Miele CM 5400 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 5400 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Geert 06-10-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Miele CM 5400 zwart

Belangrijkste is dat de koffie lekker is (wij gebruiken Lavazza Gran Aroma bonen), je kunt alles (sterkte, hoeveelheid, temperatuur, hoeveel melkschuim) naar eigen smaak instellen. 1 ontwerpfout heeft de machine: na een half jaar in ons bezit werd de sterkte steeds wisselender. Het bleek dat het beschermplaatje in de koffiebonen houder, boven de maalmolen, de boosdoener was, daar kwamen soms bonen door knel te zitten, nadat dit weggehaald is, is de koffie van perfecte contstante kwaliteit!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel naar persoonlijke smaak in te stellen

Minpunten

• Beschermplaatje moet je weghalen
  • Klein wate

Marleen 16-11-2017

Alleskunner

Geschreven voor: Miele CM 5400 zwart

Wat een fijn en mooi apparaat!
Ik heb de Miele koffiebonen gebruikt.

Alle mogelijke varianten koffie en warm water voor thee kunnen worden gemaakt. Je kan kiezen voor één kopje of twee van dezelfde koffievariant of een koffiekan vullen. Naast een reservoir voor bonen is er ook een trechter voor gemalen koffie, handig als je naast normale koffie ook graag bv eens cafeïne vrije koffie drinkt.
De crème laag op de koffie is zoals die moet zijn. De melkschuim die dit apparaat maakt is fantastisch, een cappuccino en een latte macchiato zien er geweldig uit en de smaak is super. Ik heb hiervoor wel volle melk gebruikt.
Je kan eenvoudig de sterkte en temperatuur van de koffie aanpassen aan je eigen smaak.
Daarnaast kan je dit ook doen in verschillende profielen, waardoor ieder gezinslid zijn of haar eigen smaak kan instellen.
Een groot voordeel van deze automaat vind ik het schoonmaken, de meeste onderdelen kunnen in de vaatwasser. De melkslang kan na gebruik in het onderliggende rooster worden gedaan, waardoor deze wordt meegespoeld bij de automatische reiniging. Een nadeel is dat hierdoor de opvangbak ook sneller vol is. De melkslang wordt meegeleverd en daarnaast is een roestvrijstalen melkkan verkrijgbaar.
Een nadeel van de automaat is het geluid bij het malen van de koffiebonen. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem, ik vind het wel charmant te horen dat er een goede bak koffie gezet wordt, maar daar was niet iedereen het mee eens.

Pluspunten

• De melkschuim is geweldig!
  • Het eenvoudige schoonhouden

Minpunten

• Geluid van het malen van de koffie
  • De opvangbak is snel vol

Isabella 15-11-2017

Kwaliteit & design ... een echte eyecatcher!

Geschreven voor: Miele CM 5400 zwart

Latte macchiato, cappuccino, espresso of gewoon een lekkere simpele kop koffie maakt deze kanjer in no time voor je klaar. Wil je twee kopjes van welke variatie dan ook tegelijk zetten? Ook geen probleem. Zelfs een kannetje van 6 kopjes gewone koffie kan hij met gemak aan. Super praktisch!

Ideaal vind ik dat je je persoonlijke voorkeuren in kunt stellen in een van de sub-menu’s, zoals koffie sterkte en temperatuur.

Voortreffelijk melkschuim is compact en lobbig. Het beste resultaat geeft volle (houdbare) melk, maar bij gebruik van halfvolle melk heb je ook zeker geen klagen. Dit kun je echter alleen bewerkstelligen, wanneer je de melkcontainer eveneens aanschaft.

Naast heerlijke koffie, gebruiksgemak en zalig melkschuim, is deze kleinere Miele een toppertje om schoon te maken. De melkleidingen worden automatisch gespoeld en de meeste onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Ik ben er enthousiast over!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Persoonlijke voorkeuren programma
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• De lekbak is snel vol
  • Watertank zou groter mogen
  • Geluid van malen zou iets minder mogen
  • Melkcontainer niet inbegrepen

Monica 15-11-2017

Mooi strak design, hoge kwaliteit koffie

Geschreven voor: Miele CM 5400 zwart

Allereerst past het apparaat super mooi in mijn keuken en door het strakke design in iedere moderne keuken.

De kwaliteit van de koffie en het melkschuim zijn super. Voor ieder kopje worden de bonen versgemalen. Het apparaat spoelt regelmatig de slangen voor koffie- en melkuitgifte regelmatig door zodat er nooit restjes in blijven zitten. Hierdoor smaakt de opgeschuimde melk niet naar koffie en kan er dus ook een mooie Chaitea Latte mee zetten.

Nadeel is dat het malen en opschuimen best wat herrie maakt. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen en de kwaliteit.

Pluspunten

• Strak design
  • Uitstekende kwaliteit koffie en melkschuim
  • Automatisch spoelen zorgt voor schone slangetjes

Minpunten

• Bonen malen maakt wel wat lawaai
  • Lekbak door het automatisch spoelen snel vol