Nivona Cafe Romatica 680 - Reviews

Dagmar 29-09-2018

Heerlijke koffie, maar problemen.

Wij hebben deze machine gekocht eind juli 2018, als vervanging voor de Nespresso én verjaardagscadeau voor 1 van ons.

Op zich een gebruiksvriendelijk apparaat dat heerlijke koffie geeft áls-ie werkt.

En wij houden ons strikt aan de voorschriften;
Iedere dag beginnen wij met het waterreservoir te voorzien van schoon, koud kraanwater.
In de namiddag, omdat de machine doordeweeks tussen 10.00 en 16.00 niet wordt gebruikt, doen we dit ook.
De lekbak én de koffieopvangbak wordt minimaal 2x daags uiterst zorgvuldig gereinigd.

De machine wordt voor én na ieder gebruik (automatisch) gespoeld, thans het 3de waterfilter, ook al 4x reinigingstablet (incl.procedure) gebruikt.
Alles wordt direct na melding op display uitgevoerd.

Ben na 2 maanden nog niet eens zo ver gekomen om iets anders te bereiden dan 110 ml koffie oer kop.

In 2 maanden 3+ vandaag weer 1 (!!) waterfilters (ca. € 11 p.st.), 6x reinigen met reigingstabletten en nu storing op storing.

Omschrijving storing;
We krijgen continu de volgende meldingen;
"Bereiding afgebroken" gevolgd door "Bonnen vullen" (= vol doorroeren)

Na 3 tot 8 keer krijgen we een slap bakje, 40 ml ipv 110 ml (zoals ingesteld).
De laatste keer begon de machine zelfs een ploffend geluid te produceren.
Lekbak keer op keer vandaag gereinigd: vocht en heel veel drab.
Koffieopvang keer op keer vandaag gereinigd; geen mooie geperste koffieschijven, maar brokjes.

Wij hadden voor dit bedrag (incl.filters e.d. bijna € 700,00) verwacht dat de machine koffie zou geven i.p.v. problemen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooie machine
  • Heldere display

Minpunten

• Waterfilter-verbruik
  • Storingen
Geschreven voor: Nivona Cafe Romatica 680