Saeco Volautomatische espressomachine zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Volautomatische espressomachine zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Serkan Celik 13-05-2017

Saeco-HD9933/11

Ik heb de Saeco HD9933 nu ongeveer 3 jaar in bezit. het grote nadeel is dat je de machine niet kunt spoelen. Hierdoor gaat de koffie na een paar jaar erg vies smaken:

De machine spoelt zich automatisch bij het aan en uitzetten, maar hiermee spoelt slechts een veel te kleine hoeveelheid water (ongeveer 30 ML). Tevens gebeurt de ontkalking via andere leidingen dan de koffieafgifte-leidingen. De ontkalking gebeurt via de zijkant door de stoompijp, terwijl de koffie aan de voorkant wordt afgegeven. Het niet kunnen spoelen/ontkalken van de volledige koffieafgifte-cyclys van de machine , zorgt er voor dat de koffie op een gegeven moment vies gaat smaken en is dit ook niet meer te herstellen. Het verbaast me dan ook zeer dat philips zo een belangrijk punt over het hoofd heeft gezien.

boomgaard 22-10-2015

1e machine is uiteindelijk retour genomen en vervangen. Nieuwe werkt naar behoren, behalve eerdere klacht over waterreservoir, rest water in plantenbak en nieuw water. Rood lampje voor ontkalken soms negeren, gewoon regelmatig ontkalken. Kortom, goeie koffie met haken en ogen. Service van Albert Heyn was goed, niet van Philips zelf.

freeking 28-08-2015

De smaak van de koffie is uitstekend in te stellen doordat je de hoeveelheid water die door het apparaat aangevoerd moet worden door twee keer een knop in te drukken kunt instellen omhet apparaat goed te gebruiken moet je wel de handleiding lezen maar heb je het onder de knie dan zijn alle handelingen vrij eenvoudig De vormgeving is neutraal de onderdelen van het apparaat zijn van uitstekende kwaliteit de koffiemolen bijvoorbeeld vind je ook in de duurste Horeca apparaten terug Hoe weet ik dat? wel wij hadden ook ook problemen zoals in andere reviews beschreven omdat er geen oplossingen ware op het Internet nog op de service site van Phillips heb ik het apparaat zelf uit elkaar genomen en weer op de juiste manier in elkaar gestoken daarna nooit meer problemen gehad. Blijkbaar werken er bij de assemblage can Phillips Saeco mensen rond die de boel niet goed in elkaar zetten waardoor diverse onderdelen niet goed vast zitten en los rammelen onder anderen de molen en de sensoren waardoor er de raarste meldingen ontstaan. zit het wel goed vast dan heb je een van de beste koffiemachines met een proffessioneel hart indien u hulp nodig heeft of ik moet hem voor u inorde brengen voor een zachtprijsje mail me ;-)

freeking 14-11-2015

misschien moetje hem ontluchten linkerkant boven de linkerknop verdraaien kopje onder spuitmond van de melkopschuimer zetten even wachten tot hij klaar is knop terug draaien.

Ernstig 11-11-2015

Beste Freeking,
Ik heb ook een probleem met saeco. Alle rode lampjes branden en apparaat maalt niet meer. Weet je een oplossing? Ik ben bereikbaar op e.rhee@hetnet.nl Bijvoorbaat dank

boomgaard 04-07-2015

Vanaf begin problemen, koffie malen en niet gebruiken, 2x keer malen. Veel water blijft onderin, moet ververst. Veel foutmeldingen. Telkens opnieuw opgelost, maar ergernis blijft. Nu, na de zoveelste keer(duur) ontkalkt te hebben blijft het aangeven eenheid reinigen. Gedaan, blijft foutmelding geven en kan niet meer gebruikt worden. Ik breng het niet meer terug. Dan maar weer een goede Delonghi, zuiniger in gebruik.

Frans Govers 19-08-2014

Apparaat beviel prima tot 4 weken geleden de bereidingseenheid niet meer verwijderd kon worden. We zullen best iets verkeerd gedaan hebben maar raar dat het kan. Apparaat opgestuurd, wachten en gerepareerd met een rekening van 93 Euro excl. Verzendkosten en zonder netsnoer.

Nu, 2 weken na de reparatie blijft de keuzeknop voor Espresso hangen. Na de knop weer los te hebben gekregen functioneert het apparaat 2 dagen om vervolgens alleen maar kannen koffie te produceren i.p.v. Kopjes. Ik twijfel inmiddels of we aan een 2e reparatie moeten beginnen.

emmely 18-04-2014

Het apparaat een half jaar in gebruik, geen klachten in het gebruik. 1 keer per week de zet groep met koudwater schoon spoelen en klaar is kees.
De smaak van de gebruikte lidel koffie bonen is prima.
Een tevreden gebruiker.

h.meijs 06-12-2015

liever goed afspoelen onder de heetwaterkraan i.v.m
schimmelvoorming in de restanten koffiedrab.

Bosmaat 14-02-2014

Steeds opnieuw storingsmeldingen. Al twee keer teruggestuurd naar leverancier. En dan ben je het apparaat minstens 2 weken kwijt. Hij moet nu voor de 3e keer terug voor reparatie. Ik geloof er niet meer in dat het apparaat ooit goed gaat functioneren. Alle rode storingslampjes branden tegelijk en die storing staat niet in de beschrijving. Het apparaat maalt soms bonen en voert de gemalen bonen direct af naar de koffiediklade. Echt een drama.

Bijmijthuis 25-01-2014

wij hebben inmiddels alweer een vervangend apparaat. Weer dezelfde problemen, heel veel bonen verspild doordat hij gaat malen met een vol bonenreservoir er vervolgens aangeeft dat de bonen op zijn. De koffie is okay, maar door alle rompslomp is de lol van een espressomachine wel wel. Op naar apparaat nr. 3 of liever nog geld terug!

januitkijk 23-01-2014

Het is mij een raadsel dat SAECO Philips dit soort rommel in de markt zet.
Krijg constant storingen, ook wanneer het apparaat schoon is gemaakt.
De gemalen koffie blijft eens in de week vastzitten in het toevoergedeelte zodat er waterige drap uit komt.
Je moet dan het gehele apparaat schoonmaken en een paar kopjes zetten voor er weer acceptabele koffie uit komt.
Verder zie je na 1 maand al dat het kunststofrooster op het lekbakje is krom getrokken en de verf aan het slijten is.

rpberrev 27-12-2013

kopjes rammelen van plateau af. Zeer duur in gebruik omdat nadat hij gemalen heeft veel tussentijdse storingsindicaties (boneninvoer, koffiediklade vol, waterreservoir leeg) dan volgt geen product maar cyclus opnieuw.
Je kan niet even tussendoor voor iemand decafe zetten want je krijgt de bonen er niet uit.
Als je philips belt wordt je nooit meer teruggebeld door die mevrouw over omruilen voor duurder apparaat.

Hajopa 09-12-2013

09-12-2013
Apparaat enkele dagen geleden gekocht in de aanbieding voor een mooie prijs!! Duidelijke handleiding en na wat oefenen direct onder de knie.Apparaat functioneert prima.Wij vinden de koffiesmaak wel goed en zijn er tot nu toe erg tevreden mee.Schoonmaakhandelingen zijn duidelijk beschreven en zo,n apparaat heeft nu eenmaal om de zoveel tijd onderhoud nodig!

Ans5 23-11-2013

Dit apparaat in aanbieding gekocht. Thuisgekomen en geprobeerd was de koffie een hele slappe, waterige bak. In de bonenmaler zit een draaiknopje die je met een staafje moet bedienen (3 standen, lastig systeem). Koffie werd scherper maar niet minder slap. We hadden kwalitatief goede bonen uit een espressowinkel. Daarna vielen er halve bonen met veel geraas uit de zijkant. Apparaat omgeruild. Thuis gekomen opnieuw geprobeerd, weer zelfde slappe koffie. Per keer liep er een halve kop water in het lekbakje. Na 3 pogingen bleef de waterknop hangen en deed het apparaat het dus niet meer (beveiliging). Dus deze ook weer teruggebracht en geld terug gevraagd (en gekregen).
Mocht dit apparaat het wel goed doen, houdt dan rekening met het lastige onderhoudssysteem: elke week moet het binnenwerk er uit geklikt worden en afgespoeld onder de hete kraan. Vervolgens een nacht drogen. Ook moet het regelmatig ontkalkt, ontvet en doorgestroomd worden. Dit kost vrij veel tijd en moeite. Dat is niet alleen bij dit apparaat het geval, maar bij veel koffiemachines (heb ook ervaring met andere merken).