Philips SM7580 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SM7580 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Insider Menno 21-12-2019

Machine zet lekkere koffie

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Ik heb de machine een aantal weken in gebruik en ben erg tevreden over de koffie die er uit komt. Je kunt veel instellen met betrekking tot de smaak en hoeveelheid bonen. Sinds kort maak ik ook gebruik van de profielen. Dat is handig als er meerdere mensen koffie drinken.
De machine oogt erg plastic ik weet niet wat dit betekent voor de duurzaamheid. Het is wel ideaal dat je zetgroep er zelf uit kan halen om schoon te maken. Dit gaat ook erg makkelijk.
Kortom een prima machine voor een nette prijs. Ik ben benieuwd hoe deze er over een jaar bij staat.

Pluspunten

• Profielen
  • Melksysteem

Minpunten

• Plastic onderdelen

Stimsle 19-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Wat een fijn apparaat. Bij de eerst koffie even zoek naar welke knopjes gebruikt moeten worden. Maar met de knopjes en het schermpje erbij is het gemakkelijk om de juiste instellingen voor je koffie te krijgen. Het waterreservoir is gemakkelijk vanaf de voorkant uit en in het apparaat te schuiven. rechts zit de opvangbak voor de koffiedik, uit- en in te schuiven net als het waterreservoir. Om een cappuccino te maken sluit je het melkbakje gemakkelijk aan met de slang en RVS 'rietje' de melk kun je zo gemakkelijk in de koelkast bewaren naast je pak melk. Af te sluiten en met het ronde katelbale kogeltje in de deksel. Als je doe kogelafsluiter verwijderd kan het hele melkreservoir in de vaatwasser. Het rietje is gemakkelijk in de standaard kan welke aangesloten is op de lekbak. Met steamclean kun je de achtergebleven melk eruit spoelen/steriel maken. Verder kun je makkelijk gebruiksprofielen aanmaken zodat je de favoriete instelling voor je koffie en je huisgenoten seperaat kunt opslaan. Nu nog de gebruikshandleiding naslaan of ik nog dingen mis. De gebruiksprofielen zijn een waardevolle toevoeging. op kleur en nummer te selecteren. je past jou koffie aan naar smaak, sterkte, hoeveelheid en nog meer en hij slaat deze aanpassingen op onder jou profiel. Met enkele drukken komt jou gewenste cappucino eruit.

Pluspunten

• melkreserv. vaatwasserbest.
  • makkelijke uitneembaar water reservoir
  • uitstroom tuit van koffie is verstelbaar
  • redelijk stil (geen straaljager op je aanrecht)

Franke 19-12-2019

De beste koffie gewoon thuis

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

We hebben hem nu een maand in huis. We hebben voor dit apparaat gekozen vanwege de uitgebreide koffie met melk opties. De installatie was een eitje en hij staat super mooi in de keuken. Hiervoor hadden we een simpeler apparaat en daar was de melkschuim niet optimaal. Nu we de afstellingen bij dit apparaat onder de knie hebben zijn de koffie met melk variante echt restaurant waardig. De verschillende opties om koffie naar persoonlijke smaak aan te passen is ook super fijn. Daarbij kun je ook 2 koppen met of zonder melk tegelijk zetten. Kortom een heerlijk apparaat. Ps een dikke pro is de hoeveelheid bonen die in het apparaat past. (Bijna 500gram) dat scheelt zoveel bijvullen wat met een kastje boven het apparaat toch altijd wel lastig is. Tevens zit het waterreservoir aan de voorkant wat bijvullen heel gemakkelijk maakt.

Pluspunten

• Melkschuim
  • Melk reiniging
  • Kwaliteit
  • Gemak

SvZ 12-12-2019

Topapparaat!!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Daar is ie dan! Ons nieuwe middelpunt in de keuken voor de thuisbarista’s in de dop 😉!
Installatie: Al bij het uitpakken vallen een aantal “slimme zaken” op. Dit soort grote apparaten zijn vaak moeilijk uit de verpakking te halen, maar Saeco heeft hier goed over nagedacht. Je komt eerst de gebruiksaanwijzing, lekbak en stroomsnoer tegen, alles netjes ingepakt en je krijgt meteen de indruk met een “luxe” product te maken te hebben. Vervolgens kun je machine door middel van een soort zak met 2 handvaten zeer gemakkelijk uit de doos tillen. Slim! Vervolgens de installatie zelf. Dit was eigenlijk binnen 5 minuten gepiept, mede we vroeger een Saeco Picobarista hebben gehad. De Xelsis is in de basis hetzelfde, alleen dan net een stukje groter, luxer en met meer mogelijkheden. Eigenlijk heb je verkorte gebruikershandleiding nauwelijks/niet nodig als je gewoon de instructies op het display van het apparaat volgt.
De eerste espresso: Daar gaan we dan, de eerste espresso! Molen ingesteld op fijne maling (voor lekker sterke koffie) en het valt meteen op hoe soepel alles loopt/klinkt. Niet fluisterstil maar heel wat stiller dan andere volautomaten die ik wel eens gehoord heb. Het apparaat geeft meteen de mogelijkheid aan om je persoonlijke voorkeuren op te slaan in 1 van de 6 profielen! Zeer handig, aangezien mijn schoonmoeder die vaker oppast een totaal andere koffiesmaak heeft dan ik 😉! Dit betekend 1 keer instellen en haar persoonlijke cappuccino is dan ook een fluitje van een cent. Nu maar eens verder verdiepen in de 12 verschillende koffiemogelijkheden en het fine-tunen van de machine, daarover later meer. De eerste indruk is in ieder geval heel goed!

Update:

Na 3 weken gebruik hebben we alle fijne kneepjes van deze machine leren kennen. Voorheen hadden wij de picobaristo van hetzelfde merk maar deze Xelsis heeft toch wel een aantal grote voordelen:

1. De voorkeursprofielen: wat een genot, je stelt 1x je favoriet in (en dat van je schoonmoeder) en je bent klaar. 1 druk op de knop en je koffiespecialiteit is klaar, wil je details aanpassen/veranderen (bijvoorbeeld gemalen koffie voor de decaf. variant dan pas je alleen dat aan en blijft de rest van voorkeuren behouden).
2. Kwaliteit van het melkschuim: zeer goed voor een volgautomaat.
3. De automatische reiniging van het melksysteem met stoom na elk kopje, je vergeet daardoor niet meer te reinigen. Op het eind van de dag gebruik je de hygiensteam functie en het hele melksysteem is goed en grondig gereinigd.
4. Zetgroep: makkelijk te reinigen, en door de slimme constructie in het apparaat komt overtollig koffiepoeder niet op diverse plekken in het apparaat terecht.
5. Groot bonenreservoir: niet continu meer bijvullen en door de doorzichtige deksel kun je goed zien wanneer het tijd is voor nieuwe bonen.
6. Een voldoende grote vulopening voor gemalen koffie.

Maar, zijn er dan ook nog nadelen?
Ja, maar deze wegen totaal niet op tegen de bovengenoemde voordelen:
- de lekbak voor het water had (gezien de omvang van het apparaat) iets groter gemogen, soms moet je deze 2x per dag legen (en goed de rode vlotter in de gaten houden, want anders stroomt ie over.
- Neemt redelijk wat plaats in beslag, aan de andere kant zijn er vele volautomaten die nog veel groter zijn.

Wat ons betreft dus een topapparaat, wij voelen ons nu echte thuisbarista’s.

Pluspunten

• Zeer goede koffie en cappuccino!
  • Veelzijdig
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Grote lekbak waar weinig water in past

Jan 12-12-2019

Heerlijke koffie van een gebruiksvriendelijke machine

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Het design van het apparaat is mooi te noemen en met de verlichting heeft het een aangename luxe uitstraling, De machine staat mooi in een moderne keuken.

Dit apparaat maakt in een handomdraai koffie in verschillende varianten. Je kan veel instellen om je favoriete smaak te krijgen (temperatuur, graad van maling, hoeveelheid water, hoeveelheid koffie). Verder kun je op zoek naar jouw favoriete bonen.
Na een paar keer gespeeld te hebben met de temperatuur, de maalstand en koffiesterkte heb ik nu de perfect espresso en lungo gevonden. De smaak van de koffie is zeer goed en das ook wel 1 van de pluspunten van deze machine.

Het maken van de Cappuccino gaat makkelijk en snel. De melk schuimt redelijk goed op. Ik heb hiervoor goede vette melk gebruikt wat wel nodig is als je een cappuccino maakt. Hij spoelt na elk gebruik door wat fijn is in het schoonhouden van de machine. De melkkan kan je makkelijk afnemen en in de koelkast stoppen. Alleen dan lekken er wat druppeltjes melk met water uit het slangetje.

Je kan verschillende soorten profielen instellen zodat je niet telkens voor iedere individuele persoon in het huishouden de instellingen moet aanpassen. Dit is erg prettig. Het waterreservoir is ook makkelijk uit te nemen en heeft ruime capaciteit. Ook de voorraad bonen is erg ruim wat het gebruikersgemak alleen maar ten voordeel komt.

Als ik de conclusie trek dan is voor deze prijs de machine het geld zeker waard. Er zitten veel handige functies aan deze machine.

Pluspunten

• Heerlijke koffie naar smaak in te stellen
  • Design is stijlvol en lux
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Cappuccino slangetje niet geheel schoon na gebruik

MarcvR 04-12-2019

Wow

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Het uitpakken van de doos is al een hele ervaring. Philips heeft serieus nagedacht over hoe de doos ingedeeld is en dit draagt bij aan de beleving. Een voorbeeld hiervan is het doosje waar de handleiding in zit, echt een meerwaarde!

Het installeren van de machine wijst zichzelf. Je volgt eenvoudig de stappen op het scherm en na korte tijd kan je genieten van je eerste drankje! De opwarmtijd van de machine is snel en hij heeft weinig water nodig om te spoelen. Dit was bij vorige generaties niet altijd het geval. Het lampje bovenin het waterreservoir is ook zeer handig. Je hoeft nu niet meer te kijken of er nog voldoende water in zit. Onderhoud tot nu toe is ook erg gemakkelijk; er zitten voorgeprogrammeerde keuzes in voor de reiniging.

Hoeveelheid bonen die in het reservoir kunnen is ook meer dan voldoende (niet te veel - niet te weinig). Er zitten meerdere drankjes onder de keuze knoppen. Per keuze kan je vervolgens alles naar eigen wens instellen en opslaan onder de verschillende profielen. Het apparaat wijst zichzelf. De smaak is ook zeer goed. De bonen dragen bij aan de smaak, maar het apparaat net zo zeer. Je merkt aan alles dat er over nagedacht is. Zo zit er aan de rand van de opvangbak een rubberen flapje om ervoor te zorgen dat de koffiedrap in de opvang valt en niet tussen zetgroep en bak in. Nog zeer tevreden over dit product. Zijn prijs zeker waard!

Pluspunten

• smaak
  • mogelijkheden mbt drank
  • meerdere profielen
  • afwerking

DanielO 20-11-2017

Mooie machine die veel verschillende functies heeft

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Ik heb de Philips Xelsis SM7580/00 inmiddels ruim 2 weken. Ik ben er erg tevreden mee.

Look & Feel
De machine is vrij groot, nog een stukje groter als mijn Bosch Benvenuto die ik hiervoor gebruikte. De machine is mooi afgewerkt en de knoppen voelen goed aan, geen goedkope plastic feel als je er op drukt. Daarnaast is het ook mooi dat er een lampje bij het waterreservoir zit. Zo kun je altijd makkelijk zien wanneer het water bijgevuld moet worden.

Gebruiksgemak
Het zetten van een goede cappuccino is zeer gemakkelijk geworden. Vul het melkreservoir, druk op de cappuccino-knop, even wachten en klaar….! Werkt erg fijn. Door dubbel te klikken op je gekozen drankje krijg je een dubbele portie. Ook kan je verschillende profielen maken waar je de koffie per profiel kan finetunen. Zo krijgt iedereen het bakje koffie waar hij van houdt. Daarnaast is de bak waar je de bonen in doet flink groot en luchtdicht afgesloten, de smaak en geur van de bonen blijft goed.

Erg fijne machine in overall gebruik. Om nog een paar kleine kritiekpuntjes te geven:
- Watertempratuur had warmer gemogen
- Groot apparaat

Pluspunten

• Stijlvol
  • Veel verschillende instelmogelijkheden
  • Cappuccino maken was nog nooit zo gemakkelijk

Minpunten

• Groot
  • Watertempratuur had warmer gemogen

Martijn Roelfsema 19-11-2017

Geode machine voor verschillende soorten lekkere koffie.

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Na drie weken gebruik valt het mij op dat deze machine erg makkelijk in gebruik is. Met gemak maak je een heerlijke kop cappuccino of macchiato. Door het geïntegreerde melkschuimsysteem doet de machine dat voor je. Geen gedoe met een stoompijpje en een bakje melk. Het schuim is stevig en goed van smaak. Na gebruik maak je het slangetje eenvoudig schoon met de hygienesteam optie van de machine zelf. Er gaat dan een stoot stoom door het slangetje.
Met de zeven profielen kan ieder lid van de familie zijn eigen smaak opslaan. Voor elke drank kun je de hoeveelheid koffie, water, melk, smaak en temperatuur opslaan. Zo heb je altijd je perfecte eigen kop koffie.
Twee koppen tegelijk zetten kan ook, zelfs met melk. Lekker makkelijk en snel.
Ik houd zelf van hete koffie en vind de maximale temperatuur voor het water wat laag, maar dat is persoonlijk.
Wat ik wel erg kammer vind is dat het slangetje van de melk voor het waterreservoir zit. Deze moet er af om water bij te vullen. Dit had anders gekund.

Pluspunten

• 12 dranken
  • 7 profielen
  • Stevig melkschuim
  • Veel aanpasmogelijkheden voor de smaak
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Melkslang voor water
  • Temperatuur

Hugo 19-11-2017

Breed scala aan mogelijkheden, ware alleskunner!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Wat een gemak om met dit apparaat een bakkie koffie te zetten, of toch liever een Americano, of espresso, ristretto latte macchiato of natuurlijk cappuccino! (En zo nog een aantal opties)
De machine bied een zeer breed scala aan mogelijkheden waarmee je de koffie aan jouw eigen voorkeur kunt instellen. Sterker nog, je kunt zelfs een aantal verschillende profielen instellen zodat je voor meerdere gebruikers de persoonlijke voorkeur kunt opslaan. Het was even zoeken naar de goede bonen die voor ons de lekkerste koffie maakt. Wij kozen een dubbel gebrande boon, zodat we een lekkere sterke koffie krijgen.
Het water is verrassend snel op temperatuur om aan de slag te gaan, dus ook voor de snelle koffie is dit zeer geschikt. De melk opschuimer geeft een mooi dik melkschuim, zelfs met halfvolle melk. Deze optie gebruiken we zelf niet vaak, vooral voor de visite en die is er van onder de indruk!
Het schoonmaken is eenvoudig, net als het dagelijks onderhoud.
Al met al een prachtige machine, makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken, en heerlijke koffie!

Pluspunten

• Snel
  • gemakkelijk
  • lekkere koffie
  • Veel afstel mogelijkheden (indien gewenst)

Minpunten

• uitdruip bakje snel vol
  • melk moet los voor bijvullen

M. Versteeg 19-11-2017
  • Product gekregen

Echt een alleskunner!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Sinds twee weken gebruik ik deze machine en ben er meer dan blij mee. In eerste instantie duurde de installatie wat lang, er moest water hardheid getest worden en filters worden geinstaleerd maar zodra het eerste kopje koffie gezet is ben je dat allemaal weer vergeten.

Wat een top apparaat! Mooi design (lampjes in het water reservoir!!), makkelijk in gebruik, veel instelbare opties en als aller belangrijkste: zet heerlijke koffie.

De opties zijn (bijna) eindeloos, per kopje kan je instellen hoe veel koffie, hoe veel melk, hoe warm, en hoe sterk je de koffie wilt. Dit kan je elke keer aangeven of je maakt een profiel aan dat jouw favoriete kopjes koffie kan zetten met een druk op één van de 7 knoppen.

Het apparaat is makkelijk in de onderhoudt en op de Saeco site staan filmpjes om hierbij te helpen.
Bij andere apparaten liep ik altijd tegen het feit aan dat we het slangetjes van de melk toevoer moesten reinigen na gebruik. Dit gebeurde dan met borsteltjes etc. maar echt schoon werd het nooit. Dit apparaat spuit hete stoom door het slangetje na ieder gebruik.

Het enige nadeel vind ik dat het opvang bakje voor de gemalen koffie vrij groot is maar dat deze regelmatig geleegd moet worden omdat de volledige capaciteit niet gebruikt kan worden.

Kortom echt een alleskunner die voor elke koffie liefhebber het perfectie kopje kan zetten

Pluspunten

• Twee kopjes tegelijk
  • Melkslang wordt schoongemaakt
  • Veel opties per kopje

Minpunten

• Koffie opvangbak is snel vol
  • Melkslang zit voor waterreservoir
  • Vrij groot apparaat

Ron 18-11-2017

Een aanwinst voor elk huishouden !!!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Een mooi strak/slank design, van alle gemakken voorzien, en bovendien zeer gebruiksvriendelijk, dat is de Saeco Xelsis SM7580/00 in het kort.

Aan de hand van de gebruikersprofielen kan je per persoon zoveel instellen, dat een bak koffie helemaal voldoet aan je eigen koffiewens,
de hoeveelheid melk, koffie, sterkte van de koffie, hoe warm de koffie is etc.
Wat ook heel handig is dat je met deze machine koffie kan zetten voor 2 personen tegelijkertijd,
en dat voor wel 12 verschillende soorten koffie, evenals een lekkere bak thee of een kop warme melk.
Ook aan het onderhoud/schoonmaken is gedacht, ook dat is allemaal goed geregeld,
na een kop cappuccino word het systeem elke keer automatisch doorgespoelt, zodat alles weer klaar is voor een volgende kop overheerlijke koffie,
daarnaast is er een programma voor een uitgebreidere schoonmaak.
Heel handig is ook het meegeleverde Aqua Clean waterfilter, waardoor je tot wel 5000 kopjes koffie de machine niet hoeft te ontkalken.
De Saeco Xelsis SM7580/00 is echt een absolute aanwinst in ons huishouden.

Kortom, een apparaat wat aan al je wensen voldoet en dan nog meer bied, absoluut een aanrader !!!

• gebruiksgemak
  • Vele instelmogelijkheden

Zanting 17-11-2017

Veelzijdig koffiezetapparaat met een luxe twist

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Wij hebben de Philips Xelsis Saeco 7580/00 nu bijna twee week in ons bezit en zijn zeer tevreden over onze aanschaf.

Uitpakken en eerste indruk
Toen we het apparaat thuis gestuurd kregen was deze keurig verpakt met de benodigde bescherming in de doos ter voorkoming van schade.
Het apparaat is een compact geheel met maar een paar enkele losse onderdelen, namelijk de lekbak en het melkreservoir. Het kost dus geen enkele moeite om het apart meteen op zijn plek te zetten en te gebruiken. Hier is dan wel een klein minpunt. Het melkreservoir moet aan de linker kant van het apparaat geplaatst worden en er is geen mogelijkheid om dit te veranderen. Dus even goed kijken waar u dan het apparaat kunt neerzetten.

Het installeren
Het instellen was eigenlijk zo gebeurd. In de doos zit een uitgebreide beschrijving waar alles goed wordt uitgelegd en daarnaast heb je nog de snelstartgids waarin kort wordt uitgelegd (met afbeeldingen) hoe je het apparaat moet installeren voor het eerste gebruik.
Tijdens deze installatie moet je enkele stappen uitvoeren zoals het filter activeren en het testen van de hardheid van je water. Het testen van de hardheid heeft bij ons tot enige verwarring geleidt, aangezien het meegeleverde teststrookje geen reactie gaf (de vakjes op het strookje moeten rood kleuren om de hardheid aan te geven). Ik heb daarom maar gekozen voor het de laagste waarde.
Het is overigens mogelijk om dit later nog altijd te herstellen (voor bij verhuizing e.d.).

Uiterlijk
Het apparaat heeft een zeer strak uiterlijk en is echt een eyecatcher in je keuken. Daarnaast vind ik het menu ook erg overzichtelijk, welk door middel van oplichting altijd duidelijk leesbaar is. Ook zit er een lichtje achter het waterreservoir waardoor je altijd goed kunt zien hoeveel water er nog in zit.
Ik zelf vind dit wel een handige optie, maar als je dit overbodig vindt is het mogelijk dit uit te zetten.
En zoals eerder aangegeven is het dus jammer dat het niet mogelijk is om het melkreservoir aan de andere kant te plaatsen.

Koffiezetten
Dit is waar het nou eenmaal om draait en ik moet zeggen dat doet dit apparaat echt goed.
Zoals op het bedieningspaneel te zien is kun je direct kiezen voor 6 koffievarianten en daarnaast kun je een kopje heet water zetten. De koffievarianten zijn van sterk naar minst sterk geplaatst, wat ik zelf wel een leuke toevoeging vind. Naast deze koffievarianten op het bedieningspaneel zijn er nog 6 varianten die je kunt kiezen onder de optie ‘6 more drinks’. Dus er is voor ieder wat wils.
De 6 overige varianten zijn overigens gebaseerd op wat in Nederland vaak wordt gedronken, maar stel dat je meer van Italiaanse koffievarianten houdt, dan zou je dit kunnen wijzigen door de taal te veranderen naar ‘Italiaans’.
Het koffiezetten kan middels koffiebonen, maar het is ook mogelijk om een bakje koffie te zetten met voorgemalen koffie. Dus je bent niet direct afhankelijk van alleen maar koffiebonen.
Als je een kopje koffie gaat zetten kan je door middel van het menu je eigen voorkeur aangeven, zoals de warmte en sterkte van de koffie. Deze voorkeuren kan je overigens direct opslaan in je eigen profiel (7 beschikbaar).
Nu wij meerdere koffievarianten hebben gedronken zijn we wel van mening dat de melkvarianten wel wat aan de koude kant zijn. Het is mogelijk om de warmte van de koffie aan te passen, maar doordat er koude melk wordt geadviseerd resulteert dit wel in een niet al te heet bakje koffie. Het was fijner geweest dat dit dan nog extra verwarmd kon worden. Daarnaast vinden we de hoeveelheid koffie die je kan instellen een minpunt. Nu kan je maximaal 160 ml zetten, waar wij meer van nog wat grotere koppen koffie houden.

Onderhoud
Het onderhoud is zeer simpel. Het apparaat spoelt zichzelf iedere keer schoon op het moment je het aanzet. En daarnaast geeft het aan wanneer je de koffiedikbak moet legen. Voor de rest zijn er speciale programma’s die je kunt instellen om het apparaat grondig te reinigen.

Kortom een product die zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Veel koffievarianten
  • Makkelijk in onderhoud
  • Mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten

Minpunten

• Melkreservoir moet aan de linkerkant
  • Melkvarianten (koffie) iets te lauw

mpiron 09-08-2021

Je kan de watertemperatuur toch verhogen, dan nog te lauw?

Hans H 16-11-2017

Veelzijdige koffiemachine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Na jaren senseo gebruikt te hebben hebben we nu sinds een paar weken deze machine in huis. Wat een verschil, en wat een lekkere koffie maakt dit ding. Sterkste punt van deze xelsis is de grote hoeveelheid koffietypes die je kan maken, met of zonder melk en ook nog twee tegelijk als het moet. Die varianten kun je ook allemaal nog apart instellen op je eigen voorkeur en smaak, met meer of minder melk, temperatuur etc. Klinkt ingewikkeld allemaal, maar het instellen van de machine viel reuze mee. De machine is erg gebruiksvriendelijk en geeft duidelijke aanwijzingen in het Nederlands waardoor de handleiding nauwelijks nodig was.

De koffie die de machine zet is heel goed, al hangt het natuurlijk wel af van het soort bonen dat je gebruikt. De maalgraad is ook goed in te stellen, dus je kunt alle soorten bonen wel gebruiken. De melk varianten smaken ook erg goed, vergelijkbaar met wat je in een goed café krijgt. Het melkreservoir kan je makkelijk loshalen en in de koelkast bewaren. Wat echt een pluspunt is dat na elke melkbereiding het apparaat de slangetjes reinig met stoom, dat scheelt veel schoonmaakwerk. De plek waarop de melkslang gekoppeld wordt zit links voor het waterreservoir, das niet handig als je net water moet bijvullen terwijl je de melk gekoppeld hebt. Was beter rechts geweest.

Wat wel handig is dat er een apart klepje is om ook een losse kop filterkoffie te zetten. We drinken 's avonds vaak decaf en dan komt dat goed uit. Het zou alleen nog handiger zijn als er een apart tweede reservoir voor koffie was zodat je niet met een schepje hoeft te doseren, want dat is een beetje gepriegel. Je kiepert er makkelijk wat naast.

Het onderhoud en de schoonmaak van de machine is wat werk, maar niet zo heel veel. De machine spoelt zelf regelmatig door (vaak op onverwachte momenten, was even schrikken) en er zijn aparte programma's voor de schoonmaak en onderhoud. Wat een pluspunt is dat er een kalkfilter is waardoor je maar heel weinig hoeft te ontkalken. Al met al een mooie machine voor de liefhebber van echt goede koffie. Absoluut een aanrader.

Pluspunten

• Zet heel lekkere koffie
  • Veel koffie varianten mogelijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Maakt de melktoevoer zelf schoon
  • Redelijk vlot, kan ook 2 koppen tegelijk maken

Minpunten

• Vulopening voor gemalen koffie is wat te klein
  • Aansluiting melkreservoir zit voor de waterbak

Jan 16-11-2017

Top product!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Heerlijke koffie en tal van mogelijkheden. Dit apparaat is een echte aanrader voor iedereen die van koffie houdt.

JelleFo 14-11-2017
  • Product gekregen

Heerlijke koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

De Saeco Xelsis zet met één druk op de knop een heerlijke espresso, cappuccino, caffe latte of één van de vele andere koffiesoorten. De machine zet de lekkerste koffie die ik tot nu toe ooit heb gemaakt. Naast de smaak, spat de Xelsis uit met een fijn en intuïtief gebruiksgemak. Druk op de soort koffie die je wilt, of twee keer in het geval je 2 kopjes tegelijk wilt zetten, druk vervolgens op start en hij gaat aan de gang, meer hoef je niet te doen. Daarbij maakt de machine zichzelf erg goed schoon en geeft aan wanneer het waterreservoir leeg is of het opvangbakje met koffiedik vol. Investeren in "premium" koffiebonen valt aan te raden en zorgt voor een ongeëvenaard lekkere kop koffie in een handomdraai.

Pluspunten

• Heerlijke smaak
  • Gebruiksgemak
  • Reiniging

Minpunten

• Lekbakje zit vrij snel vol

S. Wessel 14-11-2017

Eindelijk een espressomachine die alles kan

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Wat een heerlijk apparaat. Zet persoonlijke koffie aan de hand van profielen. En eens je perfecte latte macchiato (mijn favoriet) ingesteld, sla die dan op in jouw eigen gebruikersprofiel. Kies je kleur, je koffie settings en go! Je bent je eigen barista.

Onze oude espressomachine is direct verwijderd. En deze staat nu te glimmen. En weinig onderhoud door de stoomreiniging van het melksysteem.

Pluspunten

• gebruikersprofielen
  • 12 verschillende soorten koffie

Matthujs 14-11-2017

Wat een top apparaat

Geweldig apparaat.
Veel verschillende opties mogelijk
Hiervoor een ander apparaat gehad was minder qua geluid etc

Pluspunten

• Profielen
  • Zelf schoonmaak
  • Kwaliteit
  • Weinig geluid

Minpunten

• Geen wifi

Patrickr 12-11-2017

Lekkere koffie en andere drankjes snel bereidt

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Fijne koffie automaat met de mogelijkheid om zeer gevarieerd je drankje te bereiden. Door de profielen (7 stuks) is personaliseren een erg makkelijke optie, niet iedereen drinkt zijn koffie op dezelfde sterkte, eenmaal instellen en daarna alleen nog maar de persoon selecteren. Alle varianten (12 stuks) zijn in sterkte af te stellen net als de hoeveelheid koffie, melk, temperatuur en de smaak.

Melksysteem is echt top, geen gedoe met dagelijks onderhoud, het melk kannetje plaats je in de koelkast na gebruik. Schoonblazen doet de machine zelf met een stoomstoot na gebruik. Eenmaal per week maak je het inwendige melkschuim-onderdeel schoon, dit gaat eenvoudig.

Warme melk is ook een optie, lekker snel een warme chocomel op deze manier, cacao wel zelf toevoegen uiteraard.

Pluspunten

• alle kopjes/glazen passen onder de uitloop
  • groot waterreservoir zorgt voor weinig bijvullen
  • lekbak goed te reinigen

Minpunten

• melkslang moet los om water bij te vullen

PatrickR 16-11-2017

Ik dacht eerst dat de aansluiting van het melkreservoir voor de waterbak zat tot ik ontdekte dat de koffie uitloop in de hoogste stand ervoor zorgt dat de waterbak moeiteloos kan worden bijgevuld.

Henri 23-10-2017

Koffie, koffie en nog eens koffie

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

We waren behoorlijk verwend met ons vorige apparaat(Siemens EQ7 plus) en zochten vervanging bij hetzelfde merk. Verschillende binnenlandse en buitenlandse vergelijkingssite's bekeken en uiteindelijk voor dit toestel gekozen. De keuze aan koffiespecialiteiten is haast oneindig en voor 6 personen in te stellen. Heerlijke koffie en beter schoon te maken dan het vorige apparaat. Na 4 weken valt over de duurzaamheid van het apparaat nog weinig te zeggen, maar alles werkt naar behoren.