Siemens TI905201RW - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Stoeffer 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig te bedienen koffiemachine met vele mogelijkheden

Eerdere koffiemachines gekocht doch de mogelijkheden van de Siemens Q9 voor de keuze van verschillende type koffie was zeer uitgebreid met de mogelijkheid om je eigen profiel aan te maken voor je eigen kopje koffie. Het maken van cappuccino's uit het melkpak zeer eenvoudig en makkelijk te reinigen.

Pluspunten

• Keuze type koffie
  • Geruisloos
  • Gebruik melk reservoir of melkpak
  • Reiniging
  • Compacte machine qua afmetingen

Minpunten

• Lekbak mag wel groter zijn
  • Kosten accessoires

Charles 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Pure luxe

Met de aanschaf van de Siemens EQ9 hebben wij een nieuwe espresso machine gekocht. De uitstraling is fantastisch, mooie vormgeving keurig afgewerkt. Maar wat het aller belangrijkste is dat deze espresso machine perfecte koffie bereid, met uitgebreide Barista mogelijkheden. Voor een ieder een eigen smaak en variatie, constante kwaliteit, stevig en romige opgeschuimde melk. Daarnaast is het apparaat goed te onderhouden en schoon te maken (volledig glad afgewerkt van binnen). Tijdens het bereiden van de koffie (malen en zetten van de koffie) is de machine fluisterstil.

Pluspunten

• Perfecte espresso
  • Perfectie koffie varianten
  • Volledig automatisch
  • Constante kwaliteit
  • Prima te reinigen

Nadine 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie met een bijzonder gemak

Heerlijke koffie en bijzonder gemakkelijk in gebruik. De koffiemachine is bijzonder stil, werk erg gemakkelijk en zelf koffie met melk kost bijna geen enkele moeite.

Pluspunten

• Gemak
  • Melkreservoir

Montagebedrijf Stolker 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterende Koffiemachine

Ik heb voor deze Siemens EQ9 gekozen om de perfecte koffie te krijgen.
Waanzinnig design en zoals gewend van Siemens eenvoudig te bedienen.
Heerlijk Apparaat

• Smaak

Koffieliefhebber 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Barista koffie voor thuis: geweldig apparaat!

Heel lang getwijfeld over de aanschaf van een toch prijzige volautomatische machine, maar de aankoop is elke euro waard. Kinderlijk eenvoudig te bedienen, het schoonmaken is een eitje en een zeer geluidsarm apparaat. Het design is ronduit mooi.
Wij genieten nu elke dag thuis van een heerlijke koffievariant.
De handleiding is eveneens zeer gebruiksvriendelijk en duidelijk.
Vooral het eenvoudige schoonmaken en gebruik (ook ideaal: een melkreservoir dat na gebruik zo in de koelkast kan) in combinatie met de zeer vele koffievariaties en de heerlijke smaak rechtvaardigen de investering in dit mooie apparaat.

Pluspunten

• zeer geluidsarm
  • eenvoudige bediening en schoon te maken
  • heerlijke koffie(varianten)
  • melkreservoir
  • Barista modus: zeer veel instelmogelijkheden

Minpunten

• warmhoudplaatje wordt niet echt heel warm

Henk 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat

Mooi dessin past perfect bij al onze andere Siemens apparatuur.
Door het mooie display en de combinatie van plaatjes, cijfers en tekst zeer makkelijk te bedienen, dit begint al bij de eerste maal aanzetten en je gevraagd word om de basis instellingen te maken.
Alle mogelijke koffie soorten zijn te maken waarbij koffiesterkte, koffietemperatuur, melk hoeveelheid etc. zijn in te stellen en als voorkeur instellingen zijn vast te leggen.
Samengevat tot op heden zeer tevreden maar heb het apparaat te kort in bezit om iets over de smaak te zeggen.

Pluspunten

• Dessin
  • Bedienings gemak

H de Groot 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

mooi en schitterende uitstraling koffie machine

Dit is weer ouderwets koffie drinken. De saeco was aan vervanging toe. we hebben naar vele koffie machine gekeken maar deze koffie machine is top. vele mogelijkheden en en ieder zijn smaak of koffie die zij of hij drinkt.

Pluspunten

• koffie warm
  • grote waterreservoir

Ingrid 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Waanzinnig goede bonen koffie

Wat enorm verrast is de hoge temperatuur, de melk receptuur en de gemalen koffie. Ook de Barista functie geeft heel veel mogelijkheden. We hebben vele apparaten vergeleken en geprobeerd en de Siemens springt er maximaal bovenuit.

Pluspunten

• Temperatuur tot 96 graden C
  • Melkreservoir altijd schoon
  • Erg stil in gebruik

Marcella 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie apparaat, veel mogelijkheden en heerlijke koffie

We hebben al verschillende koffiezetapparaten in huis gehad. Nooit was de koffie geheel naar ons zin. Dit keer hebben we gekozen voor de volautomatische Siemens EQ.9, 500 serie. En dit blijkt een zeer goede keus. We hadden al proef gedronken in de winkel en na het lezen van de goede recensies hebben we besloten deze machine aan te schaffen. Het apparaat is stil, koffie is goed heet en met de verschillende keuzes is voor iedereen het perfecte kopie koffie, latte, espresso etc. te zetten. Of het nu gaat om de hoeveelheid, sterkte of de temperatuur, alles is in te stellen. Ook kunnen persoonlijke voorkeuren opgeslagen worden. De geintegreerde melkcontainer werkt heel prettig en kan na gebruik in de koelkast. Een apparaat om aan te raden!

Pluspunten

• Goede smaak/temperatuur
  • Verschillende Instelmogelijkheden
  • Makkelijk schoonmaken
  • Stille machine

Minpunten

• nog niet ontdekt

Mariska 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk apparaat met een luxe uitstraling

Gekozen voor dit product om de mooie uitstraling. Apparaat staat heel mooi in de keuken met let verlichting en digitale display geeft het een luxe uitstraling. De koffie waar het natuurlijk om gaat is heerlijk. Goede aroma en mooie volle schuimlaag op de koffie. Mooiste van alles; je kan je koffie persoonlijk instellen en opslaan. Gewenste temperatuur, sterkte, hoeveelheid, je bent je eigen barista in huis...Zeker aan te bevelen!

Pluspunten

• Sterkte bepalen
  • Temperatuur bepalen

Loes Innemee 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

mooie vormgeving elegant

wat een prachtige machine we zijn de hele dag alle soorten aan het uitproberen. heerlijk dat je je eigen smaken in je profiel kan zetten. wat fijn is dat hij heel erg stil is en het lichtje dat aangaat als je een kopje aanzet. dit is mijn 3e machine en moet zeggen ben super blij met deze.

Pluspunten

• stil
  • eigen profiel met voorkeuren
  • lichtje bij tappen
  • groot waterreservoir
  • makkelijke bediening

Minpunten

• nog niet gevonden.

HenkV 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super makkelijk in gebruik, goed resultaat, en lekker stil.

Product voldoet na verwachting. Zonder handleiding zeer snel een lekkere kop koffie, en is bovendien ook lekker stil.

Siemens EQ9 s500 (* TI905201RW*) 25-11-2016 Product paar weken in bezit

WAUW, WAT EEN INNOVATIE...!! SUPER MOOIE ESPRESSO MACHINE

Wauw, wat een pareltje.
Heb al sinds 2012 de Siemens EQ7 Espresso machine en twijfelde toen al tussen de EQ7 en EQ9.
Heb jaren genoten van de EQ7 maar omdat ik te gierig was om hem door Siemens professioneel te laten reinigen ben ik er zelf mee aan de slag gegaan.
Na een deel open sleutelen van de machine viel er ergens een klein onderdeel uit en kon helaas niet vinden waar het vandaan kwam.
Snel weer in elkaar gezet maar toen was het kwaad al geschied.
Heb hem diverse keren (*steeds verder*) uit elkaar gehaald en in elkaar gezet maar hij deed echt niet meer zoals het hoorde.
Uiteindelijk de EQ7 tot op elk draadje uit elkaar gelepeld en opnieuw vanaf de grond in elkaar gezet tot hij weer een (*schakelaar*) storing aangaf dus gedeeltelijk uit elkaar en met een tangetje de schakelaar "verbinden"zodat de melding weg was..
Dacht eindelijk doet hij het weer... tot dat.......
Ik het tangetje iets verschoof.
Hoppa hele huis zonder stroom.
Apparaat deed weinig meer.
Weer het apparaat uit elkaar gelepeld en alles nagekeken maar echt niets kunnen vinden.
Alle printplaten waren nog "schoon".
Heb hem in elkaar gezet en uiteindelijk maar besloten om toch een nieuwe te kopen.
Omdat ik niet super veel koffie drink (*Paar bakjes Cappuccino per dag*) toch nog even zitten twijfelen of ik niet voor de EQ6 serie ging maar na veel wikken en wegen kwam ik erachter dat de EQ9 serie een zelfreinigend melksysteem heeft en dat gaf bij mij de doorslag.
Heb hem in een "gekke bui" gewoon maar aangeschaft.
Sjees, wat ben ik toch blij dat ik het nu maar gewoon gedaan heb.
Op dat moment denk je even "wat een geld" maar zodra je hem een dag in gebruik heb ben je het alweer snel vergeten.
Nu is het gewoon de het melk reservoir in de koelkast zetten en op de aan/uit knop drukken en de EQ9 doet alles vanzelf.
Scheelt me elke dag gewon weer een aantal minuten werk.

De EQ9 is ook een plaatje zeg, in één woord WAUW.....
Het grote kleuren scherm. de BARISTA modus (* eigen instellingen w.o. temperatuur, hoeveelheid water/bonen, grofte van maling, verhouding melk bij melkhoudende dranken, de intensiteit van de smaak etc*).
Ook hoe "stil"het apparaat eigenlijk is vergeleken bij andere Espresso machines.

De eerste paar bakjes was het even uitproberen tot je de juiste instellingen hebt gevonden maar eenmaal juist kun je het opslaan in je eigen profiel (*tot 10 personen*)
Kom je er niet uit heb je ook gewoon de standaard instelling.
Al met al ben ik eigenlijk stiekem wel een klein beetje happy dat ik mijn EQ7 "gesloopt" heb haha.
Wel zonde van het geld natuurlijk maar daar kan ik nu toch niets meer aan veranderen en geniet nu extra van de "nieuwe"bakjes Cappuccino..
Bij twijfel over de kosten ven de EQ9 zeg ik als je het red gewoon doen.
Je krijgt er geen dag spijt van zodra je je eerste perfecte bakje hebt gemaakt.

SIEMENS, Jullie hebben hier een prachtig en perfect apparaat mee op de markt gezet.

THANKSSSSSS

Pluspunten

• BARISTA MODUS
  • MOOIE GROTE KLEURENSCHERM
  • ZELFREINIGEND MELKSYSTEEM
  • VRIJ STIL VERGELEKEN MET ALLE ANDERE MACHINES
  • ZEER MOOI DESIGN

JoseMJ 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super volautomaat

De Siemens EQ9 ziet er niet alleen erg mooi uit, maar is ook erg handig in het gebruik. De volautomaat zet snel gelijkertijd twee heerlijke cappucino's of een andere koffiespecialiteit en maakt daarbij nauwelijks geluid. De kwaliteit van de koffie is super. Een aanrader voor iedereen die gaat voor klasse in een goede prijs/kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• ziet er erg mooi uit
  • handig in gebruik en stil
  • heerlijke koffie
  • zet 2 cappucino's tegelijk
  • groot water- en melk-reservoir

Minpunten

• nog geen opgemerkt!

johnpolly 22-11-2016 Product paar weken in bezit

een prima bakkie koffie

Eindelijk een koffieapparaat die geen lawaai maakt maar koffie. een fuidelijk bedieningspaneel. gemakkelijk verschillende koffies zetten met en zonder melk. Goed schoon te houden en mooi om te zien. De prijs... niet goedkoop maar zoals altijd waar voor zijn geld

Pluspunten

• gemakkelijke bediening
  • stil

Minpunten

• prijs

j.willems 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

genieten

schitterend apparaat, zeer gebruiksvriendelijk en de koffie is heeeeerlijk.
een echte aanrader.
het kost wel iets meer, maar dat is het meer dan waard.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel instelmogelijkheden

TBJ 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Superstil, eenvoudige bediening en uitgebreide mogelijkheden

Deze koffieautomaat is een lust voor het oog en de smaakpapillen. Met de Barista functie is zo ongeveer alles in te stellen en is de koffie volledig naar je eigen voorkeur te maken. Daarnaast is de bediening erg eenvoudig en intuïtief. Het RVS is niet gevoelig voor vingerafdrukken en daardoor blijft het apparaat mooi, zonder het elke dag te moeten poetsen. Nog een groot voordeel is de erg stille molen, een enorm verschil met onze vorige machine, een Jura. Dat de pomp een druk heeft van 19 bar proef je terug in de kwaliteit van je kopje koffie. Geen goedkope machine, maar daarvoor krijg je dan ook topkwaliteit. Echte aanrader.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • koffiekwaliteit
  • instelbaarheid
  • bedieningseenvoud

karelg 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne machine

Prima apparaat. Doet wat het moet doen (en meer zelfs) en is bijzonder geruisloos. Dat was een belangrijk punt voor ons. Bovendien is de koffie heerlijk!

Pluspunten

• uitgebreide instellingen
  • maakt geen herrie

Minpunten

• nog niet ontdekt

M. Lukassen 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Best ever!

Lang gezocht naar een nieuwe espresso volautomaat. Steeds kwam ik weer bij deze prachtige machine uit. Barstamodus is super. Het resultaat is geweldig, volle aromatisch espresso en alle andere koffie specialiteiten. Temperatuur van de koffie is instelbaar! De machine geeft een zeer hete en lekkere koffie!
Kortom een aanrader!

Pluspunten

• Hete koffie
  • Zeer stil

Minpunten

• Beetje klein residubakje

Ron 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie machine, heerlijke koffievariaties!

Na veel research en proeven in de winkel besloten om voor de S500 te gaan. Allereerst vanwege het uiterlijk van het apparaat. RVS-look en mooi design. De geïntegreerde melkkan vonden wij ook een voordeel.

Het apparaat is heel erg gebruiksvriendelijk. Vanaf het moment dat je hem uit de doos haalt en de stekker in het stopcontact steekt staan de aanwijzingen op het grote heldere display. Je wordt door alle stappen heen geloodst. Boontjes erin, waterreservoir vullen en het genieten kan beginnen.

Je vraagt je misschien af of al die extra opties van de Barista modus nu echt noodzakelijk zijn maar wij kunnen na een paar dagen van testen bevestigen dat je het verschil echt proeft. Met de optie "intensief +" krijg je veel meer aroma uit dezelfde boon.

Ook het aanmaken van de gebruiksprofielen is superhandig. Je hoeft niet meer na te denken hoe je je favoriete koffie(variant) hebt gemaakt maar je slaat hem éénmalig op in jouw profiel en met één druk op de knop heb je jouw perfecte drankje. Ons zoontje van 6 is super blij met "zijn" cappuccino-tje en ook voor opa en oma staat er al een profiel ingesteld.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Hoeveelheid koffievariaties
  • Inovatief display

Minpunten

• Prijzig