Siemens TI905201RW - Reviews

Type
espresso machine

Wilken 22-06-2016 Product paar weken in bezit

Siemens EQ.9 Espresso volautomaat

Ben zeer blij met deze aankoop, een perfecte machine die heerlijke verschillende kopjes koffie maakt, is makkelijk te bedienen en maakt zeer weinig geluid, het is een top product!!!

Mooi apparaat en lekkere koffie 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk te bieden, heerlijke koffie

Vandaag dit koffiezetapparaat gekocht en super tevreden. Heerlijke koffiesmaak, mooie vormgeving (zeker in combinatie met TFT scherm), gemakkelijk schoon te maken en wat voor mij erg belangrijk is.... erg stil.

Vaak heb je koffiezetapparaten waar je niet boven het geluid uit kan komen, maar dit is echt top!
Je hebt geeneens door dat het apparaat aan het malen is.

Tot dusver erg tevreden!

jaapw 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk fantastisch!

Na lang wikken en wegen toch besloten voor deze mooie koffiemachine te gaan. Van de keuze tot op heden geen enkele spijt.

Design: gewoonweg fantastisch, volledig RVS uitgevoerd in tegenstelling tot vele andere koffiemachines die vaak plastic zijkanten of klepjes hebben.

De mogelijkheden zijn top: Koffie/melk verhouding is goed in te stellen, koffie sterkte is in te stellen. Koffiehoeveelheid is in te stellen tot in ML nauwkeurig (waarbij de sterkte en de melk verhouding gewaarborgd is). Prachtig: allemaal in de barista modus.

Dit alles werkelijk binnen een uitstekende bediening.

Duurzaamheid nog niet te beoordelen.

Robbie 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat!

9,4
Het strak vormgegeven apparaat is een eye catcher in de keuken. Vele mogelijkheden! Lekkere cappuccino, sterk en stevig schuim. Ook de heetwaterfunctie is prima. Verder handig dat er bijvoorbeeld 2 cappuccino's en latte's gemaakt kunnen worden. Goede crema laag op de koffie/espresso.

Jolanda en Frank 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

gebruiksvriendelijke topper

Mooi apparaat met veel mogelijkheden en zeer gebruiksvriendelijk. De nauwkeurig in te stellen sterkte, hoeveelheid en de mooie crèmelaag zorgen ervoor dat voor iedereen het perfecte kopje koffie of koffievariant gemaakt kan worden.

JanPas 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

Een redelijke uitgave maar het is her waard; wat een lekkere koffie!

Perfecte smaak door constante watertemperatuur.
Elke voorkeur perfect instelbaar.
Van espresso t/m Latte en heet water.
Werkelijk een plaatje in onze keuken!

Maurice 30-05-2016 Product maand in bezit

Excellente koffie

9,4
Beste expresso volautomaat ooit. Installatie kinderlijk eenvoudig en onderhoudsarm. Eenvoudig in gebruik maar met legio barristo mogelijkheden.

Constant 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens koffievolautomaat TI905201RW

Na jaren een WMF apparaat te hebben gebruikt, valt extra op hoe fluisterstil het Siemens apparaat is. De smaak van de cappuccino is uitstekend, diverse mogelijkheden om de sterkte van de koffie, de temperatuur en de hoeveelheid melk persoonlijk in te stellen. Ook het reinigen is kinderlijk eenvoudig, het melksysteem spoelt automatisch na ieder kopje cappuccino en hij geeft duidelijk aan wanneer de bak geleegd moet worden. Optisch erg mooi door het rvs. De melkhouder is gemakkelijk afneembaar om de melk in de koelkast te bewaren.

Het apparaat is snel gebruiksklaar en gaat automatisch na een halfuur op standby, wat weer stroom spaart.

Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar Siemens geeft een garantie van min. 15.000 kopjes.

Gebruiken het apparaat nu een week en zijn erg blij met deze koop.

Esther en George 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

ieder kopje heerlijk gezet

10 jaar een koffieautomaat gebruikt. Deze maakt van elke gezette kop of glas een belevenis. Vooral door de ruime instel mogelijkheden, op eenvoudige wijze. Het is een stille machine en ziet er mooi ut.

Rob S 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

AAnkoop koffie automaat TI905201RW

Machine gekocht na lang vergelijken van de verschillende merken en mogelijkheden. Uitgebreid alle test resultaten bekeken en vergeleken. Uiteindelijk gekozen voor de EQ.9 machine TI905201RW vanwege zijn gemakkelijke onderhoud, uitgebreide instel mogelijkheden voor alle verschillende koffie soorten, eenvoudige cappuccino bereiding door direct gekoppelde melk kan en extreem mooie vormgeving. Een absolute aanrader voor iedereen die goede koffie weet te waarderen en vormgeving met eenvoudige reiniging belangrijk vindt.

Ton 17-05-2016 Product paar weken in bezit

Super tevreden!

Deze koffieautomaat is echt super! Niet alleen kunnen veel verschillende koffiespecialiteiten worden gekozen, deze kunnen vervolgens ook weer worden gepersonaliseerd met als resultaat een uitstekend 'bakkie koffie op maat'.

Handmatig schoonmaken is mede door het doordachte ontwerp heel eenvoudig en daarnaast kan voor de verschillende periodieke schoonmaakbehandelingen een grafisch menu worden gevolgd.

Deze koffievolautomaat kunnen wij echt iedereen aanbevelen!

svenmeij 17-04-2016 Product paar weken in bezit

Prefect apparaat voor perfecte koffie

Het apparaat is simpel te bedienen maar je kan toch alles aanpassen om een lekkere kop koffie te krijgen. De BaristaMode is echt geweldig: koffiesterkte, hoeveelheid melk, intensiteit, temperatuur, etc, je kan alle parameters van het kopje koffie aanpassen. En als je je ultieme instelling gevonden hebt kan je dit in je eigen profiel opslaan.

Schoonmaken is heel handig en makkelijk te doen.

Enige minpunt wat ik heb kunnen vinden: de opwarmplaat voor kopjes is niet zo groot en duurt lang om warm te worden.

Ik ben echt een koffiefan en kan dit apparaat van harte aanbevelen ondanks de hoge prijs.

Suzana 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een prachtig apparaat, lekkere koffie! Echt een aanrader, het kost wat maar je krijgt waar voor je geld!

Kees2016 08-02-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen in bezit van de Siemens EQ9-500.
Een prachtig apparaat met veel mogelijkheden en mooie vormgeving. I.t.t veel apparaten van RVS ip.v. kunststof.

Het zoeken naar de juiste instelling is veel uitproberen, vooral in de barista modus.
Daar is zowel sterkte, hoeveelheid, intensiteit als temperatuur apart in te stellen per kopje.

Grote voordelen zijn de stille maalmolen en het melksysteem dat steeds schoongemaakt wordt na gebruik, de kan daarna losgekoppeld worden en weer in de koelkast, handig!

Helaas wel 2 ontwerpfouten ontdekt.

Ten eerste geeft de machine nog steeds aan ontkalkt te moeten worden over 200 kopjes, ondanks de 'waterontharder' die we hebben aangevinkt. (Welke ook daadwerkelijk aanwezig is na de wetermeter.)

Een ander probleem hebben we na toeval ontdekt.
Het aantal ML's wat je in kunt stellen voor een grotere kop koffie is namelijk niks anders dan enkel meer water! Zowel in standaard- als barista modus.
Kortom, een koffie cremè die volgens de fabrieksinstelling 120ml is, aanpassen naar 160 ml, levert meer thee dan koffie op.
Dit ondanks de sterkte op 'sterk'

Dit betekent dat een grotere kop koffie betekent dat je ook de sterkte aan moet passen, hoeveel is onduidelijk. Er staat ook niets over vermeld in de handleiding.

Zijn er meerdere EQ9-500 bezitters die ditzelfde hebben ontdekt? Is dit normaal bij een espressomachine?

Nadia 01-02-2016 Product maand in bezit

De Siemens EQ.9 heeft ons ochtendhumeur drastisch veranderd. Wij genieten intens van onze lekkere kop koffie. De mogelijkheden zijn zo divers, dat je elke keer weer voor een keus staat. Wij hebben van alles geprobeerd en zijn hier zeer tevreden over. Wij raden iedere koffieliefhebber dit apparaat aan. Het is een prijzige aanschaf, maar je krijgt er kwaliteit voor terug.

thefreeze 31-01-2016 Product maand in bezit

Smaak een 8, niet zoals bij de betere horecazaak maar bijzonder lekker voor thuis.
Mogelijkheden een 9. Je kan alles met de machine wat je zou willen. Misschien een smartphone koppeling om hem aan te kunnen zetten vanaf de bank? (ja lach maar, maar het scheelt wel het opwarm-wachten)
Gebruiksgemak een 7. Want de opvangbak voor water en pucks zijn erg klein
Vormgeving een 7 omdat hij wel erg groot is.

Ik ben mss wat kritisch maar dat is omdat er al voldoende juichende kritieken hier onder staan en het voor de overwegers we belangrijk is om ook de (kleine) minpunten te kennen.

Maar ik ben er dolgelukkig mee!

Marieke 29-01-2016 Product paar weken in bezit

Het apparaat heeft een groot gebruikersgemak. Op het display verschijnen alle stappen , die uitgevoerd moeten worden, "zoals water bijvullen", "bonen reservoir is bijna leeg".De koffiesterkte kan worden aangepast per persoon. Het melkreservoir is makkelijk in gebruik.
Het toestel is zeer stil. De vormgeving is mooi.En vooral: de koffie smaakt bijzonder goed!

Adele123 24-01-2016 Product paar weken in bezit

Wat een top apparaat. Al heb ik nogal moeite met de juiste instellingen, aangezien ik hiervoor de eq7 had. Ik heb nog koffiebonen van dat apparaat, en deze vind ik in dit apparaat toch duidelijk veel sterker. ik ben dan ook benieuwd welke bonen jullie gebruiken en welke instellingen (maalgraad, sterkte intensiteit en melkverhouding bij capuccino en latte machiato en inhoud kopje)?
Schoonmaken gaat duidelijk gemakkelijker en ook het schoonmaken van de koffie en melktoevoer met de hand is een duidelijk pluspunt. De vorm van de melkkanis wel iets minder makkelijk schoon te maken, evenals het programma om het melksysteem te reinigen. Hiervoor moet nu de melknan geleegd worden. Ook is het lastiger dat de melkkan verwijdert moet worden als je heet water wilt gebruiken. Verder zijn de mogelijkheden enorm en ben ik erg blij met het apparaat.

Olaf 23-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het verzorgen van koffie is een beleving geworden. Door de kwaliteit en de personalisering willen zelfs gasten hun profiel instellen en een rondje koffie verzorgen. Waar koffie zetten tot voor kort een "moetje" was is nu een "wie mag" geworden.

Tineke 23-01-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne machine we zijn hem met drie personen aan het uitproberen. Er is voor ieder een persoonlijk kop koffie te maken...