KitchenAid 5KES0503 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KitchenAid 5KES0503 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,2

0**e@i**d.com 09-10-2023

Kitchenaid Nespresso zilver

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Mijn ervaring staat haaks op de andere ervaringen die hier omschreven staan. Ding werkt altijd, korte opwarmtijd, snel te schakelen naar een andere hoeveelheid. Het apparaat voelt heerlijk stevig aan en maakt makkelijk schoon. Sinds 2017 in gebruik en nog geen lekkages gehad. Verwachte levensduur daarmee overstegen. Gebruik altijd originele Nespresso capsules, alternatieven zorgen voor overmatige slijtage en lekkages. Enige nadeel dat ik duidelijk herken is dat het weghalen van de watertank inderdaad veel kracht vereist. Dit had anders moeten zijn

Pluspunten

• Watertankinhoud
  • Voelt stevig aan
  • Makkelijk schoon te maken
  • 6 programmeerstanden
  • 2 hoogtes

Minpunten

• Watertank lastig te verwijderen

v*******@g******** 29-08-2023

Kitchenaid nespresso

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Echt een K. apparaat en vreselijke service. Na 4 jaar kapot door onduidelijke reden en inderdaad geen enkele hulp en coulance van kitchenaid en nespresso. Niet voor niets wordt het apparaat niet meer geleverd. Zou netjes zijn als klanten financieel gecompenseerd worden.

Jan B. 29-03-2023

Miskoop

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Mooi design, waardeloze techniek. Lekt aan alle kanten. Nu weer achter het koffiecupje. Nespresso repareert niet meer, Kichenaid ook niet. Hun advies: koop maar een nieuwe! Maar 5 jaar voor zo'n dure machine is natuurlijk schandalig. Dus Kitchenaid is kwaliteit? Vergeet 't.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Slechte techniek

David 29-01-2023

Tegenvaller en het geld niet waard

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

De onze is beige, niet rood, maar zelfde machine. Kostte ca. € 400, flink duur. Ziet er inderdaad solide uit, maar werkt nogal ‚ruig’, niet soepel. Bij zoeken van ‚reviews’ kwam ik eerst op Amerikaanse Barista-sites die de producent omschrijven als ‚having good reputation’ en het apparaat als ‚durable’. Niet dus. Waarschijnlijk testen zij het een paar uur, niet een paar jaar. Ik zal die reviewers eens schrijven.

Ter zake: de onze werkte prima gedurende een maand of 6. Daarna begon hij te lekken. Niet alleen in de lekbak maar ook onder de machine. Na ontkalken ging het beter dus dat deden we regelmatig. Maar nu, na een jaar of 5, druppelt de koffie minimaal aan de voorkant en is de lekbak vol na 2 capsules. Om dat te fiksen - als het uberhaupt kan - moet je zelf een hoop werk verrichten (zie youtube video’s) want in tegenstelling tot sommige andere machines is deze niet gemakkelijk middels een klepje of schuifsysteem te openen en van binnen te reinigen. Ook zijn de onderdelen niet allemaal zo ‚durable’ want er zitten kwetsbare plastic delen in het spuitgedeelte.

Onze mening is dat deze machine het geld niet waard is. We hebben ook een kleine plastic DeLonghi Nespresso gekocht voor minder dan € 200 en die werkt al 2 jaar perfect, goede koffiesmaak en zonder lekken…

+ oogt goed en solide, zet goede nespresso als hij werkt
- blokkades / lekkages, daardoor al snel afname koffieproductie met meer dan de helft
- beperkte levensduur in relatie tot de prijs

b***************@g******** 09-06-2022

Looks goed werking teleurgesteld

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Wij waren gevallen voor de vormgeving en verwachten met de prijs betaald een hoogwaardig apparaat.
Niets was minder waar, een groot deel van de koffie verdwijnt in de afvalbak door lekage en het water reservoir is geschuurd.
Bij het verwijderen van het reservoir moet je zoveel kracht zetten dat je het govoel hebt dat je het sloopt. Uiteindelijk gebroken reservoir, dus dat klopte ook.
Staat nu na een jaar gebruik in de schuur als tussen station naar het oude vuil.

Pluspunten

• Looks

Minpunten

• Lekage
  • Waterbak zit te vast

v*****@x******** 02-05-2022

Ik zou het NIET doen.

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Sinds 2018 hebben wij deze machine. In het begin was het ontzettend moeilijk om het waterreservoir los te krijgen, ik had daar altijd hulp bij nodig. Nu na 4 jaar loopt hij soepel (sinds een paar maanden). Wij hebben geen last van lekkages (niet meer dan andere Nespresso apparaten). In tegenstelling tot anderen gebruik ik wel goedkopere cups (Lidl) en die werken uitstekend. Bij dit apparaat moet je rustig de hendel overhalen om een cupje te "lozen", niet te wild of snel want dan blijft hij hangen. Ook bij het plaatsen van een cupje rustig erin laten glijden want anders zit hij dwars. Door de overige recensies heb ik wel besloten die apparaat NIET cadeau te doen aan mijn kinderen want die zijn beslist niet rustig of bedaard in de handelingen. Ik zoek een meer robuuster apparaat uit die wel tegen een stootje kan. De machine is zeer prijzig en ik verwacht daar meer van buiten een prachtig design. Eigenlijk heb ik maar weinig minpunten maar neem de recensies zoals beschreven wel mee in mijn beoordeling.

Pluspunten

• Mooi Design

Minpunten

• Waterreservoir moeilijk te verwijderen
  • Koffie zou heter mogen
  • Cupjes blijven soms vast zitten

p**********@h********** 24-02-2022

Slechte garantie

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Helaas na 1.5 jaar kapot. Binnen 1 dag na opsturen al bericht. Niet meer te maken.
Garantie, een voucher voor een ander apparaat. Alleen keuze in filter koffie.
Voucher nergens anders te gebruiken. Zou zo een nieuwe nemen. Maar die keuze is er niet.

Wel een mooi stoer apparaat.
Altijdgoed gewerkt tot hij idd meer in de afvoer als in het kopje giet. Nu lees ik na grondig schoonmaken kan hij het weer doen. Nu ga ik dat niet open maken omdat er nog garantie op zit. Helaas, toch maar zelf eerst moeten kijken.

r*********@u********* 07-12-2021

Mooi maar slecht

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Voor mezelf dit mooie product gekocht.
Na ongeveer 2 jaar te hebben gebruikt en de ongemakken voor lief te hebben genomen doe ik hem weg.

* lekt enorm veel water, met alle soorten cupjes.
* om de 3/4 kopjes moet je het reservoir legen anders loopt hij over
* doordat hij lekt geeft hij te weinig koffie en moet je 2 tot 3 maal koffie zetten om 1 lungo te hebben.

Mooi maar waardeloos.

h****************@h********** 07-10-2021

Niet kopen!

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Superslecht apparaat: lekt vanaf het begin, cups gaan kapot en reparatie is een drama. Niet kopen!

Minpunten

• Lekt
  • Cups gaan kapt

hctechniek@live.nl 03-09-2021

Jammer

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

In eerste instantie waren we zeer tevreden met onze kitchen aid.
Ziet er stoer uit en de koffie leek zelfs iets heter dan uit onze vorige nespresso machine.
Totdat vorige maamd de koffiebeker nog maar voor 1derde werd gevuld met koffie.
Het overige hete water belande in de lekbak.
Er spuit koffie achter de cup vandaan direct in de lekbak.
Erg jammer, dat de aftersales niet geweldig is.
Voorlopig maar weer filterkoffie, aangezien we onze oude machine al hebben weggedaan...

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Lekt water

p********@g******** 29-07-2021

Zelf te repareren!

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Ik kan alle andere beoordelingen onderschrijven. Pracht apparaat staat stoer op het aanrecht. Maar super onhandig met alle nadelen als beschreven. Bij ons begon het apparaat steeds meer te lekken totdat nog maar de helft het kopje haalde. Het goede nieuws: gisteravond uit elkaar gehaald, een enorme hoeveelheid prut weggehaald, schoongemaakt en o wonder: weer in elkaar gekregen. En hij doet het weer als vanouds. Dus als je handig bent....

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Onhandig in gebruik

carlo.verhart 28-10-2021

Bedankt voor de tip. Wat heb je er precies allemaal uitgehaald en schoongemaakt? Ik hoor het graag want ik heb dezelfde problemen.

a*********@z******* 15-07-2021

Slechte machine en ronduit slechte services van KitchenAid

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Ik heb in januari 2016 een KitchenAid Nespresso machine Empire Red gekocht €. 483.00. Nu lekt deze machine; dus Nespresso ingeschakeld. Deze vertelde dat KitchenAid geen onderdelen meer heft voor deze machine. Machine retour gekregen. KitchenAid gebeld; deze vertelde dat er idd geen onderdelen zijn voor deze machine. DUS MET ANDERE WOORDEN GOOI DEZE MACHINE MAAR WEG!!!!!

Nog nooit zo'n slechte service meegemaakt en dat voor een bedrijf dat wereldwijd verkoopt!
Wat een ronduit slecht bedrijf!!!!!

Minpunten

• machine
  • service
  • nooit kopen

Josefiennn 29-05-2021

Mooi design, maar slechte kwaliteit.

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Prachtig design en lekkere koffie. Ons oude Nespresso capsuleapparaat (Essenza) hebben we weggedaan omdat we vielen voor het mooie en robuuste design van de Nespresso KitchenAid Artisan. 2 jaar en 3 maanden veel plezier van gehad en veel complimenten. Het apparaat staat prachtig in onze keuken en matcht bij de andere apparaten van KitchenAid.

Inmiddels heb ik spijt van de aankoop. De machine lekt. Bij het maken van een kop koffie (ongeacht de grootte) lekt er ca. 45% van de koffie naar de lekbak. We moeten nu dus 2 capsules kopen om bijvoorbeeld 1 Lungo te zetten. Dat is jammer en ook nog eens behoorlijk duur.

Naar aanleiding van de lekkage hebben we contact opgenomen met Nespresso, KitchenAid en de winkel waar wij het apparaat hebben gekocht (de blauwe reus). Geen van allen kan/wil ons helpen. De garantietermijn van 2 jaar is vertrekken. Zelfs reparatie tegen betaling is niet mogelijk omdat het de machine niet meer wordt geproduceerd. Zowel Nespresso als KitchenAid biedt nu een korting van 30% op de aankoop van een nieuw koffieapparaat. Daar bedank ik voor. De huidige apparaten passen niet bij onze wensen. We gaan nu investeren in een echte espressomachine. De €399,- die we hebben betaald, is weggegooid geld als er zelfs geen reparatie tegen betaling kan worden aangeboden. Jammer. 1 punt voor het prachtige design en 1 punt voor het feit dat we 26 maanden van dit apparaat hebben kunnen genieten.

• Ziet er robuust uit
  • Redelijk betaalbaar
  • Goede koffie voor dagelijks gebruik

Minpunten

• Apparaat lekt na 26 maanden
  • Geen reparatie mogelijk tegen betaling
  • Trage klantenservice van Nespresso en KitchenAid
  • Apparaat is niet meer normaal bruikbaar

Peggy 31-03-2021

Apparaat lekt

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 crème

Wij hebben het apparaat nu ong 3 jaar.
Prachtige vormgeving, daar zijn we voor gevallen.
Bíjna een reden om er weer één te kopen 😉,
maar alleen daarvoor is’ie toch te duur.
Verder lekte het apparaat al héél snel. En veel ook! Kan steeds met een handdoek (vaatdoekje volstaat niet) de plas op het aanrecht drogen.
Ook trekken de cupjes regelmat vacuüm.
Daarnaast gebeurt er soms iets raars met het plaatsen van de cupjes, waardoor ik de hendel niet goed naar voren kan trekken.
Kortom...prachtig product voor het oog. Helaas niet voor koffie.

Piet 21-09-2020

Snel kapot !

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Ik heb het toestel nu 2 jaar en 7 maanden. Het toestel heeft indertijd 399 € gekocht. Prachtig om te zien staan maar hij heeft er ondertussen de brui aan gegeven. Duur toestel als het maar 2 jaar mee gaat. Na opzoekingswerk op het internet ben ik niet de enige van wie het toestel na iets meer dan 2 jaar stopt met werken.

Peter 27-12-2018

Apparaat lekt

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Apparaat gekocht vanwege het uiterlijk. Gezien het aankoopbedrag vertrouwden we erop dat het ook goed zou zijn. Prima koffie, maar grote ergernis vanwege het voortdurende lekken. En de klantenservice van Nespresso doet alsof het allemaal normaal is. Na elke vijf kopjes koffie een plas water op het aanrecht. Spijt van de aankoop.

Minpunten

• Apparaat lekt

Jammer 30-07-2018

Mooi, prachtig! Maar zeer slecht apparaat

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 crème

Prachtig om te zien. Maar vanaf dag 1 problemen met lekken. Goede service tijdens eerste 2 jaar. Apparaat opgehaald, gerepareerd en teruggebracht. Na garantieperiode kun je apparaat in de kliko gooien. Dus mooi apparaat maar verwacht niet langer dan 2 jaar er van te kunnen genieten.
Klantenservice komt na 2 jaar met "niet tijdig ontkalkt, verkeerde cupjes" etc.
Nee, echt geen aanrader.

Stefan 02-04-2018

Mooie looks, verder teleurstellend

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 zwart

Juist een wat duurder apparaat gekocht omdat je dan denkt iets goeds te hebben, maar dat blijkt teleurstellend. Het vervelendste vind ik dat de koffie vaak niet goed door loopt. Soms met druppeltjes. Ondanks het gebruik van de "echte" nespresso cups. Dit komt de smaak ook niet ten goede als hij te langzaam doorloopt.

Minder vaak, maar af en toe loopt het restje water eruit als je hem wil bijvullen. Ook een aantal keer gehad dat de cups klem zitten en pas los komen met een hoop gepeuter.

Pluspunten

• Looks

Minpunten

• Koffie loopt slecht door
  • Waterbak loopt soms leeg
  • Cupjes soms klem

Lia Van Grevenbroek 21-11-2017

Kitchenaid nespresso

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Zijn er niet blij mee. Hij druppelt lang door. Waterbak eruit halen daar heb je spierballen bij nodig en regelmatig trekt het cupje vacuüm en kan je het weggooien. Ik heb erover gebeld maar niets aan te doen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Functionaliteit slecht

Marc 16-09-2016

Er mooi om te zien, erg onhandig in het gebruik

Geschreven voor: KitchenAid 5KES0503 rood

Ik drink al 16 jaar Nespresso (10 kopjes per dag). Dit is mijn 4e machine. Het is een prachtig apparaat om te zien: echt een aanwinst in de keuken. En de koffie die er uit komt smaakt voortreffelijk. Maar daar houdt het dan ook wel mee op.

De nadelen:

1. Capsules blijven vaak hangen (minimaal 1x per dag). Dan moet je je in allerlei bochten wringen om de cup er weer uit te krijgen.
2. Ik gebruik alleen originele Nespresso cups. Andere merken werken totaal niet in deze machine: vallen direct naar beneden in de capsule opvangbak.
3. Als je wilt zien of de capsule opvangbak vol is, dan zul je 'm ook direct moeten legen: terugplaatsen is onmogelijk als er nog cups in zitten.
4. Het legen van de capsule opvangbak gaat altijd gepaard met veel morsen, omdat er gaatjes in de onderkant van de bak zitten waar koffieresten uitlopen.
5. Het waterreservoir is moeilijk afleesbaar. Het zit ook op een onhandige plek (achterop de machine), zodat het verwijderen en terugplaatsen een hele toer is.
6. Je kunt de automatische uitschakeltijd instellen (leuk!), maar elke keer als de stekker uit het apparaat is gehaald, moet je dit opnieuw doen.
7. Het apparaat kiest slim de koffiehoeveelheid op basis van de laatste 7 gezette kopjes. Dat werkt voor mij niet handig, omdat ik zelf alleen espresso drink. Als er visite is langsgeweest die lungo drinkt, gebeurt het dus regelmatig dat mijn volgende espresso kopje overstroomt, omdat het apparaat denkt dat ik een lungo wil.
8. Op een of andere manier wordt het apparaat snel vies (vooral de grill beneden). Die is erg moeilijk schoon te krijgen. Daar heb ik met andere Nespresso machines nooit last van gehad.
9. Het apparaat warmt te snel op, waardoor de temperatuur van het eerst kopje ondermaats is. Volgende kopjes zijn dan wel op de juiste temperatuur.

Kortom, ik zou dit apparaat aan niemand aanraden.

Pluspunten

• Prachtig design

Minpunten

• Waterreservoir
  • Opvangbakje
  • Moeilijk schoonmaken
  • Capsules blijven hangen

Fred 12-08-2017

Hallo Marc, uitstekende review zeg! Ook wij zijn al vele jaren Nespresso koffiedrinkers en hebben inmiddels ook verschillende apparaten versleten". Zijn je ervaringen beschreven in deze review bijna 1 jaar later nog steeds van kracht? Of heb je inmiddels een ander apparaat aangeschaft? En als laatste: welk Nespresso apparaat heb je als prettigst ervaren? Dank!