Siemens TK69001 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK69001 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

bytecrusher 30-12-2010
Geschreven voor: Siemens TK69001 wit

In eerste instantie wilde mij vrouw en ik voor de TK58001 gaan, echter kwamen we van de Mediamarkt terug met de TK69001 reden hiervoor was dat deze in week 51 van 2010 in de aanbieding was voor €498,- daarom hoefde we niet lang na te denken.

Smaak: Ligt per kopje en vooral aan de bon niets is zo persoonlijk als smaak wel kunnen we zeggen dat de kwaliteit zeer verbeterd is. Reden is dat we hiervoor een Senseo hadden. Eerlijk is eerlijk er is een wereld voor ons open gegaan.

Mogelijkheden: Je kan er alles mee zetten van 1 kleine espresso tot 2 XXL koffie. Door de draaiknop kun je de keuze weizigen en op het ingebouwde display is te zien welke keuze je hebt staan.Ook de stoompijpje doet goed zijn werk met de meegeleverde melkbeker kun je gemakkelijk de melk opschuimen voor een eventuele Cappuccino.

Gebruiksgemak: Zoals eerder aangegeven zitten er twee draaiknoppen op. De bovenste voor hetgeen wat je wilt zetten Espresso of Koffie,groot of klein, één of twee kopjes tegelijk.
De knop eronder is voor de koffiesterkte.
Verder zit er een Eco knop op als je het apparaat in een standby stand wil zetten. Ook kun je instellen dat het apparaat na een X aantal uur zelf in standby stand moet gaan en wanneer het weer aan moet op welke tijd. Wel is het handig om er ten alle tijden een kopje of mok onder te zetten voordeel is dat de lekbak minder snel vol raakt, wat het apparaat overigens zelf aangeeft. Wanneer het apparaat in standby gaat wil het zichzelf nog wel eens doorspoelen.

Vormgeving: Wij hebben de zwarte pinolak versie.
Wat ik mooi vind is dat de bonnenbak in het apparaat zelf zit weggewerkt dus geen uistekende dingen bovenop of aan de zijkant.

Duurzaamheid: Daar kan ik nog geen uitspraak overdoen omdat we het apparaat pas 2 weken in bezit hebben.

Wel denk ik als je het apparaat netjes onderhoudt wekelijks het binnenwerk schoonmaken en de regulier onderhoudt dat het apparaat lang kan meegaan.

Fam Hoogstra 25-08-2010
Geschreven voor: Siemens TK69001 wit

Apparaat bevalt erg goed,lekkere koffie,vele mogelijkheden,simpel in gebruik,makkelijk schoon te maken,geen spijt van,1klein nadeel vinden wij dat bij het malen van de bonen het apparaat zón vreselijk hard geluid maakt maarja dan heb je ook vers gemalen koffiebonenkoffie he!!!super apparaat,mooi desin

MarionB 17-06-2009
Geschreven voor: Siemens TK69001 wit

Sinds 1 maand in het bezit van dit mooie espressoapparaat.

Wijn erg tevreden en hebben nog geen nadelen kunnen ontdekken.

Filters en reinigingstabletten moet je idd geregeld aanschaffen maar als je je hebt verdiept in het product voor de aanschaf ben je hiervan op de hoogte.

Wij hebben met DE bonen geen problemen, hoeven niet aangeduwt te worden.

Ook hebben we met de lekbak geen problemen.

Alleen nog maar lekkere espresso, koffie, cappucino en latte machiatto gedronken. Milk swearl stoom systeem werkt perfect. Wel met minstens 1,5% vet gebruiken.

Veel mogelijkheden en keuzes om de perfecte warme koffiedrank te maken.

Kortom wij zijn meer dan tevreden met dit espressoapparaat en hebben nog geen nadelen kunnen ontdekken.

cil 05-01-2009
Geschreven voor: Siemens TK69001 wit

Een groot voordeel van dit apparaat t.o.v. onze eerdere espresso machines (o.a. Saeco) is de instelbare temperatuur van de koffie. De koffie kan echt heet gemaakt worden, waardoor het niet nodig is om de kopjes voor te verwarmen. In combinatie met het kalkfilter ontstaat er zeer goede kwaliteit koffie die niet onder doet voor een gemiddeld restaurant.

Er kleven helaas echter ook een groot aantal stevige nadelen aan dit apparaat.

1. De speciale kalkfilters zijn duur (14 euro per stuk) en moeten iedere twee maanden vervangen worden. Deze filters zijn alleen online te koop. Merk Claris (nr 461732).

2. Het apparaat moet regelmatig gereinigd worden met speciale tabletten van Bosch/Siemens. Online te kopen (10 euro per 6 stuks).

3. De bonen (DE) passen niet goed door de opening naar de maler. Hierdoor blijven ze hangen en denkt het apparaat dat de bonen op zijn. Gevolg een slappe bak en de noodzaak om de bonen regelmatig aan te duwen.

4. De lekbak sluit niet goed aan, waardoor vrijwel dagelijks het apparaat meldt dat de lekbak ontbreekt en daardoor weigert koffie te zetten. Rammelen en stevig aandrukken is de oplossing.

5. Na 1 maand in gebruik weigerde het stoompijpje. De gratis service van Siemens was goed. We kregen een goede machine te leen en binnen enkele weken werd de machine gerepareerd terug bracht.

Kortom, helaas nog enkele kinderziektes, maar uitstekende koffie. Wij hebben ondanks alle gebreken geen spijt van deze dure aankoop.

P.S. Exact hetzelfde apparaat is in omloop, maar dan met een Bosch sticker erop. Het verschil in merksticker moet uiteraard grof betaald worden en dat noemen ze dan marketing (een eufemisme voor het bedotten van consumenten).