Siemens TE501205RW zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 134 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE501205RW zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

BrunoS 20-05-2018
  • Product gekregen

Lage koffie temperatuur

Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

Op zich zelf wel een goed apparaat maar de temperatuur van de koffie is te laag. Het apparaat staat op de hoogste temperatuur ingesteld maar de koffie is altijd lauw. En opwarmen van de kopjes vind ik geen optie voor een apparaat van deze prijs. Bij mijn oude filterkoffiezetter is de drinktemperatuur bijna 10 graden hoger, zodat je niet verplicht bent om je kopje koffie snel op te drinken zoals bij dit dure apparaat. Ook vind ik de instelling voor de koffiesterkte niet ruim genoeg, want mijn vrouw wil de koffie wat slapper en dan moet je er nog heet water bij doen voor de juiste sterkte. Dit heeft wel als voordeel dat de koffie dan beter op drinktemperatuur is, maar dat is toch niet de bedoeling van zo'n duur apparaat. Ook de gebruiksonvriendelijke schoonmaakacties die dit apparaat regelmatig uitvoert is zeer onhandig. al met al zal ik deze koffiemachine niet aanbevelen aan andere mensen.

Pluspunten

• Helaas geen pluspunten.

Minpunten

• Te lage temperatuur
  • Te weinig instelmogelijkheden voor koffiesterkte
  • filterkoffiezetter is gebruiksvriendelijker.

Bruno Smit 10-01-2018

Lekkere koffie maar veel werk

Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

Als eerste is het zeer belangrijk om de handleiding goed te lezen.(Dat geldt natuurlijk voor alle moderne apparaten). De instellingen zijn vrij gecompliceerd en het (zeer) regelmatige schoonmaken is omslachtig. Mijn koffiezetter was na 2 maanden al in een blokkering geraakt waardoor hij niet meer werkte. Knop 12 blijft knipperen voor ontkalking.
Ook de "reset" voor de fabrieksinstelling doet niets. Voor een modern elektrisch huishoudelijk apparaat is hij zeer onhandig in gebruik.

Minpunten

• Erg vaak schoonmaken
  • Na korte tijd al defect (2 maanden)

Distelvelt 22-01-2017

Uitstekende koffie

Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

Na veel zoeken toch besloten om de siemens aan te schaffen. Wat ik een voordeel vind is dat je zelf de melk voor een latte kan regelen en dat het niet door het apparaat loopt.
De koffie kun je zelf op sterkte maken doormiddel van de knoppen.
Hij is makkelijk in de bediening en de koffie is echt heerlijk.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zelf hoeveelheid melk beslissen
  • Lekkere koffie
  • Heet water functie is echt heet

Minpunten

• Vrij groot apparaat

Maarten 10-12-2016

complete machine!

Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

In vergelijking met de cups van tegenwoordig, is dit toch een betere machine die een gewenste resultaat levert. Het bevat een duidelijk instructieboekje en is makkelijk te hanteren. In dagelijks gebruik, is deze machine erg prettig, Eenvoudig te bedienen en zeer stil in vergelijking wat ik bij anderen thuis meemaak. Je kunt zowel temperatuur als sterkte en hardheid van je water instellen. De machine geeft netjes op tijd aan als het water op dreigt te raken en je het reservoir weer moet legen. Wat erg prettig is, dat je de grote van het kopje kan instellen en ook voor dubbele kopjes. Wat nu nog een uitvinding moet zijn, is dat als je 2 kopjes gebruiken wilt, dat hij dan ook maar 1 keer hoeft te malen. Opschuimer werkt goed, maar zoals bekend is, als je thee wilt zetten, doe dat wel met een waterkoker, je krijgt er anders een schuimlaagje op, zoals het dan ook uit de magnetron komt. Zelf gebruik ik altijd mijn losse opschuimer, vindt ik toch makkelijker en net wat steviger. Voor een apparaat met opschuimer is dit echt een hele goede prijs / kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• erg stil
  • duidelijke gebruiksaanwijzing
  • diverse instellingen mogelijk
  • keurig verpakt
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• 2 x malen bij 2 kopjes koffie
  • theewater krijgt een schuimlaagje

elvy 10-06-2016

van begin al water onder apparaat

Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

vanaf het begin al water onder het apparaat na gebruik, bijna om de 3 weken reinigen, al worden er maar 6 bakjes per dag gedronken, in een woord, waardeloos, liever een duurdere.

NooNoo 31-03-2016

Siemens service is drama, apparaat te snel stuk

Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Na 11000 kopjes, en dat lijkt veel maar bij een kop of tien per dag zit je er al binnen 4 jaar aan, lekte het apparaat, slappe koffie en natte rest "koekjes" is de schaal. Aangeboden bij Siemens voor service. Minimale repartiekosten zijn Euro 164,- Werd gebeld. Reparatie kost meer dan 250 en monteur vond dit het niet meer waard. Volgens Siemens is de levensduur van een exspresso automaat niet meer dan 5 a 6 jaar ????
Conclusie: Nooit meer een Siemens.

Mc2 01-04-2016

Helemaal met je eens. Siemens is niet meer wat het geweest is. Mijn vorige Siemens is zeker 10 jaar mee gegaan en deze was binnen no-time kapot.Ik tap er net zoveel als jij. Ik heb nu een Saeco en kan je die van harte aanraden. Koffie smaakt ook nog eens beter.

Hanneke 18-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Heerlijke koffie met dit espressoapparaat. Even uittesten wat je fijnste sterkte is; aan te passen door de malingsgraad te stellen en de sterkte aan te passen. Nu volle smaak, heerlijk.
Melk opschuimen is makkelijk en snel.
Nadeel is dat de koffie niet heel heet wordt. Op de heetste stand kun je gelijk beginnen te drinken. Voor een heter resultaat moet je de kopjes echt voorverwarmen door met kokend water te spoelen.

Nicol-66 27-11-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

Mijn ervaring na nog geen 3 jaar in gebruik te hebben. Wij waren in het begin erg tevreden. Maar na twee en half jaar kwamen er al gauw problemen. Bijna 3x in de week moeten wij de zetgroep reinigen. en de koffie is zeker niet heet meer. Na gebeld te hebben met Siemens wordt er gezegd dat je de koffiezetapparaat kan laten updaten voor 169 euro en schoon laten maken voor 20 euro. Dus 200 euro extra voor een apparaat die al ruim 600 euro heeft gekost. Tevens wordt er gezegd dat het heel normaal is dat je deze apparaten na 3 jaar deze servicebeurt moet geven. Maar dat wordt bij de verkoop er niet bij gezegd. Dus mijn advies is koop dan maar een goede koffie zetter van rond de 250 euro als deze kapot gaan na 2 a 3 jaar koop je gewoon een nieuwe. Beter dan 600 a 700 euro in de prullenbak te gooien. Dus voor ons geen duur koffiezet apparaat meer.

Sem 28-10-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Mooi Apparaat, had wel Even de tijd nodig om de Juiste Smaak te vinden, een Nadeel, ik heb hem nu vier weken in huis en moet hem nu al voor de tweede keer ontkalken!

Officiële reactie van Siemens 29-10-2015

Beste Sem, Waarschijnlijk moet de juiste waterhardheid nog worden ingesteld. De interval van de ontkalkingsmelding is afhankelijk van de ingestelde waterhardheid op het apparaat.

Mc2 01-04-2016

Typisch dat Siemens hier wel op reageert maar op machines die binnen 3 jaar kapot zijn niet. Siemens is niet meer wat het ooit was, ook niet met hun service.

fransvant 17-09-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

De machine bevalt nog zeer goed en er zijn nog geen defecten.
Is zeer eenvoudig in gebruik en zet goede koffie en de melkopschuimer werkt ook perfect.
Heb er geen spijt van deze gekocht te hebben.
Voorheen een Bosch die veel lawaai maakte tijdens het malen maar deze is aanzienlijk stiller.

masterlee10 17-09-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Heb SPIJT dat ik dit apparaat gekocht heb. Ik moet van Siemens mn kopje voorverwarmen om het probleem op te lossen dat mijn koffie te lauw is. Ik heb Nespresso en zelfs Senseo in het bezit gehad en nog nooit heb ik mn kopjes moeten voorverwarmen. Volgens mij is dat het probleem omdraaien. De koffie komt er lauw uit en als je dan een beetje koffiemelk gebruikt kun je er je vingers in steken zonder dat het enigzins warm aanvoelt. Ik baal als een stekker!

Mc2 18-09-2015

Ik heb sinds twee weken deze: http://www.philips.nl/c-p/HD8751_11/saeco-intelia-volautomatische-espressomachine

Verademing. Gloeiend hete koffie, veel betere smaak en mooie drogen koffieresten. Wellicht het overwegen waard.

Mc2 05-09-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Waardeloos apparaat! Onze vorige is tien jaar meegegaan, deze iets meer dan 2 jaar. Lekkage gerepareerd door Siemens, 3/4 jaar later weer lek. Geeft ok af en toe geen druk meer en loopt dan vast. Tevens is binnenwerk na 2 dagen vuil en machine zit vol koffieresten. Blijf hem schoonmaken. Ligt niet aan ons onderhoud want dat doen we stipt. Koffie smaakt ook steeds wranger. Nu net buiten garantie kapot en Koffiediscounter.nl trekt gewoon zijn handen ervan af en komt ons op geen enkele wijze tegemoet. Elders nu een Saeco besteld. Voor mij geen Siemens of Bosch (is hetzelfde) meer.

john vd burg 20-08-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

Heb deze machine nu twee jaar en is al 4 keer terug naar Siemens geweest voor reparatie .
Het is nu nog garantie maar vraag me af hoelang ie nog mee gaat .
Voor het geld wat deze machine kost vind ik het slecht dat deze zo vaak kapot gaat.

Anneke49 24-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

mooi apparaat qua vormgeving, stil in gebruik i.v.m vorige machine van ander merk, lekkere koffie en makkelijk instelbaar

Dukes1946 15-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Prima apparaat, lekkere koffie, zeer gebruiksvriendelijk, dus echt siemens. Ook de service is uitstekend, we hadden een vraag over aanmelding en deze is snel en accuraat beantwoord.

Erik de Leest 14-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Schitterend apparaat dat een prima bakje koffie oplevert. Vele instellingsmogelijkheden dus voor ieder wat wils. Goede temperatuur (instelbaar), geeft prima aan wat er moet gebeuren. Zet ook behoorlijk snel koffie en is makkelijk te onderhouden.

Emile A 11-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Gister besteld vandaag in huis (wehkamp) Oude seaco gira na 5 jaar defect na wat speurwerk voor de Siemens gekozen Dit mede door de goede beoordelingen op kieskeurig. Apparaat binnen 5 minuten bedrijfsklaar. Nu na mijn 3e bakje koffie de goede instelling. Super lekkere koffie (zeker vergeleken met de seaco)Alle positieve beoordelingen kloppen zeker.

ProJust 11-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Sinds mei in bezit. Tot nu toe zeer tevreden over het apparaat. Veel gebruiksmogelijkheden en het apparaat doet waar het voor gemaakt is. Ideaal voor ons bedrijf!

mrpositivo 09-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Ik heb nog nooit met zo veel plezier koffie gedronken. Het apparaat werkt precies zo als ik wil. Pas NU leer ik wat koffie drinken is!!! Dan leer je ook dat het de moeite waard is om de wat betere koffie soorten te kopen. Allemaal dankzij deze geweldige machine!

tiny1955 09-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

een hele fijne koffie machine .makkelijk in gebruik en naar eigen behoefte in te stellen.geeft goede warme koffie

Martin1154 08-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zwart

Mooi aparaat , makkelijk te bedienen overzichtelijk en geluidsarm.
Goede cappucino melkopschuimer.
Makkelijk schoon te maken.

Arjan101 08-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Mijn Saeco Talea Giro liep steeds vaker vast en dat begon de keel uit te hangen. Hij had het ook wel meer als 12 jaar volgehouden. Omdat het vastlopen van de Saeco niet exemplarisch is, wilde ik een ander merk proberen. Zonder uitgebreide melktoestanden, maar wel met eenvoudig instelbare waterhoeveelheid en sterkte per zetting. Daar voldoet deze machine prima aan. Makkelijk in te stellen, druk op de knop en gaan. Smaak is na wat testen met de maling ook prima in orde. De eerste ervaring is dus goed. De vormgeving is niet slecht, maar een wat meer plastic uitstraling dan mijn vorige. Even wennen. Het afvalbakje lijkt me wat klein. Het zal zich in de praktijk moeten bewijzen. Tot nu toe prima tevreden en voldoet aan mijn verwachting.

G.J.H. ten Have 07-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Instellen van malen alleen mogelijk tijdens malen van bonen is wat onhandig . Rest is snel geleerd en intuïtief te gebruiken ! Als het zo blijft, helemaal tevreden !

Kolkos 06-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

Zeer simpel in gebruik. Eerst even de sterkte en de hoeveelheid koffie bepalen, daarna heerlijke koffie.

gerbenvos 03-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE501205RW zilver

ik vind het een geweldig apparaat.
de smaak is heel erg goed.
echt waar voor je geld
ik adviseer dan deze machine ook iedereen aan