Krups EA 9010 zwart, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Krups EA 9010 zwart, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

Bart 08-01-2016
Geschreven voor: Krups EA 9010 zwart, zilver

Dit apparaat nu zo'n 6 maanden in bezit. Er zitten zoveel variaties van koffie op dat ik er bijna een missie van moest maken om te proeven welke variatie koffie het beste op welk moment van de dag tot zijn recht kwam. In het beginmenu heb je de keuze uit direct 5 hoofdkeuzes en 3 subkeuzes. De 5 hoofdkeuzes bestaan uit: Espresso, Koffie, Warm Water, Cappuccino en Caffè Latte. Deze hoofdkeuzes zijn gewoon gemaakt als je haast hebt en een goed Klein krachtig shotje, kop koffie, glas warm water voor bijv. Thee, super Cappuccino in korte tijd en zonder gedoe OF kop koffie met melk wil hebben. Naast deze snelle variaties heb je nog de keuze uit: Black Specials en White Specials. De Black Specials zijn onder te verdelen in: Ristretto, Doppio, Lungo, Long Black, Americano, Morning Coffee EN Red Eye Coffee. De White Specials zijn onder te verdelen in de soorten: Flat White, Cafè au Lait, Milch Kaffee en Warme Melk. Mocht bij al deze soorten je koffie te sterk zijn of mag hij juist wat sterker? Dan personaliseer je de variatie (bijv. Je Cappuccino of Koffie) onder de optie "Favorieten". Hier kan je 8 profielen aanmaken (bijv. Voor de standaard gebruikers met specifieke eisen). Je kan het profiel vernoemen, één van de 8 kleuren geven en vervolgens je Ristretto, Espresso, Koffie, Warm Water, Cappuccino, Caffè Latte of Warme Melk personaliseren qua: Hoeveelheid, Naam, 1 of 2 kopjes, Sterkte (1, 2 of 3 boontjes), Temparatuur (Niveau 1, 2 of 3), Hoeveelheid melk, Tijd van voorverwarmen, opschuimen van de melk en hoeveelheid koffie (bij Cappuccino's). Vervolgens slaat de machine je profiel op en je kan vanaf heden de gepersonaliseerde keuze kiezen van je favoriete koffie, water of melk.

Wat eigenlijk het mooiste aan dit apparaat is, naast de steengoede Cappuccino's en lekkere koffiesoorten: Hij maakt zichzelf schoon! Na elke koffie variatie met melk wordt het melkopschuim- pijpje automatisch naar binnen getrokken en schoongespoeld. Daarnaast geeft het apparaat met beelden aan wat er stap voor stap gedaan moet worden bij bijvoorbeeld: het maken van een melk variatie koffie, het vervangen van de Claris kalkFilter, Het vullen van het waterreservoir, het leeg gooien van de koffiedikbakje of het bijvullen van de koffieboontjes.

Kortom: Ik wil nooit meer een ander apparaat! Het is een flinke uitgaven, maar ik heb het er graag voor over!