JURA Impressa F9 zwart

Krups Volautomatische Espressomachine LattEspress EA8298 zwart

Krups Volautomatische Espressomachine LattEspress EA8298 zwart
8,4 (49)
Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de JURA Impressa F9 zwart op Kieskeurig.nl.

Kimme 16-09-2015

9,6
Ne een heel gedoe met een Melitta Caffeo Barista T heb ik voorgaande vervangen door een Jura Impressa F9. Ik heb deze bij de lokale koffiebranderij ROM te Kampenhout (BE) gekocht voor de gangbare prijs.

Eerste reactie: WAT EEN VERSCHIL!

Positief:

- Prachtig design
- Zeer stil
- Heerlijke espresso en geweldige hoeveelheid melkschuim!
- Ruim water- en bonenreservoir
- Handig ledje dat ook van kleur verandert afhankelijk van de bereiding die je maakt
- Gemakkelijke gebruiksinterface met duidelijk afleesbaar scherm

Negatief:

- Slechts 1 melkuitloop waardoor je geen 2 melkbereidingen tegelijk kunt maken.
- Voor een cappuccino zet hij eerst de melk en dan pas de koffie ipv omgekeerd. Dit kan je natuurlijk manueel oplossen door eerst een shot espresso te maken en dan pas het melkschuim er te laten bijlopen.
- De pianolak aan de voorzijde is zeer gevoelig aan fijne krasjes.

Patrick Kleijkers 30-04-2015
  • Product half jaar in bezit

3,2
Wat een slechte koffie-automaat voor veel te veel geld. De melkschuimer functioneert heel slecht. Koop dit apparaat absoluut niet. Wij hebben 'm al drie keer voor reparatie weg kunnen brengen en na reparatie zijn de problemen binnen enkele kopjes weer terug.

Harrie van Rijn 15-11-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Apparaat jaar of 4 in gebruik, gemiddeld 4 bakjes espresso per dag. Altijd onderhouds verzoeken uitgevoerd. Altijd lekker espresso. Jaar geleden is hij voor onderhoud terug geweest naar Jura, dan ben je hem gewoon 2-3 weken kwijt. Vervolgens verkeerde machine terug gekregen, die is weliswaar binnen week omgeruild maar toch. Vervolgens heb ik nu dagelijks dat de eerste 1-2 kopjes mislukken; koffie wordt gemalen maar water toevoer stopt na eerste cm espresso en dan moet Systeem gevuuld worden waarna er opnieuw getapt kan wordn...
Is kostbaar en vervelend echter het apparaat weer 2-3 weken kwijt zijn en risico op verwisseling.....
Kortom Mooie machine en heerlijke koffie tot er geserviced moet worden.
Eigenlijk vind ik de service niet passen bij de (top)prijs

Erik_64 19-06-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Nu, bijna 2 jaar later nog steeds tevreden over deze Jura topper. In al die tijd nog geen hapering meegemaakt en inmiddels 5,500 kopjes koffie verder.
Ik maak overigens wel gebruik van de speciale filters die worden vervangen op het moment dat de machine daar om vraagt. Ook de schoonmaakbeurten worden direct na het signaal uitgevoerd. Tevens krijgt de machine twee keer per jaar een algehele ontkalkingsbeurt.