Magimix M 130 - U zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix M 130 - U zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Karel 24-09-2018

Goede koffie, bediening niet handig

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

De Nespresso Magimix M130-U maakt goede koffie, net als de Nespresso Krups Essenza die we ervoor hadden. Maar de bediening vinden we minder handig:
- de M130U moet je inschakelen door de klep te openen, of juist te sluiten als de klep al open stond.
- met de Essenza waren we gewend na inzetten van een cupje eerst de klep te sluiten en daarna te kiezen voor de knop Koffie of de knop Espresso.
- met de M130-U moet je met de tiptoetsen juist eerst de koffiehoeveelheid kiezen, want na sluiten van de klep gaat meteen de koffie lopen. Het kostte ons enkele cupjes voordat we dat doorhadden.
- de tiptoetsen worden al geactiveerd voordat je ze aanraakt, dus je moet opletten dat je niet ongemerkt de verkeerde hoeveelheid koffie selecteert.
- na afloop werpt de M130-U het cupje automatisch uit. Je kan dus niet, zoals met de Essenza wel kan, achteraf nog iets meer water laten doorlopen, mocht je toch iets meer koffie willen dan ingesteld.
- het automatisch aandrukken en uitwerpen van het cupje heeft het nadeel dat een cupje klem kan gaan zitten als die er niet goed ingezet was. Met de Essenza moet je handmatig aandrukken en dan voel je direct als het cupje niet goed zit.
Nu we gewend zijn aan de Magimix M130-U, zijn we best tevreden. Maar de volgende keer kiezen we weer de Krups Essenza.

Annie 20-07-2018

Slecht apparaat en slechte service Nespresso

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Na 2 maanden bezit blijven de cups regelmatig vastzitten. Inmiddels 10 tallen keren contact met Nespresso "klantenservice" met allerlei verschillende antwoorden(van ontkalken, ontluchten, andere cups etc.) en allemaal zonder resultaat. Na "reparatie" is het probleem nog niet opgelost. Weer contact en onzinnige antwoorden(laten ze eerst het gehele dossier lezen!). Voor mij nooit geen apparaat meer via Nespresso! Veel irritatie m.n. van de klantenservice Nespresso!

Minpunten

• cups blijven vastzitten
  • slechte service

Wil 10-06-2018
  • Product gekregen

Niet kopen!!

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Na zeer veel ellende met dit apparaat en de service van Nespresso, geretourneerd. Moest genoegen nemen met een door Nespresso aangewezen ander apparaat!!

Pluspunten

• Koffie smaakt wel

Minpunten

• Slecht apparaat
  • Dure cups

wil 20-02-2018
  • Product gekregen

Mooie kleine machine

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Na enkele weken vaak halve kopjes. Wordt straks weer voor de tweede keer door de service opgehaald wegens het vastzitten van het uitwerpmechanisme. Ook dus na de eerste reparatie dezelfde problemen....Wordt hier zo moe van. Toestel is nog geen twee maanden oud! Miskoop van het jaar.

Pluspunten

• mooie vormgeving

Minpunten

• vaak halve kopjes
  • cups blijven vast zitten

Ingeborg van der Laan 13-02-2017

Nespresso maaimix binnen garantie termijn kapot.

Geschreven voor: Magimix M 130 - U oranje

Apparaat binnen garantie periode kapot. 2x laten maken. Werkt nog steeds niet. Stekker moet er en er uit pas dan kan je een kopje koffie maken.
Bij Nespresso wordt er geen gehoor aan gegeven.

M. Haan 01-01-2017

Handig formaat Nespresso apparaat

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Ons B&B van afgelopen weekend was voorzien van een Nespresso apparaat. Wij vonden de koffie zó lekker dat we besloten bij thuiskomst een apparaat aan te schaffen. Het is een gebruiksvriendelijke apparaat, handig qua formaat. Wanneer je een cupje geplaatst hebt gaat alles vanzelf, zelfs het verwijderen van de gebruikte cupjes is volledig automatisch. Dus geen geknoei met lekkende filters of koffiepads. Ideaal! De koffie is lekker heet en smaakvol. Het apparaat is makkelijk in te stellen op de juiste hoeveelheid water. Doordat het waterreservoir verplaatsbaar is past hij op elke plek in de keuken. Wij zijn er erg tevreden over en verheugen ons op elk kopje koffie. Kortom een prima apparaat voor een prima prijs.

Pluspunten

• Handzaam apparaat
  • Koffie is smaakvol en is lekker heet

Minpunten

• Juiste hoeveelheid water is niet altijd duidelijk

JOjo060 11-10-2016

werkt perfect, heerlijke koffie

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Onze oude Magimix Citiz had het opgegeven, lekte en was al op leeftijd. Toen lazen we de reviews van deze koffiemachine, het gebruiksgemak, maar vooral de smaak van de koffie en ik moet zeggen het is allemaal waar. Het apparaat gaat vanzelf uit na gebruik en onthoud welke setting je het meest gebruikt. Goed apparaat, goed geprijsd en neemt niet veel ruimte in omdat je de watertank op 3 posities achter, links of rechts kan draaien. Aanrader voor mensen met een kleine keuken en grote keuken die van een goede bak koffie houden.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak van koffie
  • juiste temperatuur van koffie
  • geluid valt echt mee

Zitanero 18-06-2016

Fijn systeem

Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Gelukkig merk ik nog niets van onderstaande negatieve ervaringen. Het is ons 3e toestel al voor nespresso. Eerder de volauutomatische melkopschuimers-varianten gehad van de longhi. Die waren slecht, de 1e had lauwe koffie de 2e ging lekken en gaf prut in de koffie. Dit apparaat is erg fijn. Gaat vanzelf bij het openen van de schuif (inlaat cup) aan. Na het sluiten van de schuif, zonder enige weerstand, krijg je de hete koffie. De schuimer kan je tegelijkertijd z'n werk laten doen. Resultaat is veel beter dan de voorgaande automatische schuimers. Lekkerder. Je moet alleen goed opletten welke knop actief is voor de hieveelheid koffie. Drie hoeveelheden. Al met al erg tevreden

Coelers 15-11-2014
Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Na het leven van de reviews was ik een beetje huiverig. Maar spijt van mijn aankoop heb ik absoluut niet. Het probleem met roest is niet meer aanwezig omdat het metalen plaatje niet meer op de bodem zit. Deze is vervangen door kunststof. Het gemak van het niet hoeven aandrukken van de capsules door deze met een hendel door te prikken vind ik ook ideaal. Nu is het enige wat je hoeft te doen het sleufje te openen waarna het apparaat aan gaat. Vervolgens kun je eventueel een andere hoeveelheid koffie kiezen door op een van de 3 tiptoetsen te drukken. Dan is het alleen nog een cupje erin en het sleufje dicht doen. De rest gaat van zelf.

Ik ben er erg blij mee.

ptrcknz 11-02-2014

Nespresso Magimix M130 U Pure

Na bijna 15 jaar klant kom ik er bij mijn 2e machine achter dat Nespresso liever geen geld aan service besteedt. Deze machine heb ik circa 1 jaar in bezit.

Na het ontkalken volgens de gebruiksaanwijzing, smaakt de koffie naar ontkalkingsmiddel. In plaats van de machine na afloop na het schoonmaken 1 keer doorspoelen met schoon kraanwater heb ik de machine 4 keer doorgespoeld met schoon kraanwater

3-2 eerste keer bellen: krijg het advies om nogmaals te ontkalken en heb een nieuwe ontkalking set van 9 euro moeten bestellen. Geen verzendkosten. Als dat niet helpt wordt de machine opgehaald, valt onder garantie

5-2 tweede keer bellen: zelfde als eerste keer ontkalken, nu voor zekerheid 6 keer doorgespoeld met schoon kraanwater. Advies: extra ontkalken helpt niet, had niet als advies gegeven moeten worden!? Moet klep 24 uur laten open staan. Als dit niet helpt wordt de machine opgehaald , valt onder garantie

10-2 derde keer bellen: afspraak maken, of ik wel een bon heb? Staat wel geregistreerd maar toch bon nodig anders gaat het geld kosten. Na werktijd thuis bon opgezocht, hadden ze wel eerder mogen melden.

11-2 vierde keer bellen: moet met een doekje het capsulehuis gaan schoonmaken, dan moet het weg zijn. Als dat niet helpt kunnen ze me verder niet meer helpen. De technische afdeling gaat dit niet oplossen en anders gaat de vieze smaak vanzelf weg. Verder kunnen ze niets voor mij doen.

Na circa 10 niet te drinken koffie, 9 euro extra bestelkosten en 4 telefoontjes van bijna 10 minuten per keer, kom ik erachter dat ik met een waardeloos apparaat zit en veel dure waardeloze capsules.

Nespresso what else, nou alles beter dan Nespresso.

Overigens heb ik ook roestplekken in mijn waterreservoir.

Emonis 10-01-2014
Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Vandaag voor de 4e keer! (apparaat van september 2013, zie eerder revieuw)) een (gratis)waterreservoir aangevraagd omdat deze wéér aan het roesten was. De meneer aan de telefoon gaf als tip het waterreservoir voortaan na gebruik leeg te maken en te drogen .... pffffffffff

Sterntje 27-07-2013
Geschreven voor: Magimix M 130 - U oranje

Wij hebben het Zwarte model. Na ca twee maanden verscheen er roest op de bodem van het water reservoir. Na reclamatie kregen we zonder problemen een nieuw reservoir dat na een aantal maanden ook weer roest ontwikkelde. Mijn klachtenbrief aan Nespresso werd niet beantwoord. Dan maar telefonisch. Volgens de helpdesk medewerker kon die roest qua gezondheid geen kwaad(!?!?)maar dat bevestigen durfde hij niet.Na doordrammen onzerzijds bleek het een bekend probleem te zijn bij dit product. Eind augustus (!!)zou dat probleem opgelost zijn en krijgen wij automatisch een nieuw reservoirtje. Tot die tijd maar weer terug naar de oude vertrouwde Senseo machine (na > 6 jaar gebruik nooit een probleem mee gehad). Dat wij over dit service betoon niet overstromen van enthousiasme moge duidelijk zijn.

water6 28-07-2013

Ook mijn waterreservoir was gaan roesten en ook ik heb een nieuw reservoir gekregen. Toevallig net vanmorgen zag ik dat deze ook weer was gaan roesten ..... as maandag maar weer eens opbellen .....

fspits 16-06-2013
Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Zet heerlijke Nespresso's! Net zo lekker als een apparaat van 400 euro. De cups en het binnenwerk zijn hetzelfde! De M130 U Pure doet haar werk en ziet er fantastisch uit!

water6 25-04-2013
Geschreven voor: Magimix M 130 - U zwart

Eind september 2012 dit apparaat gekocht, erg mooi, handig en lekkere koffie.
Mijn eerste apparaat hield het 2 dagen uit voor hij begon te lekken en daarna gelijk doorbrande.
Het volgende hield het maar 1 dag uit voordat hetzelfde gebeurde.
BCC deed niet moeilijk en ik heb nu dus mijn derde U.
Bij deze derde ging alles goed tot nu, na een half jaar, nu roest de onderkant van het waterwaterreservoir door. Gisteren de Nespresso club gebeld, ze sturen gratis een nieuw waterreservoir .....
Ben benieuwd wat het volgende probleem gaat worden ....