KitchenAid 5KES0503 - Reviews

capsules
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

Beoordeling op basis van 1 review

• Slecht

Marc 16-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Er mooi om te zien, erg onhandig in het gebruik

Ik drink al 16 jaar Nespresso (10 kopjes per dag). Dit is mijn 4e machine. Het is een prachtig apparaat om te zien: echt een aanwinst in de keuken. En de koffie die er uit komt smaakt voortreffelijk. Maar daar houdt het dan ook wel mee op.

De nadelen:

1. Capsules blijven vaak hangen (minimaal 1x per dag). Dan moet je je in allerlei bochten wringen om de cup er weer uit te krijgen.
2. Ik gebruik alleen originele Nespresso cups. Andere merken werken totaal niet in deze machine: vallen direct naar beneden in de capsule opvangbak.
3. Als je wilt zien of de capsule opvangbak vol is, dan zul je 'm ook direct moeten legen: terugplaatsen is onmogelijk als er nog cups in zitten.
4. Het legen van de capsule opvangbak gaat altijd gepaard met veel morsen, omdat er gaatjes in de onderkant van de bak zitten waar koffieresten uitlopen.
5. Het waterreservoir is moeilijk afleesbaar. Het zit ook op een onhandige plek (achterop de machine), zodat het verwijderen en terugplaatsen een hele toer is.
6. Je kunt de automatische uitschakeltijd instellen (leuk!), maar elke keer als de stekker uit het apparaat is gehaald, moet je dit opnieuw doen.
7. Het apparaat kiest slim de koffiehoeveelheid op basis van de laatste 7 gezette kopjes. Dat werkt voor mij niet handig, omdat ik zelf alleen espresso drink. Als er visite is langsgeweest die lungo drinkt, gebeurt het dus regelmatig dat mijn volgende espresso kopje overstroomt, omdat het apparaat denkt dat ik een lungo wil.
8. Op een of andere manier wordt het apparaat snel vies (vooral de grill beneden). Die is erg moeilijk schoon te krijgen. Daar heb ik met andere Nespresso machines nooit last van gehad.
9. Het apparaat warmt te snel op, waardoor de temperatuur van het eerst kopje ondermaats is. Volgende kopjes zijn dan wel op de juiste temperatuur.

Kortom, ik zou dit apparaat aan niemand aanraden.

Pluspunten

• Prachtig design

Minpunten

• Waterreservoir
  • Opvangbakje
  • Moeilijk schoonmaken
  • Capsules blijven hangen