Magimix M 130 - U - Reviews

Soorten koffie
espresso

JOjo060 11-10-2016 Product paar weken in bezit

werkt perfect, heerlijke koffie

Onze oude Magimix Citiz had het opgegeven, lekte en was al op leeftijd. Toen lazen we de reviews van deze koffiemachine, het gebruiksgemak, maar vooral de smaak van de koffie en ik moet zeggen het is allemaal waar. Het apparaat gaat vanzelf uit na gebruik en onthoud welke setting je het meest gebruikt. Goed apparaat, goed geprijsd en neemt niet veel ruimte in omdat je de watertank op 3 posities achter, links of rechts kan draaien. Aanrader voor mensen met een kleine keuken en grote keuken die van een goede bak koffie houden.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak van koffie
  • juiste temperatuur van koffie
  • geluid valt echt mee

Zitanero 18-06-2016 Product maand in bezit

Fijn systeem

Gelukkig merk ik nog niets van onderstaande negatieve ervaringen. Het is ons 3e toestel al voor nespresso. Eerder de volauutomatische melkopschuimers-varianten gehad van de longhi. Die waren slecht, de 1e had lauwe koffie de 2e ging lekken en gaf prut in de koffie. Dit apparaat is erg fijn. Gaat vanzelf bij het openen van de schuif (inlaat cup) aan. Na het sluiten van de schuif, zonder enige weerstand, krijg je de hete koffie. De schuimer kan je tegelijkertijd z'n werk laten doen. Resultaat is veel beter dan de voorgaande automatische schuimers. Lekkerder. Je moet alleen goed opletten welke knop actief is voor de hieveelheid koffie. Drie hoeveelheden. Al met al erg tevreden

Coelers 15-11-2014 Product paar dagen in bezit

Na het leven van de reviews was ik een beetje huiverig. Maar spijt van mijn aankoop heb ik absoluut niet. Het probleem met roest is niet meer aanwezig omdat het metalen plaatje niet meer op de bodem zit. Deze is vervangen door kunststof. Het gemak van het niet hoeven aandrukken van de capsules door deze met een hendel door te prikken vind ik ook ideaal. Nu is het enige wat je hoeft te doen het sleufje te openen waarna het apparaat aan gaat. Vervolgens kun je eventueel een andere hoeveelheid koffie kiezen door op een van de 3 tiptoetsen te drukken. Dan is het alleen nog een cupje erin en het sleufje dicht doen. De rest gaat van zelf.

Ik ben er erg blij mee.

ptrcknz 11-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Nespresso Magimix M130 U Pure

Na bijna 15 jaar klant kom ik er bij mijn 2e machine achter dat Nespresso liever geen geld aan service besteedt. Deze machine heb ik circa 1 jaar in bezit.

Na het ontkalken volgens de gebruiksaanwijzing, smaakt de koffie naar ontkalkingsmiddel. In plaats van de machine na afloop na het schoonmaken 1 keer doorspoelen met schoon kraanwater heb ik de machine 4 keer doorgespoeld met schoon kraanwater

3-2 eerste keer bellen: krijg het advies om nogmaals te ontkalken en heb een nieuwe ontkalking set van 9 euro moeten bestellen. Geen verzendkosten. Als dat niet helpt wordt de machine opgehaald, valt onder garantie

5-2 tweede keer bellen: zelfde als eerste keer ontkalken, nu voor zekerheid 6 keer doorgespoeld met schoon kraanwater. Advies: extra ontkalken helpt niet, had niet als advies gegeven moeten worden!? Moet klep 24 uur laten open staan. Als dit niet helpt wordt de machine opgehaald , valt onder garantie

10-2 derde keer bellen: afspraak maken, of ik wel een bon heb? Staat wel geregistreerd maar toch bon nodig anders gaat het geld kosten. Na werktijd thuis bon opgezocht, hadden ze wel eerder mogen melden.

11-2 vierde keer bellen: moet met een doekje het capsulehuis gaan schoonmaken, dan moet het weg zijn. Als dat niet helpt kunnen ze me verder niet meer helpen. De technische afdeling gaat dit niet oplossen en anders gaat de vieze smaak vanzelf weg. Verder kunnen ze niets voor mij doen.

Na circa 10 niet te drinken koffie, 9 euro extra bestelkosten en 4 telefoontjes van bijna 10 minuten per keer, kom ik erachter dat ik met een waardeloos apparaat zit en veel dure waardeloze capsules.

Nespresso what else, nou alles beter dan Nespresso.

Overigens heb ik ook roestplekken in mijn waterreservoir.

Emonis 10-01-2014 Product jaar of meer in bezit

6,8
Vandaag voor de 4e keer! (apparaat van september 2013, zie eerder revieuw)) een (gratis)waterreservoir aangevraagd omdat deze wéér aan het roesten was. De meneer aan de telefoon gaf als tip het waterreservoir voortaan na gebruik leeg te maken en te drogen .... pffffffffff

fspits 16-06-2013 Product maand in bezit

9,4
Zet heerlijke Nespresso's! Net zo lekker als een apparaat van 400 euro. De cups en het binnenwerk zijn hetzelfde! De M130 U Pure doet haar werk en ziet er fantastisch uit!

water6 25-04-2013 Product half jaar in bezit

6,6
Eind september 2012 dit apparaat gekocht, erg mooi, handig en lekkere koffie.
Mijn eerste apparaat hield het 2 dagen uit voor hij begon te lekken en daarna gelijk doorbrande.
Het volgende hield het maar 1 dag uit voordat hetzelfde gebeurde.
BCC deed niet moeilijk en ik heb nu dus mijn derde U.
Bij deze derde ging alles goed tot nu, na een half jaar, nu roest de onderkant van het waterwaterreservoir door. Gisteren de Nespresso club gebeld, ze sturen gratis een nieuw waterreservoir .....
Ben benieuwd wat het volgende probleem gaat worden ....