Siemens TI905201RW - Reviews

type
espresso machine

Bert 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne koffiemachine.

Fijne koffiemachine. Heeft een aantal goede verbeteringen t.o.v. het vorige model. Hierdoor is de de bediening van het apparaat beter. De koffiesmaak is op maat in te stellen.

Ingrid 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Waanzinnig goede bonen koffie

Wat enorm verrast is de hoge temperatuur, de melk receptuur en de gemalen koffie. Ook de Barista functie geeft heel veel mogelijkheden. We hebben vele apparaten vergeleken en geprobeerd en de Siemens springt er maximaal bovenuit.

Pluspunten

• Temperatuur tot 96 graden C
  • Melkreservoir altijd schoon
  • Erg stil in gebruik

Siemens EQ9 s500 (* TI905201RW*) 25-11-2016 Product paar weken in bezit

WAUW, WAT EEN INNOVATIE...!! SUPER MOOIE ESPRESSO MACHINE

Wauw, wat een pareltje.
Heb al sinds 2012 de Siemens EQ7 Espresso machine en twijfelde toen al tussen de EQ7 en EQ9.
Heb jaren genoten van de EQ7 maar omdat ik te gierig was om hem door Siemens professioneel te laten reinigen ben ik er zelf mee aan de slag gegaan.
Na een deel open sleutelen van de machine viel er ergens een klein onderdeel uit en kon helaas niet vinden waar het vandaan kwam.
Snel weer in elkaar gezet maar toen was het kwaad al geschied.
Heb hem diverse keren (*steeds verder*) uit elkaar gehaald en in elkaar gezet maar hij deed echt niet meer zoals het hoorde.
Uiteindelijk de EQ7 tot op elk draadje uit elkaar gelepeld en opnieuw vanaf de grond in elkaar gezet tot hij weer een (*schakelaar*) storing aangaf dus gedeeltelijk uit elkaar en met een tangetje de schakelaar "verbinden"zodat de melding weg was..
Dacht eindelijk doet hij het weer... tot dat.......
Ik het tangetje iets verschoof.
Hoppa hele huis zonder stroom.
Apparaat deed weinig meer.
Weer het apparaat uit elkaar gelepeld en alles nagekeken maar echt niets kunnen vinden.
Alle printplaten waren nog "schoon".
Heb hem in elkaar gezet en uiteindelijk maar besloten om toch een nieuwe te kopen.
Omdat ik niet super veel koffie drink (*Paar bakjes Cappuccino per dag*) toch nog even zitten twijfelen of ik niet voor de EQ6 serie ging maar na veel wikken en wegen kwam ik erachter dat de EQ9 serie een zelfreinigend melksysteem heeft en dat gaf bij mij de doorslag.
Heb hem in een "gekke bui" gewoon maar aangeschaft.
Sjees, wat ben ik toch blij dat ik het nu maar gewoon gedaan heb.
Op dat moment denk je even "wat een geld" maar zodra je hem een dag in gebruik heb ben je het alweer snel vergeten.
Nu is het gewoon de het melk reservoir in de koelkast zetten en op de aan/uit knop drukken en de EQ9 doet alles vanzelf.
Scheelt me elke dag gewon weer een aantal minuten werk.

De EQ9 is ook een plaatje zeg, in één woord WAUW.....
Het grote kleuren scherm. de BARISTA modus (* eigen instellingen w.o. temperatuur, hoeveelheid water/bonen, grofte van maling, verhouding melk bij melkhoudende dranken, de intensiteit van de smaak etc*).
Ook hoe "stil"het apparaat eigenlijk is vergeleken bij andere Espresso machines.

De eerste paar bakjes was het even uitproberen tot je de juiste instellingen hebt gevonden maar eenmaal juist kun je het opslaan in je eigen profiel (*tot 10 personen*)
Kom je er niet uit heb je ook gewoon de standaard instelling.
Al met al ben ik eigenlijk stiekem wel een klein beetje happy dat ik mijn EQ7 "gesloopt" heb haha.
Wel zonde van het geld natuurlijk maar daar kan ik nu toch niets meer aan veranderen en geniet nu extra van de "nieuwe"bakjes Cappuccino..
Bij twijfel over de kosten ven de EQ9 zeg ik als je het red gewoon doen.
Je krijgt er geen dag spijt van zodra je je eerste perfecte bakje hebt gemaakt.

SIEMENS, Jullie hebben hier een prachtig en perfect apparaat mee op de markt gezet.

THANKSSSSSS

Pluspunten

• BARISTA MODUS
  • MOOIE GROTE KLEURENSCHERM
  • ZELFREINIGEND MELKSYSTEEM
  • VRIJ STIL VERGELEKEN MET ALLE ANDERE MACHINES
  • ZEER MOOI DESIGN

TBJ 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Superstil, eenvoudige bediening en uitgebreide mogelijkheden

Deze koffieautomaat is een lust voor het oog en de smaakpapillen. Met de Barista functie is zo ongeveer alles in te stellen en is de koffie volledig naar je eigen voorkeur te maken. Daarnaast is de bediening erg eenvoudig en intuïtief. Het RVS is niet gevoelig voor vingerafdrukken en daardoor blijft het apparaat mooi, zonder het elke dag te moeten poetsen. Nog een groot voordeel is de erg stille molen, een enorm verschil met onze vorige machine, een Jura. Dat de pomp een druk heeft van 19 bar proef je terug in de kwaliteit van je kopje koffie. Geen goedkope machine, maar daarvoor krijg je dan ook topkwaliteit. Echte aanrader.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • koffiekwaliteit
  • instelbaarheid
  • bedieningseenvoud

Wouter 22-10-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat

De aanschaf heeft wat gekost maar dat is het zeker waard. Perfecte koffie/cappuccino/latte macciato. Koffiesterkte/hoeveelheid melk/warmte/hoeveelheid cl allemaal in te stellen.

Pluspunten

• volautomatisch apparaat
  • makkelijke bediening
  • 6 personen in te stellen

Minpunten

• aanschafprijs

bob2014 21-10-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat met oneindig veel mogelijkheden

Na 5 jaar te hebben genoten van de vorige Siemens volautomaat toch de keuze gemaakt voor een stap hoger. Het apparaat ziet er geweldig uit en werkt ondanks alle functies super makkelijk. Dankzij de barista modes kan je een "simpel" kopje koffie laten veranderen in een scala aan mogelijkheden. Nu hebben we i.p.v. enkel de bonen te kiezen ook nog eens het "probleem" dat je kan kiezen uit 13 standen voor de koffie sterkte, verschillende instellingen qua temperatuur, de hoeveelheid water en de intensiteit van de doorloop.

Het apparaat staat als een pronkstuk in de keuken en zou niet eens koffie hoeven te kunnen zetten om een plekje te verdienen.

Nu maar hopen dat het apparaat ook weer minimaal 5 jaar mee gaat want echt goedkoop is ie natuurlijk niet.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Mogelijkheden
  • Snelheid apparaat
  • Scherm i.p.v. knoppen

Minpunten

• Als het dan iets zou moeten zijn is het de prijs

Esther en George 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

ieder kopje heerlijk gezet

10 jaar een koffieautomaat gebruikt. Deze maakt van elke gezette kop of glas een belevenis. Vooral door de ruime instel mogelijkheden, op eenvoudige wijze. Het is een stille machine en ziet er mooi ut.

Rob S 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

AAnkoop koffie automaat TI905201RW

Machine gekocht na lang vergelijken van de verschillende merken en mogelijkheden. Uitgebreid alle test resultaten bekeken en vergeleken. Uiteindelijk gekozen voor de EQ.9 machine TI905201RW vanwege zijn gemakkelijke onderhoud, uitgebreide instel mogelijkheden voor alle verschillende koffie soorten, eenvoudige cappuccino bereiding door direct gekoppelde melk kan en extreem mooie vormgeving. Een absolute aanrader voor iedereen die goede koffie weet te waarderen en vormgeving met eenvoudige reiniging belangrijk vindt.

Kees2016 08-02-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen in bezit van de Siemens EQ9-500.
Een prachtig apparaat met veel mogelijkheden en mooie vormgeving. I.t.t veel apparaten van RVS ip.v. kunststof.

Het zoeken naar de juiste instelling is veel uitproberen, vooral in de barista modus.
Daar is zowel sterkte, hoeveelheid, intensiteit als temperatuur apart in te stellen per kopje.

Grote voordelen zijn de stille maalmolen en het melksysteem dat steeds schoongemaakt wordt na gebruik, de kan daarna losgekoppeld worden en weer in de koelkast, handig!

Helaas wel 2 ontwerpfouten ontdekt.

Ten eerste geeft de machine nog steeds aan ontkalkt te moeten worden over 200 kopjes, ondanks de 'waterontharder' die we hebben aangevinkt. (Welke ook daadwerkelijk aanwezig is na de wetermeter.)

Een ander probleem hebben we na toeval ontdekt.
Het aantal ML's wat je in kunt stellen voor een grotere kop koffie is namelijk niks anders dan enkel meer water! Zowel in standaard- als barista modus.
Kortom, een koffie cremè die volgens de fabrieksinstelling 120ml is, aanpassen naar 160 ml, levert meer thee dan koffie op.
Dit ondanks de sterkte op 'sterk'

Dit betekent dat een grotere kop koffie betekent dat je ook de sterkte aan moet passen, hoeveel is onduidelijk. Er staat ook niets over vermeld in de handleiding.

Zijn er meerdere EQ9-500 bezitters die ditzelfde hebben ontdekt? Is dit normaal bij een espressomachine?

thefreeze 31-01-2016 Product maand in bezit

Smaak een 8, niet zoals bij de betere horecazaak maar bijzonder lekker voor thuis.
Mogelijkheden een 9. Je kan alles met de machine wat je zou willen. Misschien een smartphone koppeling om hem aan te kunnen zetten vanaf de bank? (ja lach maar, maar het scheelt wel het opwarm-wachten)
Gebruiksgemak een 7. Want de opvangbak voor water en pucks zijn erg klein
Vormgeving een 7 omdat hij wel erg groot is.

Ik ben mss wat kritisch maar dat is omdat er al voldoende juichende kritieken hier onder staan en het voor de overwegers we belangrijk is om ook de (kleine) minpunten te kennen.

Maar ik ben er dolgelukkig mee!

Martijn 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

Nu 1 week in bezit en enorm tevreden met de aankoop. Het is wel een uitgave, maar daar krijg je wel wat voor terug. De machine is gemakkelijk in gebruikt. Wat ik ook erg fijn vindt aan deze machine is dat je zelf de temperatuur per kopje heel simpel kan instellen. Dat is toch wel een erg groot pluspunt. Meer nog dan ik had verwacht. De cappuccino's zijn erg goed van smaak. En het melksysteem is gemakkelijk in gebruik. En hij is enorm stil. Hiervoor een Jura gehad maar die maakt toch aanzienlijk meer lawaai. Daarnaast ziet de machine er gewoon erg mooi uit. Duurzaamheid is nog lastig te zeggen natuurlijk na 1 week gebruik, maar alles voelt erg solide aan.

Familie Kruse 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie met een enorm bedieningsgemak

Sinds de aanschaf van deze koffiemachine is ons koffiegenot met enorme stappen vooruit gegaan. Elk gezinslid heeft zijn eigen smaak koffie, welke zelfd door onze dochter van 7 zonder problemen bediend wordt; het lijkt wel een restaurant!

Het geluid is in vergelijking van onze vorige zeer zacht. Het gemak van de melkopschuimer is super en maakt de koffie echt af.

De diverse reservoirs en lekbakken zijn voor normaal gebruik ruim voldoende van omvang.

Jammer is wel dat bij de aanschaf geen waterfilter meegeleverd word. Gezien de prijs had dat er wel af gekund.

Pluspunten

• vormgeving
  • reservoirs voldoende
  • persoonlijke instelling
  • kind van 7 kan hem bedienen
  • smakelijke producten

Minpunten

• prijs
  • geen meegeleverde waterfilter

jan koopmans 13-01-2017 Product paar weken in bezit

wat een geweldig apparaat

het was iets boven de begroting, maar wij als koffie liefhebbers zijn toch blij dat wij het gedaan hebben. makkelijk schoon te maken en in gebruik. heerlijke koffie

Pluspunten

• gemakkelijk schoon maken
  • koffie is geweldig

Minpunten

• de prijs
  • toch wel iets meer geluid dan gedacht

leendert roosendaal 11-01-2017 Product paar dagen in bezit

koffie met karakter

de machine is zeer praktisch in gebruik. instelling van temperatuur, koffiesterkte, hoeveelheid melk, enz. lukt in een handomdraai. je moet de tijd nemen en veel instellingen uitproberen; dan kom je bij je gewenste smaak.
opvangbakje koffieprut is aan de kleine kant, maar de machine is wel compact. zeker tevreden over de aankoop.

Pluspunten

• zeer eenvoudig in bediening
  • weinig onderhoud melkreservoir
  • geluidsarme koffiemolen
  • groot waterreservoir
  • transparant bonenreservoir

Minpunten

• klein koffieprutbakje

Nieuwenhuis 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk en handige koffiemachine

Wij hadden al jaren ervaring met de EQ6 en zijn daar nog steeds heel tevreden mee. Heel fijn nu bij de EQ9 is dat je zelf zoveel in kunt stellen bv de hoeveelheid melk. Super tevreden over deze koffiemachine!

Pluspunten

• zoveel mogelijkheden om je koffie te maken
  • gemakkelijk 2 koffie tegelijk te maken

Minpunten

• kleine lekbak

Coen 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Een persoonlijk apparaat voor ieder

Het fijne van dit apparaat is dat je een profiel kunt aanmaken en bij alle soorten drank je persoonlijke smaak kunt instellen. Verder is hij snel opgewarmd en zeer stil.

Pluspunten

• persoonlijke smaak instellen
  • stil
  • kopjeswarmer kan aan en uit worden gezet
  • automatische reiniging. Ook van het melkgedeelte
  • veel keuzes

Minpunten

• afvalbakje is zeer snel vol

Beste Koffiemachine 2016 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische koffiemachine

Ik zag deze machine in een horeca-gelegenheid in Berlijn. Ik had een oudere Jura, maar was onder de indruk van de Siemens, qua eenvoudige besturing, prima prestaties, noem maar op: dit product is áf!!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • veel zet-mogelijkheden
  • makkelijk schoon te maken
  • mooi stil

Minpunten

• geen minpunten

Wilfred 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Extreem goede koffie, iedere smaak is mogelijk!

Het apparaat ziet er niet alleen mooi uit, maar omdat je in de baristo stand zoveel aan sterkte, maalgraad, hoeveelheid melk, en dergelijke kan bijstellen, kun je de koffie maken naar ieder zijn smaak. De menu's zijn erg eenvoudig en dat maakt het voor iedereen een zeer bruikbaar apparaat. De grootte van water reservoir, melk en bonen zijn prima! Wat ik minder handig vind is de kleine lekschaal voor het koffieresidu. Dat vind ik wel een misser. De hoeveelheid is bij een Latte/Cappucino ook iets minder dan aangegeven, ongeveer 15ml minder.

Pluspunten

• Kwaliteit koffie
  • Bedieningsgemak
  • Schoonmaakgemak
  • grootte reservoir koffie, melk, water

Minpunten

• grootte lekbak koffieresidu
  • hoeveelheid bij koffie met melkschuim producten

Tom 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Pure luxe en eenvoudig in gebruik: genieten!

Mooi apparaat met uitstekende bouwkwaliteit. Eenvoudig te bedienen zonder gebruiksaanwijzing en al vanaf het eerste kopje prima resultaat. Goede hete koffie in tegenstelling tot eerdere apparaten die ik in bezit had van Jura, Bosch en Philips/Saeco. Het aanschafbedrag waard.

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Flexibele en eenvoudige bediening
  • Aan te passen met persoonlijke voorkeuren
  • Prima koffie en varieteiten

Eril 07-01-2017 Product paar weken in bezit

Siemens koffie, Smul koffie

In het Inspiratie huis alle Siemens keukenapparatuur uitgezocht. Een strakke koffie presentatie gekregen van de EQ9 serie. Dus eens Siemens altijd Siemens! Uiterlijk van de koffiemachine is strak. Melk bereiding zeer eenvoudig. Melk reiniging ook zeer eenvoudig. Melk opschuiming van de cappuccino is homogeen en stevig. Water- en koffiedik-opvangbak iets aan de kleine kant. Zetgroep zeer eenvoudig uit te nemen en af te spoelen. Zetgroep is in vergelijking met andere koffiemachines ZEER klein en doordacht. Zetgroep-ruimte IN de machine vervuilt nauwelijks.

Pluspunten

• Fluister stil
  • Doordacht ontwerp en materiaal keuze
  • Alles ruim voldoende instelbaar
  • Alle instellingen in een oogopslag afleesbaar
  • Keramische maler dus altijd dezelfde maalfijnheid

Minpunten

• Lekbak voor water en koffiedik aan de kleine kant