Saeco Intelia Deluxe HD8906/01 - Reviews

ja (koffie+melk)
Type
espresso machine

Susan Firing 27-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Een fijn apparaat met slecht schoon te maken melkkannetje

Wij hebben dit apparaat gekocht in april en zijn erg tevreden over de gewone koffie die er uit komt. Je kan de sterkte zelf regelen en ook gemalen koffie gebruiken voor een kopje.
Wat wij vreselijk vinden aan dit apparaat is het melkkannetje. Na elk gebruik moet je de tuit waar de melk uit komt eraf halen en afspoelen onder de kraan voordat je het kannetje terug zet in de koelkast. Doe je dat niet, dan blijft de melk op het dekseltje van het kannetje staan en wordt deze vies. Wekelijks moet je het hele melkkannetje uit elkaar halen en goed schoonmaken. Priegelige onderdelen die nu, na een half jaar gebruik, steeds minder goed in elkaar passen en gaan stinken naar zure melk, ondanks de zorgvuldige schoonmaak. We ontdekten vorige week dat de melk langs de schroefjes in de deksel van het melkkannetje omhoog is gekropen de deksel in, waardoor er in de deksel (die schroefje heeft die je alleen met een speciale torkse schroevendraaier kan open maken dus niet bedoeld is om open te maken) allemaal schimmel en zure melk zat.
De zetgroep zelf is vrijwel niet uit elkaar te halen en het beste schoon te maken met een tandenborstel.
Al met al is dit een wekelijkse klus van zeker een uur om dit alles weer tot in de puntjes schoon te krijgen. Alhoewel schoon een groot begrip is, de rubberen onderdelen blijven stinken naar zure melk.
Persoonlijk zou ik nu een apparaat kiezen met een slangetje als melktoevoer.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • vormgeving

Minpunten

• melkkannetje
  • schoonmaak

licha 22-12-2015 Product paar dagen in bezit

Als kerstkado hebben we onszelf de Philips Saeco Intelia HD8906-01 cadeau gedaan. Met de actie van Shell kregen we 40% korting op het apparaat.
Vandaag is het apparaat bij ons bezorgd en we hebben het meteen geïnstalleerd. Daarbij hebben we de gebruikershandleiding gevolgd. Het is een intuïtief apparaat; alles spreekt voor zich.
De cappuccino viel ons qua koffiesterkte tegen. Expresso met melkopschuimer smaakte beter. Het apparaat heeft veel mogelijkheden en we gaan de komende tijd experimenteren. De eerste indruk is vooralsnog erg goed.
Qua uiterlijk gelikte machine en niet te groot.