Magimix M190 - CitiZ & Milk - Reviews

capsules
Type
koffiepadsysteem
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino, hete melk, latte macchiato

rvanloo 18-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat, lekker kopje koffie. De levensduur van de machine wordt sterk bepaald door de mate van onderhoud die je eraan doet. De onze heeft precies 3 jaar en 4 maanden oftewel 7720 cupjes gewerkt met 'regelmatig' onderhoud, echter niet conform advies van Nespresso die stelt dat na 400 tot 600 cupjes een ontkalking plaats moet vinden. Gevolg; de zeef waar de koffie door komt aan de voorkant nadat het water door het cupje wordt geperst raakt verstopt. Er zitten een behoorlijk groot aantal minuscuul kleine gaatjes in waarvan bij onze machine meer dan de helft verstopt zat. Dan gaat er meer koffie in de lekbak dan in je kopje. Ik ben er achter gekomen door het apparaat volledig uit elkaar te trekken om achter de oorzaak te komen. Van binnen zag het er verder uit als nieuw, geen kalk, geen troep, niks. Alleen die doorvoer die deels verstopt was.
We hebben een nieuwe gekocht, een Krups dit keer, zelfde apparaat want de Magimix kon ik zo snel nergens meer krijgen. Ik weet in ieder geval dat ik vaker ga spoelen en ontkalken cq reinigen.
Een gesprek met Nespresso leverde de tip om iedere dag vóór gebruik eerst een kopje water door te laten lopen. Zinnig, want daarmee spoel je die gaatjes schoon....

Jasper81 18-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,8
Het is een mooi apparaat dat niet misstaat in de keuken. Lekker compact. Nog steeds na ruim een jaar ben ik blij met hoe het apparaat eruit ziet.

De smaak van de originele cupjes is prima maar er ook zijn er erg lekkere gewone huismerk cupjes te krijgen voor dit apparaat.

De melk wordt lekker schuimend opgeklopt met het ene hulpstukje en met de andere gewoon licht geklopt en blijft vloeibaar, prima. Alleen de temperatuur daar ben ik niet tevreden over. Als je een koffie verkeerd of cappuccino maakt met dit apparaat moet je eigenlijk je vers gezette bakkie daarna nog even opwarmen in de magnetron. En dat valt me echt enorm tegen! Het probleem is dat het dan alsnog kan overkoken in de magnetron, je moet goed opletten, het kost extra tijd en als je de melk opgeschuimd hebt dan kookt de schuim direct over de rand in de magnetron terwijl de koffie/melk nog niet echt heet genoeg is opgewarmd. Maar als je een lauw bakkie koffie ook prima vindt is dit apparaat prima.

Het schoon houden vergt wel wat extra werk. De opvangbak van de gebruikte cupjes wordt al snel vies en dan moet je een paar delen los halen en weer in elkaar zetten om het goed schoon te krijgen. Als je melk over de rand gaat (en dat gebeurt mij nog steeds geregeld na een jaar) dan ben je helemaal de klos. Dan ben je zo een kwartiertje zoet met alle randjes en kiertjes schoonmaken.

Al met al geef ik het apparaat een 7-.

koffiedrinker Gent 03-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Magimix Citiz gekocht 3 jaar en 1 maand geleden. Toestel heeft steeds goed gewerkt, gebruiksvriendelijk, vlotte bestelling van capsules en levering. Defect gemeld na 3 jaar en 1 maand, dus minder dan 1 maand na het verlopen van de waarborg. Nespresso stelt dat het toestel buiten garantie is. De commentaar dat we eerst geprobeerd hebben om te ontkalken, en eerst naar de winkel waar het toestel is aangekocht is, wordt weggewimpeld. De klantenservice ziet wel dat het toestel niet intensief gebruikt is (ze weten perfect welke bestellingen er geplaatst zijn), maar kan toch niets doen. Toestel nieuw 265 EUR betaald indertijd, herstelkosten nu 115 EUR (of bon met korting van 30-60 EUR als we alsnog een nieuw toestel zouden kopen) Al bij al een HEEL DUUR KOPJE KOFFIE. We zullen naar een betere prijs/kwaliteit verhouding zoeken.

EricC1965 22-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Onze Magimix is nog geen 2 jaar oud en heeft het nu helemaal begeven. Hij lekt behoorlijk langs de capsules en het raster komt niet meer door de voorkant van de capsules. De smaak van de Nespresso koffie is op zich oke maar dat heeft niets te maken met het apparaat. Wij vinden het apparaat ook veel herrie maken.

Mriek00 24-12-2011 Product jaar of meer in bezit

9,6
Heerlijk!! We hebben deze machine nu bijna 2 jaar, maar echt heerlijke koffie! Wel een bepaald imago, maar niet alleen design maar ook smaak is heel goed. De Nespresso shops zijn trouwens ook een lust voor het oog. Daar kun je de koffie's ook proberen, goede extra service. Verder word je altijd heel netjes en correct geholpen. De cups zijn wel vrij prijzig en zijn net weer omhoog gegaan qua prijs, dat is een nadeel. We hebben 'm pas 1x ontkalkt. Een investering, maar zeer zeker de moeite waard als je van koffiedrinken houdt! Ook de mogelijkheden zijn erg veel voor zo'n relatief klein apparaat.

Vincentius 11-09-2011 Product paar dagen in bezit

Geweldig wat een verschil met een DE klassiek filter apparaat, ook goed maar geen vergelijk in smaak. De DE blijven we gebruiken voor grote gezelschappen. Senseo hebben we nooit gehad want dat is echt niet te drinken... slootwater smaakt beter. Zelfs een machine die bonen maalt, 1.000,- euro kost maakt geen koffie die zo smaakt.

De melkopschuimer is echt een uitkomst... we werkten met zo'n batterijmodel werkt wel maar geen gedoe meer met magnetron (overlopende melk etc.) snel schoon te maken en prachtig design.

Er is wel een groot nadeel aan het gebruik van deze machine en dat is: bijna alle reviews zijn zo positief dat er nooit een prijsdaling zal optreden van de Nespresso cups, maar eerlijk is eerlijk het is werkelijk niet te geloven dat zo'n simpel apparaat zulke lekkere koffie zet. Over de warmte hebben we niet te klagen bij Lungo, echter wel bij capuccino die is niet zo heel warm.

anita 1968 28-05-2011 Product maand in bezit

Ik heb de nespresso magimix met melk opschuimer nu bijna twee maanden en zeer tevreden.Bestellen van de cups voor de eerste keer gaat makkelijk en je wordt goed geholpen.Na aantal weken ben ik gebeld door nespresso of alles naar wens was nou dat vind ik nog is netjes.Ik doe de bekers met warm water voorverwamer blijft de koffie langer heetNu vind ik alleen dat de melkopschumer niet meer goed de melk opklopt na gebeld te hebben met de nespresso service lijn werdt me verteld om andere melk te gebruiken ( gebruik nu halfvolle van campina) maar houdbare melk is beter en mocht het probleem zich nog voort doen moet ik gewoon even terug bellen.....ik ben echt super tevreden.

RobBogers1 12-02-2011 Product jaar of meer in bezit

---------- update review, 12-02-2011 ----------
Na een jaar gebruik gemaakt te hebben, ging het even fout. Op een of andere manier was het ding na een ontkalkprocedure oververhit geraakt en schijnbaar defect. Na een telefoontje met Nespresso werd gelijk aangeboden het ding op te halen en onder garantie te repareren een eventueel leenapparaat werd gelijk meegestuurd. Gelukkig bleek na een uurtje dat het apparaat het weer normaal deed. Wat een service, geweldig!!

---------- 1e review, 30-11-2009 -----------
Vanmorgen dus zo'n apparaat gekocht en gelijk uitgeprobeerd. De eerste 2 kopjes smaakten voortreffelijk en ook de volgende twee. Opschuimen gaat eenvoudig met het bijgevoegde accessoire. Dik tevreden dus. Na een telefoontje met de club, waar ik nu ook lid van ben (hoe is het mogelijk) blijkt dat een eventueel defect apparaat gratis thuis wordt opgehaald de eerste twee jaar. Volgens mij een goede service. gelijk maar even de welkomstset met koffiesoorten besteld. Dit zijn er 250 waarmee we voorlopig wel vooruit kunnen, dacht ik zo. Hopelijk blijft het gebruiksplezier enige jaren duren.

bijna aow 10-02-2011 Product kwartaal in bezit

Makkelijk apparaat. Kadootje. Zou hem zelf nooit kopen voor de prijs. Ik was al tevreden met mijn senseo (weleswaar met extra nescafépoeder)maar dit is super. Het enige minpuntje vind ik, dat als je 2 X melk achter elkaar opschuimt, de 2de X de melk (veel) minder goed schuimt. Na wat uitproberen kwam ik erachter dat dit komt omdat de melkbeker dan nog warm is. Een beetje koud water met een ijsklontje verhelpt dit.

leetah1965 27-12-2010 Product maand in bezit

Perfecte koffie. Wij gebruiken de ristretto en lungo.
Met de volle melk van de euroshopper altijd een heerlijke slagroom achtige melk laag op de koffie. Apparaat makkelijk in gebruik en goed schoon te maken. Ik geef toe dat het duur is omdat de koffie zo lekker is dat je geen zin meer hebt in een waterige senseo of een kopje van een normale koffiezetter maar ik heb het er graag voor over..

e.dekkers 20-11-2010 Product jaar of meer in bezit

--------- update review, 20-11-2010 ----------
We hebben de Magimix/Milk nu één jaar in bezit. We zijn nog even enthousiast als in het begin. Het enige nadeel is dat de milk soms wat aankoekt en wat lastig schoon is te maken omdat je er niet goed in komt. Maar dit is zeker geen belemmering, koffie is heerlijk en de schuimer wordt dagelijks gebruikt bij ons. Alle cups gaan wel voor de grotere maat mee. Anders wordt het wat prijzig. Ook voor de cappuccino.

--------- 1e review, 18-12-2009 ----------
Deze machine een paar maanden in huis. Zeer tevreden. Weinig schoonmaken en de melkschuimer is echt goed. Uiteindelijk gebruik je een paar cups die je het lekkerste vindt. Wij gebruiken alle cups met de lungo knop (dus meer water). Behalve als we cappuccino of latte macciato zetten. Bij een demonstratie gebruikte men de AH magere melk van de euroshopper. We hebben alle soorten melk uitgeprobeerd maar vinden dat deze inderdaad het beste schuim geeft.

HeinB 21-05-2010 Product half jaar in bezit

De koffie smaakt erg lekker, dat is toch zeer belangrijk :-) Er zit ook echt verschil tussen de soorten qua aroma, sterkte en smaak, dus je krijgt al snel bepaalde voorkeuren. Het apparaat maakt een degelijke indruk.

Het apparaat is erg mooi qua design vind ik. Schoonmaak is goed te doen, je moet wel regelmatig even "leeg" doorspoelen. En zoals anderen al zeggen: de koffie is niet zeer heet, het kopje voorverwarmen met heet water helpt. Dit staat overigens ook in het boekje.

Ik had iets minder geluid verwacht bij het zetten van koffie, maar is niet heel erg.

Wat Nespresso goed doet qua marketing, is het hele "exclusieve" club gevoel. Er is echt een lidmaatschap met welkomstaanbieding e.d. Bestellen gaat makkelijk en wordt snel geleverd. Ook werd ik na een aantal maanden gebeld of alles nog beviel en er misschien vragen waren. Erg netjes!

melvinvg 07-04-2010 Product paar dagen in bezit

Heb het apparaat vandaag aangeschaft en direct erg enthousiast! Wat een super melkschuimlaag en heerlijk warme koffie. Wel eerst even je kopje van te voren met water voorverwarmen! Dit scheelt enorm en blijft de koffie echt heet!

Ook handig dat je de hoeveelheid koffie kunt programmeren.

Een echte aanrader.

ries1 12-03-2010 Product half jaar in bezit

Nu een halfjaar in bezit en bevalt uitstekend. Gebruik hem voornamelijk voor lungo en capuccino. Hele lekkere koffie; echt een wereld van verschil met de senseo.
Ik koop mijn cupjes bij de Bijenkorf. Is altijd leuk: als je wat langer moet wachten krijg je een kopje koffie aangeboden en je wordt hier echt als klant behandeld (was het in alle winkels maar zo....). De prijs van de cupjes is er natuurlijk ook wel een beetje naar, maar toch.
Pasgeleden flink wat lungo-cupjes gekocht en gelijk daarna een mail in mijn mailbox dat er een nieuwe lungo-smaak zou zijn (deze smaak is er echter al wel een tijdje, dus dat klopte niet helemaal). Mooi voorbeeld van gerichte marketing. Maar ik vind het niet irritant.

Het apparaat is supersimpel te bedienen en schoon te houden. Alles voelt ook degelijk aan.
Kortom, een mooi apparaat met heerlijke koffie.

Fem19 06-03-2010 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat! Door het ruime assortiment aan smaken zit er altijd wel een smaak tussen die je lekker vindt. Hiervoor hadden wij een Dolce Gusto, maar dan zit je bij de melksoorten gebonden aan de koffiesmaak. Nu kun je zelf kiezen welke espresso je kiest voor je cappucino. Een cappucino/macchiato/latte is ook zo gemaakt. Melkopschuimer geeft heel goed/dik/stevig melkschuim! Hebben verschillende soorten melk geprobeerd, maar het schuim is altijd prima! Enige nadeel is dat het schuim niet zo warm is. Naast dat het apparaat zeer eenvoudig is in gebruik, is het ook makkelijk schoon te maken. Geen gedoe met stoompijpjes e.d. De onderdelen kunnen makkelijk los worden gemaakt van het apparaat en schoon worden gemaakt.
Ik vind het apparaat ook mooi en het is niet zo groot.
Bestellen bij Nespresso gaat snel en makkelijk, prima service.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar het oogt allemaal heel degelijk. Mocht er toch iets kapot gaan, dan haalt Nespresso je apparaat op en krijg je een leenapparaat (3 jaar garantie).

JV62 27-02-2010 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat. Gebruik zéér eenvoudig, koffie heerlijk, cappuccino, latte macchiato, latte, makkelijk en snel te maken.
Maar vooral de espresso en de koffie is heerlijk geheel zonder gedoe, ingewikkelde schoonmaak of allerlei instellingen.
Een aanrader!

surfingjohn123 31-12-2009 Product paar dagen in bezit

net binnen en de eerste koffie gemaakt, eerst een normale kop koffie en daarna de capucino met een overheerlijke laag melkschuim, wij hadden hiervoor een normale filter apparaat en een senseo, tja nu moet ik concluderen, ik heb nooit echte koffie gedronken, wat een heerlijke smaak, koffie is eenvoudig te zetten en een keur aan smaken!

duuren1974 06-12-2009 Product paar dagen in bezit

Na lang wachten hebben we dan eindelijk dit Nespresso-apparaat aangeschaft. Gelukkig valt het apparaat een stuk kleiner uit dan de doos doet vermoeden. Met de NL handleiding die erg duidelijk is door het gebruik van plaatjes, kwam binnen 10 minuten het eerste kopje koffie uit het apparaat. Dat het lekker koffie is, hoeven we niet toe te lichten.

Het bedieningsgemak van het apparaat is super. De geluidsproductie bij het zetten van een kopje koffie viel een klein beetje tegen. De Aerocinno hebben we nog niet uitgeprobeerd. Maar als die net zo makkelijk werkt als het koffiegedeelte, komt dat best wel goed.

Pasqal 04-11-2009 Product kwartaal in bezit

Nadat mijn FNA2 overleden is een Cities & Milk voor thuis en een Essenza voor onderweg aangeschaft.
Net als de FNA2 voldoen ook deze machines weer aan de hoge verwachtingen die ik van Nespresso heb sinds mijn kennismaking in 2005.

De cups zijn wel wat duurder, maar ik krijg ze waar ik maar wil bezorgd en de smaak is altijd goed. Het gemakkelijke onderhoud en snel zetten van een kopje heerlijke koffie weegt op tegen de extra kosten.

Mr.Franske 23-09-2009 Product paar dagen in bezit

Wij zijn nu een paar maanden in het bezit van de Magimix CitiZ & Milk. Absoluut tot volle tevredenheid. Het apparaat werkt probleemloos en zorgt voor een prima kopje espresso. Het schuim voor de cappuccino is ook dik in orde en kan elke vergelijking gemakkelijk doorstaan. Dit weekend proefde mijn vrouw cappuccino uit een Jura van € 2.300,--, zij proefde geen enkel verschil. Je moet alleen wat meer handelingen verrichten. De kwaliteit van de espresso is volgens mij het maximaal haalbare uit een volautomaat. Ik vond de espresso uit dezelfde Jura niets beter, de smaakverschillen zitten hem in de gebruikte koffie. Wil iemand nog betere espresso moet hij een (duur) handmatig bediend espresso apparaat aanschaffen en een barista cursus volgen. Leuk voor de liefhebbers, ik vind de balans tussen gemak en kwaliteit bij deze Nespresso uitstekend. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets melden.