Philips SM7580 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SM7580 zwart op Kieskeurig.nl.

Zanting 17-11-2017

Veelzijdig koffiezetapparaat met een luxe twist

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Wij hebben de Philips Xelsis Saeco 7580/00 nu bijna twee week in ons bezit en zijn zeer tevreden over onze aanschaf.

Uitpakken en eerste indruk
Toen we het apparaat thuis gestuurd kregen was deze keurig verpakt met de benodigde bescherming in de doos ter voorkoming van schade.
Het apparaat is een compact geheel met maar een paar enkele losse onderdelen, namelijk de lekbak en het melkreservoir. Het kost dus geen enkele moeite om het apart meteen op zijn plek te zetten en te gebruiken. Hier is dan wel een klein minpunt. Het melkreservoir moet aan de linker kant van het apparaat geplaatst worden en er is geen mogelijkheid om dit te veranderen. Dus even goed kijken waar u dan het apparaat kunt neerzetten.

Het installeren
Het instellen was eigenlijk zo gebeurd. In de doos zit een uitgebreide beschrijving waar alles goed wordt uitgelegd en daarnaast heb je nog de snelstartgids waarin kort wordt uitgelegd (met afbeeldingen) hoe je het apparaat moet installeren voor het eerste gebruik.
Tijdens deze installatie moet je enkele stappen uitvoeren zoals het filter activeren en het testen van de hardheid van je water. Het testen van de hardheid heeft bij ons tot enige verwarring geleidt, aangezien het meegeleverde teststrookje geen reactie gaf (de vakjes op het strookje moeten rood kleuren om de hardheid aan te geven). Ik heb daarom maar gekozen voor het de laagste waarde.
Het is overigens mogelijk om dit later nog altijd te herstellen (voor bij verhuizing e.d.).

Uiterlijk
Het apparaat heeft een zeer strak uiterlijk en is echt een eyecatcher in je keuken. Daarnaast vind ik het menu ook erg overzichtelijk, welk door middel van oplichting altijd duidelijk leesbaar is. Ook zit er een lichtje achter het waterreservoir waardoor je altijd goed kunt zien hoeveel water er nog in zit.
Ik zelf vind dit wel een handige optie, maar als je dit overbodig vindt is het mogelijk dit uit te zetten.
En zoals eerder aangegeven is het dus jammer dat het niet mogelijk is om het melkreservoir aan de andere kant te plaatsen.

Koffiezetten
Dit is waar het nou eenmaal om draait en ik moet zeggen dat doet dit apparaat echt goed.
Zoals op het bedieningspaneel te zien is kun je direct kiezen voor 6 koffievarianten en daarnaast kun je een kopje heet water zetten. De koffievarianten zijn van sterk naar minst sterk geplaatst, wat ik zelf wel een leuke toevoeging vind. Naast deze koffievarianten op het bedieningspaneel zijn er nog 6 varianten die je kunt kiezen onder de optie ‘6 more drinks’. Dus er is voor ieder wat wils.
De 6 overige varianten zijn overigens gebaseerd op wat in Nederland vaak wordt gedronken, maar stel dat je meer van Italiaanse koffievarianten houdt, dan zou je dit kunnen wijzigen door de taal te veranderen naar ‘Italiaans’.
Het koffiezetten kan middels koffiebonen, maar het is ook mogelijk om een bakje koffie te zetten met voorgemalen koffie. Dus je bent niet direct afhankelijk van alleen maar koffiebonen.
Als je een kopje koffie gaat zetten kan je door middel van het menu je eigen voorkeur aangeven, zoals de warmte en sterkte van de koffie. Deze voorkeuren kan je overigens direct opslaan in je eigen profiel (7 beschikbaar).
Nu wij meerdere koffievarianten hebben gedronken zijn we wel van mening dat de melkvarianten wel wat aan de koude kant zijn. Het is mogelijk om de warmte van de koffie aan te passen, maar doordat er koude melk wordt geadviseerd resulteert dit wel in een niet al te heet bakje koffie. Het was fijner geweest dat dit dan nog extra verwarmd kon worden. Daarnaast vinden we de hoeveelheid koffie die je kan instellen een minpunt. Nu kan je maximaal 160 ml zetten, waar wij meer van nog wat grotere koppen koffie houden.

Onderhoud
Het onderhoud is zeer simpel. Het apparaat spoelt zichzelf iedere keer schoon op het moment je het aanzet. En daarnaast geeft het aan wanneer je de koffiedikbak moet legen. Voor de rest zijn er speciale programma’s die je kunt instellen om het apparaat grondig te reinigen.

Kortom een product die zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Veel koffievarianten
  • Makkelijk in onderhoud
  • Mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten

Minpunten

• Melkreservoir moet aan de linkerkant
  • Melkvarianten (koffie) iets te lauw

DanielO 20-11-2017

Mooie machine die veel verschillende functies heeft

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Ik heb de Philips Xelsis SM7580/00 inmiddels ruim 2 weken. Ik ben er erg tevreden mee.

Look & Feel
De machine is vrij groot, nog een stukje groter als mijn Bosch Benvenuto die ik hiervoor gebruikte. De machine is mooi afgewerkt en de knoppen voelen goed aan, geen goedkope plastic feel als je er op drukt. Daarnaast is het ook mooi dat er een lampje bij het waterreservoir zit. Zo kun je altijd makkelijk zien wanneer het water bijgevuld moet worden.

Gebruiksgemak
Het zetten van een goede cappuccino is zeer gemakkelijk geworden. Vul het melkreservoir, druk op de cappuccino-knop, even wachten en klaar….! Werkt erg fijn. Door dubbel te klikken op je gekozen drankje krijg je een dubbele portie. Ook kan je verschillende profielen maken waar je de koffie per profiel kan finetunen. Zo krijgt iedereen het bakje koffie waar hij van houdt. Daarnaast is de bak waar je de bonen in doet flink groot en luchtdicht afgesloten, de smaak en geur van de bonen blijft goed.

Erg fijne machine in overall gebruik. Om nog een paar kleine kritiekpuntjes te geven:
- Watertempratuur had warmer gemogen
- Groot apparaat

Pluspunten

• Stijlvol
  • Veel verschillende instelmogelijkheden
  • Cappuccino maken was nog nooit zo gemakkelijk

Minpunten

• Groot
  • Watertempratuur had warmer gemogen

Martijn Roelfsema 19-11-2017

Geode machine voor verschillende soorten lekkere koffie.

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Na drie weken gebruik valt het mij op dat deze machine erg makkelijk in gebruik is. Met gemak maak je een heerlijke kop cappuccino of macchiato. Door het geïntegreerde melkschuimsysteem doet de machine dat voor je. Geen gedoe met een stoompijpje en een bakje melk. Het schuim is stevig en goed van smaak. Na gebruik maak je het slangetje eenvoudig schoon met de hygienesteam optie van de machine zelf. Er gaat dan een stoot stoom door het slangetje.
Met de zeven profielen kan ieder lid van de familie zijn eigen smaak opslaan. Voor elke drank kun je de hoeveelheid koffie, water, melk, smaak en temperatuur opslaan. Zo heb je altijd je perfecte eigen kop koffie.
Twee koppen tegelijk zetten kan ook, zelfs met melk. Lekker makkelijk en snel.
Ik houd zelf van hete koffie en vind de maximale temperatuur voor het water wat laag, maar dat is persoonlijk.
Wat ik wel erg kammer vind is dat het slangetje van de melk voor het waterreservoir zit. Deze moet er af om water bij te vullen. Dit had anders gekund.

Pluspunten

• 12 dranken
  • 7 profielen
  • Stevig melkschuim
  • Veel aanpasmogelijkheden voor de smaak
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Melkslang voor water
  • Temperatuur

Hugo 19-11-2017

Breed scala aan mogelijkheden, ware alleskunner!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Wat een gemak om met dit apparaat een bakkie koffie te zetten, of toch liever een Americano, of espresso, ristretto latte macchiato of natuurlijk cappuccino! (En zo nog een aantal opties)
De machine bied een zeer breed scala aan mogelijkheden waarmee je de koffie aan jouw eigen voorkeur kunt instellen. Sterker nog, je kunt zelfs een aantal verschillende profielen instellen zodat je voor meerdere gebruikers de persoonlijke voorkeur kunt opslaan. Het was even zoeken naar de goede bonen die voor ons de lekkerste koffie maakt. Wij kozen een dubbel gebrande boon, zodat we een lekkere sterke koffie krijgen.
Het water is verrassend snel op temperatuur om aan de slag te gaan, dus ook voor de snelle koffie is dit zeer geschikt. De melk opschuimer geeft een mooi dik melkschuim, zelfs met halfvolle melk. Deze optie gebruiken we zelf niet vaak, vooral voor de visite en die is er van onder de indruk!
Het schoonmaken is eenvoudig, net als het dagelijks onderhoud.
Al met al een prachtige machine, makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken, en heerlijke koffie!

Pluspunten

• Snel
  • gemakkelijk
  • lekkere koffie
  • Veel afstel mogelijkheden (indien gewenst)

Minpunten

• uitdruip bakje snel vol
  • melk moet los voor bijvullen

M. Versteeg 19-11-2017
  • Product gekregen

Echt een alleskunner!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Sinds twee weken gebruik ik deze machine en ben er meer dan blij mee. In eerste instantie duurde de installatie wat lang, er moest water hardheid getest worden en filters worden geinstaleerd maar zodra het eerste kopje koffie gezet is ben je dat allemaal weer vergeten.

Wat een top apparaat! Mooi design (lampjes in het water reservoir!!), makkelijk in gebruik, veel instelbare opties en als aller belangrijkste: zet heerlijke koffie.

De opties zijn (bijna) eindeloos, per kopje kan je instellen hoe veel koffie, hoe veel melk, hoe warm, en hoe sterk je de koffie wilt. Dit kan je elke keer aangeven of je maakt een profiel aan dat jouw favoriete kopjes koffie kan zetten met een druk op één van de 7 knoppen.

Het apparaat is makkelijk in de onderhoudt en op de Saeco site staan filmpjes om hierbij te helpen.
Bij andere apparaten liep ik altijd tegen het feit aan dat we het slangetjes van de melk toevoer moesten reinigen na gebruik. Dit gebeurde dan met borsteltjes etc. maar echt schoon werd het nooit. Dit apparaat spuit hete stoom door het slangetje na ieder gebruik.

Het enige nadeel vind ik dat het opvang bakje voor de gemalen koffie vrij groot is maar dat deze regelmatig geleegd moet worden omdat de volledige capaciteit niet gebruikt kan worden.

Kortom echt een alleskunner die voor elke koffie liefhebber het perfectie kopje kan zetten

Pluspunten

• Twee kopjes tegelijk
  • Melkslang wordt schoongemaakt
  • Veel opties per kopje

Minpunten

• Koffie opvangbak is snel vol
  • Melkslang zit voor waterreservoir
  • Vrij groot apparaat

vincentixelles 15-04-2021

Bonne machine

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Très facile à utiliser, l'entretien est super simple et facile malgré le temps de prise en main... Ensuite question café aucun soucis. Nous en avons testé 4 ou 5 jusque maintenant et rien à redire. Correspond très bien à nos attentent.

Anoniem 29-03-2021

het product heeft zeer goede kenmerken

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

super tevreden over alle mogelijkheden die dit apparaat biedt!
omdat ik nogal veel verschillende koffiedrinkers over de vloer krijg (de een wil gewone de ander ristretto, latte, cappuccino etc.)kan ik een ieder bieden wat hij/zij wil.
geluid van de machine vind ik prima binnen de perken.
nog aan het uitvogelen welke bonen wij het lekkerst vinden.

MenY 08-02-2021

Makkelijker en Lekkerder

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Een hele fijne machine. Heb hem nu enkele maanden in gebruik en kan wel stellen dat we zeer tevreden zijn. Makkelijk schoon te maken, heeft hiervoor eigen programma's. En je kunt er de lekkerste cappuccino's me zetten. We hadden hiervoor ook een Saeco machine die het altijd prima gedaan heeft en nu zijn diensten verleend bij mijn zoon.

Frank. 08-02-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Perfect apparaat voor een lekker kopje koffie. Even uitproberen welke koffiebonen onze voorkeur heeft. Degelijk apparaat met vele mogelijkheden.
Het enige minpuntje is dat je het waterreservoir wat moeizaam eruit kunt trekken

Zeemeermin 25-01-2021

Super toestel

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Het koffiezetapparaat overtreft onze verwachtingen. Super gemakkelijk in gebruik en zeker in onderhoud!

Carla68 08-01-2021

Fantastisch!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Heerlijke koffie, zeer goede schuimplastic bij cappuccino. Ik heb eerder 2 dure apparaten gehad van een ander bekend merk, maar deze Philips is wel ff anders. De andere apparaten heb ik om de 3 jaar moeten vervangen, maar wij zijn in het gezin wel grote koffie drinkers. Ik heb de Philips nu 6 weken dus moet nog wel de lange termijn ervaren. Ik heb geen Nederlandse beschrijving kunnen vinden. Dat vind ik jammer. Let goed op, wij hadden het filter niet geactiveerd, dus vroeg het apparaat 2x snel om ontkalking. Onze fout. Iemand gaf bij de recensie aan dat het slangetje steeds eraf moest bij water vullen. Niet nodig je kunt t element helemaal naar boven schuiven. Omhebt water reservoir te vullen moet ik wel het afval waterbakje naar voren schuiven, anders krijg ik het reservoir er niet uit. Voordeel is dat je t tegelijk iedere keer leegt.

Koffievriend 03-01-2021

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Goed: heerlijke koffie, eenvoudig te reinigen
Niet goed: er komt heel veel water in de opvangbak, terwijl wij altijd een kopje bij het spoelen eronder zetten zodat het niet in de opvangbak terecht komt

Fredhlm 12-12-2020

Prima apparaat, goeie koffie!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Het apparaat maakt heerlijke koffie. Veel mogelijkheden om smaak, sterkte en hoeveelheid koffie vs melk aan te passen.
Maakt veel minder geluid dan vorige machine bij melkschuim maken.

Femmetje 21-11-2020

Fijne espressomachine!

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Mooi apparaat, handig in gebruik en lekkere koffie. Zijn blij met deze aankoop en hopen er nog lang plezier van te hebben. Vooral fijn is dat de melkkan een los element is en in de koelkast bewaard kan worden. Het wekelijks schoonmaken vraagt wel wat meer tijd dan ik verwacht had.

Koffie-fan 19-09-2020

Super! met een suggestie.

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Alles klopt bij deze machine alleen het ontwerp v.d. melkbeker laat te wensen over. Die had ik anders ontworpen. Namelijk een melkbeker met een stijgbuis zodat je bovenop met een melkkoppeling de slang kan aansluiten. Dan hoef je de alu pijp die nu gebruikt wordt ook niet meer aan de buiten kant schoon te maken want die heb je dan niet meer. Op de machine ook een melkkoppeling maken zodat je de slang intern kan reinigen. Hopelijk dat deze bijdrage u tot een ander inzicht kan brengen. Zodra deze machine op de markt komt graag als dank een exemplaat afsturen.

Vlist 23-02-2020

Deze heeft een prima melkschuim functie

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Na de aankoop van een volautomaat uit de 5000-serie, was ik niet tevreden met het LatteGo melkschuim systeem. Na retournering heb ik gekozen voor deze Saeco, en tot volle tevredenheid. Dit melkschuim systeem maakt nauwelijks herrie, en het schuim is veel vaster van structuur zoals het behoord te zijn (lobbig).
De bediening van de 5780 is echte eenvoudig en wijst zichzelf, en door het gebruik van verschillende profielen kun je voor elk gezinslid een eigen smaak vastleggen. Dit apparaat stamt uit 2017, en is naar mijn idee handiger in gebruik dan de nieuwste uit deze serie. Die heeft wel een touch screen, maar dat vergt wel meer swipen om keuzes in te stellen. Bij de 5780 zitten de meest gebruikte functies direct onder handbereik.

Pogofief 21-02-2020

Toute les spécialité automatiques et réussies.

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

La machine est beaucoup plus silencieuse que mes précédentes, c'est bien agréable. Depuis le ristretto jusqu'au capuccino, toutes les spécialités sont réussies et facilement. Reste à voir avec le temps si elle tiendra plus que la durée de la garantie. Mes précédentes Saeco et Philips avait toutes connu un problème juste passés les 2 ans de garantie.

Holties 19-02-2020

Schoonheid die prima koffie zet

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Het apparaat kan 2 capp tegelijk maken. Mooie schuimkraag. Hoeveelheid koffie is altijd aan te passen

Slijver 27-01-2020

Super apparaat en lekkere koffie

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

Mooi apparaat met ruime opties om verschillende soorten koffie te maken. Makkelijk schoon te houden en te bedienen

fredelook 27-12-2019

Belle machine bon cafe

Geschreven voor: Philips SM7580 zwart

très content de mon achat, mais j'ai un peu de mal avec les profiles personnalisés, j'ai défini les profiles répondu aux questions par exemple rouge pour cappuccino, fort, bien rempli, etc, etc, mais a l'usage je suis septique, il me semblerais plus simple de pousser sur le bouton profile jusqu'au rouge par exemple puis "Start", puisque tout à été renseigné dans le profile, mais çà ne fonctionne pas, il faut ré-appuyer sur "cappuccino" puis Start > pas intuitif pour un sous !! du coup les profiles ne me semblent pas vraiment utiles car il faut mémoriser et la couleur et le type de café....... ou alors je me plante sur la fonctionnalité ???? dites moi ce qu'il en est merci