Bosch Benvenuto B75 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Benvenuto B75 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

henry79 28-09-2011

Update:
Na ongeveer 2,5 jaar een update:
De koffie is nog steeds heerlijk van smaak.
Het is zeer prettig dat je 's ochtends direct een vers kopje koffie kunt pakken. Smaak en sterkte zijn instelbaar.
Echter blijft een volautomaat een storingsgevoelige machine. Inmiddels 2 reparatie moeten laten uitvoeren. 1 van deze reparaties viel binnen de garantie.(sensoren lekbak en melkopschuimer) Dit heeft Bosch keurig opgelost. Service aan huis, binnen een uur werkte het apparaat weer.
Reparatie 2, viel net buiten de garantie: Maalunit is na 12.000 koppen koffie vervangen en een onderhoudsbeurt uitgevoerd.(grote schoonmaak). De koffie liep in het reservoir ipv in het kopje.
Om de 2 jaar een servicebeurt schijnt noodzakelijk te zijn. Geldt ook voor andere merken.
Echter de rekening vond ik prijzig. 200 Euro.

Kortom het blijft een machine die aandacht en onderhoud vergt. De keuze voor een "droge" koffieboon en goed schoonmaken blijft belangrijk.

Henry79 11-02-2009
Geschreven voor: Bosch Benvenuto B75 zwart

Heerlijk apparaat, Heb 3 jaar gezocht naar een degelijke vol-automaat. Durfde het geld er niet aan uit te geven. Uiteindelijk gekozen voor deze Bosch. Apparaat nu een half jaar in het bezit. Nog steeds goed.... geeft alles keurig op tijd aan. Reinigen, ontkalken enz. Wij zijn er verder zuinig op... we maken hem elke week goed schoon. De uitneembare maalunit is perfect. Even stoeien met de bonen maar nu perfecte koffie. Bonen: 100 % arabica van de V&D. De cappucinofunctie gebruiken we weinig, maar deze voldoet goed.
1 minpuntje, het warmhoudplaatje heeft weinig effect.

DJ Bode 26-12-2008
Geschreven voor: Bosch Benvenuto B75 zwart

Na 10 jaar een volledig handmatig espressoapparaat gehad hebbende, nu een volautomaat.
Met name het automatisch opschuimen werkt fantastisch in vergelijking tot het oude stoompijpje. Mooi, vol schuim (met halfvolle melk. Ook het instellen van de sterkte van de koffie/espresso en de fijnheid van malen werkt bijzonder goed en is eenvoudig te bedienen. Werkelijk alles wordt in de gaten gehouden en gemeld: bijvullen water, bijvullen bonen, legen afvalschalen, etc.

De espresso smaakt uitstekend, je moet wel even een aantal keren experimenteren met de fijnheid van malen en de sterkte van de koffie, in combinatie met de juiste bonen. Alles voelt ook degelijk aan, in ieder geval Bosch kwaliteit.