Medion MD 17166 - Reviews

Apparaat type
volledig automatisch
Type/soort
koffiezetter

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Babs 31-03-2017 Product paar dagen in bezit

Slechte koffie, melk opschuimen werkt eigenlijk niet.

Ik heb deze machine gekocht omdat ik graag piston-espresso drink en het opschuimen lekker makkelijk zou zijn.
Helaas is het de slechtste aankoop ooit.
Ik had vroeger een Nespresso apparaat met een soortgelijk opschuim systeem. Dat werkte perfect. Ik ben overgestapt omdat ik de cupjes niet echt lekker vond en ook vrij duur.
Ik gebruik nu een Solis piston apparaat met een stoompijpje. Lekkere koffie maar opschuimen is best wat werk. Nu de machine lekt wilde en ik als het apparaat gerepareerd moet worden een andere machine nodig heb wilde ik iets eenvoudigers. Deze machine leek perfect. Wel de piston koffie maar ook het makkelijke opschuimen.
Helaas een verschrikkelijke tegenvaller. Met dezelfde hoeveelheid koffie die ik gebruik in de Solis krijg ik hier erg slappe espresso. Het lijkt zelfs niet eens op espresso. De melk opschuimen is een regelrecht drama. het duurt vreselijk lang, tussendoor stopt de machine meerdere malen en de blauwe lampjes beginnen dan allebei te knipperen. Ik zet de machine dan maar even uit en weer aan. je bent er zeker 5 minuten mee bezig. De melk smaakt waterig. Ik gebruik grote bekers, 350 cc. Ik doe 330 cc in de melkkan maar er blijft bijna 100 cc over in de melkkan terwijl de beker helemaal vol gaat. De rest is dus water. het ding stoomt, als een locomotief, zoveel stoom komt de keuken in.

Nee, dit is een hele slechte koop geweest. De koffie bij de supermarkt is nog beter. Het apparaat gaat terug.