Miele CM 6300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 6300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Paul 06-08-2018

NIET KOPEN

Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Vier jaar enorm veel plezier gehad van dit apparaat. Maar na 10.000 kopjes koffie blijkt de O-ring van de zetgroep versleten te zijn. Zo'n ring kost ongeveer 5 euro. Maar, dit onderdeel wordt niet los verkocht: er moet volgens Miele een geheel nieuwe zetgroep in van ong. 156 euro!!. Het blijkt dat er ook geen andere losse onderdelen van dit apparaat kunt krijgen. Bij aankoop had MediaMarkt moet waarschuwen dat er geen onderdelen verkrijgbaar zijn (ook niet die aan slijtage onderhevig zijn).

Arie 11-07-2018

Misser van Miele

Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Vanwege goede ervaringen met Miele producten (koelkast, vaatwasser, oven, inductie kookplaat, vriezers, etc) kochten we 3 jaar geleden de CM 6300 koffiemachine. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Binnen 1,5 jaar hebben we drie monteurs op bezoek gehad omdat de machine de koffie wel maalde maar vervolgens direct weggooide. De laatste monteur verving een deel van het binnenwerk. We hadden toen wel weer koffie maar de machine trilde zo hard dat de kopjes niet bleven staan. Verdere storingen volgden, op het laatst hadden we geen zin meer in weer een monteur. En nu, na 3 jaar gebruik, heeft de machine het helemaal opgegeven.
Voor ons geen Miele Koffieautomaat meer, we hebben intussen een Jura aangeschaft.

Onno 23-03-2018

Miskoop van de eeuw

Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Dit is de tweede miele die we hebben. Vorig model hield er na drie jaar mee op. Toen deze gekocht. Nu twee jaar in bezit en inmiddels al een keer of 5 een monteur over de vloer gehad. Machine is inmiddels diverse malen gerepareerd. Alles onder garantie. Gezien de rekeningen die meer zijn dan deze machine nieuw heeft gekocht is dit volgens mij geen miele waardig product. Nu maart 2018 geeft de machine weer telkens aan dat het koffiebonen resorvoir moet worden gevuld terwijl er genoeg koffie bonnen inzitten. Het had miele goed gedaan als ze gezien de reparatie historie een nieuwe machine hadden gegeven. Laat hem nu niet meer repareren want de garantie is verlopen. Mijn advies laat deze machine staan is geen miele waardig product je hebt er alleen ellende van.

Bad Nieuweschans 20-03-2017

niet de kwaliteit die je van Miele verwacht

Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Sinds begin 2014 in bezit. Als hij het doet is het een goede machine, maar 4 reparaties in 3 jaar is niet wat ik van Miele gewend ben. Eerst maakte hij geen melkschuim. Toen was de koffie te grof gemalen doordat de molen versleten was, dus natte drab en slappe koffie. Toen een vastlopende zetgroep. Nu lekt hij water dat onder de machine uitloopt en de hoeveelheid koffie per bereiding is sterk wisselend. Je kunt er beter meteen 2 kopen, dan heb je er een op reserve als de andere in reparatie is. Ik verwacht niet dat deze machine de 50.000 bereidingen die Miele belooft gaat halen.

Pluspunten

• maakt goede koffie
  • goed zelf te reinigen
  • makkelijke bediening

Minpunten

• gaat te vaak kapot
  • maakt reputatie van Miele niet waar
  • duur tov kwaliteit

Officiele reactie van Miele 22-03-2017

Wat vervelend dat u deze ervaring heeft. Graag komen we met u in contact. Zou u daarom uw telefoonnummer willen sturen naar webcare@miele.nl ?

Espresso 23-08-2017

De klantenservice van Miele heeft heel erg zijn best gedaan om ons te helpen. Belden ons na een dag al en vroegen of ze een monteur naar het apparaat mochten laten kijken. Zonder kosten voor ons 2 keer een monteur gestuurd. Lekkage verholpen, software geüpdatet en nog meer. Helaas was ook de aandrijving van de zetgroep kapot, waardoor de koffie niet goed werd aangedrukt. Moest vervangen worden. Omdat we onze machine in Duitsland bij Mediamarkt hebben gekocht, hadden we daar ook de garantie van. Die kon Miele Nederland niet overnemen, dus konden ze de aandrijving van de zetgroep niet onder garantie vervangen. Gelukkig konden we met de verlengde garantie van de Duitse Mediamarkt wel voor weinig geld een nieuwe machine kopen. Eind goed al goed.

Howie Sone 28-10-2015
Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Apparaat nu enkele maanden in gebruik. Hij bevalt erg goed. Enige vorm van kritiek is het waterreservoir. Om deze uit te nemen om opnieuw te vullen moet je hem aan de deksel optillen. Dit laatste ziet er nogal fragiel uit. Om die reden vul ik hem maar met een losse kan zodat ik het reservoir niet hoef uit te nemen. Verder zitten de knoppen op het front relatief dicht op elkaar waardoor je, als je niet goed oplet, onwillekeurig een verkeert kopje koffie indrukt (bv een espresso ipv een gewoon kopje koffie). Verder bevalt het apparaat erg goed, zetgroep wordt ook nauwelijks smerig (was bij mijn vorig apparaat echt wel anders). Kortom, gemiddeld echt wel een 9.

Remco0747 04-04-2015
Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Ik wil eigenlijk iets toevoegen aan de reviews hieronder/boven. Het is heel hinderlijk dat onder de druktoetsen geen verlichting zit. Je kunt dus moeilijk in een gedimde keuken zien welk knopje nou voor een cappucino is. Er zit wel een lampje onder, maar die brandt pas na indrukken.

Annetgerner 17-08-2014
Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Na 11 jaren een Jura machine gebruikt te hebben, hield deze er mee op. Na een zoektocht op fora en internet gekozen voor deze Miele.
Ok, ook de naam hielp een beetje, je verwacht in ieder geval dat hij het net zo lang zal doen als de jura( en hopelijk zonder alle reparaties die de jura nodig had om in leven te blijven).
De miele ziet er gelikt uit en is qua menu structuur erg makkelijk. Hij is vergeleken bij de jura erg stil en de smaak is super.( met dezelfde bonen die in de jura zaten smaakt de koffie vele malen beter) het schoonmaken gaat veel makkelijker door de verwijderbare zetgroep.
Ook het met 1 druk op de knop zetten van aparte koffie soorten met melkschuim werkt prima en het reinigen van de melkleidingen na gebruik van de schuimer is erg handig.( druk op de knop..... Klaar)
Levens duur is nog niets van te zeggen maar de machine is erg solide gebouwd en geeft goede hoop.

aws1971 06-07-2014
Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

Heb hiervoor 2 Jura's gehad, Maar waar ik me met de Jura's aan stoorde dat je de drukgroep niet zelfstandig kan reinigen, Is dat bij dit apparaat helemaal top en dat komt de smaak ten goede.
Reinigen gaat echt simpel en snel met dit apparaat zeker met vergelijking van de Jura's die ik heb gehad.
Het geluid wat hij produceert is in verhouding van de Jura’s ook vele malen lager, Volgens een collega van mij wie zijn moeder een Siemens heeft is deze Miele een stuk stiller.
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik de juiste smaak/sterkte/maling te pakken had met dit apparaat maar als dat 1 maal gelukt is de smaak super,
Ook de profielen zijn wel makkelijk,
Mijn schoonmoeder vindt de koffie gauw te sterk die is namelijk dat slappe smaakloze en veels te heette slootwater van Senseo gewend dus heb speciaal voor haar en een paar gasten een Senseo profiel aangemaakt,
Gelukkig zet het apparaat het daarna meteen terug naar het hoofd profiel.
Het grootste minpunt vind ik dat hij te laat met de melding komt dat er te weinig bonen of water in zit voor 2 kopjes,
Vandaar ook de lagere score bij gebruiksgemak.
Want de bediening is eigenlijk vrij simpel en duidelijk.
En waar ik last van heb is dat de kopjes weg trillen,
maar ik vermoed dat het komt door de dubbel wandige geblazen kopjes die wij gebruiken.

elloco333 04-07-2014
Geschreven voor: Miele CM 6300 zwart

prima apparaat, simpel in gebruik, ziet er goed uit, veel (instel)mogelijkheden en alles smaakt heerlijk.
1 opmerking : vraagt vaak om het reservoir te vullen om te spoelen ook als deze nog redelijk vol zit !