Saeco Intelia Deluxe HD8906/01 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia Deluxe HD8906/01 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Hans 06-02-2018

Goed kopje koffie en en gebruiksvriendelijk

Leuk model en gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Veel verschillende opties voor het maken van een bakje koffie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • onderhoud goed te doen
  • verschillende opties voor koffie en sterkte

Minpunten

• geluid bij opschuimen van melk

Arthur en Marion 22-12-2016

Prima apparaat met topkwaliteit schuim!

Apparaat is meer dan prima! Makkelijk in gebruik en dankzij de filtertechnologie onderhoudsarm vergeleken met andere volautomaten. Koffiesterkte kan in alle toonaarden aangepast worden via de maler maar ook in het menu zelf. smaakt je cappuccino slap, gewoon spelen met de sterkte, de verhouding hoeveelheid melk en koffie en anders dark roast bonen aanschaffen. Maar wij hadden met basic bonen prima cappuccino. Schuim is van top kwaliteit! Koude, volle, houdbare melk en je schuim draagt je lepeltje alsof t niks is. Het commentaar op de melk-kan herkennen wij totaal niet. Deze reinigt zichzelf na elk gebruik. Sowieso moet je melk nooit te lang in het kannetje laten zitten. Beter vullen voor gebruik naar benodigde hoeveelheid en daarna ff omspoelen onder de kraan.
Zetgroep is makkelijk te verwijderen en schoon te spoelen. Onder de zetgroep zit nog een extra lekbakje om te zoegen dat de machine van binnen ook schoon blijft voor t geval er nog wat prut uit de zetgroep zou knikkeren. Ook fijn is de met rubber afgesloten deksel van het bonencompartiment. Daardoor blijven je bonen langer vers. Iets waar veel apparaten de mist mee in gaan.

Enige minpuntje vinden wij dat de lekbak en tevens drager van je kopje aardig rammelt tijdens het zetten van koffie, waardoor je kopje als ie nog leeg is, de nijging heeft om te gaan schuiven door het trillen. Hier moeten we nog eens een oplossing voor bedenken.

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooi vorm gegeven
  • Met rubber afgesloten deksel bij bonen reservoir
  • Waterreservoir aan de voorkant ipv aan bovenkant

Minpunten

• Lekbak/kopdrager trilt aardig dus kopje schuift

Susan Firing 27-09-2016

Een fijn apparaat met slecht schoon te maken melkkannetje

Wij hebben dit apparaat gekocht in april en zijn erg tevreden over de gewone koffie die er uit komt. Je kan de sterkte zelf regelen en ook gemalen koffie gebruiken voor een kopje.
Wat wij vreselijk vinden aan dit apparaat is het melkkannetje. Na elk gebruik moet je de tuit waar de melk uit komt eraf halen en afspoelen onder de kraan voordat je het kannetje terug zet in de koelkast. Doe je dat niet, dan blijft de melk op het dekseltje van het kannetje staan en wordt deze vies. Wekelijks moet je het hele melkkannetje uit elkaar halen en goed schoonmaken. Priegelige onderdelen die nu, na een half jaar gebruik, steeds minder goed in elkaar passen en gaan stinken naar zure melk, ondanks de zorgvuldige schoonmaak. We ontdekten vorige week dat de melk langs de schroefjes in de deksel van het melkkannetje omhoog is gekropen de deksel in, waardoor er in de deksel (die schroefje heeft die je alleen met een speciale torkse schroevendraaier kan open maken dus niet bedoeld is om open te maken) allemaal schimmel en zure melk zat.
De zetgroep zelf is vrijwel niet uit elkaar te halen en het beste schoon te maken met een tandenborstel.
Al met al is dit een wekelijkse klus van zeker een uur om dit alles weer tot in de puntjes schoon te krijgen. Alhoewel schoon een groot begrip is, de rubberen onderdelen blijven stinken naar zure melk.
Persoonlijk zou ik nu een apparaat kiezen met een slangetje als melktoevoer.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • vormgeving

Minpunten

• melkkannetje
  • schoonmaak

licha 22-12-2015

Als kerstkado hebben we onszelf de Philips Saeco Intelia HD8906-01 cadeau gedaan. Met de actie van Shell kregen we 40% korting op het apparaat.
Vandaag is het apparaat bij ons bezorgd en we hebben het meteen geïnstalleerd. Daarbij hebben we de gebruikershandleiding gevolgd. Het is een intuïtief apparaat; alles spreekt voor zich.
De cappuccino viel ons qua koffiesterkte tegen. Expresso met melkopschuimer smaakte beter. Het apparaat heeft veel mogelijkheden en we gaan de komende tijd experimenteren. De eerste indruk is vooralsnog erg goed.
Qua uiterlijk gelikte machine en niet te groot.