Miele CM 5500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 5500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Anne 25-11-2017

Koffie met glans

Geschreven voor: Miele CM 5500

SMAAK - Deze koffiemachine is ontworpen voor de echte gevarieerde koffieliefhebber. Wij hebben hem getest na de geboorte van onze dochter; espresso, cappuccino, latte machiato, warme melk, opgeschuimde melk, alles beschikbaar voor het kraambezoek in no time. De smaak is eenvoudig in te stellen (maar vereist wel telkens proeven) en is daarom ideaal voor de fijnproever.

DESIGN - Het is een mooie machine om te zien, een zwarte variant past goed bij andere Miele-apparatuur. Het display is goed te lezen en wijst zichzelf.

REINIGEN - De machine is van hoge Miele-waardige kwaliteit en een aantal onderdelen kunnen eenvoudig in de vaatwasser gereinigd worden. Het apparaat verbruikt veel water voor het spoelen en daarom zou je een groter waterreservoir verwachten. Ook de opvangbak van de koffie is aan de kleine kant waardoor deze zeer regelmatig (soms zelfs na 2 kopjes) vervangen moet worden.

MELKRESERVOIR - Het melkreservoir is apart en past makkelijk in de koelkast. Buiten de koelkast blijft de kan niet lang koel.

• Heerlijke koffie
  • Volop variatie aan koffie
  • Onderdelen kunnen in de vaatwasser
  • Apart melkreservoir

Minpunten

• Vaak spoelen
  • Melkreservoir blijft niet koel
  • Vrij grote machine
  • Klein waterreservoir en opvangbak
  • Maakt veel geluid

P.J. Heij 21-11-2017

Geschreven voor: Miele CM 5500

Ik sluit mij in bijna alles aan wat eerder geschreven. Is een mooi apparaat met prima koffie. Helaas is deze koffie machine geen vol automaat maar een half automaat. Door dat dit een half automaat vraagt het om veel meer onderhoud. Zie het filter systeem aan de rechterkant van dit apparaat. Omdat dit een half automaat is vind ik de aankoop prijs ook veel en veel te duur. Voor hetzelfde geld kan je ook een vol automaat kopen en ook van zeer goede merken zoals Jura. Eind oordeel dat deze machine mij en zeker voor een Miele mij enorm is tegen gevallen. Juist ook dat ik ongeveer 35 jaar met enorm veel plezier Miele verkocht heb. Ik had er om eerlijk te zijn veel meer van verwacht. Veel te bewerkelijk is deze machine en zeker voor deze aankoop prijs.

Suzanne Meijer 19-11-2017

Heerlijke koffie gemaakt met een prachtige machine!

Geschreven voor: Miele CM 5500

We hebben de Miele CM5 nu enkele weken in ons bezit en zijn er zeer tevreden over! Wat een prachtig apparaat om te zien en wat een heerlijke koffie komt er uit dit apparaat. De koffievariaties die je met dit mooie apparaat kunt maken zijn zeer divers, van; Cappuccino, Latte Macchiato, Koffie of Espressos via de sneltoeten tot nog vele keuzes zoals ristretto, lungo en cafe latte, warme melk en melkschuim komen er uit dit apparaat!

De machine is zeer gebruiksvriendelijk, het overzichtelijke menu zorgt er voor dat je meteen met het apparaat aan de slag kunt ook al heb je de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen. De sneltoetsen op het paneel zorgen er voor dat je meteen je favoriete bereiding kunt kiezen en als je wil zelfs twee tegelijk! Via het instellingen menu kun je per bereiding je eigen voorkeur instellen voor de hoeveelheid, koffie en de temperatuur. Door je voorkeuren onder te brengen in een eigen profiel kun je makkelijk wisselen tussen een bepaalde bereiding voor jou of bijvoorbeeld je partner die van een sterkere cappuccino houdt.

De maling van de bonen is handmatig in te stellen van grof naar fijn en mocht je eens iemand op visite hebben die liever cafeïnevrije koffie drinkt dan is dit geen enkel probleem. Naast het bonenreservoir bevindt zich een speciaal vakje waar je een portie (reeds gemalen) koffie in kunt doen om zo een cafeïene vrije koffie te bereiden.

De machine maakt aardig wat geluid bij het malen van de bonen. De melkkan is makkelijk in gebruik en de melkslang wordt automatisch bij het uitschakelen van het apparaat gereinigd, wat wij als zeer prettig hebben ervaren. Geen gedoe met het schoonmaken van de slangetjes en aansluitstukjes, zoals je weleens merkt bij andere apparaten. Veel van de accessoires kunnen in de vaatwasser wat ook zeer prettig is. De melkkan (een thermoskan) kun je na gebruik in de koelkast bewaren en houdt de melk buiten de koelkast lekker lang koel.

Het opvangbakje voor het water moet vaak geleegd worden, dit komt ook door het vele spoelen van het apparaat, uiteraard om begrijpelijke redenen is het belangrijk de machine vaak te spoelen en dit bakje regelmatig te legen. Het opvangbakje had alleen net een maatje groter mogen zijn.

Het onderhoud is gemakkelijk het apparaat loodst je moeiteloos door alle stappen die je moet nemen. Het apparaat kondigt ruimschoots van te voren aan dat de filters ontvet moeten worden of dat het apparaat ontkalkt dient te worden, gelukkig heb je dan nog (resp) 100 of 50 bereidingen te gaan voordat het apparaat zich blokkeert totdat je het apparaat hebt gereinigd.

Wij zijn zeer tevreden over het gebruiksgemak, de uitstraling maar bovenal de smaak en kwaliteit van de heerlijke koffieproducten die je met veel gemak uit dit apparaat tovert en raden dit apparaat dan ook aan iedereen aan die van een kwalitatieve goede kop koffie houdt. Een mooie maar niet onbelangrijke bijkomstigheid is de fantastisch mooie uitstraling van het apparaat. Waarmee Miele zich echt afzondert van de overige hoogwaardige koffiemachines.

Pluspunten

• kwalitatief goede en heerlijke koffie
  • makkelijk te reinigen
  • uitstraling
  • gebruiksgemak
  • uitgebreide bereidingsmogelijkheden

Minpunten

• opvangbakje snel vol

Suzanne 19-11-2017

Wat trouwens nog een pluspunt is; Je kunt ook een kan koffie zetten met deze machine!

Mark 17-11-2017

Wat een prachtige machine, koffie drinken is een genot

Geschreven voor: Miele CM 5500

Bij het uitpakken zag ik direct dat het een robuust apparaat is, er is veel aandacht besteed aan het design en de kwaliteit van alle bakjes en kleppen. Top design ook aangezien de machine perfect op mijn keukenblad past, het oog wil ook wat.
Het aansluiten en voor het eerst gebruiken is voor mij als techneut altijd leuk om te ervaren. De user interface spreekt aan, je ziet wat de machine doet en deze geeft aan wat hij van je wil. Na het instellen van de taal kan je aan de gang en wijst het menu voor zich. Aangezien ik het apparaat van Miele mocht testen zou ik bevooroordeeld kunnen zijn, ik wil echter aangeven dat ik echt tevreden ben over de werking, kwaliteit van de koffie en mogelijkheden tot schoonmaken. De genoemde bezwaren van de andere reviews hier komen bekend voor echter vindt ik dat de machine snel opstart en zeer goed zelfreinigend is. Dat je de bak dan wat vaker moet legen is voor mij een ongemak wat mij grondig schoonmaken bespaard. Daarnaast, hij staat al naast de gootsteen dus een simpele actie.
Qua snelle bediening kies je direct een espresso, koffie, cappuccino of latte. Als je alleen maar warm water voor een kop thee of melk voor een Chai Latte wilt is dit met een paar extra bedieningen snel geregeld. Een kan koffie kan je ook zetten, wel even een kannetje eronder want een thermoskan past niet. De hoogteverstelling gaat makkelijk waardoor je koffie aanpast op de hoogte van heet kopje, geen gespat.
De melkbeker is in de koelkast te bewaren en is isolerend. Wanneer je een cappuccino wil zetten is het de melkslang aansluiten. Cappuccino zetten en weer loskoppelen, de melkslang wordt doorgespoeld, de kan terug in de koelkast en de slang weer in de la. Echt te gek, geen hele machine schoonmaken met een melk vakje.
Waar ik ook fan van ben is dat, wanneer het water op is tijdens een kopje zetten, het kopje na het vullen weer wordt voortgezet.
Kortom ik ben echt blij met mijn nieuwe machine, heerlijke koffie, goed schoon te houden en mooi design.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Robuuste machine
  • Gebruiksvriendelijk
  • Schone machine

Minpunten

• Iets vaker lekbak legen

Monique 17-11-2017

Geschreven voor: Miele CM 5500

Wat een fijn apparaat is dit! Niet alleen in gebruik maar ook om te zien. Handig is dat het apparaat zelf aangeeft dat de leidingen gespoeld moet worden na bereiding van bv cappuccino. Je hoeft dan niet met bakjes in de weer maar plaatst het slangetje van melkkan gewoon in het opvangbakje. Het bonen malen is wel gehorig, en het waterreservoir had van mij wat groter gemogen. Verder een mooi product met veel verschillende (koffiezet) mogelijkheden. Voor wie van lekkere koffie houdt is dit zeker een aanrader!

• Mogelijkheden

Minpunten

• Gehorig
  • Klein waterreservoir

Irma van Diepen 16-11-2017

Prachtige vormgeving, compact apparaat

Geschreven voor: Miele CM 5500

Wat een gaaf apparaat op mijn aanrecht, prachtige vormgeving en lekker compact. Ik vind het belangrijk dat een apparaat goed werkt maar het oog wil ook wat en hier scoort Miele echt punten.
De ingebruikname verloopt ook perfect want de bediening is zeer gebruiksvriendelijk en functioneert intuïtief.
Als eerste proberen we een cappuccino uit en we zijn direct enthousiast over het melkschuim, stevig en vol en in een goede verhouding met de koffie. Wel valt ons op dat het apparaat vrij veel geluid maakt tijdens het malen.
Het schoonmaken van de melkleiding is een fluitje van een cent. Je steekt het slangetje in het rooster op de aangegeven plek en volgt de aanwijzingen in het scherm. Ook het opbergvak aan de zijkant van het apparaat voor dit slangetje vinden wij praktisch. Zo bungelt er tenminste niet de hele tijd een slang aan je apparaat.
Of het een koffie, espresso, latte macchiato of cappuccino is en of je 1 kopje of er 2 tegelijk maakt, ze zijn allemaal even lekker.
Het waterreservoir zou van ons wel iets groter mogen en ook de lekbak en het opvangbakje zouden wel wat groter mogen.
Maar als je deze kleine minpunten afzet tegen het design en de kwaliteit van de koffie dan zijn wij meer dan dik tevreden.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit van de koffie
  • perfect melkschuim
  • reinigen van de melkslang

Minpunten

• geluidsniveau
  • inhoud waterreservoir
  • vaak reinigen van lekbak en afvalbakje

Sabine Bos 16-11-2017

Uitstekende verse koffie

Geschreven voor: Miele CM 5500

Deze koffieautomaat is een geweldig compacte apparaat met een leuke uitstraling in je keuken.
De bediening is echt zo gemakkelijk in te stellen in verschillende dranken.
Met het apparaat kun je je eigen profiel instellen qau koffiesterkte of andere dranken.
Het is zeer uitgebreid.. thee, melk, cappuccino, café lungo, espresso, ristretto, koffie.
Het apparaat geeft zelf aan hoeveel koppen koffie je nog kunt zetten tot dat je moet ontkalken. Het geeft aan of je moet doorspoelen en het opvangbakje moet leeg gooien...
Gebruiks gemak is heel eenvoudig.
Er wordt een roestvrijstalen melkkan bij geleverd voor de koffie’s met melk..
Het apparaat is simpelste reinigen en te ontkalken...
Min puntje vindt ik dat het opvangbakje iets te klein is, hierdoor moet je het te vaak leeggooien.
Nog een min puntje is dat het te vaak moet doorspoelen en je niet al te vlug verschillende kopen koffie kan zetten..
Maar 1 ding is zeker de koffie is uitstekend van smaak door de versheid van de bonen die gemalen worden..

Pluspunten

• Heerlijk verse koffie
  • Alles naar smaak instelbaar
  • Compact voor op het aanrecht

Minpunten

• Opvangbakje moet vaak geleegd worden
  • Te vaak gespoeld worden

Vivianne Teeuwen 16-11-2017

Stijlvol en gebruiksvriendelijk!

Geschreven voor: Miele CM 5500

Wij hebben een paar weken dit koffiezet apparaat mogen testen en smullen nog elke dag heerlijk van deze koffie.
Als eerste wat ons gelijk beviel is het stijlvolle karakter die dit koffiezet apparaat uitstraalt. De rosé goude kleur is precies zoals het moet zijn en is niet te uitgesproken. Het staat prachtig in onze keuken! Wij hebben dit apparaat nu een maand en elke dag ziet hij er nog splinter nieuw uit!

De Miele koffiezet apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Eigenlijk spreekt het menu voor zich en heb je voor een kopje espresso, koffie, capuchinno of latte geen gebruiksaanwijzing nodig. Iedereen zou deze koffie zet apparaat kunnen bedienen. Wil je nu een programma instellen dan heb je wel even het boekje nodig, maar ook hier kom je er zo uit!
Mijn vriend en ik drinken hele andere koffie en zijn beiden zeer tevreden.
Het apparaat is gemakkelijk te ontkalken en te reinigen. Ook spoelt het apparaat zich voor en na een kopje koffie door, ook wanneer je melkschuim gebruikt wordt na het gebruik de melkslang gelijk doorgespoeld.

Wij zijn zeer tevreden en geven dan ook het apparaat een dikke 8!! Waarom geen 10? Dat zit in het vaak bijvullen van het water en vaak leggen van het afvalbak & lekbak. Hierdoor komt vaak voor dat als je veel mensen op visite hebt (ja veel vrienden wouden het proeven) dat je soms meer bezig bent met alles bij te vullen & te leggen.

Maar overigens is dit zeker geen reden om dit apparaat niet aan te bevelen!! Want met dit apparaat kan je je vriendinnen thuis uitnodigen ipv naar een koffiebar te gaan.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruiksvriendelijk
  • Diversiteit in smaken

Minpunten

• Het vaak legen/bijvullen.

Gonny 16-11-2017

Luxe koffieapparaat met melkopschuimer

Geschreven voor: Miele CM 5500

Bij het uitpakken van de CM5 viel als eerste de kleur op.
Rose Gold. Niet te Goud niet te Rose. Precies goed.
In onze keuken staat hij prachtig. Chique en ook stoer.
Het is een ware eye-catcher.

Het apparaat is super handig in gebruik. Handleiding is duidelijk. En in het scherm kun je je eigen naam invoeren. En ook je eigen instellingen bewaren.

En nu de koffie.
Die is heerlijk! Alles is aan te passen. Grove maling, fijne maling. De sterkte van de koffie.
Maar ook de hoeveelheid koffie in je kopje. Heel fijn. Want ik hou niet van een Haags bakkie.
Je kunt ook een schep gewone koffie in een apart reservoir doen.

Een kopje koffie, Espresso Latte Machiato of Cappuccino zetten was nog nooit zo gemakkelijk.

Het maken van vol melkschuim gaat heel gemakkelijk, met het slangetje in een pak melk of in de speciale melkbeker.
Het schuim is perfect. Lekker dik. En zo gemaakt. Leuk om te doen.
Het slangetje wordt na gebruik gereinigd door het apparaat.

Het waterreservoir* vind ik aan de kleine kant. Als je meer mensen hebt die koffie drinken, of als je zelf meerdere kopjes drinkt. Dan moet je al snel bijvullen.
Ook de opvangbak* voor het water had groter gemogen, want die zit na enkele kopjes koffie al vol. En moet je dus regelmatig leegmaken. Dat geeft het apparaat overigens netjes aan!

Er is een opbergruimte voor het bijgeleverde melkschuimslangetje. Heel handig.
Het slangetje dat bij de speciale melkschuimbeker hoort, past helaas niet.

De CM5 is een aanwinst voor de koffieliefhebber. En een aanwinst voor in je keuken!

* Met een iets groter waterreservoir en een iets grotere opvangbak was het een 10

Pluspunten

• Prachtig Model/ Eye-Catcher
  • Gebruiksmogelijkheden en gebruiksgemak
  • Mooie kleur - Rose Gold
  • Perfecte Melkschuimer
  • Opbergruimte slangetje

Minpunten

• Waterreservoir -klein
  • Opvangbak -klein
  • Bonenmaler hoor je goed
  • Opbergruimte slangetje

Walned 16-11-2017

Topkwaliteit eyecatcher!

Geschreven voor: Miele CM 5500

Laat ik eerst met het uiterlijk beginnen: wat een plaatje! Een rose gouden koffiemachine! Ben er helemaal verliefd op. Hij past ontzettend mooi in mijn strakke keuken en trekt aandacht van iedereen die op visite komt. Maar nog belangrijker is natuurlijk de binnenkant. Van Miele's huishoudelijke apparaten mag je top kwaliteit verwachten en ook de CM 5500 stelt zeker niet teleur. Het apparaat zelf voelt super degelijk aan en alle (losse) onderdelen zijn ook van goede kwaliteit. In principe heb je de gebruiksaanwijzing niet nodig want het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en de functies spreken voor zich. Of je nou zin heb in een espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato of een cafe lungdo, alles is mogelijk en binnen no-time gemaakt. De CM 5500 maakt fantastische melkschuim waardoor de cappuccino's en de latte macchiato's nog beter smaken dan de gemiddelde restaurant versie. Daardoor blijft het zelden bij één kopje per keer! Je blijft er dus van drinken... Heerlijk!
Het reinigen is trouwens net zo makkelijk als het in gebruik nemen van de machine dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Kortom, een fijn, mooi/verfijnd en degelijk apparaat voor de echte koffiefan!

Enig minpuntje is het opvangbakje : die is echt heel erg klein waardoor je na twee of drie kopjes al moet legen. Dus het bakje had van mij minstens twee x zo groot gemogen.

Verder 100% een aanrader!

Huishoudkundige 16-11-2017

Zeer compleet en compact

Geschreven voor: Miele CM 5500

Als tester heb ik de koffiezetmogelijkheden beoordeeld, het gebruiksgemak, de gebruiksaanwijzing en de klantenservice van Miele.

De koffiemogelijkheden zijn buitengewoon compleet. Diverse espresso’s, koffies en varianten met melk en schuim. Extra prettig is de persoonlijke, programmeerbare instelling per koffievariant. De smaak is daarmee helemaal naar eigen wens in te stellen.

Het gebruiksgemak is prima. De meest gebruikte varianten zijn met 1 druk op de knop te maken, andere in een paar kleine stapjes meer. Schoonmaak instructies staan in het scherm. Alleen de dagelijks te reinigen koffiemaler in het apparaat moet je zelf onthouden. Wel doen, want het voorkomt een zure bijsmaak aan de koffie als je hem dagelijks spoelt. En weliswaar spoelt het apparaat de melkslangen automatisch, ook hier is periodiek onderhoud met speciaal schoonmaakmiddel (los te bestellen bij Miele) zeer aan te raden. Alle onderdelen zijn makkelijk uit elkaar en in elkaar te zetten. Het geluidsniveau is stevig.

De gebruiksaanwijzing is helder en geeft stap voor stap aan wat je moet weten om de beste koffie te maken. Er zaten een paar kleine onduidelijkheden/ foutjes in, die ik heb gemeld aan Miele.

De klantenservice van Miele is fantastisch. Wat fijn als je een bedrijf kunt bellen die serieus werk maakt van de opmerkingen en uit is op een maximaal resultaat! Zeer professionele medewerkers met kennis van zaken. Mijn testbevindingen en kleine probleempjes waar ik tegenaan liep heb ik gemeld, waarvan notitie is gemaakt en waarna ik uitstekend geadviseerd en geholpen ben.

Het is een straks vormgegeven apparaat dat degelijk oogt en in diverse kleuren leverbaar is. Er valt dus op alle fronten iets te kiezen.

Al 14 jaar ben ik gebruiker van hetzelfde inbouw koffiezetapparaat van Miele. Als dat een voorbode is van de kwaliteit van dit vrijstaande apparaat, dan is de prijs/kwaliteit/duurzaamheid verhouding eveneens uitstekend!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak
  • Variantiemogelijkheden
  • Persoonlijk smaken te programmeren per gebruiker
  • Klantenservice

Minpunten

• Redelijk stevig geluidsniveau
  • Capaciteit lekbak

Kirsten D 16-11-2017

Wat een genot!

Geschreven voor: Miele CM 5500

Wij hebben enkele weken dit fantastische Miele CM5 koffieapparaat mogen testen. Allereerst is het een plaatje om te zien en staat deze mooi bij ons in het interieur en neemt niet veel ruimte in beslag op het keukenblad. De koffie smaakt heerlijk en er zijn voldoende opties om voor ieder een kopje koffie te maken die hij/zij wilt. Espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato, cafe lungdo, sterk kopje koffie, minder sterke koffie, cafeïne vrije koffie (daarvoor zit een aparte bonen bakje ingebouwd) kortom echt voor ieder wat wils! Je kan zelfs je eigen programma's instellen, zodat je altijd je eigen smaak kopje koffie kan drinken. Doordat de CM5 een fantastische melkschuim produceert, smaakt de cappuccino en de latte macchiato voortreffelijk. Ik heb nog nooit z'n goede cappuccino of latte macchiato uit een machine gedronken buiten een koffiebar/restaurant.

Het schoonmaken van het apparaat en het ontkalken daarvan is erg gebruiksvriendelijk. Een aantal onderdelen kan zelfs in de vaatwasser gereinigd worden. Nadat je de melk slang hebt gebruikt, wordt deze ook meegenomen tijdens het spoelen. Dat is natuurlijk ideaal en hoef je zelf niet het slangetje onder de stromende kraan te houden!

Ik zou de CM5 een 10 geven als deze echt helemaal perfect zou zijn, maar ook ik vind dat het legen van de lekbak iets te vaak moet gebeuren. Daarnaast maakt de CM5 tijdens het malen van de koffie een aardig overheersend geluid. Tijdens het bereiden van de koffie is de CM5 echter bijna geruisloos.

Al met al zou ik deze prachtige koffiemachine niet uit mijn keuken kwijt willen en raad ik deze absoluut aan bij iedereen!

Pluspunten

• Smaak
  • veelzijdigheid
  • Reiniging
  • Digitale display

Minpunten

• Lekbak legen
  • Geluid bij bonen malen

Roos van Dijk 16-11-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Miele CM 5500

Bevoorrecht om deze mooie nieuwe koffiemachine te testen. Doordat deze koffiemachine de mogelijkheid heeft om je eigen profiel te kiezen was het elke keer weer een feest om koffie te drinken helemaal naar eigen smaak.
Het grote aantal mogelijkheden om verschillende koffiesoorten te maken zorgt ervoor dat koffie drinken nooit verveelt.
Het maken van alleen warme melk en melkschuim geeft je de mogelijkheid om voor de kinderen chocolademelk te maken! Ideaal!
Het onderhoud is ook makkelijk uit te voeren. Het apparaat loodst je door het menu heen zodat zelfs ontkalken leuk wordt.
Ondanks dat het een prachtig apparaat is en ook nog eens zeer gebruiksvriendelijk valt en staat een goede kop koffie ook met de bonen die gebruikt worden! Het lawaai waarmee de bonen gemalen worden valt mee.
Miele bedankt dat ik deze mooi CM5 koffiemachine heb mogen testen!

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk!
  • Mooi design!
  • Er kan een kan koffie gezet worden!

Minpunten

• Lekbak moet te vaak geleegd worden
  • Apparaat spoelt zichzelf heel vaak schoon
  • Krasgevoelige coating ( de kleur van de voorkant)

E.Blaauw 15-11-2017

Heerlijke koffie, vol van smaak!

Geschreven voor: Miele CM 5500

Afgelopen maand heeft het docententeam van onze school de Miele CM5-koffieautomaat getest.
De koffie die uit deze automaat komt is echt heerlijk. De koffie is lekker vol van smaakt en er komt een mooi klein schuimlaagje op. Wat ons betreft op het gebied van smaak dus helemaal geslaagd!

Je moet wel een beetje geduld hebben voor lekkere koffie. Het duurt redelijk lang voordat het kopje gevuld is. Als alle docenten (gemiddeld 20) in de kleine pauze een kop koffie zouden willen dan redden we dat niet in een kwartier.
De automaat is bij het malen van de bonen wel wat lawaaiig.
Bovenstaande punten zijn ons inziens onvermijdelijk als je een goeie kop koffie wilt.

Het enige minpuntje is de grootte van het lekbakje. Dit is echt veel te klein en moet om de 3 à 4 kopjes geleegd worden. Dit komt denk ik ook omdat de machine tussendoor (te) vaak automatisch reinigt.

Onze eindconclusie is dat deze koffieautomaat heerlijke koffie maakt.
De automaat is wat ons betreft uitermate geschikt voor gebruik in huiselijke kring. Als je de automaat zou willen gebruiken om meerdere kopjes in een korte tijd te maken dan is deze volgens ons testteam minder geschikt.

Pluspunten

• Koffie is vol van smaak

Minpunten

• Lekbakje te klein

Peter 15-11-2017

Prima kopje koffie

Geschreven voor: Miele CM 5500

Heb de gebruiksvriendelijke Miele CM5500 nu enkele weken kunnen gebruiken en kunnen genieten van een lekker een mooi kopje koffie. De machine is erg gebruiksvriendelijk en kan nagenoeg zonder gebruiksaanwijzing zo aan de slag. Dit betreft de keuze van de diverse mogelijkheden van koffie bereidingen maar ook de eenmalige instellingen en de onderhoudsprogramma's. Keer op keer komt er een perfect kopje koffie uit de MC5500 met een mooie karamelkleurige schuimlaag of een perfecte cappuccino. Vindt wel dat het geluid tijdens het malen van de bonen wel aanwezig is, dit in tegenstelling tot de daarop volgende verdere bijna fluisterstille bereiding tot een heerlijk kopje koffie. Het reinigen van de machine is vrij eenvoudig en het spoelen van het melkslangetje vindt ik erg handig. De MC5500 is bedoeld voor een kleine groep koffiegenieters. Als er veel koffiedrinkers zijn moet je rekening houden met dat je regelmatig de opvangbak moet ledigen en water bijvullen. Al met al een koffieautomaat waar jarenlang plezier aan kunt hebben.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • perfecte bereiding van de koffiekeuze
  • eenvoudig te reinigen
  • melkslang reiniging
  • stille bereiding (na het malen)

Minpunten

• geluid tijdens het malen van de koffie
  • opvangbak water, had groter gekund.

Loes 14-11-2017

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Miele CM 5500

Ten eerste valt op na het uitpakken van het apparaat dat het er werkelijk prachtig uitziet. De instalatie verloopt erg soepel mede door het ingebouwde display met duidelijke instructies. Men kan eenvoudig kiezen wat voor koffie geliefd wordt te drinken door de automatische koffieknopjes aan de linkerkant en kan door middel van het bedieningspaneel aan de rechterzijde nog kiezen uit een volledig gamma aan koffiekeuzes. De melk functie werkt uitstekend, middels het automatisch spoelen van de melkleiding wat ik tot nog toe alleen van professionele apparaten ken houdt u de leiding ook met gemak schoon.

Pluspunten

• De look van het apparaat
  • Gebruiksgemak
  • Automatisch spoelen van melkleiding en apparaat
  • Twee kops functie
  • Goede maling van de koffiebonen

Minpunten

• Het veelvuldig ledigen van de opvangbak
  • Klep aan rechterzijde is onhandig in gebruik