FrancisFrancis Francis X1 Ground rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de FrancisFrancis Francis X1 Ground rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

g van Kerkvoorde 14-11-2011

Heel veel energie gestopt in het uiterlijk van deze machine, daar is ook niets over te zeggen. Jammer dat er geen energie is gestoken in het gebruik ervan, koffie spuit alle kanten uit als er iets teveel koffie in de houder zit, smaak van de koffie is bijna zo goed als van een Senseo van een paar tientjes en als je gemotiveerd hierover mailt naar de klantenservice van Illy, krijg je niets (meer) te horen, dus niet alleen de machine van Illy is een grote farce!

Mickey1998 04-09-2011

Schitterend apparaat, mooi op het aanrecht, smaak van de koffie is prima, maar qua duurzaamheid kan je beter een prul van 6 tientjes kopen. Is nu voor de derde maal kapot, 2 maal de temperatuurmeter en 1 maal "hersendood". Essentiele schoonmaaktips ontbreken in de gebruiksaanwijzing.

Visser1980 28-07-2010

Dit mooie apparaat ( francis francis X1 voor ground koffie) is echt een grote miskoop.
De koffie smaakt niet en heeft nauwelijks een cremelaag. Daarbij overstroomt het apparaat als je een normale dosis koffie in de houder stopt.

Het servicecentrum van francis francis is niet erg gewillig om je van de klachten af te helpen. (ondanks dat ze deze klachten erg vaak te horen kregen) Mijn klachten zouden niet te maken hebben met fabrieksfouten en daarom konden ze mij niet verder helpen. De goede cremelaag zou terug komen bij een fijner gemalen koffie (not!) en het overstromen zou komen omdat ik er te veel koffie in doe. (terwijl ik het originele maatschepje gebruik) Ik zou dat maatschepje maar tot driekwart mogen vullen volgens FF(???). Dat doe ik nu, gevolg; geen overstromingen meer en slappe bakkies.

Wat ik nog niet heb verteld is dat het schoonmaakwerk echt een drama is. Als je na het zetten van 1 kopje alle koffie uit het apparaat wilt krijgen ben je minstens 5 minuten bezig.

Kortom een prachtig mooi designapparaat, wat niet geschikt is waar het voor is bedoeld.