra shot toe bij de melkvarianten, want anders is de melk een beetje overheersend. De theefunctie (verschillende temperaturen voor groen, zwart of infusie) weet daarentegen nog niet te overtuigen.

Samenvattend: werkelijk een ontdekking. Smaakvolle koffie in veel varianten met het grootste gemak voor ieders smaak te bereiden. Je kunt meteen barista worden zonder uitgebreidie opleiding. Knap staaltje werk van deze fabrikant. Een aanrader!

Pluspunten

• degelijk design
  • smaakvol en gevarieerd

Minpunten

• onverlichte omschrijving menu

Richard1975 22-05-2018

Mooi apparaat,

Het is een mooi apparaat, en degelijk in gebruik.
Het is qua bediening zeer gebruiksvriendelijk.
De reservoirs zouden iets groter mogen (voor verbruikte koffie en spoelwater).
Het koppelstukje en slang voor de melk wordt na gebruik niet gespoeld, dit moet met de hand gebeuren of in de vaatwasser.
Er is geen sensor op het bakje voor het spoelwater, en bij het uitnemen van het bakje voor de verbruikte koffie, wordt de melding direct verwijderd uit het scherm.
Vergeet je dan het spoelbakje, dan heb je een waterballet onder je apparaat.
De koffie is er lekker, vooral de espresso gaat er hier goed in.
De maximale hoeveelheid water voor een espresso is 70ml, maar door de mogelijkheid om een extra shot toe te voegen is het mogelijk om een dubbele espresso te maken.
Hiertoe doet hij dan wel 2x 70 ml, maar hierdoor krijg je een betere espresso dan bij andere apparaten waar je in 1 keer de 140ml krijgt.

Al met al een mooi apparaat, welke ik van harte kan aanbevelen.

Pluspunten

• design
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• kleine reservoirs
  • niet op ieder bakje een sensor

marijke 13-05-2018

Het is een mooi apparaat om te zien, hij staat mooi in de keuken, niet te groot !
Hij zet heerlijke koffie, je kan de sterkte zelf regelen en dat is handig ivm gezinsleden die verschillende koffie sterkte drinken. het melkkannetje is handig en snel. handig is het ook om de restbonen weg te gooien, aan de zijkant een handig bakje welke er snel uit en is kan.
ook handig is het lekbakje te legen. snel eruit en snel weer retour! de temperatuur van de thee is ook prima! snel een lekker kopje thee!

Pluspunten

• afvalbakje handig leeg te maken .
  • snel een lekkere capicino

Minpunten

• melk slangetje lastig schoon te maken.

wipi 09-05-2018

klein maar fijn

Sinds kort heb ik het koffieapparaat in huis, deze is klein maar fijn, dus een bewuste keuze.
Het design vind ik mooi, ik heb gekozen voor een zwarte. Staat goed in mijn keuken.
Het waterreservoir is meer dan voldoende. Het gebruik is makkelijk en duidelijk. Het schoonmaken gaat ook goed. Voor mij had de thee optie er niet op hoeven te zitten, het is tenslotte een koffieapparaat. Ik maak hier dus ook geen gebruik van.
Meer dan voldoende mogelijkheden om koffie te zetten.
Ik vind wel dat het apparaat behoorlijk wat herrie maakt bij het zetten van de koffie.
De prijs vind ik ook aan de hoge kant.
Er zit een blue tooth op doch heb ik hier nog geen gebruik van gemaakt.
Al me al tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• design
  • makkelijk in gebruik
  • waterreservoir

Minpunten

• lawaai
  • thee optie
  • prijs

Ruudje P. 09-05-2018

Mooi apparaat, past prima in de keuken

Nieuwe koffiemachine nodig en de diverse machines bekeken. Dit apparaat kwam goed uit de bus. Klopt bij gebruik enigszins. Is een goed apparaat dat mogelijkheden biedt. Goede cappuccino, espresso en macchiato.
Het apparaat is simpel instelbaar en beidt zelfs een Blue Tooth functie.
Het maken van een kop koffie duurt wat lang en tevens maakt het apparaat veel lawaai.
Het waterreservoir heeft voldoende capaciteit.
Staat mooi in de keuken.
Apparaat is simpel te reinigen. Enige nadeel is, dat na ieder bakje met melk het melkreinigingssysteem gaat draaien.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Blue Tooth
  • Goede koffiemogelijkheden
  • Groot water en bonenreservoir

Minpunten

• Iedere keer reinigen
  • Slang van de melk wordt niet auto gereinigd
  • niet geluidloos

Richard1975 08-05-2018

mooi degelijk espressomachine

Het is een mooi apparaat, wat door zijn compacte design in iedere keuken past.
Het is gemakkelijk in gebruik, en de espresso is heerlijk.
Je kunt instellen hoeveel bonen je gemalen wilt hebben en hoeveel water er bij moet.
Om een dubbele espresso te maken, kun je gebruik maken van de 'extra shot' toets.
Waardoor het makkelijker is om een dubbele espresso te maken.
De temperatuur is instelbaar van het water.
Het opvangbakje aan de zijkant is makkelijk eruit te nemen, enig nadeel is enkel dat het apparaat al op de helft van het bakje meldt dat er 2 bakjes geleegd moeten worden.
Het opvangbakje onder het apparaat, om het spoelwater op te vangen is gekoppeld aan de sensor van de koffie-opvangbak.
Het spoelen na het maken van een cappuccino of een andere koffiesoort met melk gaat op zich goed, enig nadeel is dat het slangetje niet gespoeld wordt automatisch.
Voor de rest tot nu toe geen op of aanmerkingen voor dit apparaat.

Pluspunten

• watertemperatuur instelbaar
  • design
  • sterkte van de koffie
  • makkelijke bediening

Minpunten

• spoelen van de slang handmatig
  • sensor voor de opvangbak spoelwater mist

marijke 07-05-2018

de machine is mooi compact. en staat mooi in de keuken. Hij is makkelijk in gebruik, Duidelijke gebruiksaanwijzing is in een boekje toegevoegd. ook heel makkelijk dat je er thee mee kunt zetten! hij is makkelijk schoon te maken! het afvalbakje is heel gemakkelijk leeg te maken.

Pluspunten

• ook de thee is goed warm
  • afvalbakje handig leeg te maken .

Minpunten

• geen

EmielN 05-05-2018

Mooie machine, duidelijke instructie. Alleen jammer dat hij niet een mooie schuimlaag maakt op de koffie producten. Volgens het boekje meerdere keren gevolgd en geprobeerd, maar wil maar niet lukken. Dat maakt het voor mij in ieder geval niet het beste product om te gebruiken en te hebben. Verder wel lekkere koffie voor dat wat het kan!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed te koppelen bluetooth/app

Minpunten

• Schuimkraag