De'Longhi ESAM 4200.S - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

esam 42 09-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb niets te klagen over dit apparaat wat je moet weten is dat als je de melk hebt op geschuimd je de wachttijd om te malen kan verkorten door na het op schuimen de knop open draait tot de twee lampjes uit zijn zelf heb ik het stoom pijpje vervangen door een autocappucinnatore oftewel een slangetje met een draaiknopje mooi schuim met cappucinno melk

esam 42 20-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik lees negatieve berichten over de service van d longhi mijn eerste ervaring is een goede ik heb de machine ontmanteld voor een complete schoonmaak de molen uiteen gehaald en daarbij een kunststof ring beschadigd die de maalsteen op zijn plek houdt(deze dus nooit zelf verwijderen)de ring zelf is niet los te bestellen contact met de longhigemaakt en konden mij gelukkig kosteloos een gebruikte leveren dus voor mikn eerste keer niets dan lof.

Anoniem 06-03-2015 Product kwartaal in bezit

3,4
Het apparaat moet absurd vaak ontkalkt worden met hoge kosten tot gevolg.
Service en klantvriendleijkheid van De Longhi zijjn niet van deze tijd.
Losse koffie gebruiken geeft gedoe, werk niet goed.
De koffie is wel lekker, afhankelijk van de bonen.

monstdic 30-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Het apparaat zet lekkere koffie, maar is beperkt qua mogelijkheden.
Houdt rekening met de volgorde van handelingen als je koffie wilt zetten en melk wilt opschuimen en ook nog kokend water voor thee wilt tappen. Tussen sommige functies krijg je namelijk met wachttijden te makenvoor opwarmen of terugkoelen van het apparaat.

Negatief is dat het apparaat wel heel frequent moet worden ontkalkt.
Maar het allerergste is wel de beroerde service van DeLonghi bij een defect.
Bij mijn apparaat is een afdichting van de zetgroep verdwenen. Gevolg is dat het apparaat sterk vervuilt met gemalen koffie.
Daarop heb ik contact gezocht met de klantenservice van DeLonghi met het verzoek voor een nieuw onderdeel.
DeLonghi zegt vervolgens dat ze zelf geen onderdelen hebben, dat ik daar voor naar een externe partij moet en dat zowiezo de hele zetgroep moet worden vervangen.
Ze zijn wel bereid om het apparaat te inspecteren en eventuele onderdelen te vervangen (die ze zeggen niet te hebben?). Wil je het apparaat vervolgens terug dan komt er bovenop de reparatiekosten €35 verzendkosten. Wil je het apparaat niet terug dan hoef je geen kosten te betalen (..........?). Ook kan je een monteur laten komen die €111 voorrijdkosten rekent plus eventuele reparatie- en onderdelenkosten. De laatste optie die me wordt geboden is een korting op een nieuw apparaat omdat ik reeds klant ben..........

Misschien ben ik te veeleisend, maar ik ben bijzonder teleurgesteld in DeLonghi.
Ik vind dan ook niet dat dit apparaat de aanschafprijs waard is en ga op zoek naar een alternatief.
Dit wordt zeker geen DeLonghi en ik koop alleen nog maar bij een bedrijf dat ook onderdelen aan consumenten kan en wil(!) leveren.

Piet Utr 20-07-2014 Product jaar of meer in bezit

Zeer tevreden!
Inmiddels 5 jaar in gebruik met ca 10 mokken (1,5 kopje) per dag! Komt overeen met ca 27.000 kopjes koffie!
2x storing: stukje metaal in maalwerk, geblokkeerd, zelf eenvoudig te repareren.
Tijdig ontkalken en ONDERHOUD!
NB: 1x per 2 jaar uitgebreid onderhoud noodzakelijk, evenals al dit soort volautomaten! Wordt niet verteld in de winkel of in de gebruiksaanwijzing. Uit elkaar halen ca 2 uur maalgroep + persgroep, doorprikken,schoonmaken, vooral O-ringen opnieuw met siliconenvet insmeren etc.
Zo niet, dan blokkeert motor en andere storingen.
na ca 5 jaar 3x nieuwe O-ring nodig.

Erik en Marijke 23-06-2014 Product jaar of meer in bezit

We hebben deze machine al vele jaren in gebruik en hij zet nog steeds prima koffie. Er zijn al duizenden koppen koffie mee gezet. Wordt zelfs ingezet in onze koffie/thee schenkerij en we krijgen regelmatig complimenten over de heerlijke koffie. regelmatig ontkalken is wel belangrijk.

Krik M 18-02-2014 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden om koffie naar eigen smaak te maken. Qua smaak, door het gebruik van verse bonen, een heel groot verschil met nespresso en senseo. Ook het maken van melkschuim voor cappucino gaat goed. Apparaat ziet er robuust uit. Voor nog een 300 euro, een aanrader.

nicole.donders 12-02-2014 Product paar dagen in bezit

De koffie is gewoon heerlijk. We hadden voorheen een soortgelijk apparaat van AEG. Deze heeft maar 3 jaar dienst gedaan en de koffie was altijd lauw. Hier drink ik eindelijk, zonder voorverwarmen weer een echt heerlijk warm kopje koffie!

ptaai 21-07-2013 Product jaar of meer in bezit

6,4
Drie jaar oud en drie reparaties verder is nu de motor kapot. Doorgebrand, helaas geen garantie. Kale motor kost rond de €37,00 (even zoeken op internet)
Inmiddels over op de Philips Saeco Intelia Evo. Een stuk stiller.

acrosstherooftops 21-07-2013 Product jaar of meer in bezit

Precies een jaar in bezit. Apparaat gemakkelijk in bediening en onderhoud. Fijn dat de zetgroep eruit kan worden gehaald, dat maakt schoonmaken heel eenvoudig. Vergeet de waterhardheid niet in te stellen; als je zacht water hebt scheelt dat aanzienlijk in het aantal ontkalkingsbeurten. Wij hebben hier erg zacht water en ik heb het apparaat in een jaar tijd nog maar twee keer hoeven ontkalken.
Enige nadeel vind ik dat het apparaat vrij veel geluid maakt; niet alleen bij het malen maar ook bij het zetten van de koffie. Ik heb vergelijkbare apparaten gezien die een stuk minder herrie maakten.
Duurzaamheid tot nu toe goed, nog geen enkel probleem gehad; gezien de reviews hier vraag ik me wel af hoe lang dat zo blijft. Aan de andere kant was het geen heel duur apparaat. Mocht het na 4-5 jaar de geest geven dan zou ik dat op zich wel acceptabel vinden.

s-Hertogenbosch 10-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Smaak = perfect
Kwaliteit = slecht
Bediening = goed
Ontkalken en schoonmaken = vaak en omslachtig

Tja, een lekker bakje koffie zetten dat kan het apparaat wel. Maar na 3 jaar lang lekkere koffie is het apparaat van 400 euro kapot. Door de hoge afschrijving hebben dit keer toch maar gekozen voor iets minder lekkere koffie en een ouderwets koffiezetapparaat van Nederlands fabricaat (Technivorm Moccamaster).
Voor koffieliefhebbers een prima apparaat, kwaliteitsliefhebbers kunnen wat mij betreft beter een andere keuze maken.

hmclake 10-04-2013 Product jaar of meer in bezit

Update 2
De ESAM 4200 doet het na het verwisselen van de diffuser nog steeds prima. Vandaar dat de 'Duurzaamheid' weer een puntje erbij heeft gekregen. Het viel me wel op dat het apparaat al na nog geen 6 weken na de laatste ontkalkingsbeurt weer toe was aan een nieuwe ontkalking. Normaal was dit om de twee maanden.

hmclake 30-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Een update: heb de diffuser tijdelijk vervangen door die van een nieuwere Esam 4200 (mijn dochter had er zojuist een gekocht) en toen werkte onze machine weer gewoon. Heb de oude diffuser daarna tot zover het ging uit elkaar gehaald en hem eens extra goed schoongemaakt. Daarna in elkaar gezet en teruggeplaatst, en jawel, de machine doet het gewoon weer. Heb ondertussen wel voor de zekerheid een nieuwe diffuser besteld bij Europarts die binnen 2 werkdagen a Eur 35,- inclusief verzendkosten netjes thuis werd bezorgd. Kortom, ik ben tevreden en heb de Esam daarom tav duurzaamheid een hoger cijfer gegeven dan eerst. Een simpele ingreep heeft hem voorlopig voor de schroothoop behoed...

hmclake 21-12-2012 Product jaar of meer in bezit

7,4
Na ruim 3 jaar gaf deze machine ineens de geest. Het alarmlampje bleef branden en in de gebruiksaanwijzing lezend, zagen we dat de machine erg vervuild moest zijn. Vreemd, want de machine maken we bijna dagelijks schoon. Wel was het naar ons idee te lang geleden dat we hem hadden ontkalkt. De waarschuwingslampjes hadden ons nog niet aangegeven dat het hiervoor tijd was.
Toch maar ontkalkt en met een schoonmaaktablet gereinigd, maar na een paar kopjes goede moed, gaf het apparaat uiteindelijk toch de geest.
We vinden dit wel erg snel, na iets meer dan 3 jaar. Aan de andere kant heeft dit apparaat ons al die tijd van lekkere koffie voorzien en zitten we financieel gezien op een afschrijving van EUR 100,-- per jaar. Ik denk dat dit acceptabel is, maar het blijft natuurlijk zonde dat zo'n machine zo kort meegaat. We twijfelen nog over wat we nu gaan aanschaffen. Zou een Jura van bijvoorbeeld zo'n EUR 1.100,-- ook 11 jaar meegaan? Ik weet het niet..

m.p.j. kok 21-11-2012 Product jaar of meer in bezit

7,6
!Belangrijke tip!
We hebben dit apparaat nu 4 jaar. Na 1 jaar was de infusor stuk maar deze is (gratis) vervangen. De monteur vertelde ons dat je alleen 100% Arabica-bonen moet gebruiken. Andere bonen zoals bv. Robusta zijn te "vet". Sinds we zijn raad hebben opgevolgd hebben geen problemen meer gehad. Succes.

Louis61 15-09-2012 Product maand in bezit

6,2
Ben een koffie liefhebber daarom een Delonghi gekocht, maar na een maand ging het maal gedeelte stuk. En na een week kwam de monteur deze constateerde ook dat de koffiemaler stuk is, en zei die kan ik nu niet maken want ik heb geen onderdelen bij me deze moeten besteld worden en dat duurt 6 tot 8 weken, dus de Delonghi is langer stuk dan dat ik er koffie mee heb mogen zetten. Dit is de eerste en de laatste DELONGHI

martijndb 09-09-2012 Product jaar of meer in bezit

In augustus 2009 gekocht. Erg tevreden over dit apparaat. Een jaar later deed hij opeens niks meer. gelukkig viel dit binnen de garantie dus hoefde ik alleen de verzendkosten te betalen. Boiler is gerepareerd. Verder heerlijke koffie, geen lekkages etc. maar op 8 sept 2012 helaas gingen de lampjes weer afwisselend knipperen en doet het aparaat helemaal niks meer. Na alle reviews te hebben gelezen over de reparatiekosten en na een telefoontje naar delongi heb ik besloten dat ik dat toch te duur vind. Voor zo'n duur apparaat gaat het wel erg kort mee.

Jenk1976 03-09-2012 Product jaar of meer in bezit

5,8
Een aantal jaren met veel plezier gebruik gemaakt van dit espressoapparaat. Helaas is mij hetzelfde overkomen als ik van meerdere mensen al heb begrepen; een levensduur van 4 jaar is het maximum. Delonghi geeft na 4 jaar geen enkele coulance meer en gezien de €217 aan reparatiekosten die ik moet betalen, wordt het dus een niew apparaat. Nee, geen Delonghi meer inderdaad

e.soer 14-08-2012 Product jaar of meer in bezit

5,4
Ruim twee jaar in bezit deze mooi vormgegeven machine. Ondanks goed onderhoud en schoonmaken toch de geest gegeven na twee jaar. Maalwerk doet het niet meer en de zetgroep komt niet meer omhoog.
De mogelijkheden zijn beperkt, maalgraad slecht in te stellen en aan de temperatuur kun je al helemaal niks doen. Kortom veel lauwe koffie (minder dan 70 graden) van matige kwaliteit. Vanwege de lage zettemperatuur is er regelmatig een wat zurige smaak aan de koffie. DeLonghi gaf adviezen die niet werkten om de temp omhoog te krijgen. Het gebruiksgemak is groot, op de knop drukken en gaan. Ontkalken en schoonmaken gaat makkelijk.
Kortom voor mensen die de senseo zat zijn en geen geld (over) hebben voor een echte espressomachine een leuke keuze. Verwacht echter geen echt lekkere Italiaanse koffie want dat kan deze budgetmachine gewoon niet aan.

Riennoor 09-06-2012 Product jaar of meer in bezit

5,4
De Esam4200 2 jaar in gebruik gehad. Na ca. 1 jaar begon de ellende: lekken, koppelingen kapot, o-ringen, pomp defect, aardlek, verhittings-element defect etc. Ongeveer om de maand de machine gerepareerd. Ik kan hem nu blindelings openen.
Ik dacht een heerlijk kopje koffie, wel wat te koud, maar na opwarmen in de magnetron niet slecht.
Nu zijn beide elementen doorgebrand, dus schroot.
Veel recensies van andere machines gelezen. Werd ik ook niet vrolijk van.
Nu bij Lidl een "Silvercrest" espresso apparaat gekocht.
Heerlijke warme koffie, veel lekkerder als met de Delonghi, 3 jaar garantie. Slechts euro 50,-. Het is geen volautomaat, dus wel wat werk, maar met een uitstekend resultaat.