Krups EA850B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA850B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Henk 16-08-2017

Kort maar krachtig

Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Dit apparaat heb ik nu 2,5 jaar in mijn bezit. In deze periode heb ik altijd genoten van de heerlijke koffie. Zijn er nadelen aan dit apparaat? Eigenlijk niet. Ja veel spoelen en schoonmaken, maar dat is bekend bij espressoapparaten.
Nu zijn de leidingen niet vervuild, maar wel binnen de behuizing. Er heeft zich daar koffiedik opgehoopt en laat een behoorlijke drek achter.
Om het zelf uitelkaar te halen ben ik niet zo happig. Het is allemaal computergestuurd.
Nu heeft Krups een servicecentre. Bij deze laat ik gelijk de service maar weg.
Ik had altijd wel een hoge pet op gehad van Krups. Wat valt dit mij tegen. Het enige gevoel die ik kreeg was dat er een script gevolgd werd die er voor moest zorgen dat de consument zo snel als mogelijk wordt afgepoeierd. Er zit 2 jaar garantie op en geen dag langer. Het enigste wat ik kreeg te horen wat de kosten zijn als ik het ging opsturen. Voor een apparaat van €850 verwacht ik al zo wie zo een normale communicatie. Jammer gemiste service.

Pluspunten

• heerlijke koffie

Minpunten

• service
  • duurzaamheid

notnaas 30-08-2015
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

De overstap van filterkoffie naar Krups EA85xx is een reuze verbetering omtrent het genot van een van de gekozen soorten koffie.De temperatuur is goed heet, de bediening van de machine is gemakkelijk en duidelijk. Een voorkeur receptenprogramma is aanwezig.Het zelfreinigend programma is een vreugde voor de gebruiker.Bij hard water is de wateronthardingsstaaf een goede toevoeging, de test die je uitvoert geeft aan wat de hardheid van het leidingwater ter plaatse is. Alle functies zijn goed beschreven en verduidelijkt met foto's in het bijgeleverde boekje.Het apparaat vraagt wel wat ruimte en is fraai en degelijk uitgevoerd.Je moet wel even wennen aan het maalgeluid, dat is wel luid maar inhaerent aan het malen van koffiebonen. Het energielabel A is een goede bijdrage aan het energiegebruik. Ik ben zeer tevreden en geniet van altijd lekkere koffie.

DTGsdriever 25-06-2015
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Deze Krups is een prima espresso apparaat. Je kan eenvoudig je eigen smaak bepalen door de hoeveelheid en de sterkte in te stellen. perfect. 1 of 2 kopjes tegelijk, het kan ook allebei.

Het legen van de opvangbak is eenvoudig. Evenals het vullen van het waterreservoir. Het is alleen lastig dat je van de buitenkant niet kunt zien hoeveel water er nog in het reservoir zit.

De koffie is goed warm, ook niet onbelangrijk.

Kortom, prima apparaat dat gewoon heerlijke koffie/espresso zet!

IngridY 08-06-2015
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Een heerlijk koffieapparaat, dat heerlijke koffie zet.
De installatie is eenvoudig, de gebruiksaanwijzing was kort en duidelijk.
Het is een redelijk compact apparaat en ziet er zeer degelijk uit.
De bediening is zeer eenvoudig via het overzichtelijke display.
De smaak en sterkte kan naar ingesteld worden, ook temperatuur en hoeveelheid koffie. Daarnaast kan ook de maalgraad nog apart ingesteld worden. Deze voorkeuren kunnen heel eenvoudig opgeslagen worden in een favorietenmenu.
De machine maakt bij het malen, naar mijn idee, niet overdreven hard maalgeluid.
Cappuccino en Latte maken is eenvoudig.
Ik moest wel even stoeien om stevig melkschuim te krijgen(regelaarsknop schuim niet te ver naar achter, iets meer richting latte laten staan én de soort melk en temperatuur;niet te koud, hiervan heeft een enorme invloed op de stevigheid van het schuim)
Na het maken geeft de machine zelf aan dat het aan te bevelen is om te spoelen, door op een knop te drukken doet de machine dit zelf.
Er is een waterfilter bijgeleverd welke je regelmatig moet vervangen. Bij mij ging ie de eerste keer 2 maanden mee. Ik vind hem niet goedkoop (+-€18,00).Het is een keuze om hem wel of niet te gebruiken, maar het is mij niet geheel duidelijk wat het enorme voordeel hiervan is en of het dit bedrag telkens waard is.
Het reinigen heb ik in de korte tijd nog niet kunnen testen, maar gezien het gebruiksgemak van het apparaat voorzie ik weinig moeite. Ontkalk tablet en schoonmaakmiddel voor de eerste schoonmaakbeurt is meegeleverd.
Wat ik wel mis is een melding als de bonen op zijn. Het gebeurd nu wel eens dat ik een kopje weg moet gooien omdat ie te waterig is hierdoor.
Ik vind de machine is zeker een aanbeveling. Hij geeft heerlijke koffie en zeer gebruiksvriendelijk.
Met een mooie aanbiedingsprijs zou ik hem niet laten staan.

Carolientje66 02-02-2015
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Fijn apparaat voor heerlijke koffie en capuccino/latte machiato. Het is vooral prettig dat je zoveel instelmogelijkheden hebt, waardoor je je koffie 'op maat' naar eigen smaak kan maken. Ook een groot voordeel dat de melk voor de capuccino of latte goed heet wordt, zodat je geen lauwe koffie krijgt.
Schoonmaken gaat erg eenvoudig. Apparaat geeft zelf goed aan wat er moet gebeuren qua onderhoud. Gebruiksvriendelijk dus.
Jammer dat er niets bedacht is voor een evt melkreservoir. Nu moet je een aparte beker of pak melk er naast plaatsen.

gjuri 20-01-2015
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Uitstekende espresso, koffie en latte macchiato. Mooi apparaat en makkelijk in te stellen en te bedienen. Via 1 druk op de knop een latte macchiato gezet. Prima kwaliteits- en prijsverhouding. Jammer volgens mijn ervaring is dat er geen echte cappuccino en café macchiato gemaakt kan worden (melk na koffie is niet mogelijk, apparaat geeft alleen koffie na melk). Er gaat veel water verloren door het verwarmen van melk waardoor het apparaat vaak schoongemaakt moet worden. Opvangbakken zijn niet vaatwasserbestendig. Plastick buitenkant voelt niet supersterk aan en roostertjes krassen snel. Melkblok moet iedere keer gereinigd worden en dat is wel een gedoe vind ik. Wilde eerst voor een Zwitserse merk gaan in hogere prijsklasse maar ben toch voor krups gegaan. Ik heb totaal geen spijt van aankoop.

Lindamartin 12-09-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Beoordeling met een 9.0 ideaal apparaat...
Makkelijk in gebruik en je hebt lekkere koffie... Heb er elke dag plezier van

Caramboles 20-07-2014

Een prima apparaat.
Zet een lekker kopje koffie.
Vooral de mogelijkheden om favorieten in te voeren is mij goed bevallen.
Waterreservoir had wat meer inhoud mogen hebben.

bonzobrok 23-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

goed apparaat die lekkere koffie zet,veel standen om andere koffie s te zetten,alles apart instelbaar.
is goed bevallen,dus waard om te kopen

S R 17-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

De koffie is lekker; helaas blijft de koffie aan de koude kant; het is noodzakelijk de koffie bij te verwarmen.

Chris Werner 12-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Naar onze mening voldoet het apparaat op alle onderdelen. Op het punt van gebruiksgemak merken wij op dat het display iets naar voren en groter zou mogen zijn. De installatie van het product leek na het lezen van de beschrijving moeilijk maar tijdens de uitvoering vrij eenvoudig.

Jack Balk 09-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Een prachtige koffiemachine.Met dit apparaat proef je koffie,zoals koffie hoort te smaken.
Ook een heerlijke cappuccino is in een handomdraai gemaakt.
Kortom,alleen maar plezier van mijn nieuwe koffie apparaat.

Alla Kovaljova 03-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

De beste koffiemachine die ik ooit heb gehad. Hieronder geef ik weer waarom.

De installatie is eenvoudig, de gebruiksaanwijzing hierin was kort en helder.

Het is een mooi apparaat, zwart met chroom met een mooi display. Het ziet er modern en zeer degelijk uit.
De bediening is zeer eenvoudig via het overzichtelijke display. Iedereen kan het zonder telkens in een ingewikkeld boek te kijken wat mijn ervaring was bij een eerdere machine van een ander merk.

De smaak en sterkte kan naar wens gekozen worden. De voorkeuren kunnen heel eenvoudig opgeslagen worden in een favorietenmenu. Dit is wel een uitkomst! Ook zeer gemakkelijk is de mogelijkheid voor automatisch inschakelen op een bepaalde tijd en het zelf uitschakelen na een bepaalde tijd die naar wens in te stellen is.

De machine maakt bij het malen zeker wat geluid. Niet storend en het is ten behoeve van een lekkere kop koffie, want de smaak is zeer goed! De cappuccino maken is eenvoudig en smaakt met het schuim heerlijk. Na het maken geeft de machine zelf aan dat het aan te bevelen is om te spoelen, door op OK te drukken doet de machine dit dan ook.

Koffie en espresso op diverse sterktes geprobeerd en geen enkele aanmerking. De koffie is ook heet, en de temperatuur kan zelfs ingesteld worden.

De waterbak achter en niet op zij was ik nog niet gewend, maar na een paar keer gevuld te hebben weet ik niet anders. De machine geeft ook aan als de opvangbak geleegd moet worden. Dit gaat eenvoudig. Het reinigen heb ik in de korte tijd nog niet kunnen testen, maar als ik dit boekje vergelijk met de 8 pagina’s van mijn oude machine van een ander merk, verwacht ik dat dit moeiteloos zal gaan en de machine zelf duidelijk de stappen zal aangeven.

Kortom, deze machine is zeker een aanbeveling voor iedere koffieliefhebber, een heerlijke smaak van koffie en zeer gebruiksvriendelijk voor ieder.

Clautje78 02-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Korte samenvatting: Wat een heerlijk apparaat!

Installeren gaat erg makkelijk, het apparaat vertelt je precies wat je moet doen. Dus ook al ben je niet handig met apparaten, dit kan iedereen.
Ook geeft het apparaat precies aan als er iets op is, zoals je water of bonen. Maar ook vertelt hij je wanneer de opvangbakken geleegd moeten worden.

Ik heb het aspect smaak een 10 gegeven, omdat je dit helemaal naar eigen wens kunt aanpassen.

Het geluid wat hij maakt hoort gewoon bij een 'koffiebonen' koffieapparaat, heeft ook een bepaalde charme vind ik en het stoort mij dus niet.

Wat ook echt perfect is, als je de juiste samenstelling hebt gevonden (hoeveelheid koffie/melk/hitte vh water) voor jouw persoonlijk perfecte koffie, dan kun je dit opslaan.
Zo kan iedereen zijn eigen perfecte koffie zetten.

De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, ik heb hem net een maand. Maar het apparaat ziet er stevig en solide uit.

Het is een vrij prijzig apparaat, maar met alle mogelijkheden die hij biedt, is hij het wel waard.

EMM52 01-06-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Ik vind het een fantastisch apparaat. Ook ik ben meer koffie gaan drinken.
Toen ik het apparaat had ontvangen ben ik eerst de papieren handleiding gaan lezen. Dit was dom, want toen ik de stekker er in deed, verscheen de handleiding op het display. Wat ik miste was een (proef)pakketje koffie, zodat je hem meteen uit kon testen. (Deze zit bijv. wel bij de Dolce Gusto van Krups.Dus eerst snel naar de winkel om bonen te halen!). Ook miste ik de advisering wat voor soort melk je het beste kon gebruiken. Ik gebruikte zelf altijd magere melk voor mijn cappuccino, omdat dit het beste op schuimt, maar ik merkte dat het slangetje daardoor een keer verstopt raakte. Ik heb halfvolle geprobeerd en ook cappuccino melk. Ik vind dat je het beste resultaat krijgt met halfvolle melk. Ik heb koffiebonen van Fair Trade en Lavazzo Espresso geprobeerd. De laatste heeft mijn voorkeur, qua smaak. Wat ik wel mis op het display is de melding dat de bonen op zijn. Verder geeft hij alle meldingen perfect door: wanneer je het waterbakje en de koffie opvangbak moet ledigen. Wanneer je het waterreservoir moet vullen etc. En het apparaat gaat niet verder totdat dit gebeurt is.
Ook wordt er gevraagd of je de filter wilt installeren, wat ik heb gedaan. Mijn vraag is wat is het voordeel als je dit doet. Dit staat niet beschreven.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Het is daadwerkelijk even uitproberen welke hoeveelheid koffie voor jouw de beste smaak geeft. Ik heb bijv. in mijn cappuccino 70ml koffie en 25s melk ook nog eens 20ml ristretto toegevoegd. Smaakte heerlijk!
Ik zag net nog dat je je koffietemperatuur in kunt stellen en ook hoeveel kopjes koffie ik al gemaakt heb sinds ingebruikname. Wat een luxe om alles naar je eigen wensen aan te kunnen passen.
Het geluid van de 'koffiemolen' is net zo als bij bijv. de Sarista hoorde ik van kennissen. Ik vind dat dit geluid er gewoon bij hoort.
Al met al vind ik het een super automaat! Ikzelf zou alleen nooit de prijs van € 849,-- hiervoor hebben kunnen betalen, dus ik voel me een heel bevoorrecht mens dat ik dit apparaat heb mogen testen.
Als je van gemak en perfecte koffie houdt, is deze machine een must!

Stella Hagen 31-05-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Ik ben gek op koffie. Vaak drink ik een bakkie als ik alleen ben. Met een traditioneel koffiezetter is dat niet eenvoudig op smaak te maken. In 1e instantie had ik hier een Senseo voor gekocht, maar:...een Senseo is toch geen koffie. Vervolgens heb ik een Philips Saeco aangeschaft. De koffie die hieruit komt, vind ik schraal en te koud. Sinds enkele weken heb ik nu de Krups Espresso Falon touche EA850B. Naast dat het een mooi, strak apparaat is, is de koffie echt geweldig! Het installeren is een makkie omdat de display je 1-2-3 helemaal begeleidt. Ik ben niet handig, maar zelfs ik kon het. Vervolgens diverse koffiesoorten, sterktes etc. uitgeprobeerd. Je kunt de maling van de koffie fijner maken waardoor je een sterker bakkie krijgt. Dit kan ook door bijvoorbeeld minder water of meer koffie te gebruiken. Zelfs het maken van een cappuccino of latte is zeer
eenvoudig. Hierbij kun je ook nog de hoeveelheid melk instellen. Tot slot kun je de temperatuur van je koffie ook nog regelen. En ieders voorkeur kun je opslaan, zodat je nooit meer hoef te denken: hoe wil zij de koffie ook alweer. Zoals ik al zei: ik houd van een lekker bakkie warme koffie, die krijg ik nu dankzij de Krups. Mijn man drinkt geen koffie, maar mijn kinderen zijn ook zeer enthousiast. Ik wil deze machine nooit meer kwijt! Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen: ik heb de machine immers pas enkele weken. Het ziet er wel degelijk uit.

Scootlady 24-05-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

De koffie is uitstekend naar smak en hoeveelheid in te stellen. Het is handig dat je een paar favorieten kunt programmeren. Wij zijn dan ook zeer tevreden over deze machine en iedereen die koffie bij ons drinkt ook.

Sylvia R 23-05-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Ik heb de One Touch Cappuccino machine van Krups nu 2 week in gebruik en hij bevalt fantastisch!! We zijn er zelfs meer koffie door gaan drinken hahaha.
Toen de One touch Cappuccino machine van Krups bezorgd werd hebben we hem natuurlijk direct uit gepakt en als eerste de gebruiksaanwijzing door gaan lezen.
Het apparaat gebruiksklaar maken is zo simpel. Als je hem aan zet wordt er in het display precies stap voor stap weer gegeven wat je moet doen. Een kind kan de was doen. Dat was voor ons wel heel prettig zo A technisch als we zijn.
Het losse water reservoir is gemakkelijk te verwijderen en te vullen onder de kraan. Dit wordt ook in het display aan gegeven als het reservoir leeg is. Ook als de koffie bonen bak leeg is wordt dit aan gegeven.Ook deze is weer makkelijk te vullen aan de boven kant. En als je de water opvangbak en de koffie opvangbak moet legen wordt het ook aan gegeven. Er kan dus weinig tot niets mis gaan. Ook kun je de grofheid van het malen van de koffiebonen instellen naar eigen smaak.Op het display kun je je eigen koffie soorten onder favorieten zetten met een naam van een persoon hoe die gene zijn of haar koffie soorten wil hebben qua sterkte enz en dit kun je daar dan in vast zetten. Zo heb je altijd de goeie sterkte van je koffie soorten die je hebt in gesteld onder je naam. We hebben in de 2 weken dat we het apparaat nu in gebruik hebben alle koffie soorten die het apparaat kan maken geprobeerd en uit getest. Hij maakt lekkere normale koffie, heerlijke cappuccino, Latte, ristretto en espresso. Als je normale koffie, maakt kun je zelf 2 koppen tegelijk maken. Als je een cappuccino wilt maken of een Latte dan bevestig je een slangetje aan het apparaat en hangt die in een pak of flesje melk, die je naast het apparaat zet, en het gaat vanzelf. Wel even de knop op het apparaat instellen op cappuccino of Latte (mocht je deze koffiesoort willen maken) Ook kun je de temperatuur van het water instellen hoe heet je de koffie soorten wilt hebben. Na het maken van een cappuccino of Latte vraagt het apparaat standaard om het apparaat even te spoelen. Dat kan dan direct of later. Wel even een kopje er onder zetten als je gaat spoelen!! Als ik een cappuccino maak gooi ik er een lekker smaakje van douwe egberts bij in, b.v. hazelnoot of caramel. Mmmmm zo lekker!! en dit dan even afmaken met wat cacao poeder op de cappuccino. Ook de sterkte van de koffie soorten kun je op het display instellen. Heb je de goeie sterkte gevonden dan zet je dit onder jouw naam vast onder favorieten. Zo ben je er verzekerd van dat jij altijd de goeie koffie sterkte hebt zonder steeds weer te moeten instellen. Ook onze visites zijn dol enthousiast over de koffie en koffie soorten die je er mee kunt maken. En wat een luxe voor de visite...... ze kunnen nu maar kiezen welke soort ze willen hebben.
Wat een feest!! Alle losse onderdelen zijn los te bestellen, mocht er ooit iets aan vervanging toe zijn. En de prijs van de losse onderdelen...... die vallen me echt 100% mee!! Eén ding vindt ik wel een beetje jammer van zo'n duur apparaat, en dat is dat er geen pijpje aan zit om b.v. heet thee water te kunnen maken. Dan zou mijn waterkoker ook van het aanrecht kunnen. Maar dat is maar bij zaak.
We hebben heel wat koffie gedronken tijdens het testen want het is eerst even uitzoeken voor je zelf welke sterkte je het lekkerst vind. Je kunt ook de ml koffie instellen die het apparaat moet geven en zelfs de ml melk(schuim) voor de cappuccino en Latte. In het begin was dat wel even uitvogelen qua ml. Er stroomde nog wel eens een kopje over. Maar nu we het apparaat getest hebben, ingesteld hebben en alle koffie soorten veelvuldig genuttigd hebben zou ik nu al niet meer zonder kunnen. En mijn cappuccino's hoef ik nu nooit meer uit een zakje te halen waar dan heet water op gegoten moet worden waardoor je dan zo'n kunstmatige schuimlaag op je cappuccino krijgt. Nee,een heerlijke verse, volle, romige schuimlaag is nu wat mijn cappuccino bedekt.
Wij zijn bijzonder tevreden en helemaal happy met het apparaat. Voor ons is koffie drinken nu elke keer weer een feest!!

sabje53 21-05-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Het is een mooi apparaat om te zien, maar maakt vrij veel herrie. Na de handleiding gelezen te hebben en een poosje te hebben gestoeid met het apparaat, was ik er eindelijk uit hoe het allemaal echt werkt. Nu ik het apparaat ken en helemaal naar mijn smaak heb ingesteld is het een heerlijk apparaat met super lekkere koffie. Onderhoud is heel makkelijk en gaat allemaal heel snel.

Ik ben er super blij mee, maar het had best allemaal wat geluidslozer gemogen.

Linda Renkema 20-05-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Wat een heerlijkheid is dit, en wat een keuze Qua koffie!
Het was even puzzelen met de sterkte maar toen dat eenmaal ingesteld was konden we dan ook echt heerlijk koffie drinken!
Om hem goed te testen heb ik verschillende dagen veel koffiedrinkers hier gehad, wij zelf waren er al snel over eens dat dit toch tot nu toe voor ons de heerlijkste koffie is.
Mijn Favoriet is zonder twijfel de Cappuccino, hoe makkelijk kan het zijn, 1 druk op de knop en alles wordt voor je gemaakt!
De espresso is ook even uitzoeken welke sterkte het beste is, fijn is ook dat je het onder favorieten kan zetten.

Het formaat / vormgeving is perfect!
Een niet te grote automaat maar de koffie is super!!!
Hij past heel fijn in de keuken op elk aanrecht!

De buitenkant ziet en voelt goed stevig aan!
Het is een mooie vormgeving, modern maar toch tijdloos!

We gebruiken hem nu bijna 2 weken .. mijn dagelijkse kopje koffie is een genot!

Voor het gebruik is er een heel goed te volgen gebruiksaanwijzing, kan eigenlijk niet fout gaan, zo wordt alles goed in gesteld.
Fijn is dat na elke keer gebruik automatisch uitgeschakeld kan worden , en ook uit zich zelf weer gereinigd wordt, niet vergeten een kopje er onder te zetten, maar het opvangbakje neemt ook genoeg op!
Alles wordt ook automatisch aan gegeven, wanneer er water bij gevuld moet worden ( hele fijne grote water reservoir dus niet steeds bijvullen)
En ook wanneer de opvangbakjes geleegd moeten worden.

Wij zijn hier erg blij mee een aanwinst voor ieder huishouden!

Heleenscheffers 19-05-2014
Geschreven voor: Krups EA850B zwart

Ik vind het een fantastisch espresso apparaat. Het instellen ging heel gemakkelijk via het display. Ook in het gebruik is het apparaat heel makkelijk. Via het display is de sterkte en hoeveelheid van de koffie in te stellen. Cappuccino is in een handeling te maken en is heerlijk romig en smaakvol. Het malen van de koffiebonen maakt wel wat geluid, maar dat vind ik geen bezwaar. De koffie, cappuccino of espresso is heerlijk, het espresso apparaat is wat mij betreft een topper.