KitchenAid 5KES0503 rood - Reviews

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de KitchenAid 5KES0503 rood op Kieskeurig.nl.

• Slecht

Marc 16-09-2016

Er mooi om te zien, erg onhandig in het gebruik

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Ik drink al 16 jaar Nespresso (10 kopjes per dag). Dit is mijn 4e machine. Het is een prachtig apparaat om te zien: echt een aanwinst in de keuken. En de koffie die er uit komt smaakt voortreffelijk. Maar daar houdt het dan ook wel mee op.

De nadelen:

1. Capsules blijven vaak hangen (minimaal 1x per dag). Dan moet je je in allerlei bochten wringen om de cup er weer uit te krijgen.
2. Ik gebruik alleen originele Nespresso cups. Andere merken werken totaal niet in deze machine: vallen direct naar beneden in de capsule opvangbak.
3. Als je wilt zien of de capsule opvangbak vol is, dan zul je 'm ook direct moeten legen: terugplaatsen is onmogelijk als er nog cups in zitten.
4. Het legen van de capsule opvangbak gaat altijd gepaard met veel morsen, omdat er gaatjes in de onderkant van de bak zitten waar koffieresten uitlopen.
5. Het waterreservoir is moeilijk afleesbaar. Het zit ook op een onhandige plek (achterop de machine), zodat het verwijderen en terugplaatsen een hele toer is.
6. Je kunt de automatische uitschakeltijd instellen (leuk!), maar elke keer als de stekker uit het apparaat is gehaald, moet je dit opnieuw doen.
7. Het apparaat kiest slim de koffiehoeveelheid op basis van de laatste 7 gezette kopjes. Dat werkt voor mij niet handig, omdat ik zelf alleen espresso drink. Als er visite is langsgeweest die lungo drinkt, gebeurt het dus regelmatig dat mijn volgende espresso kopje overstroomt, omdat het apparaat denkt dat ik een lungo wil.
8. Op een of andere manier wordt het apparaat snel vies (vooral de grill beneden). Die is erg moeilijk schoon te krijgen. Daar heb ik met andere Nespresso machines nooit last van gehad.
9. Het apparaat warmt te snel op, waardoor de temperatuur van het eerst kopje ondermaats is. Volgende kopjes zijn dan wel op de juiste temperatuur.

Kortom, ik zou dit apparaat aan niemand aanraden.

Pluspunten

• Prachtig design

Minpunten

• Waterreservoir
  • Opvangbakje
  • Moeilijk schoonmaken
  • Capsules blijven hangen

Fred 12-08-2017

Hallo Marc, uitstekende review zeg! Ook wij zijn al vele jaren Nespresso koffiedrinkers en hebben inmiddels ook verschillende apparaten versleten". Zijn je ervaringen beschreven in deze review bijna 1 jaar later nog steeds van kracht? Of heb je inmiddels een ander apparaat aangeschaft? En als laatste: welk Nespresso apparaat heb je als prettigst ervaren? Dank!

Peter 27-12-2018

Apparaat lekt

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Apparaat gekocht vanwege het uiterlijk. Gezien het aankoopbedrag vertrouwden we erop dat het ook goed zou zijn. Prima koffie, maar grote ergernis vanwege het voortdurende lekken. En de klantenservice van Nespresso doet alsof het allemaal normaal is. Na elke vijf kopjes koffie een plas water op het aanrecht. Spijt van de aankoop.

Minpunten

• Apparaat lekt

Lia Van Grevenbroek 21-11-2017

Kitchenaid nespresso

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Zijn er niet blij mee. Hij druppelt lang door. Waterbak eruit halen daar heb je spierballen bij nodig en regelmatig trekt het cupje vacuüm en kan je het weggooien. Ik heb erover gebeld maar niets aan te doen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Functionaliteit slecht

Decan 17-11-2018

onhandig duur toestel

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 zwart

Dit toestel is op zich wel een mooi toestel maar daarbij is alles ineens gezegd.

-Het toestel voelt robuust en degelijk aan maar is zeer onhandig in gebruik.
-Het waterreservoir moet je met de nodige kracht eruit nemen waarbij je die er soms er echt moet uitsleuren omdat die er zeer vast in klemt.
-De pads vallen er geregeld niet door of blokkeren het systeem.
Wanneer het water uit is en je toestel terug start, blijkt die niet te onthouden te hebben dat hij reeds bezig was aan een koffie , met als gevolg de koffie overloopt (vorig goedkoop toestel deed dit wel perfect)
-De druipbak is een zwaar onhandig ding uit 4 stukken, die uit elkaar valt bij het ledigen en een puzzel is om die terug in elkaar te krijgen.
-De druipbak is zeer moeilijk proper te houden en is eigenlijk enkel in de vaatwas proper te krijgen (te veel hoekjes en kanten).

Dit toestel is een echte miskoop geweest, dure Chinese rommel, met als gevolg dat we het toestel terug in zijn doos hebben gestopt en ons oud goedkoop machientje terug gebruiken.

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• onhandig in gebruik
  • moeilijk proper te houden

Jammer 30-07-2018

Mooi, prachtig! Maar zeer slecht apparaat

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 crème

Prachtig om te zien. Maar vanaf dag 1 problemen met lekken. Goede service tijdens eerste 2 jaar. Apparaat opgehaald, gerepareerd en teruggebracht. Na garantieperiode kun je apparaat in de kliko gooien. Dus mooi apparaat maar verwacht niet langer dan 2 jaar er van te kunnen genieten.
Klantenservice komt na 2 jaar met "niet tijdig ontkalkt, verkeerde cupjes" etc.
Nee, echt geen aanrader.

Stefan 02-04-2018

Mooie looks, verder teleurstellend

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 zwart

Juist een wat duurder apparaat gekocht omdat je dan denkt iets goeds te hebben, maar dat blijkt teleurstellend. Het vervelendste vind ik dat de koffie vaak niet goed door loopt. Soms met druppeltjes. Ondanks het gebruik van de "echte" nespresso cups. Dit komt de smaak ook niet ten goede als hij te langzaam doorloopt.

Minder vaak, maar af en toe loopt het restje water eruit als je hem wil bijvullen. Ook een aantal keer gehad dat de cups klem zitten en pas los komen met een hoop gepeuter.

Pluspunten

• Looks

Minpunten

• Koffie loopt slecht door
  • Waterbak loopt soms leeg
  • Cupjes soms klem