Philips HD8827 zwart - Reviews

2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8827 zwart op Kieskeurig.nl.

8,1

Wijnand 22-08-2017

Compact apparaat, eenvoudig bedienbaar

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Apparaat is compact en daardoor geen sta-in-de-weg.
Makkelijk te bedienen, hoeveelheid per dranktype en sterkte van de koffie eenvoudig in te stellen.
Stoompijpje eigenlijk te gebruiken voor melkkannetje,maar kan ook prima direct in het kopje.
Temperatuur van de koffie is goed heet,
Water- en bonenreservoir is aan de kleine kant, maar is niet bezwaarlijk. Koffieuitloop zit iets hoger dan gewend.

Pluspunten

• Compact
  • Hoeveelheid koffie eenvoudig in te stellen
  • Goede koffietemperatuur
  • Maalgraad eenvoudig aan te passen

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Klein bonenreservoir
  • Hoogte koffieuitloop

Maria24 11-12-2017
  • Product gekregen

Vers gezet het lekkerst!

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Met dit apparaat kun je door één druk op een knop eenvoudig kiezen voor een espresso, espresso lungo of kop koffie (twee drukken voor twee koppen tegelijk). Het volume is aan te passen; de standaardinstellingen zijn wat mij betreft perfect! Wel heb ik de maling veranderd. Ik heb voor een iets fijnere gekozen. Er zijn hiervoor vijf standen. De machine maakt behoorlijk wat geluid, maar ik denk dat dit typerend is voor koffiemachines die bonen vers malen. Het reservoir voor koffiebonen bijvullen (indicator hiervoor) is een fluitje van een cent. Dit reservoir had voor mij ruimer mogen zijn.

Een grotere of kleinere kop of koffieglas? Het maakt niet uit. De koffie-uitloop is uitschuifbaar. Helemaal naar beneden trekken is aan te raden bij een kleine kop in verband met spetteren.

Wat ik helemaal fantastisch vind is de heet water-functie. Geen gedoe meer met een extra waterkoker op het aanrecht. Kopje thee of poedersoepje worden voortaan gezet met deze Philips. Heet water komt uit het pijpje van de melkopschuimer in een hoeveelheid die jij wilt. De straal blijft lopen tot je weer op het knopje drukt. Melk opschuimen met het stoompijpje is zo gebeurd.

Het waterreservoir is uitneembaar, heeft ruim voldoende inhoud en laat zich simpel vullen. Een indicator gaat branden als het voor dit laatste tijd is.

De bediening wijst zichzelf, supermakkelijk allemaal.

Dan de smaak. Vers gemalen koffiebonen….. dat proef je meteen. Zoveel lekkerder! Ik gebruik nu dark koffiebonen en heb de maling aangepast voor een sterker kopje koffie. Binnenkort gaan er gewone koffiebonen in. Mocht iemand dan een sterker kopje koffie willen, is er nog de aroma plus knop, die dit mogelijk maakt.

Temperatuur is oké. Ik drink mijn koffie vaak zwart en kan de koffie meteen uit de machine drinken.

Het apparaat kent een automatische spoelcyclus. Hierdoor loopt de lekbak stilaan vol. Als het nodig is deze te legen, gaat er een indicatorlampje branden. Zo ook als het koffiedikreservoir leeggemaakt dient te worden. De dagelijkse schoonmaak bestaat uit deze onderdelen en het waterreservoir spoelen onder de kraan. De melkopschuimer heeft een pijpje dat je er eenvoudig kunt afhalen en omspoelen na gebruik. De wekelijkse reiniging beslaat een reiniging van het koffiekanaal en de zetgroep; de laatste moet aan de lucht drogen en dit duurt nogal… Met een doek mag je er niet aankomen. Iets om ’s avonds te doen en dan de volgende ochtend terugplaatsen.

Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Uitstekende smaak
  • Strak design
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Maakt veel geluid

Jeroenb90 10-12-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

De Philips 3000 Serie HD8827/01 hebben we nu een aantal weken in gebruik. Het is een erg fijn apparaat waar afhankelijk van je bonen, lekkere koffie uitkomt.
Het apparaat zorgt altijd voor een goede kop koffie, zo zal het de kop bijvoorbeeld niet afmaken als het heeft gemerkt dat er niet meer genoeg bonen in het reservoir zaten.

Helaas heeft het apparaat 2 kleine min puntjes, zo voelen de knoppen een beetje zwakjes aan.
Je kunt ze in verhouding vrij diep in drukken terwijl het voelt alsof ze alleen in het midden vast zitten.
Het 2de min punt is dat de koffie er op nog net geen 80 graden uit komt, zoals op de foto te zien is.
Hierdoor is de koffie in een koude koffie mok al snel een beetje afgekoeld.
Niet erg als je meteen wilt drinken, maar minder als je meerdere koppen moet zetten als er bijvoorbeeld visite is. De kopjes voor verwarmen is dan ook aan te raden.

kleine notitie, het malen van de bonen maakt wel wat geluid. Voor mensen die geen espressomachine gewent zijn zal dit even wennen zijn.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Zet geen koffie bij te weinig bonen
  • Mooi apparaat
  • Klein maar volledig

Minpunten

• Koffie mag wat warmer
  • Knopjes voelen beetje zwak aan

Loess 11-06-2018

Mooi fijn apparaat

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Een fijn mooi apparaat waarvan de koffie goed smaakt..
De melkopschuimer is teleurstellend
Verschillende dingen geprobeerd maar helaas niks werkt.. alleen de aller eeste keer is het gelukt.

Nico60 12-03-2018

Valt erg tegen

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Maakt veel geluid. Waterbak snel legen, oorzaak niet gevonden. Koffiebonen snel bijvullen. Alles bijelkaar valt deze keuze erg tegen na jarenlang een ander apparaat van Philips te hebben gehad. Redelijk spijt van aankoop.

MAFO 08-03-2018

Spijt van de aankoop

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Heb het product twee weken in mijn bezit en moet het nu al opsturen voor reparatie. Ook dit gaat met veel moeite. Na vier kopjes koffie wordt al aangegeven dat de koffiedikbak vol is. Dit is helemaal niet het geval. Er ligt versgemalen koffie in de lekbak.

Lex 18-02-2018

compact apparaat met perfect resultaat

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Ons Siemens apparaat had zo'n 21.000 kopjes gemaakt en werkte nog steeds naar behoren. We wilden voor ons vakantiehuisje ook een espressomachine. We hebben voor thuis een Jura C65 aangeschaft en de oude Siemens meegenomen naar het vakantiehuisje. Helaas de verkeerde ( gekarameliseerde ) bonen in de Siemens gegooid wat het einde van de machine betekende. Op zoek naar een nieuw apparaat voor een redelijke prijs zijn we bij deze Philips uitgekomen. Het is gewoon een heel goed apparaat, zeker niet minder dan de 3x duurdere Jura. Heeft zelfs meer instelmogelijkheden. Wat ik ook belangrijk vind is dat de temperatuur van de koffie heel heet is. Ook bij de Philips is dit zeker het geval. In de +/- 35 jaar dat we "aan de espresso zijn" is deze Philips ongeveer het 8e apparaat. Na zo'n 20.000 tot 25.000 kopjes beginnen ze vaak minder te worden. Ik zou deze Philips met Saeco binnenwerk zeker aanraden, doet niet onder voor de 3x duurdere apparaten. Enige puntje waar de ontwerpers naar zouden kunnen kijken is het deksel van het koffiebonenreservoir. Komen er bonen naast het scharnier terecht dan kun je het dekseltje niet sluiten . We gebruiken meestal de espressobonen van Lidl , 100% Arabica die een uitstekend resultaat geven met een mooie cremalaag.

Pluspunten

• compact
  • hoge temperatuur van de espresso

Gerben 11-12-2017

Grote knoppen, handig in gebruik kleine wateropslag

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Ik heb het product nu ca. 2 week in gebruik, zeer handig in gebruik en een mooie vormgeving.
Ook zijn de knoppen groot en duidelijk.
Het nadeel van deze machine is dat er eigenlijk een iets te kleine wateropslag in zit. Ook de functie dat er 2 koppen tegelijkertijd gezet kunnen worden duurt iets te lang.
Qua prijs/kwaliteit zeker een aanrader!

Pluspunten

• Grote drukknoppen
  • Zelfreinigend

Minpunten

• Kleine wateropslag
  • Weinig waterdruk voor 2 koppen. Duurt te lang

John58 10-07-2019

Mooie machine, te klein bonenreservoir

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Mooie, compacte machine die prima koffie-varianten levert. Flink waterreservoir, maar ik krijg maar 125 gram bonen in de maalunit: dat is de helft van de opgegeven capaciteit. Het restwater en -prut reservoir is weliswaar gemakkelijk aan de voorkant uitneembaar, maar het is onhandig groot en erg kwetsbaar. Goed opletten dus met wat je doet.

Debbie 16-06-2019

veel lawaai, noisy

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

looks great, works good. Makes lots of noise when grinding.
Uses lots of counter space. Coffee is good.

Gerard2019 14-06-2019

Geweldig

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Er hadden wat meer onderhoud producten bij moeten zitten zoal een kwastje en een ontkalking setje plus rubberen ringen
Oorspronkelijk gepost op philips.be

assie54 23-04-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Wil je van lekkere koffie genieten, dan is deze Volautomatische espressomachine zeker een aanrader. Koffie in 4 smaken en sterkte zelf in te stellen.
De melkopschuimer vind ik wel gehorig, maar doet zijn werk prima voor een heerlijke cappucino

Vince128 06-04-2019

Prima aperaat in zijn klasse

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Werkt altijd goed , maakt wel wat veel herrie bij het malen.
Het schoonmaken is ook niet moeilijk en zo gedaan
Wel het bijvullen van de bonnen is onhandig ,
rare vorm reservoir en als er bonen naast vallen liggen ze in een randje waar je deksel in vals en moet je ze er weer uit schuiven
Verder tevreden over

Carib 01-04-2019

Zeer ongebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Zeer ingewikkeld , Zeer moeilijk te onderhouden, onpraktisch in gebruik . Bovendien ervaren dat ook reserve-onderdelen niet altijd op voorraad zijn

23004001875 18-03-2019

Koffie NIET warm genoeg

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Als je van warme koffie/espresso houdt moet je dit apparaat zeker niet kopen. Apparaat ter reparatie teruggestuurd. Advies: kopjes voorverwarmen! Laf hoor...andere fabrikanten lukt het wel om de juiste temperatuur uit het apparaat te krijgen.

Ton 10-03-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Espresso apparaat nu 3 dagen in mijn bezit en ben er erg tevreden over.
Water en koffiebonen goed bij te vullen vanaf boven , alle knoppen geven een heerlijk kop koffie. Visite is verrast door deze lekkere koffie.
Een aanraden eerste klas voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Goede hete koffie

Minpunten

• ik kan geen minpunt bedenken

Peter 21-02-2019

Onpraktisch apparaat

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Mede op basis van de positieve reviews gekozen voor de HD8829/01. Helaas vind ik het een bewerkelijk en daarmee onpraktisch apparaat. Als je het apparaat start begint het eerst iedere keer met het laten lopen van water. Als eindelijk het apparaat klaar is om koffie te maken. Duurt het onder het produceren van het nodige lawaai nogal lang voordat er iets gebeurt. Hoezo in no-time? Heel vervelend bij het maken van cappucino is dat eerst een sloot water wordt geproduceerd voordat de melk komt wat resulteert in een heel slap bakkie. Dan kun je dat natuurlijk eerst afvangen maar is wel onpraktisch. Ondanks de fijnste maling en instelling op extra sterk is de sterkte van de koffie matig. Als je na gebruik van de melkopschuimer wilt doorspoelen duurt dat ook weer heel lang voordat er iets gebeurt. Om overstroming te voorkomen moet je de lekbak eigenlijk na ieder gebruik legen. Heel vervelend is ook dat als het apparaat op standby wordt gehouden de aan/uit knop onophoudelijk rood knippert. Heel vervelend als het apparaat in zicht staat. Dan moet je dus iedere keer de hoofdschakelaar aan de achterkant van het apparaat uitzetten.

Minpunten

• ‘Voorwater’ bij cappucino
  • Sterkte koffie matig
  • Lekbak snel vol
  • Knipperende aan/uit knop
  • Koffie in no-time wordt niet waar gemaakt

mar65 13-08-2018

makelijk om te bedienen,geeft alles aan wat er moet gebeuren

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

het is een heel fijn apparaat, zet heerlijke koffie die je met plezier maakt. we geniet nog meer van ons kopje koffie! en is zeker een aanrader!

Jolly1965 05-06-2018

Moeilijke melkopschuimer

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

De koffie is prima. De werking van de melkopschuimer niet fijn. Heb bijna mijn handen verbrand. Onhandig omdat je hem op tijd uit moet zetten anders bulkt de melk erover. En dan nog schuint hij niet goed.
Erg jammer

Natascha52 25-05-2018

Melk spettert

Geschreven voor: Philips HD8827 zwart

Ook gekocht om cappuccino te maken.
Melk spettert alle kanten uit en schuimt niet. Al vele melksoorten gebruikt.
Oplossing graag anders zonde van mijjn geld en zeker niet goedkoop.