ECM synchronika espressomachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ECM synchronika espressomachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan 26-04-2017

Machine voor thuisbarista's

Ik gebruik de Synchronika nu ongeveer 2 maanden. Het is een hele investering maar voor de echte liefhebber is deze machine zijn prijs zeker waard! De Synchronika is heel degelijk gebouwd (gewicht ongeveer 32 kg) met onderdelen die ook worden gebruikt in de espressomachines die je in de horeca vindt. Door de opbouw als dual boiler met PID temperatuurcontrole blijft de temperatuur van het koffiewater heel constant en haal je zo alle smaak uit je koffie. De stoomboiler van 2 liter geeft meer dan voldoende stoom voor meerdere heerlijke Latte macchiato's of cappuccino's achter elkaar. En door de stille rotatiepomp produceert de machine weinig geluid. Na inschakelen duurt het ongeveer 20 minuten voordat de machine op temperatuur is, een normale tijd voor een dergelijke machine. Bij deze machine hoort eigenlijk ook een goede koffiemolen. Alleen met vers gemalen bonen krijg je de allerbeste espresso.

Pluspunten

• Bouw kwaliteit
  • Constante temperatuur van het zetwater
  • Tegelijk espresso zetten en melk opschuimen
  • Meer dan voldoende stoomcapaciteit

Minpunten

• Niet echt zuinig in energiegebruik