• Test panel 8 feb 2022
  • MEI 2022
Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sage the Bambino op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

LinseyG 09-03-2022

Zet lekkere koffie

Geschreven voor: Sage the Bambino

De Sage Bambino is een fijne pistonmachine die perfect aansluit op onze leefsituatie. Het is een mooi, klein design die goed past in onze kleine keuken. Aangezien er niet gigantisch veel kopjes worden gezet per dag hebben we geen automaat nodig. Het verwarmingssysteem is echt heel snel. Binnen een paar seconden kun je een espresso maken die van goede temperatuur is. Het stoompijpje was even oefenen, maar vanwege de vele filmpjes online wisten we hier snel onze draai aan te geven. Aangezien ik zelf veel cappuccino's drink was ik hier erg blij mee. Ook met het zetten van de koffie duurde het even voordat we door hadden hoe de vork in steel zat. Door verschillende instellingen te proberen qua koffiefijnheid hebben we onze favoriete espresso ontdekt. Je proeft wel echt het verschil van verse koffiebonen ten opzichte van de cupjes die we normaal gebruiken. Je hebt wel een koffiegrinder nodig om verse bonen te malen. Al met al een dikke aanrader.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Snel warm
  • Leuk om te bereiden

Minpunten

• Uitzoekwerk

Klaas Versluis 17-02-2022

Mooi en compacte espressomachine

Geschreven voor: Sage the Bambino

Mooi en compacte espressomachine, maar een uitdaging voor de gebruiker.

Het openen van de box begint met pleasure. Wat een gaaf design, wat een mooie machine en wat een accessoires. In het begin is het even zoeken. Hoe hard moet ik de koffie aanstampen, en hoeveel heb ik precies nodig. Na enig instelwerk werk en het toepassen van eigen koffiebonen is de smaak prima en verkrijg je echt een lekker bakje koffie. De handleiding is overzichtelijke en geeft duidelijke instructies. Qua uiterlijk heeft de Sage the Bambino een stoer en compact design. De espressomachine samen met de separate koffiebonenmaler misstaat zeker niet in de moderne keuken.

Er dient rekening gehouden te worden dat je bij Sage the Bambino 2 apparaten nodig heb. Dit betekent dan ook dat je 2 wandcontactdozen/stopcontacten permanent in gebruik hebt wanneer je kiest voor het gebruik van verse bonen. Bij reeds gemalen koffie scheelt het 1 apparaat maar ja als je een liefhebber bent ga je natuurlijk voor verse bonen. Als je de koffiebonenmaler gebruikt zal er altijd koffie gemorst worden door het malen en het aanstampen van de koffie in de filterdrager. Hierdoor zit na elke maalbeurt het aanrecht onder de gemalen koffie en moet je het niet erg vinden om na gebruik een doekje over je aanrecht te halen. Het espressomachine is zo'n lichtgewicht zodat je deze wel stevig moet vasthouden om de filterdrager te monteren voor elke bak koffie.

Mijn conclusie , voor de hobbyist of professional die van ambachtelijk koffie zetten houdt een aanrader maar je moet er wel voor werken.

• Lekker koffie
  • Uitgebreid in te stellen
  • Duidelijke handleiding

Minpunten

• je hebt 2 stopcontacten nodig
  • je moet zeker in het begin echt even oefenen

jkropmn 14-02-2022

mooie looks

Geschreven voor: Sage the Bambino

De Bambino ziet er prachtig uit en er zullen weinig keukens zijn waar dit apparaat niet mooi in staat. Ook het compacte formaat maakt dat de machine niet snel in de weg zal staan. Wel is het zo dat de Grinder -die je nodig hebt om de koffie te malen- er natuurlijk nog bij moet staan, wat ervoor zorgt dat je keuken wat voller komt te staan. Het instellen van de Bambino ging er vlot en makkelijk via de Bilt app. Hierna moest er uitgevogeld worden wat de perfecte malingsgraad was en hoeveel koffie er nodig was voor de perfecte espresso. De standaard instellingen die in de handleiding stonden voldeden niet helemaal, maar na wat hulp van onder andere online tutorials lukte het me na een tijdje dan toch om een espresso te maken. Het stoompijpje was makkelijker om te begrijpen en het lukte al gauw om een goede cappuccino te maken.

Pluspunten

• looks

Minpunten

• lastig in gebruik

maaikeknijn 12-02-2022

Mooi compact design én heerlijk koffie!

Geschreven voor: Sage the Bambino

Een ‘groots’ apparaat voor de kleine keuken!

De Bambino is aan te raden voor de echte koffieliefhebbers die niet al te veel ruimte hebben voor een espressomachine. Als een echte barista, maak je in een handomdraai de lekkerste espresso, cappuccino of latte. Als leek heb ik me vooraf (via filmpjes op internet) eerst verdiept in de wereld van de barista.

Over de machines

De Bambino wordt geleverd met voldoende accessoires en zelfs het melkkannetje voor het opschuimen van de melk ontbreekt niet. Er zijn twee soorten filterbakjes. De dual wall bakjes zorgen ervoor dat de druk goed verdeeld wordt en de extractie van de koffie goed verloopt. Het waterreservoir is makkelijk te verwijderen en er kan 1,4 liter water.
Een minpuntje – wat minder storend is als je je manier hierin gevonden hebt – is dat de machine vrij licht van gewicht is. Bij het plaatsen van het portafliter verschuif je de hele machine. Even je hand bovenop de machine leggen bij het plaatsen is een prima oplossing.

Instellen

Via de Bilt app, waren de apparaten snel geïnstalleerd. Het meeste werk was het uitzoeken welke hoeveelheid en maalgraad het beste resultaat opleverde voor een heerlijke koffie. Met de standaardinstellingen van het apparaat, welke ook in de handleiding staan, lukte het in eerste instantie niet om de juiste extractie te vinden. Eenmaal de juiste instellingen gevonden, zijn deze instellingen makkelijk op te slaan dankzij de geheugenfunctie op de Grinder.

Koffie zetten

De Bambino is, dankzij het ThermoJet verwarmingssysteem, binnen een aantal seconden klaar voor het zetten van goeie hete espresso. De espresso heeft een mooi schuimlaagje en smaakt zeer goed. Met het stoompijpje kun je de melk goed heet opschuimen om een heerlijke cappuccino of latte te maken. Dit vergt wat oefening en de uitdaging wordt om ook latte art onder de knie te krijgen.

In onze kleine keuken staat nu een klein ‘groots’ apparaat waar heerlijke koffie mee gezet kan worden! Molto felice!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Compact
  • Makkelijk te installeren
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Te licht waardoor apparaat verschuift
  • Grinder instellingen uitzoeken bleek lastig

Mulder 12-02-2022

Italiaanse koffie voor een betaalbare prijs.

Geschreven voor: Sage the Bambino

Wij wanen ons in Italië, wat een top product!

De Bambino is voor de echte koffieliefhebbers, indien je geen ervaring hebt als barista is het wel belangrijk om je goed in te lezen. De perfecte koffie vraagt om de juiste boon en maalstanden. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, word je niet teleurgesteld. Perfetto!

De apparaten heb je binnen no-time geïnstalleerd en startklaar. Het is simpel te bedienen en het wordt snel duidelijk hoe je te werk moet gaan en met welke instellingen je kan spelen om de ideale stand te zoeken. De grinder heeft een digitaal systeem, waarin je de maal-tijd en standen (grof / fijn) kan instellen, naast de hoeveelheid benodigde koffie, hierdoor heb je veel mogelijkheden. Mocht je geen zin hebben om op onderzoek uit te gaan, dan biedt de standaard instellingen ook een heerlijke koffie.

Voor een cappuccino of latte is er een krachtig stoompijpje, waarmee de melk opgeschuimd kan worden .Simpel en snel. Daarnaast is het eenvoudig te reinigen, waardoor het hygiënisch blijft.

Wij zijn fan! Het levert niet alleen goede kwaliteit koffie, het is ook eens een lust voor het oog. Een industrieel en compact design, ideaal voor een beginnende of geoefende barista.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs
  • Mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Inleestijd voor de beginnende barista